Şimdi Ara

Seat Leon Kıyaslama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Sıfır Leon alöayı düşünüyorum. Style pakette 1.2 TSI motor, 1.0EcoTSI motordan 4-5 bin TL daha ucuz. Ancak 1.0 motorun ise torku daha yüksek ve yakıt sarfiyatı daha az. Bu sebepten dolayı 1.0 motora daha yakınım.

    Ancak ikinci elde satarken 1.0 motorun çok rağbet görmeyeceğini düşünmekteyim. Genelde hız ve güç için alınan bir araç çünkü.

    Sizlerin düşünceleri nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ben olsam 1.2 TSI alırdım. Çünkü:

    1) 1.0 çok yeni mutlaka kronik sıkıntıları çıkacaktır. İlk çıktığı zaman 1.2 TSI motorlarda zincir uzaması gibi kronik sorunlar vardı ve zamanla giderildi. 1.2 TSI tüm sorunları giderilmiş ve kendini kanıtlamış bir motor.

    2) 4 silindir daha sessiz ve sarsıntısız çalışan bir motor. 3 silindir hiçbir şekilde fizik kuralları gereği 4 silindir kadar sarsıntısız çalışamaz.

    3) 3 silindir motor üretim maliyetlerini aşağı çekmek için tasarlandı, 1 piston daha az, 1 enjektör daha az, 1 bobin daha az vs. Aynı mantıkla üretilmiş 3 silindirli motorun 4 silindir motordan pahalı olma ihtimali yok. 1.2 tsi ve 1.0 tsi her ikiside turbo beslemeli, direkt enjeksiyonlu benzinli motorlar.

    4) 1.0'ın 5 hp daha güçlü olması bir kriter değil. Sonuçta 1.0 95 hp olan motorla 115 hp olan arasında teknik olarak ve fiziksel olarak hiçbir fark yok arada sadece yazılım farkı var ki, VW istese 1.2 TSI motoruda 115 hp ve daha yüksek torkla yazılımsal değişiklik yaparak satar.
  • İkinci elde 1.0 motoru dezavantaj sanan tiplere 1.2 de dezavantaj aynı mantıkla. Siz kendinize göre mantıklı olanı alın, elin ne düşüneceğine göre değil.



    1.0 TSI motor hem daha güçlü hem daha ekonomik hem de daha yeni nesil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 motorlu Leon şu an piyasada nadir kalan f/p araçlarından birisi; ancak 1.0 motor daha yeni teknolojiye ve düşük tüketime sahip. Burada olay biraz bütçeye bağlı. Kredi ile zaten zorlanarak alınıyorsa 1.2 gayet yeterli. Böyle bir durum yoksa ben 1.0 tercih ederdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 ecotsi çok daha iyi bir motor

    100bin tl'lik arabada 4-5 bin tl büyük para değil, ayrıca satarkende o oranda yüksek satacaksınız.

    1.0 tsi'den şaşmayın, ben kullanıyorum çok memnunum.
  • Cevaplar için teşeklürler. 1.0'ı alacağım gibi duruyor. (1.0'daki korkum arabaya müşteri çıkmaz idi.)



    Ancak kafamı karıştıran bir diğer nokta da Style paket 1.0 DSG ile FR 1.4 manuel. 1.0 motor bütçeme tam denk geliyor ancak FR 10 bin kadar üzerinde.



    Bütçeyi aşıp ve otomatikten vazgeçip FR almaya değer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence değmez, otomatik vites candır.

    Ayrıca ben de 1.0 tsi öneririm.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni 1.0 tsi bence de daha iyi. 10bg ve 25nm tork fazlasi var. Fakat 3 silindirli olusu benim icin dezavantaj cunku titresim fazla 4 silindirliye gore.

    1.2 tsi da yabana atilacak bir motor degil bence. Sessiz ve daha tirtesimsiz. Gaza yuklenildiginde olusan homurtusu da iyi hissettiriyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşın 1.2 manuel golf ile klima açıkken kasis geçişlerinden sonra 2 ile devam edememe, 1 e çekme durumu yaşadım. Dik yokuşta da hız kesip yüklendiğimde geç toparladı.

    1.0ı ise dsg ile a3te kullandım, çok daha güçlü hissettirdi. Otomatik olduğu için hissiyat farkı olmuş mudur bilemiyorum ama düzde nasıl 150ye geldi anlamadım. Aynı dik yokuşta bi zaaf hissetirmedi.

    Tork nedeniyle 1.0 alırdım herhalde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 motor araçlar uzun yolda çok yakmazmı 120-130 km gibi hızlarda yüksek devir çevirip bağırıp gitmezlermi buda çok yaktırır?
  • Boijman kullanıcısına yanıt
    Turbo benzinlide böyle bi sorun olmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Turbo benzinlide böyle bi sorun olmaz.
    nasıl olmaz bende önceden 1.4 tjet vardı turbo benzinli 120 km ile giderken 3000 devir çeviriyordu ama 140-150 falan giderken devir artıyodu deli gibi yakmaya başlıyordu
  • Boijman kullanıcısına yanıt
    Şanzıman oranı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Şanzıman oranı
    1.0 inki niye iyi 1.4 ten söyle bakim
  • arkadaşta 1.2 tsi var gayet performanslı,genelde 3 yetişkin biniyoruz ara hızlanmalar olsun,yokuş kalkış olsun tık demiyor araç.O fiyat skalasında alınacak tek araç bence de
  • 1.0 motor olduğundan daha güçlü. Gerçek güç çıkış 130 hp civarı. Zaten herkesin bu kadar iyi gidiyor , olduğundan daha güçlü hissettiriyor vs demesinin sebebi bu. Motorda ciddi bir güç çıkışı oluyor. Eski bmw-pejo ortak 1.6 benzinli motorlar gibi. 316i 136hp bir araba gibi gitmiyordu mesela , 156hplik C180lerle kafa kafaya gidiyordu . 1.0 tsi motorlar da buna benziyor. Araştırabilirsiniz. Kesinlikle 1.0 tsi tavsiye ederim. Motor sesi de çok hoş.
  • 1.0 tsi kullanan biri olarak 3000 devirde 135 km hiz yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boijman

    1.0 inki niye iyi 1.4 ten söyle bakim

    Onu aracı yapan mühendise soracaksın.

    Öyle küçük motor yüksek devir çevirir lafını genel geçer olarak söyleyemezsin. Bak sen 1.4 ile 3 bin devirde 120 yapıyormuşsun, üstte 1.0 kullanıcısı 3 bin devirde 135 km yapıyorum demiş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam 1.2 TSI alırdım. Çünkü:

    1) 1.0 çok yeni mutlaka kronik sıkıntıları çıkacaktır. İlk çıktığı zaman 1.2 TSI motorlarda zincir uzaması gibi kronik sorunlar vardı ve zamanla giderildi. 1.2 TSI tüm sorunları giderilmiş ve kendini kanıtlamış bir motor.

    2) 4 silindir daha sessiz ve sarsıntısız çalışan bir motor. 3 silindir hiçbir şekilde fizik kuralları gereği 4 silindir kadar sarsıntısız çalışamaz.

    3) 3 silindir motor üretim maliyetlerini aşağı çekmek için tasarlandı, 1 piston daha az, 1 enjektör daha az, 1 bobin daha az vs. Aynı mantıkla üretilmiş 3 silindirli motorun 4 silindir motordan pahalı olma ihtimali yok. 1.2 tsi ve 1.0 tsi her ikiside turbo beslemeli, direkt enjeksiyonlu benzinli motorlar.

    4) 1.0'ın 5 hp daha güçlü olması bir kriter değil. Sonuçta 1.0 95 hp olan motorla 115 hp olan arasında teknik olarak ve fiziksel olarak hiçbir fark yok arada sadece yazılım farkı var ki, VW istese 1.2 TSI motoruda 115 hp ve daha yüksek torkla yazılımsal değişiklik yaparak satar.




  • amcamsin A kullanıcısına yanıt
    manuel zor hocam hele uzun kullanıcaksan al otomatik bak rahatına az öde hem mis.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.