Şimdi Ara

Seat Leon & VW Golf kıyaslaması (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
5.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bağımsız süspansiyonlu leon olarak ele alırsak golf ve leon arasında sürüş dinamikleri anlamında bir fark yok.Ha işin içine malzeme kalitesi, işçilik ve marka algısı girince adı golf oluyor işte.o zamanda 20 bin tl fark verip golf almak lazım.Golfü de çok abartmanın anlamı yok.Netice de aynı grubun araçları...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    gecenlerde otobanda seat leon fr kırmızı renk gördüm cok cok cok cok güzeldi arac dönüp baktırdı beni.ama golfte dönüpte baktığım olmuyor.dış görünüş olarak diğer konularda ne farkları aralarında bilmiyorum.

    Hocam eline saglik tasarim olarak kesinlikle leon cok basarili



    aynen hocam leonun tasarımını beğeniyorum .
  • Merhaba arkadaşlar
    forumda çok aktif değilim o yüzden yeni konu açıp yanlış birşey yapmak istemediğim için burada sorayım dedim.
    Hafta sonu 2015 vw polo 1.2 tsi dsg almaya gittim fakat 3000 tl fark ile seat leon 1.2 tsi dsg almaya karar verdim.ikisi arasında kıyas yapmak belki doğru olmayabilir ama yine de fikrinizi almak istedim.
    vazgeçme şansım var.tercihim doğru mu yoksa polo mu almalıyım?
    eğer sorum yanlış yerde ise kusura bakmayın.
    şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye




  • Leon'un yalıtım kötü demişsiniz, testlerde Leon Golf'ten 1-2 desibel daha sessiz çıkıyor. Neye göre konuşuyorsunuz anlamadım. Zaten öyle ses alan bir araç da değil.

    Leon mu Golf mü ikilemini geçtiğimiz yaz yaşayanlardanım. Mazda 3 vardı bir de ama Mazda bayisinin tavırları yüzünden onu elemek zorunda kalmıştım. Her iki aracı da ayrıntılı inceledim, test ettim, kağıt üzerinde inceledim, hesaplamalar yaptım ve en mantıklı hareketin Leon FR almak olacağına karar verdim. 8 ayı geride bıraktım Leon FR'la ve fazlasıyla memnunum, iyiki Leon FR almışım. Sadece beyaz değil de kırmızı mı alsaydım sorusu kafama takılıyor bazen.

    Leon Style da gayet yeterli bir araç. Ancak FR donanımla birlikte özellikle araç içi kalitesi ve kalite algısı ciddi oranda yükseliyor ve Golf'le elle tutulur tek farkı torpido gözü kalıyor. Leon FR'ın kapı içleri deri ve sürüş moduna göre renk değiştiren led şeritler var kapılarda. Koltuklar yarı deri spor koltuk, çok güzel ve çok rahat. Direksiyon altı kesik çok şık bir spor direksiyon vs vs bir arkadaşın da dediği gibi iç mekan kalitesinde yarım tık altı Golf'ün. Dış görünüş kişiye göre değişir ama bence Golf'ten çok daha dikkat çekici ve daha güzel bir araç ledleriyle Leon & Leon FR.

    Leon FR'ı 59.500'e aldım ben. Aynı motora manuel şanzımanla sahip Golf zaten yok da, 1.4 TSI 140 HP DSG'li Golf'ten DSG ve diğer fazla olan opsiyonların fiyatlarını çıkarıp, eksik opsiyonları ekleyince 83.750 lira gibi bir fiyat çıkıyordu. Daha yaşlı gösteren bir araç için daha iyi torpido gözüne sahip olmak için 24.000 lira fazla vermek mantıklı mı sorusunu sorunca kafamda hiç bir şüphe kalmadı ve Leon FR siparişini verdim.

    Buda Leon FR ile Golf Highline arasında kağıt üzerinde yaptığım karşılaştırılma: (Ön kol dayama içerisinde eşya gözü Leon'da da var, orası hatalı olmuş malesef)

     Seat Leon & VW Golf kıyaslaması

    Sonuç olarak bana göre, Golf 20.000+ lira farkı vermek umrunda olmayan 40 yaş üstü kişiler için uygun bir araç. Leon FR ise 40 yaş üstü olmasına rağmen ruhu genç, 20 küsür bin lirayı ufak tefek önemsiz detaylara vermek yerine daha iyi yerlerde değerlendirmeyi mantıklı bulan, her normal insan gibi aracının dikkat çekmesi de hoşuna giden kişilere uygun bir araç. Geri kalan kriterlerde başa baş zaten araçlar. Leon FR'ın 1.4 TSI 122 HP değil de 140 HP'lik güncel motora sahip olması ve daha hafif olması ile birlikte Golf'e göre daha az yakıt tüketimine sahip olması da cabası. Yine de herkes kendi bilir parasını nasıl harcayacağını.




  • yapılması gereken bence, leonun dışını alacan golfe takacan. golftün dışını da leona giydirecen. olacak bitecek. kurtulcaz bizde. düşünün bir leon FR ın arakasında golf fr yazdığını. leonda da bluemotion yazsın. aradaki farka bakmam ozaman hemen golf alırım. tam yakışır.. kalite yönünden bir eksiklik de kalmamış olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    3500 kilometredir sirket araci olarak 0 km gelen 2014 TDI DSG Leon Style kullaniyorum.

    Detaylica Golf ile karsilastirildiginda Golf 7 cok rafine bir otomobil oldugu icin fiyat haric her karsilastirmada ön plana cikiyor ancak genel olarak arada 15-20 bin liralik fark oldugunu soylemek zor.

    Leon'un depo doluyken gelen ses gibi ucuz hissettiren birkac ozelligi var ancak bunlar cok onemli degil. Aslen 2 önemli sıkıntısı var. Bunlardan ilki suspansiyonlar, 16 style jantiyla bile bozuk yollarda darbe emisi kotu, asla bir Golf degil. İkinci olarak ise bozuk yollardaki trim sesleri, kapi iclerinden gelen tikirtilar. Gerci bireysel olarak bunlarin da cozumleri var ama kiralik araba oldugu icin ben ugrasmiyorum.

    Onun disinda motoru/sanzimani, donanimi ve tasarimi ile bu piyasa sartlarinda verilen parayi hakettigini dusunuyorum.

    Olayı özetlemişsin abi
    Artı birşey
    Depodan gelen calkalanma sesi golf'dede var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye

    ön ve arka takım torsion v.b. aynımı acaba.. yani ikisinide forklifte koyup kaldırsak alt yapıları aynımı ?.. yani aynı ise amortisör nasıl farklı olabilir. hadi lastik, anlaşmalı firma değişebilir dönem dönem ama seatta kullanılan amortisör mutlaka , grubun başka markalarında da kulanılmıyormudur.?
    bu grup a3 , golf, jetta , Octavia gibi araçları varken en kötü kombinasyonu leonmu yapmış..
    şu pampalar kafamı çok karıştırdı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye

    ön ve arka takım torsion v.b. aynımı acaba.. yani ikisinide forklifte koyup kaldırsak alt yapıları aynımı ?.. yani aynı ise amortisör nasıl farklı olabilir. hadi lastik, anlaşmalı firma değişebilir dönem dönem ama seatta kullanılan amortisör mutlaka , grubun başka markalarında da kulanılmıyormudur.?
    bu grup a3 , golf, jetta , Octavia gibi araçları varken en kötü kombinasyonu leonmu yapmış..
    şu pampalar kafamı çok karıştırdı...

    Golfle leonun yaylari farkli amortisorleri farkli
    Disk bakata ayni ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye

    ön ve arka takım torsion v.b. aynımı acaba.. yani ikisinide forklifte koyup kaldırsak alt yapıları aynımı ?.. yani aynı ise amortisör nasıl farklı olabilir. hadi lastik, anlaşmalı firma değişebilir dönem dönem ama seatta kullanılan amortisör mutlaka , grubun başka markalarında da kulanılmıyormudur.?
    bu grup a3 , golf, jetta , Octavia gibi araçları varken en kötü kombinasyonu leonmu yapmış..
    şu pampalar kafamı çok karıştırdı...

    Golfle leonun yaylari farkli amortisorleri farkli
    Disk bakata ayni ama

    sizdeki dizel golf de torsiyonlu olmalı. leon ile aynımı acaba torsiyon sistemleri..




  • Üst paketler veya DSG'li olayı nasıldır bilmiyorum ama Aralık ayında 55 liraya 1.2 tsi comfort man. sürüş paketli golf varken kim 1.2 tsi Style leon man. alırdı 50 liraya merak ediyorum. Burada leon diyen arkadaşlar bu iki tercih arasında ne yaparlar acaba. Cevabı basit bence satış rakamları bunu açıklıyor. Sonuçta satılan her golf hıghline dsg değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye

    ön ve arka takım torsion v.b. aynımı acaba.. yani ikisinide forklifte koyup kaldırsak alt yapıları aynımı ?.. yani aynı ise amortisör nasıl farklı olabilir. hadi lastik, anlaşmalı firma değişebilir dönem dönem ama seatta kullanılan amortisör mutlaka , grubun başka markalarında da kulanılmıyormudur.?
    bu grup a3 , golf, jetta , Octavia gibi araçları varken en kötü kombinasyonu leonmu yapmış..
    şu pampalar kafamı çok karıştırdı...

    Golfle leonun yaylari farkli amortisorleri farkli
    Disk bakata ayni ama

    sizdeki dizel golf de torsiyonlu olmalı. leon ile aynımı acaba torsiyon sistemleri..

    Bende benzinli golf var hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokayozyer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    bir araba da yol tutuş önemli bir faktör bence. leon da yol tutuş olarak golften geride

    arkadaşlar torsiyon çubuklu golf te var... 1.2 tsı ve dizeller golfte de torsiyonlu. yani bağımsız süspansiyonlu golf illaki bi miktar daha iyi yol tutacaktır ama torsionlu golf le leon arasında çok bariz fark olduğunu sanmıyorum. varmı bu konuda bişeyler söylececek. ülkemin test videolarına güvenmiyorum. yurtdışı video testlerinden de bişey anlamıyoruz.
    aynı platform kullanıyor diyoruz ama yay, ön takım , amortisör aynımı bakalım. aynı ise bu yol tutuş farkı ne ?.. ikisinin de kadırıp altına mı bakmak lazım. ?

    mqb platform ikisi için de aynı ama lastikler, amortisör,yay vs.. kalite farkı bu noktada ortaya çıkıyor bence yalıtım malıtım hikaye

    ön ve arka takım torsion v.b. aynımı acaba.. yani ikisinide forklifte koyup kaldırsak alt yapıları aynımı ?.. yani aynı ise amortisör nasıl farklı olabilir. hadi lastik, anlaşmalı firma değişebilir dönem dönem ama seatta kullanılan amortisör mutlaka , grubun başka markalarında da kulanılmıyormudur.?
    bu grup a3 , golf, jetta , Octavia gibi araçları varken en kötü kombinasyonu leonmu yapmış..
    şu pampalar kafamı çok karıştırdı...

    Golfle leonun yaylari farkli amortisorleri farkli
    Disk bakata ayni ama

    sizdeki dizel golf de torsiyonlu olmalı. leon ile aynımı acaba torsiyon sistemleri..

    Bende benzinli golf var hocam

    pardon dizel golf , benzinli leon gibi algılamışım nedense...




  • Ne kadar ekmek o kadar köfte, ucuza iyi mal almak mumkun degil araba konusunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    3500 kilometredir sirket araci olarak 0 km gelen 2014 TDI DSG Leon Style kullaniyorum.

    Detaylica Golf ile karsilastirildiginda Golf 7 cok rafine bir otomobil oldugu icin fiyat haric her karsilastirmada ön plana cikiyor ancak genel olarak arada 15-20 bin liralik fark oldugunu soylemek zor.

    Leon'un depo doluyken gelen ses gibi ucuz hissettiren birkac ozelligi var ancak bunlar cok onemli degil. Aslen 2 önemli sıkıntısı var. Bunlardan ilki suspansiyonlar, 16 style jantiyla bile bozuk yollarda darbe emisi kotu, asla bir Golf degil. İkinci olarak ise bozuk yollardaki trim sesleri, kapi iclerinden gelen tikirtilar. Gerci bireysel olarak bunlarin da cozumleri var ama kiralik araba oldugu icin ben ugrasmiyorum.

    Onun disinda motoru/sanzimani, donanimi ve tasarimi ile bu piyasa sartlarinda verilen parayi hakettigini dusunuyorum.

    Olayı özetlemişsin abi
    Artı birşey
    Depodan gelen calkalanma sesi golf'dede var

    Depodan gelen dalgalanma sesi eski arabam palioda da vardı. O dönemde üzülüyordum arabam kalitesiz diye. Demek ki golf, leon gibi arabalarda bile o ses geliyormuş. Şimdiki arabam coltta ise dalgalanma sesi gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Leon 1.4 150 hp aracın ayrintili incelemesini sabırla bekliyoruz😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: josekutinyo

    Leon 1.4 150 hp aracın ayrintili incelemesini sabırla bekliyoruz😉

    Bununla ilgili bir konu var forumdan muharrem aldı leon fr 150 ps act aracı
  • Arkadaşlar bende satın alma aşamasında çok kararsız kaldım, tabi kullanan arkadaşlar daha iyi fikir verebilir;
    60 bin TL'ye leon 1.2 dsg style'mı yoksa, 70 bin TL'ye golf 1.2 dsg comfortline + sürüş paketi mi?
    Leon'un tasarımını çok beğeniyorum ancak benim için araç içi konfor ve kalite daha önemli ve bu aradaki fark için ekstra kredi çekmeye değer mi bilemedim...
  • Golf kullanıcısı olarak Leon FR'ı takdir ediyorum.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.