Arkadaşlar merhaba. 2015 Model Seat Leon TDİ DSG ve İE06537 iş emri numaralı araç sahibiyim. 05.02.2020 tarihinde iş güzergahım üzerinde bulunan İstanbul Avek Esenler yetkili servisiniz giderek aracımın kronik sorunu olan DSG kavrama arazı hakkında bilgi almak için servis danışmanı Ali Rıza Bey ile görüştüm. Görüşmemde teknisyenlerinin 350 TL'ye kontrol-test yaptırmaya gerek olmadığını araçtaki sorunu kendim teşhis ettiğimi söyledim, kavramanın değişmesi gerektiğini söyledim. Bu yönergeyle görüşmemiz devam etti. Aracımın önceki sahibinin servis dışarısında bakım yaptırmasından kaynaklı iyi niyet garantisinde sorun teşkil ettiğini belirtti ve aracımın iyi niyet kapsamında onarımı için elinden geldiğince yardımcı olmaya çalıştı ve çaba sarfetti. Kendisine minnettarım. İş emri açılmadan mail yoluyla üst yazılar yazıldı ve dönüş maili için yaklaşık yarım saat bekledik. Gelen cevapta teknisyen teşhisi konulmadığı için eğer benim teşhis ettiğim şekilde bir sorun varsa yani aracın kavraması arızalıysa aracın periyodik bakım şartlı olarak, 1000TL bakım ücreti ve kavrama onarımı için ortalama 1900 TL gibi bir fiyatla bu işlemin gerçekleşeceği bu ücretin eğer başka bir parça ve işçilik gerekmezse 200 TL yukarısı veya 200 TL aşağısı olur denildi. Bunu kabul ettim ancak mesai saatlerimdeki yoğunluğum nedeniyle ikame araç talep ettim. Avek'te ikame araç olmadığı için aracımı teslim edemedim. Müsait ikame araç olduğunda aracımı teslim etmek için geleceğimi konuştuk ve Avek'ten ayrıldım. Ali Rıza bey tarafından 06.02.2020 arandım ve ikame araç olduğunda size anında bilgi vereceğim siz de gelip aracı hemen teslim edersiniz işlemlere başlarız denildi. 11.02.2020 tarihinde Ali Rıza bey şuan müsait ikame aracın olduğunu teslim edebilmek için ehliyetimi ve trafik cezaları blokesi olan provizyon ücreti olarak 500 TL çekilmesi için Kredi kartımı getirmemi talep etti. Ben de bu haberden iş yoğunluğu dolayısıyla 3-4 saat sonra aracımı teslim ettim ve ikame araç ile servisten ayrıldım. 12.02.2020 Tarihinde Ali Rıza bey tarafından servis bilgilendirmesi için arandım ve aracımın anlaştığımız iyi niyet kampasından yararlanılmadığını kavrama için 5270 TL talep edildi. Bu şekilde konuşmadığımızı ve bu işlemin iptalini istiyorum denilerek servise gittim. Serviste aracım iade alırken 350 TL kontrol ücreti talep edildi itirazımla bu ücret 200 TL'ye düştü ve aracımı alabilmek için bu ücret ödettirildi. Bu nasıl bir saçmalık ? Bir Seat aracına sahip olduğum için pişmanım. Küresel pazarda Seat olarak beni maddi manevi mağdur etti. Hatta nitelikli olarak dolandırdı. İş yoğunluğumda değerli iş süremden çalarak çalıştığım iş yerine karşı mahçup etti. Sorunlu mekanik donanımlar üretip arıza oluştuğunda onarım bedelini tüketiciye yansıttı! Savunma olarak da sadece Türkiye'de geçerli bir yalan olan, iyi niyet garanti kapsamına girmez çünkü o fahiş fiyatlı yetkili serviste bakım yapılmadı. Hangi periyodik bakımda şanzıman bakımı yapılıyor da tüketici suçlu oldu ? Üstelik tüketiciler kullanamadıkları araçlarını zoraki olarak onarımı kabul ettiğinde onarım fiyatını arttırıp onarımı reddetmelerini sağlayarak araç teşhis kontrol ücreti alınmasını sağlıyor. Nitekim dolandırıldım. Bu yazıyı yazarken ben utandım. Tüm hukuki haklarımı arayacağım. Bu rezilliği eş zamanlı ve çevrilerek customercare@seat.es adresine de gönderdim.
Hocam hatayı dsg şanzıman alarak yapmışsınız. Bu sanzıman bilinen kronik sorunlu. Daha da büyük olan hata, bakımı dışarda yaptırılmış dsg şanzımanlı araba almanız. Geçmiş olsun. Şu anda durum nedir? Nasıl çözdünüz sorunu?
Yigit3735
kullanıcısına yanıt
Seat ispanya ile iletişim halindeyim henüz çözülmedi. Servis bakımsız araç da alsam şanzımana bakım yapılmıyor sonuç olarak. Saçma. ABD de 10 yıl garanti veriliyor.
Doğuş otoda aramız iyiyken ve uzatılmış garantim varken benim jant ve coilleri yazmıyorlardı. Ne hikmetse geçenlerde gittim parasını ödedim ve bilgisayara bağlattım. İyi niyetle ilgili hiçbir şey talep etmediğimi söyledim. Ama şerefsizler benim arabanın fotoğraflarını çekip iyi niyetimi zora soktular. Erya ile görüştüm, gittim hallederiz bir şekilde. Müşteri hatasını farkedip eski haline çevirmişler falan deriz dedi. Öyle yada böyle Vag grubu kesinlikle sıkıntılı. Müşteri değil, kaz muamelesi yapıyorlar. Beni resmen tezgaha getirdiler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme