Şimdi Ara

SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
6.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Yol bisikleti arayışı içerisindeyim. En baştan belirteyim bisikletler konusunda çok fazla bilgim yok. Ama hiç bilgim yok da diyemem bir şeyler biliyorum.
    Yaz süresi boyunca araştırma ve deneme fırsatım olabilir ancak konu açıp kararımı daha da kesinleştirmek istedim. Fiyat aralığı 1000-2000 arası diyebilirim.

    Araştırdığım modeller arasından 640 ve 610 görünüş olarak en çok hoşuma gidenler oldu. Nedense Sedona'nın baya iyi tasarımları var. Ama gönlümden geçen 640.
    Bayıldım bisiklete.
    Görünüş dışında özellikleri de önemli tabii ki ancak bu konuda bilgili arkadaşlara danışmak istedim.

    Şimdi farklı olarak gördüğüm setlerde birinde Shimano Claris diğerinde Sora var. Belli ki Sora daha üst bir model ama bir diğer konu da 640'ta 7005 kadro var ayrıca maşası karbon; 610'da 6061 kadro.
    Biraz araştırdım. Çok ciddi anlamda fark olmadığını hatta 7005'in daha ağır olduğunu anladım. Buna rağmen esneklik ve sağlamlık olarak da 7005'in üstte olduğunu gördüm. Sanırım bu yüzden üst modelde 7005 kullanılıyor.

    Diğer konu fiyatları.
    610: 675USD
    640: 1050USD

    Elden peşin fiyatı ne olur bilemiyorum ama aralarındaki fark değişmeyecektir sanırım. Bütçem ikisine de yeterli fakat 610 aldığım durumda paramın kalanıyla ekipmanımı alabilirim. Elimde sadece uyduruk bir kask ve eldiven var. Bana ayakkabı, gözlük, forma, bilgisayar gibi aksesuarlar da lazım. 640 alırsam bunları yavaş yavaş almam gerekir. Yani bir kaç ay sonra en erken.
    Sizce ne yapmalıyım ?
    Sedona dışında Salcano XRS030 ve SCOTT'ın 3000 liralık şu modeli önerildi:

    http://www.kackarbisiklet.com/tr/product_details.asp?ID=14&CID=12&PID=1396 - Speedster 30 CD20
    Bu bisiklette de 6061 kadro, karbon maşa var.

    SCOTT Sedona'dan; Tiagra da Sora'dan daha iyi bildiğim kadarıyla. Ancak bütçeyi 1000 TL gibi bir farkla aştığı için hem çok zorlanacağım hem de istediğim tarihte almam imkansızlaşacak.

    Bu sebeple 640'ı satın alıp amatörlüğe geçiş dönemini bununla kapatmak istiyorum. Şu an amatör bir bisikletçi bile değilim kısaca. Ama başlangıç için iyi bir bisiklet istedim. Bütçemi de ona göre ayırıyorum. Sizce mantıklı mı ?

    640 özellikleri ;
     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?



    610;
     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?


    Diğer markalardan da tavsiyelere açığım ama 640'a gönlümü kaptırmış durumdayım. Bunu da göz önünde bulundurursanız sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.
    İyi pedallamalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilm-i yorum -- 18 Mayıs 2014; 0:55:57 >







  • İnşllah ileride daha iyilerine binersiniz, 2 şansınız var ya 1 kere alıp tam alacaksınız ekipmanları yavas yavas toplayaaksınız ki bu uzun sürebilir aslında,

    yada bi model düşük ata binip ekipmanlarınız full olacak.

    zor bir tercih
  • ben bisikletim iyi olsun ekipmanları sonra toplarım dedim. şöyle düşün. çok kötü bir pc var elinde. ve video oyunlarında iyi olmak istiyorsun. macrolu mouse-mekanik klavye-iyi bir kulaklığı mı önce alıp 10 FPSde oynarsın yoksa iyi bir PC alıp 60 FPS sabitte kötü ekipmanlarla mı oynarsın? Böyle düşününce ikinci seçenek daha cazip. Ben 640 alırdım. Ekipmanları sonradan toplarddım. (ki yol bisiklleti değil downhilll alırdım. kafamı gözümü kırmaktan zevk alırdım )
  • Hepsinden Farklı Öneriyi Kendiniz Vermişsiniz,Salcano XRS 030 Apex Modeline Bende Destek Olayım,Hepsinden Üstün Burdakilerden.
  • Özellik olarak Salcano XRS030 Tiagra daha iyi görünüyor, hem de 640'la aynı fiyata. Ama 640'ın görünüşü çok güzel gerçekten.
  • İlla ikisi arasında olacaksa kesinlikle 640 alın aksesuarı zamanla toplarsınız. Ama ben olsam xrs030 apex alırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    Merhaba arkadaşlar.

    Yol bisikleti arayışı içerisindeyim. En baştan belirteyim bisikletler konusunda çok fazla bilgim yok. Ama hiç bilgim yok da diyemem bir şeyler biliyorum.
    Yaz süresi boyunca araştırma ve deneme fırsatım olabilir ancak konu açıp kararımı daha da kesinleştirmek istedim. Fiyat aralığı 1000-2000 arası diyebilirim.

    Araştırdığım modeller arasından 640 ve 610 görünüş olarak en çok hoşuma gidenler oldu. Nedense Sedona'nın baya iyi tasarımları var. Ama gönlümden geçen 640.
    Bayıldım bisiklete.
    Görünüş dışında özellikleri de önemli tabii ki ancak bu konuda bilgili arkadaşlara danışmak istedim.

    Şimdi farklı olarak gördüğüm setlerde birinde Shimano Claris diğerinde Sora var. Belli ki Sora daha üst bir model ama bir diğer konu da 640'ta 7005 kadro var ayrıca maşası karbon; 610'da 6061 kadro.
    Biraz araştırdım. Çok ciddi anlamda fark olmadığını hatta 7005'in daha ağır olduğunu anladım. Buna rağmen esneklik ve sağlamlık olarak da 7005'in üstte olduğunu gördüm. Sanırım bu yüzden üst modelde 7005 kullanılıyor.

    Diğer konu fiyatları.
    610: 675USD
    640: 1050USD

    Elden peşin fiyatı ne olur bilemiyorum ama aralarındaki fark değişmeyecektir sanırım. Bütçem ikisine de yeterli fakat 610 aldığım durumda paramın kalanıyla ekipmanımı alabilirim. Elimde sadece uyduruk bir kask ve eldiven var. Bana ayakkabı, gözlük, forma, bilgisayar gibi aksesuarlar da lazım. 640 alırsam bunları yavaş yavaş almam gerekir. Yani bir kaç ay sonra en erken.
    Sizce ne yapmalıyım ?
    Sedona dışında Salcano XRS030 ve SCOTT'ın 3000 liralık şu modeli önerildi:

    http://www.kackarbisiklet.com/tr/product_details.asp?ID=14&CID=12&PID=1396 - Speedster 30 CD20
    Bu bisiklette de 6061 kadro, karbon maşa var.

    SCOTT Sedona'dan; Tiagra da Sora'dan daha iyi bildiğim kadarıyla. Ancak bütçeyi 1000 TL gibi bir farkla aştığı için hem çok zorlanacağım hem de istediğim tarihte almam imkansızlaşacak.

    Bu sebeple 640'ı satın alıp amatörlüğe geçiş dönemini bununla kapatmak istiyorum. Şu an amatör bir bisikletçi bile değilim kısaca. Ama başlangıç için iyi bir bisiklet istedim. Bütçemi de ona göre ayırıyorum. Sizce mantıklı mı ?

    640 özellikleri ;
     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?



    610;
     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?


    Diğer markalardan da tavsiyelere açığım ama 640'a gönlümü kaptırmış durumdayım. Bunu da göz önünde bulundurursanız sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.
    İyi pedallamalar.

    Benden başka bir çok kişide salcano diyor hocam gelin vazgeçin bu sevdadan.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkürler. 640-610 arasındaki tereddütümü şimdi XRS030 ve 640 olarak güncelledim sağolun

    @UmutO35

    Valla aynen öyle ama Salcano hakkında çok acayip şeyler gördüm bu araştırma yaptığım süre boyunca. Kadrosuyla ilgili falan.

    XRS030 Apex 300 lira daha pahalı 640'tan
    Tiagra da 640'la aynı fiyatta.

    XRS 030 Apex:

     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

    https://store.donanimhaber.com/ee/96/15/ee9615e741084cb7b45ced13615e4793.png

    640'tan bariz fark var özellikleri olarak ama görüntü olarak da bariz fark var. Çocuk bisikleti gibi tasarımı var XRS 030'un kadrosunun. Bu gidişle görünüşe önem vermeyip alacağım galiba Salcano'yu sırf komponentleri için.

    Peki şu konuda ne dersiniz ?

    640'ı satın alıp bir süre sonra daha üst model komponentlere geçiş yapmak mantıklı mıdır ? Çok pahalıya patlar mı ve Sram Apex gibi setleri bulabilir miyim ? Eski parçaları da sattığımı düşünürsek...

    edit:resim eklemede sorun var galiba. link koydum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilm-i yorum -- 18 Mayıs 2014; 14:38:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkürler. 640-610 arasındaki tereddütümü şimdi XRS030 ve 640 olarak güncelledim sağolun

    @UmutO35

    Valla aynen öyle ama Salcano hakkında çok acayip şeyler gördüm bu araştırma yaptığım süre boyunca. Kadrosuyla ilgili falan.

    XRS030 Apex 300 lira daha pahalı 640'tan
    Tiagra da 640'la aynı fiyatta.

    XRS 030 Apex:

     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

    https://store.donanimhaber.com/ee/96/15/ee9615e741084cb7b45ced13615e4793.png

    640'tan bariz fark var özellikleri olarak ama görüntü olarak da bariz fark var. Çocuk bisikleti gibi tasarımı var XRS 030'un kadrosunun. Bu gidişle görünüşe önem vermeyip alacağım galiba Salcano'yu sırf komponentleri için.

    Peki şu konuda ne dersiniz ?

    640'ı satın alıp bir süre sonra daha üst model komponentlere geçiş yapmak mantıklı mıdır ? Çok pahalıya patlar mı ve Sram Apex gibi setleri bulabilir miyim ? Eski parçaları da sattığımı düşünürsek...

    edit:resim eklemede sorun var galiba. link koydum.

    Kompenantlar sonradan alındığında daha pahalıya gelir ve salcano hakkında okuduğunuz kötü yorumlar daha çok giriş seviyesi bisikletlerine ait salcanonun orta - üst seviye bisikletleri hakkında pek şikayet yok. Salcanonun üstündeki donanımın fiyatlarını tek tek toplasan bisikletin fiyatı ortaya çıkıyor zaten kadro bedava gibi bişeye geliyor. Kadro değiştirmek daha mantıklı bence.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838

    Bisikletin detaylı incelemesi umarım yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Popcorn Playa -- 18 Mayıs 2014; 15:00:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutO35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkürler. 640-610 arasındaki tereddütümü şimdi XRS030 ve 640 olarak güncelledim sağolun

    @UmutO35

    Valla aynen öyle ama Salcano hakkında çok acayip şeyler gördüm bu araştırma yaptığım süre boyunca. Kadrosuyla ilgili falan.

    XRS030 Apex 300 lira daha pahalı 640'tan
    Tiagra da 640'la aynı fiyatta.

    XRS 030 Apex:

     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

    https://store.donanimhaber.com/ee/96/15/ee9615e741084cb7b45ced13615e4793.png

    640'tan bariz fark var özellikleri olarak ama görüntü olarak da bariz fark var. Çocuk bisikleti gibi tasarımı var XRS 030'un kadrosunun. Bu gidişle görünüşe önem vermeyip alacağım galiba Salcano'yu sırf komponentleri için.

    Peki şu konuda ne dersiniz ?

    640'ı satın alıp bir süre sonra daha üst model komponentlere geçiş yapmak mantıklı mıdır ? Çok pahalıya patlar mı ve Sram Apex gibi setleri bulabilir miyim ? Eski parçaları da sattığımı düşünürsek...

    edit:resim eklemede sorun var galiba. link koydum.

    Kompenantlar sonradan alındığında daha pahalıya gelir ve salcano hakkında okuduğunuz kötü yorumlar daha çok giriş seviyesi bisikletlerine ait salcanonun orta - üst seviye bisikletleri hakkında pek şikayet yok. Salcanonun üstündeki donanımın fiyatlarını tek tek toplasan bisikletin fiyatı ortaya çıkıyor zaten kadro bedava gibi bişeye geliyor. Kadro değiştirmek daha mantıklı bence.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838

    Bisikletin detaylı incelemesi umarım yardımcı olur.

    Bakıyorum konuya teşekkürler.

    O zaman Salcano alıp ilerde kadroyu değiştirmek daha mantıklı olacak. Teşekkür ederim bu doğrultuda Salcano'ya kayıyorum o zaman.

    Herhangi bir Salcano bayisinde bulunabilir mi bu model peki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: UmutO35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkürler. 640-610 arasındaki tereddütümü şimdi XRS030 ve 640 olarak güncelledim sağolun

    @UmutO35

    Valla aynen öyle ama Salcano hakkında çok acayip şeyler gördüm bu araştırma yaptığım süre boyunca. Kadrosuyla ilgili falan.

    XRS030 Apex 300 lira daha pahalı 640'tan
    Tiagra da 640'la aynı fiyatta.

    XRS 030 Apex:

     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

    https://store.donanimhaber.com/ee/96/15/ee9615e741084cb7b45ced13615e4793.png

    640'tan bariz fark var özellikleri olarak ama görüntü olarak da bariz fark var. Çocuk bisikleti gibi tasarımı var XRS 030'un kadrosunun. Bu gidişle görünüşe önem vermeyip alacağım galiba Salcano'yu sırf komponentleri için.

    Peki şu konuda ne dersiniz ?

    640'ı satın alıp bir süre sonra daha üst model komponentlere geçiş yapmak mantıklı mıdır ? Çok pahalıya patlar mı ve Sram Apex gibi setleri bulabilir miyim ? Eski parçaları da sattığımı düşünürsek...

    edit:resim eklemede sorun var galiba. link koydum.

    Kompenantlar sonradan alındığında daha pahalıya gelir ve salcano hakkında okuduğunuz kötü yorumlar daha çok giriş seviyesi bisikletlerine ait salcanonun orta - üst seviye bisikletleri hakkında pek şikayet yok. Salcanonun üstündeki donanımın fiyatlarını tek tek toplasan bisikletin fiyatı ortaya çıkıyor zaten kadro bedava gibi bişeye geliyor. Kadro değiştirmek daha mantıklı bence.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838

    Bisikletin detaylı incelemesi umarım yardımcı olur.

    Bakıyorum konuya teşekkürler.

    O zaman Salcano alıp ilerde kadroyu değiştirmek daha mantıklı olacak. Teşekkür ederim bu doğrultuda Salcano'ya kayıyorum o zaman.

    Herhangi bir Salcano bayisinde bulunabilir mi bu model peki ?

    Çevrenizdeki bayilere gidip yüz yüze pazarlık yapıp almak en iyisi. Nakite en az %10 yapması lazım yapmıyorsa zorlayın yine olmuyorsa başka bayiye gidin. Bu arada biz pek seni uyarmadık ama bu bisiklet biraz tecrübe ister yani aynakol ve ruble oranları daha güçlü kişiler için tasarlanmış ama aşılmayacak şey değil düz yolda sorun yapmaz ama yokuşlar biraz sorun olabilir bir kaç ay. Tiagra daha kolaydır dişli oranları açısından ama bir kez alıştıktan sonra apex in ruble oranları düz yolda daha iyi performans verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutO35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: UmutO35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkürler. 640-610 arasındaki tereddütümü şimdi XRS030 ve 640 olarak güncelledim sağolun

    @UmutO35

    Valla aynen öyle ama Salcano hakkında çok acayip şeyler gördüm bu araştırma yaptığım süre boyunca. Kadrosuyla ilgili falan.

    XRS030 Apex 300 lira daha pahalı 640'tan
    Tiagra da 640'la aynı fiyatta.

    XRS 030 Apex:

     SEDONA 640 - 610 Hangisi ?

    https://store.donanimhaber.com/ee/96/15/ee9615e741084cb7b45ced13615e4793.png

    640'tan bariz fark var özellikleri olarak ama görüntü olarak da bariz fark var. Çocuk bisikleti gibi tasarımı var XRS 030'un kadrosunun. Bu gidişle görünüşe önem vermeyip alacağım galiba Salcano'yu sırf komponentleri için.

    Peki şu konuda ne dersiniz ?

    640'ı satın alıp bir süre sonra daha üst model komponentlere geçiş yapmak mantıklı mıdır ? Çok pahalıya patlar mı ve Sram Apex gibi setleri bulabilir miyim ? Eski parçaları da sattığımı düşünürsek...

    edit:resim eklemede sorun var galiba. link koydum.

    Kompenantlar sonradan alındığında daha pahalıya gelir ve salcano hakkında okuduğunuz kötü yorumlar daha çok giriş seviyesi bisikletlerine ait salcanonun orta - üst seviye bisikletleri hakkında pek şikayet yok. Salcanonun üstündeki donanımın fiyatlarını tek tek toplasan bisikletin fiyatı ortaya çıkıyor zaten kadro bedava gibi bişeye geliyor. Kadro değiştirmek daha mantıklı bence.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838

    Bisikletin detaylı incelemesi umarım yardımcı olur.

    Bakıyorum konuya teşekkürler.

    O zaman Salcano alıp ilerde kadroyu değiştirmek daha mantıklı olacak. Teşekkür ederim bu doğrultuda Salcano'ya kayıyorum o zaman.

    Herhangi bir Salcano bayisinde bulunabilir mi bu model peki ?

    Çevrenizdeki bayilere gidip yüz yüze pazarlık yapıp almak en iyisi. Nakite en az %10 yapması lazım yapmıyorsa zorlayın yine olmuyorsa başka bayiye gidin. Bu arada biz pek seni uyarmadık ama bu bisiklet biraz tecrübe ister yani aynakol ve ruble oranları daha güçlü kişiler için tasarlanmış ama aşılmayacak şey değil düz yolda sorun yapmaz ama yokuşlar biraz sorun olabilir bir kaç ay. Tiagra daha kolaydır dişli oranları açısından ama bir kez alıştıktan sonra apex in ruble oranları düz yolda daha iyi performans verir.

    Bu dişli oranı mevzusunu hiç anlamadım zaten. Neye göre ve nasıl adlandırılıyor anlamları nedir ?
    Gücüme güveniyorum da şimdi bilmediğim konuda da sorun olmaz diyemem açıkçası. Düzenli spor yapıyorum koşu, futbol ve ağırlık kaldırma.
    Kısaca anlatır mısın dişli mevzusunu ?




  • Sora da clarisin bir üstü ayrıca soranın 3400 veya 3500 olduğunu belirtmemiş ama 3500den yola çıkarsak sanırım vites değişim ve fren sistemi dura-ace ile aynı bu da avantaj onun dışında zaten düz yolda kullanacağından vites geçişleri seni tatmin edicektir

    aslında 7005 le 6061 arasında çok fark yok ama dediğin gibi 7005 daha ağır 6061 daha çok esniyor ben karbon maşasız bir model alıcak olursam kesinlikle 6061 tercih ederim çünkü lastikleri çok yüksek bir basınçla kullanacaksın buda yoldaki tüm titreşimlerin sana geleceği anlamına geliyor ben de 75 bastığımda hafif kaldırımda titrediğini hissediyorum sağlamlık olarak ise pek farkı olduğunu sanmıyorum

    Yeni başlıyorsan Scott a para verme zaten 2014 modelinde kötü olmuş tasarım dolar 2.1 şuan 740 2205 tl oluyor
    Tiagra setli XRS030 2140 TL ayrıca peşin fiyatta salcanoyu 1600-1700 aralığında alırsın sedonada o kadar ineceklerini sanmam
    yani sandığın kadar pahalıya gelmiyor aksesuarlara da yetişebilirsin
    ayrıca salcanonun lastikleri de çok daha iyi

    ama her iki modeldede ikili aynakol ve kısa bacak arka aktarıcı var bu yeni başlıyorsan kesinlikle seni yorar
    ben de sana dediğin gibi tasarımı güzel 3 yaprak aynakol ve uzun bacak arka aktarıcılı bir model bakmanı tavsiye ederim
    Cube Peleton alabilirsin 2013 model bulursan 600€ civarı
    2014ler ise 990 maalesef :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    Sora da clarisin bir üstü ayrıca soranın 3400 veya 3500 olduğunu belirtmemiş ama 3500den yola çıkarsak sanırım vites değişim ve fren sistemi dura-ace ile aynı bu da avantaj onun dışında zaten düz yolda kullanacağından vites geçişleri seni tatmin edicektir

    aslında 7005 le 6061 arasında çok fark yok ama dediğin gibi 7005 daha ağır 6061 daha çok esniyor ben karbon maşasız bir model alıcak olursam kesinlikle 6061 tercih ederim çünkü lastikleri çok yüksek bir basınçla kullanacaksın buda yoldaki tüm titreşimlerin sana geleceği anlamına geliyor ben de 75 bastığımda hafif kaldırımda titrediğini hissediyorum sağlamlık olarak ise pek farkı olduğunu sanmıyorum

    Yeni başlıyorsan Scott a para verme zaten 2014 modelinde kötü olmuş tasarım dolar 2.1 şuan 740 2205 tl oluyor
    Tiagra setli XRS030 2140 TL ayrıca peşin fiyatta salcanoyu 1600-1700 aralığında alırsın sedonada o kadar ineceklerini sanmam
    yani sandığın kadar pahalıya gelmiyor aksesuarlara da yetişebilirsin
    ayrıca salcanonun lastikleri de çok daha iyi

    ama her iki modeldede ikili aynakol ve kısa bacak arka aktarıcı var bu yeni başlıyorsan kesinlikle seni yorar
    ben de sana dediğin gibi tasarımı güzel 3 yaprak aynakol ve uzun bacak arka aktarıcılı bir model bakmanı tavsiye ederim
    Cube Peleton alabilirsin 2013 model bulursan 600€ civarı
    2014ler ise 990 maalesef :D



    Detaylı mesaj için teşekkür ederim.

    640'taki Sora'nın 3400 ya da 3500 olduğu konusunda bilgim yok çünkü Sedona'nın sitesinden aldım verileri.
    640 Karbon maşa ve 7005 kadroya sahip.

    Şu durumda en mantıklı seçenek XRS 030 gibi. Tiagra olanın tasarımı biraz daha düzgün duruyor. Apex kadar çirkin değil.

    İkili aynakol, kısa bacak arka aktarıcı ve dişli oranı mevzusunu hiç bilmiyorum. Yani ikili aynakol neden üçlüden daha fazla yorar ? Ara vites olmadığı için yüksek değerlerde pedal çevireceğim için mi ? Yani kombinasyon az olduğundan.

    Cube tasarımları da çok hoşuma gitmişti ama fiyat aralığı beni aşıyor Peloton'da. 2013 modele baktım maşası karbon, kadrosu 6061. Sorun çıkarır mı sizin tercihinize uymuyor ?

    Bir de Carraro CR Race 052 gördüm gezinirken. 1900 küsür TL'den fiyatı var. Peşinde biraz daha düşebilir. Ama Carraro'nun Mersin'de üretildiği ve Türkiye'deki modellerin globaldeki Carrarolar'dan farklı olduğu söyleniyor. Bilginiz var mı yani bu durum sıkıntı çıkarır mı ?

    Şu anda XRS030 listemde birinci sırada. İlerleyen zamanlarda farklı modelde bisikletler görmezsem alacağım büyük ihtimalle.
    Teşekkürler tekrar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    Sora da clarisin bir üstü ayrıca soranın 3400 veya 3500 olduğunu belirtmemiş ama 3500den yola çıkarsak sanırım vites değişim ve fren sistemi dura-ace ile aynı bu da avantaj onun dışında zaten düz yolda kullanacağından vites geçişleri seni tatmin edicektir

    aslında 7005 le 6061 arasında çok fark yok ama dediğin gibi 7005 daha ağır 6061 daha çok esniyor ben karbon maşasız bir model alıcak olursam kesinlikle 6061 tercih ederim çünkü lastikleri çok yüksek bir basınçla kullanacaksın buda yoldaki tüm titreşimlerin sana geleceği anlamına geliyor ben de 75 bastığımda hafif kaldırımda titrediğini hissediyorum sağlamlık olarak ise pek farkı olduğunu sanmıyorum

    Yeni başlıyorsan Scott a para verme zaten 2014 modelinde kötü olmuş tasarım dolar 2.1 şuan 740 2205 tl oluyor
    Tiagra setli XRS030 2140 TL ayrıca peşin fiyatta salcanoyu 1600-1700 aralığında alırsın sedonada o kadar ineceklerini sanmam
    yani sandığın kadar pahalıya gelmiyor aksesuarlara da yetişebilirsin
    ayrıca salcanonun lastikleri de çok daha iyi

    ama her iki modeldede ikili aynakol ve kısa bacak arka aktarıcı var bu yeni başlıyorsan kesinlikle seni yorar
    ben de sana dediğin gibi tasarımı güzel 3 yaprak aynakol ve uzun bacak arka aktarıcılı bir model bakmanı tavsiye ederim
    Cube Peleton alabilirsin 2013 model bulursan 600€ civarı
    2014ler ise 990 maalesef :D



    Detaylı mesaj için teşekkür ederim.

    640'taki Sora'nın 3400 ya da 3500 olduğu konusunda bilgim yok çünkü Sedona'nın sitesinden aldım verileri.
    640 Karbon maşa ve 7005 kadroya sahip.

    Şu durumda en mantıklı seçenek XRS 030 gibi. Tiagra olanın tasarımı biraz daha düzgün duruyor. Apex kadar çirkin değil.

    İkili aynakol, kısa bacak arka aktarıcı ve dişli oranı mevzusunu hiç bilmiyorum. Yani ikili aynakol neden üçlüden daha fazla yorar ? Ara vites olmadığı için yüksek değerlerde pedal çevireceğim için mi ? Yani kombinasyon az olduğundan.

    Cube tasarımları da çok hoşuma gitmişti ama fiyat aralığı beni aşıyor Peloton'da. 2013 modele baktım maşası karbon, kadrosu 6061. Sorun çıkarır mı sizin tercihinize uymuyor ?

    Bir de Carraro CR Race 052 gördüm gezinirken. 1900 küsür TL'den fiyatı var. Peşinde biraz daha düşebilir. Ama Carraro'nun Mersin'de üretildiği ve Türkiye'deki modellerin globaldeki Carrarolar'dan farklı olduğu söyleniyor. Bilginiz var mı yani bu durum sıkıntı çıkarır mı ?

    Şu anda XRS030 listemde birinci sırada. İlerleyen zamanlarda farklı modelde bisikletler görmezsem alacağım büyük ihtimalle.
    Teşekkürler tekrar.

    Merhaba
    Tam belirtmemişim sanırım karbon maşa varsa 7005 olması rijitliği artırır yanı iyidir ben alinminyum maşa olanlar için 6061 tercih edin yazmıştım
    XRS030 Tiagra için her iki renkte var aynı şekilde Apex için de

    Şöyle açıklayayım
    Sedona daki aynakol 50-34
    Salcano belirtmemiş ama oda öyle gözüküyor
    Ruble ise sedona 11-25
    Salcano belirtmemiş anlaması zor ancak yine 11-25 diyelim
    en düşük olan 1. vites katsayısı 1,36 buda sizi yokuşlarda zorlar
    Eski vites sisteminde 28-38-48 aynakol ve 12-28 ruble ile bazı yokuşlarda baya zorlanıyordum vites katsayısı 1 olmasına rağmen
    şuan 22-32-44 aynakol ve 11-34 ruble ile yokuşları çok daha rahat çıkıyorum (0.647)
    Tabi yarışlarda 53-39 aynakol 11-23 ruble (1.695) ile çok dik rampaları çıkıyolar aynı şekilde benim 1 ile zorlandığım yokuşları 2 yaprak aynakolla çıkanlar da vardı buda kondisyonla alakalı ben siz yeni başlıyor olduğunuz için önermedim
    Kısa bacak arka aktarıcıyıda kısaca açıklayayım
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/yedek-parca/arka-vites/shimano-tiagra-rd-4600-arka-aktarici-10-sp-kisa-bacak.html
    şurda tiagra kısa bacak arka aktarıcı için 50-34 aynakol ile birlikte 11-28 ruble kullanabileceksiniz
    uzun bacakla ise 11-34 veya 11-36 ruble kullanabilecektiniz buda vites katsayısı oranı 1 demek
    Peleton ise hem karbon hem 6061 yani sorun olmaz önermiyorum diye bir şey yok rahat edersiniz hatta siz bu olaya bu kadar takıldığıma bakmayın daha önceden birkaç bisikleti ciddi anlamda kullanmadıysanız zaten farkedemezsiniz
    Carraro ise aynı Bianchi gibi ikiside orjinalde İtalyan malı fakat Türkiyede kendi üretim izinleri var kadroları Türkiyede üretiliyor ancak Salcano yanında şansı yok nedeni ise jantları kötü sanırım akort ta tutmuyor lastikler ise yine salcanoya göre kötü zaten salcanoda kullanılan lastikler çok güzel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    Sora da clarisin bir üstü ayrıca soranın 3400 veya 3500 olduğunu belirtmemiş ama 3500den yola çıkarsak sanırım vites değişim ve fren sistemi dura-ace ile aynı bu da avantaj onun dışında zaten düz yolda kullanacağından vites geçişleri seni tatmin edicektir

    aslında 7005 le 6061 arasında çok fark yok ama dediğin gibi 7005 daha ağır 6061 daha çok esniyor ben karbon maşasız bir model alıcak olursam kesinlikle 6061 tercih ederim çünkü lastikleri çok yüksek bir basınçla kullanacaksın buda yoldaki tüm titreşimlerin sana geleceği anlamına geliyor ben de 75 bastığımda hafif kaldırımda titrediğini hissediyorum sağlamlık olarak ise pek farkı olduğunu sanmıyorum

    Yeni başlıyorsan Scott a para verme zaten 2014 modelinde kötü olmuş tasarım dolar 2.1 şuan 740 2205 tl oluyor
    Tiagra setli XRS030 2140 TL ayrıca peşin fiyatta salcanoyu 1600-1700 aralığında alırsın sedonada o kadar ineceklerini sanmam
    yani sandığın kadar pahalıya gelmiyor aksesuarlara da yetişebilirsin
    ayrıca salcanonun lastikleri de çok daha iyi

    ama her iki modeldede ikili aynakol ve kısa bacak arka aktarıcı var bu yeni başlıyorsan kesinlikle seni yorar
    ben de sana dediğin gibi tasarımı güzel 3 yaprak aynakol ve uzun bacak arka aktarıcılı bir model bakmanı tavsiye ederim
    Cube Peleton alabilirsin 2013 model bulursan 600€ civarı
    2014ler ise 990 maalesef :D



    Detaylı mesaj için teşekkür ederim.

    640'taki Sora'nın 3400 ya da 3500 olduğu konusunda bilgim yok çünkü Sedona'nın sitesinden aldım verileri.
    640 Karbon maşa ve 7005 kadroya sahip.

    Şu durumda en mantıklı seçenek XRS 030 gibi. Tiagra olanın tasarımı biraz daha düzgün duruyor. Apex kadar çirkin değil.

    İkili aynakol, kısa bacak arka aktarıcı ve dişli oranı mevzusunu hiç bilmiyorum. Yani ikili aynakol neden üçlüden daha fazla yorar ? Ara vites olmadığı için yüksek değerlerde pedal çevireceğim için mi ? Yani kombinasyon az olduğundan.

    Cube tasarımları da çok hoşuma gitmişti ama fiyat aralığı beni aşıyor Peloton'da. 2013 modele baktım maşası karbon, kadrosu 6061. Sorun çıkarır mı sizin tercihinize uymuyor ?

    Bir de Carraro CR Race 052 gördüm gezinirken. 1900 küsür TL'den fiyatı var. Peşinde biraz daha düşebilir. Ama Carraro'nun Mersin'de üretildiği ve Türkiye'deki modellerin globaldeki Carrarolar'dan farklı olduğu söyleniyor. Bilginiz var mı yani bu durum sıkıntı çıkarır mı ?

    Şu anda XRS030 listemde birinci sırada. İlerleyen zamanlarda farklı modelde bisikletler görmezsem alacağım büyük ihtimalle.
    Teşekkürler tekrar.

    Merhaba
    Tam belirtmemişim sanırım karbon maşa varsa 7005 olması rijitliği artırır yanı iyidir ben alinminyum maşa olanlar için 6061 tercih edin yazmıştım
    XRS030 Tiagra için her iki renkte var aynı şekilde Apex için de

    Şöyle açıklayayım
    Sedona daki aynakol 50-34
    Salcano belirtmemiş ama oda öyle gözüküyor
    Ruble ise sedona 11-25
    Salcano belirtmemiş anlaması zor ancak yine 11-25 diyelim
    en düşük olan 1. vites katsayısı 1,36 buda sizi yokuşlarda zorlar
    Eski vites sisteminde 28-38-48 aynakol ve 12-28 ruble ile bazı yokuşlarda baya zorlanıyordum vites katsayısı 1 olmasına rağmen
    şuan 22-32-44 aynakol ve 11-34 ruble ile yokuşları çok daha rahat çıkıyorum (0.647)
    Tabi yarışlarda 53-39 aynakol 11-23 ruble (1.695) ile çok dik rampaları çıkıyolar aynı şekilde benim 1 ile zorlandığım yokuşları 2 yaprak aynakolla çıkanlar da vardı buda kondisyonla alakalı ben siz yeni başlıyor olduğunuz için önermedim
    Kısa bacak arka aktarıcıyıda kısaca açıklayayım
    http://www.erdoganlarbisiklet.com/yedek-parca/arka-vites/shimano-tiagra-rd-4600-arka-aktarici-10-sp-kisa-bacak.html
    şurda tiagra kısa bacak arka aktarıcı için 50-34 aynakol ile birlikte 11-28 ruble kullanabileceksiniz
    uzun bacakla ise 11-34 veya 11-36 ruble kullanabilecektiniz buda vites katsayısı oranı 1 demek
    Peleton ise hem karbon hem 6061 yani sorun olmaz önermiyorum diye bir şey yok rahat edersiniz hatta siz bu olaya bu kadar takıldığıma bakmayın daha önceden birkaç bisikleti ciddi anlamda kullanmadıysanız zaten farkedemezsiniz
    Carraro ise aynı Bianchi gibi ikiside orjinalde İtalyan malı fakat Türkiyede kendi üretim izinleri var kadroları Türkiyede üretiliyor ancak Salcano yanında şansı yok nedeni ise jantları kötü sanırım akort ta tutmuyor lastikler ise yine salcanoya göre kötü zaten salcanoda kullanılan lastikler çok güzel


    Aydınlattığınız için teşekkür ederim.

    Yani yokuş çıkma, yorulmama gibi durumlar için vites katsayısı 1 ve daha düşük olması benim için avantaj anladığım kadarıyla. Kısa bacak aktarıcı da bu vites katsayısını ayarlamak için avantaj sağlıyor. Buna da dikkat etmeye çalışırım bundan sonraki araştırmalarımda.

    Carraro'yu direk eledim o zaman. Apex'in Tiagra modelindeki renklerde olanı varsa şimdi daha da ısınmaya başladım Salcano'ya. Bu durumda bulabilirsem 2013 Cube Peloton, bulamazsam XRS030 Apex diyorum. Teşekkürler zahmet oldu, bilmediklerimi öğrenmiş oldum.




  • bilm-i yorum kullanıcısına yanıt
    Önemli değil apexteki aynakol 53lü ancak uzun bacak aktarıcı var bisikleti alırken aldığınız yere söylerseniz rubleyi değiştirir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.