Şimdi Ara

Şehiriçi 50 YKR yakıyor :(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar benim hyundai accent 1.5 arabam var araba son günlerde fazla yakmaya başladı. Bujileri değiştirdim ama yakıt sarfiyatında değişiklik olmadı arabayı tamire götürdüm . Usta arabanın silindirlerine su karıştığını söyledi , bujilerin ucunda su kabarcıkları oluşuyormuş neden bu sorun oluşuyor dedim , Araba fazla hararetten görmüş dedi ama ben arabayı hararet hiç yapmamıştım . Motorun silindir kapağı contası değişekmiş benden 200 ytl parça parası talep ediyor. Neden 200 ytl istediğini anlamadım sizce kazıklanıyormuyorum ? Arabayı daha yaptırmadım eğer bu bir kazık ise başka bir servise gidecem bilgisi olanlardan yardım bekliyorum







  • sen hararet yaptırmadığın halde "bu motor hararet yapmış" diyorsa birkaç ustaya daha göster bence.
  • Merhabalar.

    Öncelikle geçmiş olsun. Ustanızın belirttiği bazı hususlara katılmak pek mümkün değil. Öncelikle hararet yapan aracın eğer silindirlerine su karışıyorsa, yağının artması gerekir. Ayrıca radyatör kapağı açılıp motora gaz verdiğinizde aracın radyatöründe su kabarcıları oluşur. Bujilerin ucunda su kabarcıklarını gözle değil (oda belki) labaratuvar ortamında Hidrojen testine tabi tutarak ancak anlayabilirsiniz. Ancak usta buji ucundaki ıslaklığı kastedip "bunun ucunda su birikiyor" dediyse, sanırım yakıt sisteminizde sorun var. Bu kadar yakıt tüketiminizin çok olmsaı bazı sorunları da bir arada getirir. Aracınızın modelini bilemediğim için sanırım karbüratörlü 90HP olan versiyonu olarak tahmin ediyorum. Rölantide veya rölanti üzeri (1500-2500) arası park halinde gaza basıp bıraktığınızda çiğ bir benzin kokusu alıyor musunuz? Aracınızın egsozuna beyaz bir bez ile kapatıp, rölanti veya rölanti üzerindeki devirlerde ani gaza basarak çiğ gaz atıp atmadığını kontrol ettiniz mi? Ayrıca çok fazla benzin tüketen araçlarda düşük devirlerde ani gazlamalarda tıkanmalar meydana gelir. Bujilerde islenme de bunu bariz göstergesidir. Aracınızın silindir kapak contasında kavrulma varsa, mutlaka silindir satıh eğriliği kontrolü yapılarak gerekiyorsa taşlanması gerekir. Aksi halde yeni conta oluşan veya oluşmuş eğrilikleri bertaraf edemeyecek, ilerleyen zamanlarda size daha büyük masraf açacaktır. Silindir kapak contasında sorun yaşayan aracın çekişi düşüktür. Bence ateşleme başta olmak üzere, karbüratör şamandıra yüksekliği, hava+yakıt ayarı, manifold bağlantı contası, kontrol edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 6 Şubat 2008; 10:40:15 >




  • 200 ytl çokucuz bir rakam
    ben peugeot servisinde 1500-2000 milyar dan aşağı çıkanı görmedim
    kapak contası ömrünü dodurdu ise motor suyu motor yağınada karışır yanma odasınada kaçar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Merhabalar.

    Öncelikle geçmiş olsun. Ustanızın belirttiği bazı hususlara katılmak pek mümkün değil. Öncelikle hararet yapan aracın eğer silindirlerine su karışıyorsa, yağının artması gerekir. Ayrıca radyatör kapağı açılıp motora gaz verdiğinizde aracın radyatöründe su kabarcıları oluşur. Bujilerin ucunda su kabarcıklarını gözle değil (oda belki) labaratuvar ortamında Hidrojen testine tabi tutarak ancak anlayabilirsiniz. Ancak usta buji ucundaki ıslaklığı kastedip "bunun ucunda su birikiyor" dediyse, sanırım yakıt sisteminizde sorun var. Bu kadar yakıt tüketiminizin çok olmsaı bazı sorunları da bir arada getirir. Aracınızın modelini bilemediğim için sanırım karbüratörlü 90HP olan versiyonu olarak tahmin ediyorum. Rölantide veya rölanti üzeri (1500-2500) arası park halinde gaza basıp bıraktığınızda çiğ bir benzin kokusu alıyor musunuz? Aracınızın egsozuna beyaz bir bez ile kapatıp, rölanti veya rölanti üzerindeki devirlerde ani gaza basarak çiğ gaz atıp atmadığını kontrol ettiniz mi? Ayrıca çok fazla benzin tüketen araçlarda düşük devirlerde ani gazlamalarda tıkanmalar meydana gelir. Bujilerde islenme de bunu bariz göstergesidir. Aracınızın silindir kapak contasında kavrulma varsa, mutlaka silindir satıh eğriliği kontrolü yapılarak gerekiyorsa taşlanması gerekir. Aksi halde yeni conta oluşan veya oluşmuş eğrilikleri bertaraf edemeyecek, ilerleyen zamanlarda size daha büyük masraf açacaktır. Silindir kapak contasında sorun yaşayan aracın çekişi düşüktür. Bence ateşleme başta olmak üzere, karbüratör şamandıra yüksekliği, hava+yakıt ayarı, manifold bağlantı contası, kontrol edilmelidir.


    Bugün başka bir ustaya gittim , dediğiniz gibi arabanın hareretini yükselterek radyatör kapağını açtığında gaz verince su kaparcıkları oluştu .Egsozun yoğun beyaz duman atması belirtisi olduğunu ve egsozu koklayarak çiğ benzin attığını söyledi. Motoru söktü ve 90 ytl lik parça masrafı çıkardı . Silindir kapağı taşlanacakmış. Arabam enjeksiyonlu 99 model yardımda bulunduğunuz için teşekkürler

    quote:

    200 ytl çokucuz bir rakam
    ben peugeot servisinde 1500-2000 milyar dan aşağı çıkanı görmedim
    kapak contası ömrünü dodurdu ise motor suyu motor yağınada karışır yanma odasınada kaçar


    kardeş altı üstü bir conta yani olsa olsa en fazla 50 ytl yapar. O dediğin son model peugeot olmalı , benim arkadaşımda 2002 206 var onunda böyle bir sorunu vardı 150 ytl ye yaptırdı ?




  • Sorununuzun netliğe kavuşmasına sevindim. Zira sadece bujinin ıslaklığından yola çıkarak yorum yapmıştım. Silindir kapağını acemice taşlatmamaya özen gösterin. İyi dengelenmeyen kapaktan fazlaca alınan talaş, ileride bu sorunu tekrar yaşadığınızda (ki inşallah yaşamazsınız) taşlama payı kalmayacaktır. Geçmiş olsun. Sizinde deiğiniz gibi parça masrafı çok fazla değildir. Ancak işçiliği bilemem. Toplamda 250 YTL'yi de geçeceğini sanmam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Sorununuzun netliğe kavuşmasına sevindim. Zira sadece bujinin ıslaklığından yola çıkarak yorum yapmıştım. Silindir kapağını acemice taşlatmamaya özen gösterin. İyi dengelenmeyen kapaktan fazlaca alınan talaş, ileride bu sorunu tekrar yaşadığınızda (ki inşallah yaşamazsınız) taşlama payı kalmayacaktır. Geçmiş olsun. Sizinde deiğiniz gibi parça masrafı çok fazla değildir. Ancak işçiliği bilemem. Toplamda 250 YTL'yi de geçeceğini sanmam.


    Hocam tebrikler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • -150 ytl rektefiye
    -150 ytl işçilik
    -100 ytl parça

    Toplam maliyeti 400 ü buldu , bu kadar yapacağını tahmin etmiyordum ama contası patlayan bir çok araçta bu kadar masraf çıkabiliyormuş. Şuan şehiriçi 25 ykr yakıyor, şehirlerarası ne kadar yakıyor test etmedim
  • Arkadaşım geçmiş olsun tekrar. Lakin kapak taşlaması için biraz fazla almışlar. Kapak taşlaması dışında motora revizyon adında herhangi bir şey yapıldı mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Arkadaşım geçmiş olsun tekrar. Lakin kapak taşlaması için biraz fazla almışlar. Kapak taşlaması dışında motora revizyon adında herhangi bir şey yapıldı mı?


    Evet taşlama ücreti biraz fazla gibi sanırım sadece silindir kapağı taşlaması yapıldı.Neyse artık iş işten geçti artık önemli değil bu konuda yardımda bulunduğun için çok sağol
  • geçmiş olsun diyelim
  • HAYIRLI OLSUN
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.