Şimdi Ara

Şehiriçinde damperli kamyon treyler tır olmuyor be arkadaş.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
4.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir laf vardır hani deveye soruyorlar ya benim sorum da biraz o hesap. Şimdi tabiki bende o büyük devasa araçların ekmek parası peşinde olduklarını biliyorum ve öneminin farkındayım fakat, ben açıkçası şehiriçinde büyük hacimli tır treyler kamyon damperli kamyon gibi araçların " en azından " belirli saatlerde trafiğe çıkmamasından yanayım.

    Bugün yolum uzaklara düştü şehire oranla işte efendim avcılar esenyurt haramidere civarları epeyce E6 E5 kullandım anliyacağınız. Bu otobanlarda şehirlerarası olduğu için o kadar çok büyük hacimli araç varki gerçekten trafik çok sıkışıyor , sıkışmasa bile aksıyor.

    Ee ne yapalım atalımmı ekmek teknelerimizi ? hayır tabikide dediğim gibi bu durumun bilincindeyim fakat bugün gerçekten isyan ettim , bir yerden bir yere gitmek harbiden işkence be kardeşim. Düzgün kullanmayanları saymıyorum bile . Bu sorun hakkında belki sizinde söylemek veya paylaşmak istediğiniz şeyler vardır diye bu konuyu açtım.







  • Ara sokaklarda dahi war bu araçlar ! Hemde dönülmezden döneni dahi war milletin geçiş hakkını hiçe sayıp

    Kangoosundan Transporterına ondan As950034 birde şirketlerin çalışanlarının altına werdiği bilimum diesel focusundan palio vanına kadar hepsini atıcaksın GPS li takagrof bak bakalım kıpırdıyabiliyorlarm mı

    Yazıcak cezayı otomatik gorucek...
  • Yusufcum normal seyri olanlar dışında malum seçim arifesi, her yerde yol çalışmaları, inşaatlar vb var. Ondan bu kadar çok kamyon var. Şu metrobüs yüzünden köprüyü tıkayan kamyonların haddi hesabı yok mesela.

    İstanbul ya doğuya ya da batıya doğru büyüdüğü için kamyonlara kolay kolay çare bulunamaz. Ankara gibi olsak en azından şehirdışından bir yol yapar şehre uğramayacak kamyonları oradan geçirebilirdik.
  • drahte katılıyorum gpsli takograf uygulaması şart sanırım bu uzun süredir uygulanıyor otobüs firmalarında falanda onunda çaresini bulmuştur bizim sivrizekalı arkadaşlarımız.

    Coşkun yok dorseli tırlardan bahsedıyorum genelinde birde şu kamyonlar tabi ...

    kemerburgazdakileri saymıyorum bile adamların sloganı belli alayına isyan alayına harfiyat ölümüne gider
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    İstanbul ya doğuya ya da batıya doğru büyüdüğü için kamyonlara kolay kolay çare bulunamaz. Ankara gibi olsak en azından şehirdışından bir yol yapar şehre uğramayacak kamyonları oradan geçirebilirdik.

    Doğru söylüyorsun.
  • Ağır Vasıta ülkemizin Ağır Sorunu...

    Mozart'ı bile gerizekalı kılacak melodili ara gazı verme, filtresiz eksoz emisyonu, kilometreye 130 gram değil on katı CO salınımı, kaçak mazot ustası motorlar, bakımsız araçlar, patlayan frenler, uyuyan şoförler, sönen hayatlar... Karayolu yük taşımacılığı ve buna alet olan ağır vasıta, ağır yük, ağır şoför ve ağır polislerin yarattığı konstelasyonda kaybolan gençlik, yenen rant, savrulan küfür, dinlenen kaset, yaşanamayan aşklar, hiyerarşi, plaka kültürü ve kitaplara bile konu olamayan acı acı acı "KAMYONCU" kültürü... Yanlışı yanlışla yanlış yerde ve yanlış zamanda çözmeye çalışan insanların hayatta kalma mücadelesidir bu dünya, DOÇ, ENTER, FORD aşkının dünyası, mazot içen, yağ yiyen, üstüpü taşıyan ve basursuz yaşayamayan eksoz çalgıcıları...

    Onlarınki bir dert, bizimki bir dert...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    drahte katılıyorum gpsli takograf uygulaması şart sanırım bu uzun süredir uygulanıyor otobüs firmalarında falanda onunda çaresini bulmuştur bizim sivrizekalı arkadaşlarımız.

    Coşkun yok dorseli tırlardan bahsedıyorum genelinde birde şu kamyonlar tabi ...

    kemerburgazdakileri saymıyorum bile adamların sloganı belli alayına isyan alayına harfiyat ölümüne gider


    dorseli tırlar zaten ayrı hikaye. bilirsin zeytinburnunda ya da merterde bir tır gelir sokağa bir parkeder yolu kapatır. nakliyat işi herhangi bir düzene alınmadığı için b böyle gider. aslında tırlar şehirdışında bir yerde toplansalar, oradan mallar düzenli olarak panelvan araçlarla dağıtılsa daha mantıklı olur ama işte dediğim gibi düzen yok. bunu yapanlar da var ama yeterli sayıda değiller. tırlar giriyor mertere, zeytinburnuna, topkapıya, avrupa ve anadolu yakasında e-5'e.

    ayrıca şehirlerarası otobüsler ayrı hikaye. herhangi bir amaç uğruna yazmıyorum ama konusu geçmişken belirteyim. 3-4 hafta kadar önce akşam saat 10 gibi dayım kendisini ve arabada bulunan yengem ile 2 yaşındaki kuzenimi tem'de sıkıştıran otobüsün şöförünü, muavinlerini ve birkaç yolcusunu dövdü. ertesi gün alibeyköy emniyetinden dayımı çağırmışlar, adamlar iş göremez raporu alıp bir de üstüne üstlük dayımın onları sıkıştırdıklarını hatta şöförün 1300 lirasının çalındığını iddia etmişlerdir. kendilerine saygı duyuyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şehir içinde bile geziyorlar ve cok ürküdücüler yolu ortalar yol istersin vermez

    aracın büyüklüğünün verdiği güven duygusu tatmin edilmeyi bekleyen şuursuz egoyla birleştiğinde ne sonuçlar doğuruyor

    kamyonlarla ilgili yaşadıklarım özellikle inşaatlarda kullanılan tipler var mercedes

    cnr ye gidiyorum fuar için orta şeritte 110-120km hızım aynaya bir baktım oha dedim adam o kum vs. taşınan kamyonla celik kasa devasa mercedes arkada makas atıyor bir tanede peşinde ama varya korkunç bir görüntü gaza bassam hızım artacak oda ayrı bir teylike ordan burdan sinyalsiz arac cıkyor sağlı sollu ortada duruyorum teki sağımdan gecti teki solumdan frene dokundum dağa sonra önümdeki aracla boşluk olunca sağda yoğun sağdaki bir kırdı sola off ki ne offf aha kazayı yaptık dedim içimden bir yere vursa garanti bizede sıçrar



    o kadar korkunç ve kotrolsüz kullanıyorlarki akıl sır ermiyor

    birde arkadaşlar ist. bahceköyden zekeriyaköy ve sarıyere giden orman yolunu kullanmayın gecenlerde saruyerde trafiğe takılmamak için ordan gittim yol dar zaten tek gidiş geliş yine o kamyonlar adama sellektör yapıyorum yolumdasın diye herif sırtarıyor yaaa varmı böyle bir şey

    delirdim sinirlen plaka vs. okunmuyor camurdan dönsem peşine beni garanti atar cıtıra

    o yüzden bunlardan uzak durmak en iyisi

    coğuda 30 yaşın altında atletli kirli sakallı ağzında siraga bir kol dışarda kamyonla makas atan varlıklar

    yzarken bile aklıma geldi nasıl makas atıyor hayretlerdeyim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ağır Vasıta ülkemizin Ağır Sorunu...

    Mozart'ı bile gerizekalı kılacak melodili ara gazı verme, filtresiz eksoz emisyonu, kilometreye 130 gram değil on katı CO salınımı, kaçak mazot ustası motorlar, bakımsız araçlar, patlayan frenler, uyuyan şoförler, sönen hayatlar... Karayolu yük taşımacılığı ve buna alet olan ağır vasıta, ağır yük, ağır şoför ve ağır polislerin yarattığı konstelasyonda kaybolan gençlik, yenen rant, savrulan küfür, dinlenen kaset, yaşanamayan aşklar, hiyerarşi, plaka kültürü ve kitaplara bile konu olamayan acı acı acı "KAMYONCU" kültürü... Yanlışı yanlışla yanlış yerde ve yanlış zamanda çözmeye çalışan insanların hayatta kalma mücadelesidir bu dünya, DOÇ, ENTER, FORD aşkının dünyası, mazot içen, yağ yiyen, üstüpü taşıyan ve basursuz yaşayamayan eksoz çalgıcıları...

    Onlarınki bir dert, bizimki bir dert...




    Öyle demeyin. kamyoncular duygularını o şekilde ifade ediyor belki de.




  • Kamyoncuların yaptıkları hataları asla tasvip etmiyorum. Asla suçlarını onaylamıyorum.
    Sadece onları onları bu hale getiren koşullardan bir kaçını sıralamak istiyorum.
    Sebepler şunlar: Öncelikle kamyoncuların çoook büyük bir kısmı eğitimsiz çoğu sadece ilkokul mezunu. Ve büyük bir bölümü ekonomik olarak acınacak halde. Çoğunun bugün bırakın altındaki kamyonu bakım yaptıracak kadar; evine ekmek götürecek kadar bile parası yok. Hele şu kriz zamanı başlayalı beri. Vaziyet çok kötü.

    Kainatın en pahalı mazotunu kullanarak Avrupa'nın en ucuz taşımacılığını yapmaya çalışıyor onlar.

    İşlerinin fazlasıyla bireysel olması sebebiyle kolay kolay bir araya gelip haklarını da arayamıyorlar. Tamamen Nakliye Komisyoncularının ve Fabrika Müdürlerinin insafına kalmış ücretler. Parası yok mazotçuya takar, lastikçiye takar, vergiye takar.

    Öyle ki bazen mazot fiyatının yarısına yük götürüyorlar. Ucuza götürdükçe daha da ucuza götürmeleri isteniyot. Evime gideyim bari diyerek. Ya da memleketteki sıram kaçmasın diyerek götürüyor onlar da.

    Gece gündüz yol gidip yükü teslim ediyorlar. Sıra parayı almaya gelince cevap "şu an o kadar yok haftaya gel al".
    Kamyoncunun cevabı da şu olmaladır: "Sen gece karının yanında yatarken ben senin yükünü getiriyodum."

    Peki bu işin sonu ne olur. Şu olur: Bireysel kamyonculuk biter. Aklını kullananlar birleşir Nakliyat Ambarları, Taşımacılık Kooperatifleri kurar. Kullanamayanlar yok pahasına kamyonunu ekmek teknesini satar başkasının yanında işe girer. Aynı marketlerin bakkalları bitirdiği gibi biter kamyonculuk.

    Bitsin mi bitmesin mi? Belki de bitmesi iyidir...
    Bunları biliyorum çünkü babam kamyoncu bu gece şu anda yolda.
    Belki de Elmadağı çıkıyor. Yolu açık olsun...
    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skipper_forum -- 1 Mart 2009; 1:28:41 >




  • ankarada taş taşıyanları var adam sanki hiç yavaşlamayacakmış gibi makas çekiyo poliste sinema izler gibi izlyo yola çocuk atlar insan atlar düşünen yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skipper_forum

    İşlerinin fazlasıyla bireysel olması sebebiyle kolay kolay bir araya gelip haklarını da arayamıyorlar. Tamamen Nakliye Komisyoncularının ve Fabrika Müdürlerinin insafına kalmış ücretler. Parası yok mazotçuya takar, lastikçiye takar, vergiye takar.



    Ya zaten bizim kamyoncuya dediğimiz bişi yok

    Adamı zorluyorlar X saatte YY kadar yolu gitmeye yada şehrin içinde bir yere teslimat yaptırmaya

    Şimdi kurallar harfi şekilde uygulansa bir iş weren kamyoncudan şehir içinde teslimat istiyemez misal

    Ozamanda kamyoncununda kafası rahat olur bizimde

    Ha nedir domatesi 1.86 ya değil 1.87 ye alırız, aldıgımız lcd yi 4.850 ye değil 4.853 e alırız ama hertaraf memnun olur

    Şuç devlette yani




  • Deniz ve demiryolu taşımacılıgı bilinçli olarak geliştirilmediği için kamyonlara mecbur bir ülke Türkiye. Malın gelir gümrüge ,kamyoncular kooperatifinden araç kiralamak zorundasındır 200 ytl lik yola 500 ytl çekerler. Malın maliyeti 1 se deniz ve demiryolu taşımacılıgı olmadıgı için kamyona bayılmak zorunda kalırsın maliyet en az %30 artar. Kamyoncuların sırtından kullanan şöför hariç herkes para kazanır. Olan tüm maliyette son tüketiciye yansır.

    Dün yıldız beşiktaşta bir kamyon yüzünden 1 saate yakın bir trafik sıkışıklıgı oldu. Yolun 2 kenarına parketmiş arabalar ve geçmeye çalışan kamyon...Sonuç çizilen arabalar ve vakit kaybı.
  • alışmak lazım bence
  • Şimdi bu noktada şehir mimarlarına çok önemli bir görev düşüyor.

    Bir Kayseri ile Sivas ilinin yol dağılımı aynı zihniyet ile yapılamaz.
    Bir Aydın ile Çorlu'nun yol dağılımı benzer zihniyetle yapılamaz.

    Sanayinin ön planda olduğu, işçi servislerinin yoğun olduğu bölgelerde elbette ki bu araçlar 7x24 çalışmak zorunda.

    Şu an Çorlu'da bu mimarinin yapılamadığının canlı şahidiyim. Araç başınıza bela burada.
  • konu almış başını gidiyor ama yusuf un "belirli saatlerde çıkmasınlar" sözüne değinmek istiyorum.

    zaten kamyonlar istanbulda saat 16:00 ile 22:00 arasında trafiğe çıkamıyor. çıktığı zaman bir hafta bağlanıyor.
    eğer bu saatler arasında e-5, d-100, e-6 gibi otoyollarda kamyon yada tır görürseni şikayet edebilirsiniz
  • Zaten kamyonlara vs belirli saatlerde trafiğe çıkma yasağı var.
    Aksi halde belirli bir süre ile bağlanıyorlar.

    Kamyonların kötü bir yanınada ben değineyim.
    Büyükşehir belediyesi yollara güzelce asfalt yapıyor ,hemen yolun solundaki bir inşaattan ıslak toprak alan kamyon aynı güzergahı izleyerek yeni yapılan asfaltın üstünü adeta bataklık haline getiriyor çamurdan.

    Asıl bunlara önlem almak lazım bence..
  • yasak masak dinleyen yok kardeşim kamyonlar tırlar rahatça geziyorlar yolda. hangi birini şikayet ediceksin? sorunca da iznim var hemşerim sanane diyolar
  • Şehir içinde kalabalık yerlere normal şartlar altında kamyon tır ve otobüsler saat 10:00 akşam 18:00 arasında girmesi yasaktır.

    Bazı illerde bu değişir.

    Ankara'da mesela Aydınlık evleri geçtikten sonra kamyon görmek imkansızdır.

    Bireysel çalışmıyorlar. Hepsinin bağlı olduğu kooperatifler var. Ama kim takip ediyor o da meçhul.

    Birisi demiş yol istersin vermez. Bi düşün bakalım herifin altında 10 tonluk araba var. Ortalamış gidiyo. Rayına oturtmuş. Kanyon için yol vermek rahattır ama tır için imkansızdır. Önden 2 CM direksiyonu oynatırsın dorse 20 cm oynar yerinden. 20 CM bir şeritten diğerine geçirir adamı. Orta şeritten sağa geçtiğini düşünürsek eğer yaklaşık 50 metre boyunca sağında kimsenin olmaması demektir. Bu da imkansızdır. He şerit değiştirirken yanına yaklaşmak isteyen varsa buyursun yaklaşsın. Ama söyleyim. Sakın sağından geçmeye kalkmayın. Bi hamle yapar canınıza mal olur o geçme süreciniz. Arabanın üstüne bi çıkarsa bi daha inmez.

    Otobüsler zaten şehir içine giremez. Özel iznini cama yağıştırması mecburdur bu kamyoncular için de geçerlidir. Ankara'da kamyonlar Kızılay'a Ulus'a girecekleri zaman ön camlarında her zaman emniyetten alınan bi belgeyi yapıştırıyorlar. Çünkü o olmadığı zaman yaz cezayı.

    Bunların hepsine bakacak olursak burda yine polis suçlu duruma düşüyor. Emniyetin buna bi önlem alması lazım ki kooperatiflerle berabero zaman düzene bi nebze de olsa girer. (Hiç sanmıyorum ama)

    Her zaman bildiğim bi laftır. Kamyoncuyla otobüscüye yanaşmayacaksın alır altına. Ben kendimi bildim bileli babam tır şoförüdür. Sürekli yurt dışına gider gelir. Ben başka araçta onu takip ederken bile uzak dururum. Önde 2 CM demek arkada 20 CM demek çünkü.




  • aslında tem'in kuzeyine yeni bir otoyol yapılmalı ve tem kamyon trafiğine kapatılmalı bence.

    Birgün tem de büyük bir felaket olacak o kamyonlar yüzünden. Freni falan patlayacak. Zaten 10 tane araç biçmeden duramaz, hayvan gibi kütlesi var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.