SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU (2. sayfa)
-
-
Facebook da Seres 3 kullanıcıları grubumuz var, faydalı bilgiler paylaşılıyor, katılınız.
-
hayırlı olsun hepinize
peki kasko yaptırdınız mı? ne kadar tuttu kaskosu acaba?
-
Eski Suzuki aracımdan altarma yaptık.
Şubat ayında suzuki için 4500₺ ödemiştik, 3000₺ üzerine ödedik.
sıfırdan yaptıranlar 8-9000 tutuyor diyor.
ancak asko döneminde ki fiyatı 830.000₺ idi.
şimdi ötv indirimi ile 920.000 oldu -
Dün Seres 3'ü incelemek ve test sürüşüne çıkmak için Maltepe Şahsuvaroğlu bayisine uğradım.
Şu anda %10 ÖTV dilimine dahil olduğundan değerlendirilebilir bir seçenek ancak web sitesinde her ne kadar tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı için 920.000TL yazsa da aracı teslim alabilmeniz için bayi sizden 1.020.000TL istiyor. Aradaki 100.000TL'lik fark, şarj kablolarını ve basamak aksesuarını kapsıyormuş. İlk etapta wallbox kurulumu için bu fark talep ediliyor diye düşündüm ancak gerçekten şarj kablosu ve araca uygun olmayan şekilde tasarlanmış basamak aksesuarı için isteniyormuş. Basamak aksesuarını sevmediğimi ve istemediğimi söylesem de her şekilde ayrı bir faturalandırma yapılarak o 100.000TL'lik fark alınacakmış. Basamağı taktırmazsam da taktırmadığıma dair benden imza alınacakmış sadece :)
Seres 3'te piyasaya yeni giriş yapmaya çalışan bir araç için hiç de fena olmayan detaylar var, tabii olumsuz yanları da yok değil. Bunlardan bahsedecek olursam;
Araca dıştan bakıldığında gunmetal boyalı jantlar direkt olarak dikkat çekiyor ve de şık bir tasarıma sahipler. Ön far grubundaki mercekli far tasarımı dikkat çekse de maalesef halojen ampuller tercih edilmiş, açıkçası elektrikli bir araçta tüm farların LED olarak kullanılmasını beklerdim. Hazır dış kısımdan bahsediyorken ön kaputun pistonlu olarak açıldığını belirteyim, açıkçası beklemediğim güzel detaylardan olmuş.
Tek donanım seviyesinde gelen Seres 3'te açılabilir cam tavan standart olarak gelmekte ve de tavanın yarısına kadar açılabiliyor. Tavan perdesi de elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. 2022 model bazı araçlarda tavan perdesinin halen elle açılıp kapatıldığı düşünülürse bu da güzel detaylardan. İç tavan döşemesi için koyu renk tercih edilmiş. Açıkçası koyu tavan döşemesi benim daha çok hoşuma gidiyor, mevcut aracımın iç tavan döşemesi de bu şekilde ancak kimileri bunu klostrofobik bulduğu için biraz göreceli bir durum.
Arka kapılarda malzemeden çalınmamış ve ön kapılarda kullanılan yumuşak malzeme aynı şekilde arkalarda da kullanılmış. Ön konsolda da ele güzel bir his veren yumuşak malzeme kullanılmış, tabii hem kapılarda hem de konsol bölümünde aşağılara doğru inildikçe sert plastiklere geçişler başlıyor. Tavan bölümüne gözlük saklama kabı koyulmuş ve içerisinde koruyucu bir malzeme bulunmakta. Torpido gözü için de pistonlu bir yapı tercih edilmiş, bu sayede torpido kapağı nispeten daha yavaş açılmakta. Orta bölümde ön kol dayamanın alt kısmıyla birleşen geniş bir eşya gözü bulunmakta. Buna ek olarak arka sıradaki yolcular için de kol dayama bulunmakta. Piyasaya yeni giriş yapan bir araç için tüm bunlar güzel artılar ancak bu detaylara rağmen araca otomatik kararan iç dikiz aynası koyulmamış. Arkadan gelen aracın ışığı gözünüzü aldığında aynanın mandalını kullanmanız gerekecek.
İç aydınlatmalara bakıldığında ön orta aydınlatmada beyaz renk tercih edilmiş, güneşliklerde yer alan makyaj aydınlatmaları ve arka oturma bölümündeki aydınlatmalar için ise sarı renk tercih edilmiş.
Aracın 4 camı da tek dokunuşla elektrikli olarak açılabiliyor ve arka camlar sonuna kadar inebiliyorlar. Camların açılma ve kapanma hızları alıştığımız cam açılma kapanma hızından daha iyi, bu da dikkatimi çeken ayrı bir nokta oldu.
Araçta tek bölgeli dijital klima mevcut ve arka bölümdeki yolcular için de havalandırma kanalları mevcut durumda.
Yaz ayında olduğumuz için denemedim fakat deri koltuk döşemesine sahip Seres 3'ün ön koltuklarında koltuk ısıtma özelliği bulunmakta. Koltuklarda bu özellik sunuluyorken direksiyon ısıtma özelliğinin olmasını da beklerdim. Bu arada direksiyon demişken maalesef direksiyonda bir derinlik ayarı bulunmuyor, açıkçası ideal sürüş pozisyonunu yakalamak için direksiyonun biraz daha sürücüye doğru çekilebilmesini isterdim. Puan kırdığım noktalardan birisi bu oldu.
Bagaj için her ne kadar 526 litrelik bir hacimden bahsediliyor olsa da bana pek bu derece büyük gelmedi, örnek vermek gerekirse 514 litre hacme sahip Opel Grandland'in bagajı Seres 3'ünkinden çok daha büyük. Aracın arka diz ve baş mesafesi oldukça başarılı ancak belki diz mesafesinden biraz feragat edilip bu alan bagaja verilebilirdi.
Multimedya sistemine gelecek olursak maalesef Apple CarPlay ve Android Auto seçeneği sunulmuyor. Bunun yerine telefonumun ekranını direkt olarak aracın ekranına yansıtabileceğim söylendi ve bunun üzerine araçta bir deneme yaptık. Telefonumun ekranı çok gecikmeli olarak aracın ekranına yansıdı ve satış danışmanı ilk defa böyle bir durumla karşılaştıklarını söyledi. Telefonumun model bilgisini de alıp yaşanan bu durumu ilgili birimlere aktaracağını iletti ancak bu araçta Apple CarPlay ve Android Auto olmasını isterdim. Elektrikli araç ile ileriye gideceğiz derken multimedya sisteminde geriye gitmek olmuş bu durum. Ses sisteminin kalitesi ise ortalamanın biraz altındaydı, istediğiniz müziği yolculuk esnasında yine dinlersiniz ancak çok bir beklentiniz olmamalı.
Sürüş kısmına gelecek olursak;
Aracın hem 0km/h itibariyle hızlanması hem de ara hızlanması motor verileri ve ağırlığı göz önünde bulundurulduğunda bana yeterli geldi. Sürüş modu olarak Eco, Normal ve Sport şeklinde 3 seçenek sunulmakta. Aracı ucu ucuna bir şarj noktasına yetiştirmek durumunda kalmadıkça Eco modu pek kimsenin kullanacağını sanmıyorum çünkü ilk hızlanma anında araç tam anlamıyla gidemeyecek duruma geliyor. Normal ve Sport modlarda ise araç gayet rahat bir şekilde ivmelenmekte.
Aracın süspansiyon sistemi tümsek ve çukurlarda gayet güzel tepkiler veriyordu, bu konuda beğenimi kazandı.
Fren pedalını yumuşak kullanan birisiyseniz bu araç ile epey bir deneme yapmanız gerekebilir çünkü test sürüşü esnasında aracın frenleri beni tedirgin etti ve birkaç sefer durmayı hedeflediğim yerin ilerisinde durdum.
Günümüz otomobillerinde artık elektrikli direksiyon sistemleri kullanıldığı için direksiyon hissi konusunda pek bir beklentim yoktu fakat direksiyon konusunda olumsuz bir durumla karşılaşmadım ve de beklediğimden daha sert şekilde ayarlanmıştı. Süspansiyon sisteminde olduğu gibi direksiyonun sertlik hissi de beğenimi kazandı.
Seres 3 ile ilgili aklımda gelen detayları paylaşmaya çalıştım. Bu yazdıklarımla ilgili araç sahibi olan @mimleon hocamın da yorumlarını almak isterim. Tüketim ile ilgili detayları daha önce paylaştığınız için o detaylara zaten hiç inmiyorum. Bu arada hem bayideki araçta ve hem de test aracında B sütununun üzerinde kalan direklerde gamzeler vardı. Daha önce Honda Civic FC5 sedan kasaların C sütunlarında oluşan göçük/gamze durumlarını biliyorsunuzdur. Sizin aracınızın üst yan direklerinde de bu şekilde bir durum var mı?
-
Teşekkürler dostum görüşleriniz için.
Yazdığınız gibi eksileri ve artıları olan bir araç.
Alırken bu kriterlere bakıp alacaksınız, sonrasında “pişman oldum, bu neden yok, bu olmamış” demek fayda sağlamaz.
İyi sürüşler
-
3. ayı doldurdum.
Kullandıkça daha çok alışıyorsunuz, fren ve gaz ayarlarına.
Oldukça komforlu bir araç, yılda yormuyor.
Gelelim ekonomi kısmına,
son zamlardan sonra, evde 3.5kw/h ile gece 10 dan sonra şarj ederseniz full şarj 84₺ tutuyor, bunun karşılığı 280-300km menziliniz oluyor.
Bunun karşılığı 100km de 34tl.
ancak DC şarj ücretleri çok arttı, 100km de 130-140tl buluyor.
Ev veya iş yerinde şarj imkanı lanlar bunu kullanmalı.
Uzun yolda gerekirse DC şarj kullanın.
Halen bir video çekemedim, covid bulaştı 1 ay kadar yaşamdan uzaklaştık.
en kısa zamanda detaylı bir video çekeceğim.
iyi sürüşler.
-
Merhaba,
Geçmiş Olsun.
Sizin yorumlarınız da etkisi ile aracı almayı düşünüyorum. Son izlenimleriniz nasıl 900.000-1.000.000 vermeye değer bir araç mı?
Olumsuz yönleri nelerdir?
PM de gönderdim ancak görülmedi sanırım.
Teşekkürler.
-
Test ettiğim araçlar arasında, komfor, servis ağı, kalite üçlüsüne ek fiyat olarak da en tercih edilir araç olmuştu.
ancak 2023 ilk çeyreğinde çıkacak yeni EV ler var, belki daha iyi olabilir.
Fiyat sıfır olarak 1.120.000 görülüyor, çok değil, alım gücünüze bağlı.
eksi olarak yazılacak pek bişey yok. 310km menzil şehir içi ve kısa şehir dışında yetiyor. kullanımınıza bağlı olarak takdir sizin.
tek önemli konu, evde, AC 220v ve 16A ile şarj etme şansınız var mı? yani saatinizden özel hat çekerek park alanınızın olması gerekşyor, yoksa DC şarj çok pahalı. -
Zoe ile kıyaslamışsınız ama arada büyük fark var.
Seres C-suv ve Zoe’ye göre iki gömlek kaliteli ve iri araç, kullanımı da öyle.
2. el seres iyi seçenek olabilir.
test sürüşü yapın kendiniz deneyimleyin derim. -
Teşekkürler.
-
Tam Zoe almak üzere yola çıkmışken ,seres3 ile tanıştım, iç hacmi ,heybeti ,cam tavan olması beni aracı araştırmaya itti , bütün YouTube be forumlarda araştırarak bütçem dahilinde alabileceğim FİYAT PERFORMANS aracı olduğunu gördüm ,
maltepe bayisinden aracı aldım, lakin içimdeki menzil korkusunu atamadım %93 şarj işe Maltepe’den Eskişehir’e yola çıktım , ilk molamı tuzla bayisinde vererek %90 a düşen bataryamı 10 dk da %100 doluluk seviyesine getirdim, artık eskişehire tek depo ile gidebilirim diye düşündüm , içimdeki korku beni eco modundan yukarı çıkmanın menzil sorununu yaşatabileceğini fısıldıyordu… hızımı yolun durumuna göre 60km ile 90 km arasında sabit tutum eve vardığımda %30 batarya doluluğu beni çok mutlu etti,
%70 batarya ile 290 km yol katteddim . Zira bu yol deniz seviyesinden 790 m rakımlı bir kente tırmanma parkuruydu, ortalama 12,5 kw civarı tükettim ,
evet harika bir tüketimdi. İlk fırsatta istanbul yolculuğu yapacağım , 790 m yükseklikten deniz seviyesine kinetik enerji kazanımı ile gönül rahatlığı …
şimdi Eskişehir’de 1000 km civarı kullandım 4kw ile 15 kw arası tüketimim yol durumuna göre tüketiyorum , sakin kullanan birisiyim ,
evde şarj ediyorum 16 amperlik pirizim iş görüyor,
aldığıma ÇOK MEMNUNUM…
-
Hocam uzun süre araştırdım,
evde şarj imkanınız var sa hiç düşünmeden alın ,
konforu ve tüketimi ile sizi mutlu edecek bir araç ,
keyifle kullanıyorum,
evde şarj ile motorsikletten daha ekonomik oluyor…
-
iyi günlerde, kazasız sürüşler dilerim.
Bir tavsiye, DC şarjı %80 de bitirin. -
Hayırlı Olsun.
Bende seres konusunda çok niyetli iken Skywell ile tanıştım ve D Suv olması ve menzil konusu yüzünden biraz ona kaydım.
Ocak Ötv matrah arttırımını beklemeye karar verdim. %40 dan %10 a düşebilir.
Öyle olursa muhtemele Seres ile aynı fiyat civarı olacak diye umit ediyorum.
-
Ben de Skywell konusunda kararsızdım, dehşet bir araş, kalite ve menzil konusunda, ama servis ağı nedeniyle vazgeçtim.
Malum zaten EV ülkemizde yeni, servis de çok önemli.
İzmirde servis yoktu, araç kirlaama şirketi satıyordu “hallederiz abi”dediler
Bir araştırın. -
Evet tüm çin araçları için servis problemi mevcut şu anda. Ama benzer Elektrikli D-Suv lar 1500 üzerinde. Bakalım matrah arttırımına göre karar vereceğim ama matrah arttırımından sonra Seres 1120 olabilir. Matraha takılmamak için kablo ayrı sattıklarından halen fiyatı 900 lerde gözüküyor. O zaman seres hayal olabilir.
-
Mg, Dfsk (seres) gibi markalar holding bünyesinde servis ağı oluşturdular ve eleman eğitimleri çinliler tarafından verildi.
MG; Doğan
DFSK SERES 3; Şahsuvar
“Çinli” diyerek genelleme yapmak doğru değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 18 Kasım 2022; 8:53:56 > -
elektrikli araçlarla ilgili bir ana başlık lazım foruma markalar ve modeller çeşitlenmeye başladı hızlanarak devam edecek.
-
https://forum.donanimhaber.com/elektrikli-arac-deneyim-tavsiye-ve-kiyaslamalar--154551558
Konuyu açtım bakalım umarım @mimleon @malzemec gibi kullanıcılar deneyimlerini paylaşır ve bizleri bilgilendirirler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X