Şimdi Ara

Shader clock da neyin nesi? Ne işe yarıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
5.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Böyle bir kavram duydum yakında. Sanırım benim 6800 xtde yok bundan. Sadece core ve memory clock
    var. Ne özelliği var bu shader clockın?



  • senin 6800xt dede var eskiden pipeline denirdi.
    neyse shader işlemcilerinin hızı oluyor. bu arada google diye bi arkadaş var baya bilgili birisi adresini vereyimmi
  • ha bu arada senin kartının özelliklerinde kaç mhz olduğunun yazmamasının sebebi grafik işlemci ile aynı hızda çalışmasında dolayı. yani eskiden standart olarak, grafik işlemci ne kadar hızlıysa bu pipeline/sp ler aynı hızda oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multeci

    senin 6800xt dede var eskiden pipeline denirdi.
    neyse shader işlemcilerinin hızı oluyor. bu arada google diye bi arkadaş var baya bilgili birisi adresini vereyimmi


  • Shader clock, ekran kartının shader birimlerinin hızı oluyor. GeForce 8 serisinden beri shader'ların yapıları değiştiği için bu durum gündeme gelmiş bulunmaktadır.

    g80 gpu'su (GeForce 8800gtx) ile birlikte nvidia, ekran kartlarında yeni bir gpu mimarisi ortaya çıkarmıştır. Bunun adı unified shader mimarisidir. Bu mimaride pixel ve vertex shader'lar ortadan kalmış, yanlarına bir de geometri shader eklenerek tek bir birim adı altında toplanmışlardır. Bu birimin adı da unified shader (birleşik karartı/tarama) birimidir. İşte bu birimler gpu'dan bağımsız ve ondan çok daha hızlı çalışmaktadırlar. Overclock yapmak istenildiğinde de gpu'dan bağımsız olarak bu birimlerin hızları yükseltilebilmektedir (veya azaltılabilmektedir).

    g80 (GeForce 8 serisi) öncesi kartlarda bu mimari bulunmadığı için bu durum eski kartlarda geçerli değildir. Sizin 6800xt'nizde de bulunmuyor. Eski kartlarda gpu ve shader'lar aynı hızda çalışmaktadırlar. Ati'nin güncel kartlarında durum hala böyledir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamad -- 29 Temmuz 2009; 22:11:49 >




  • Unified Shader kavramını ortaya çıkaran Nvidia değil onu belirteyimde Sadece ilk kullanan kendileri oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Unified Shader kavramını ortaya çıkaran Nvidia değil onu belirteyimde Sadece ilk kullanan kendileri oldu.

    Bilgisayar piyasasında diyelim. Şimdi bir de konsolları sokarsak işin içine, içinden çıkamayız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamad

    Shader clock, ekran kartının shader birimlerinin hızı oluyor. GeForce 8 serisinden beri shader'ların yapıları değiştiği için bu durum gündeme gelmiş bulunmaktadır.

    g80 gpu'su (GeForce 8800gtx) ile birlikte nvidia, ekran kartlarında yeni bir gpu mimarisi ortaya çıkarmıştır. Bunun adı unified shader mimarisidir. Bu mimaride pixel ve vertex shader'lar ortadan kalmış, yanlarına bir de geometri shader eklenerek tek bir birim adı altında toplanmışlardır. Bu birimin adı da unified shader (birleşik karartı/tarama) birimidir. İşte bu birimler gpu'dan bağımsız ve ondan çok daha hızlı çalışmaktadırlar. Overclock yapmak istenildiğinde de gpu'dan bağımsız olarak bu birimlerin hızları yükseltilebilmektedir (veya azaltılabilmektedir).

    g80 (GeForce 8 serisi) öncesi kartlarda bu mimari bulunmadığı için bu durum eski kartlarda geçerli değildir. Sizin 6800xt'nizde de bulunmuyor. Eski kartlarda gpu ve shader'lar aynı hızda çalışmaktadırlar. Ati'nin güncel kartlarında durum hala böyledir.


    Asıl sorma nedenim şuydu : GPU içinde shader birimleri var zaten. Eee bu GPU'nun çalışma hızı da
    core clock speed oluyor. Sonuçta shaderlar da GPU içinde ise bu shader clock'ın anlamı ne?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Usak_Efesi -- 29 Temmuz 2009; 22:25:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamad

    Shader clock, ekran kartının shader birimlerinin hızı oluyor. GeForce 8 serisinden beri shader'ların yapıları değiştiği için bu durum gündeme gelmiş bulunmaktadır.

    g80 gpu'su (GeForce 8800gtx) ile birlikte nvidia, ekran kartlarında yeni bir gpu mimarisi ortaya çıkarmıştır. Bunun adı unified shader mimarisidir. Bu mimaride pixel ve vertex shader'lar ortadan kalmış, yanlarına bir de geometri shader eklenerek tek bir birim adı altında toplanmışlardır. Bu birimin adı da unified shader (birleşik karartı/tarama) birimidir. İşte bu birimler gpu'dan bağımsız ve ondan çok daha hızlı çalışmaktadırlar. Overclock yapmak istenildiğinde de gpu'dan bağımsız olarak bu birimlerin hızları yükseltilebilmektedir (veya azaltılabilmektedir).

    g80 (GeForce 8 serisi) öncesi kartlarda bu mimari bulunmadığı için bu durum eski kartlarda geçerli değildir. Sizin 6800xt'nizde de bulunmuyor. Eski kartlarda gpu ve shader'lar aynı hızda çalışmaktadırlar. Ati'nin güncel kartlarında durum hala böyledir.


    Güzel bir yorum

    İlk cevap yazan arkadaşa:Buranın amacı ne?

     Shader clock da neyin nesi? Ne işe yarıyor?


    Buda sistemimde takılı olan zotac nitro ekranında gösterdiği gibi shader'a ayrı olarak oc yapılabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multeci

    senin 6800xt dede var eskiden pipeline denirdi.
    neyse shader işlemcilerinin hızı oluyor. bu arada google diye bi arkadaş var baya bilgili birisi adresini vereyimmi



    evet işte budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Usak_Efesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mamad

    Shader clock, ekran kartının shader birimlerinin hızı oluyor. GeForce 8 serisinden beri shader'ların yapıları değiştiği için bu durum gündeme gelmiş bulunmaktadır.

    g80 gpu'su (GeForce 8800gtx) ile birlikte nvidia, ekran kartlarında yeni bir gpu mimarisi ortaya çıkarmıştır. Bunun adı unified shader mimarisidir. Bu mimaride pixel ve vertex shader'lar ortadan kalmış, yanlarına bir de geometri shader eklenerek tek bir birim adı altında toplanmışlardır. Bu birimin adı da unified shader (birleşik karartı/tarama) birimidir. İşte bu birimler gpu'dan bağımsız ve ondan çok daha hızlı çalışmaktadırlar. Overclock yapmak istenildiğinde de gpu'dan bağımsız olarak bu birimlerin hızları yükseltilebilmektedir (veya azaltılabilmektedir).

    g80 (GeForce 8 serisi) öncesi kartlarda bu mimari bulunmadığı için bu durum eski kartlarda geçerli değildir. Sizin 6800xt'nizde de bulunmuyor. Eski kartlarda gpu ve shader'lar aynı hızda çalışmaktadırlar. Ati'nin güncel kartlarında durum hala böyledir.


    Asıl sorma nedenim şuydu : GPU içinde shader birimleri var zaten. Eee bu GPU'nun çalışma hızı da
    core clock speed oluyor. Sonuçta shaderlar da GPU içinde ise bu shader clock'ın anlamı ne?


    Sorunuzun cevabı yorumda var zaten. :)

    Tekrar belirteyim; GeForce 8 serisinden beri gpu ve shader birimleri birbirlerinden ayrı olarak çalışmaktadırlar. Hızları da farklıdır. Hızaşırtma yapılmak istenen bir kartta (GeForce 8 ve daha sonrası için) gpu ve shader hızı birbirlerinden bağımsız olarak yükseltilebilir. Eğer birinde sınır bir değer oluşursa diğerinin yükseltmeye devam edilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamad -- 29 Temmuz 2009; 22:37:19 >




  • @source
    belki sen fazla gezmiyosun forumda ama arkadaşın açtığı diğer konularada bakmanda fayda var.
    forum mantığında soracağın sorunun cevabını önce arama yaparak bulmaya çalışırsın bişeye ulaşamazsan en son çare konu açarsın. forum kirliliği denen bişey var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multeci

    @source
    belki sen fazla gezmiyosun forumda ama arkadaşın açtığı diğer konularada bakmanda fayda var.
    forum mantığında soracağın sorunun cevabını önce arama yaparak bulmaya çalışırsın bişeye ulaşamazsan en son çare konu açarsın. forum kirliliği denen bişey var.


    Haklısın ama geyet güzel bir soru sormuş arkadaş asıl forum kirliliği ekran kartı tavsiyesi başlıklı konularda hazır burda forum kirliliği açılmışken yöneticilerden ekran kartı tavsiyeleri için ayrı bir alt konu açsalar fena olmazmıydı diye sormak istiyorum?
  • bunun için sistem tavsiyeleri diye bölümü ayrı tutmuşlar. ekran kartı da harici bi bölüm. tavsiye isteme doğal, sonuçta çoğu kişi sistemine en uygun ekran kartını aramaya çalışıyor. teknik arıza felan olayı için de ayrı bölüm var hepsinin yeri ayrı yani. ama dahili bileşenler diye geniş olarak bakınca kalabalık gözüküyor, bölüm bölüm girince istediği şeyi bulmakda/takip etmekde zorlanmıyor insan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multeci

    bunun için sistem tavsiyeleri diye bölümü ayrı tutmuşlar. ekran kartı da harici bi bölüm. tavsiye isteme doğal, sonuçta çoğu kişi sistemine en uygun ekran kartını aramaya çalışıyor. teknik arıza felan olayı için de ayrı bölüm var hepsinin yeri ayrı yani. ama dahili bileşenler diye geniş olarak bakınca kalabalık gözüküyor, bölüm bölüm girince istediği şeyi bulmakda/takip etmekde zorlanmıyor insan.


    Sistem tavsiyesi ayrı ekran kartı tavsiyesi ayrı ama.. Tabiki herkez merak ettiği birşey için konu açacak zaten bende sana bunu söyledim ilk mesajımdada çünkü son zamanlarda forumda "bunun içindemi konu açtın" gibisi mesajlar çoğaldı bende buranın amacını soruyorum bunu yazanlara.. Demek istdiğim şey forum içersinde güzel bir düzen olması için ekran kartı bölümü içersinde (Ekran kartı oc gibi) "Ekran Kartı Tavsiyeleri" adı altında alt başlık açılabilirmi? Yoksa güzelim forumda çok değerli kullanıcı incelemeleri, ekran kartları ile ilgili çok güzel yazılar var bunları bulabilmemiz çok daha rahat olur o zaman




  • ona yöneticiler karar vermesi lazım. sonuçta öyle bi üst başlık olmadığı için millet tavsiye için konu açıyor. ama basit soruları önce biraz gayret gösterip arayarak öğrenmek daha iyi. ben sonuçta bu forumdan çok şey öğrendim ama açtığım konu sayısı çok azdır. arama yapmak ilk tercihim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multeci

    ben sonuçta bu forumdan çok şey öğrendim ama açtığım konu sayısı çok azdır. arama yapmak ilk tercihim.


    Buda tercih meselesi Şahsen bende öyleyim ama herkezin bizim gibi olmasını beklemek haksızlık olur
  • Aslında GeForce 7 ve GeForce 6 serisinde, pixel shader'lerin değil(aslında bu konuda da bir iki şüphem var ama neyse); ama vertex shader'lerin bağımsız bir yapısı vardı (geometric domain diye aratılabilir).

    Yani vertex shader'ler, pixel shader - doku birimi - ROP vs. bunlardan bağımsızdı bir anlamda, saat hızı olarak da.

    Ancak GeForce 6 serisinde vertex shader'ler gene de aynı saat hızında çalışıyordu.

    GeForce 7'de ise bazı modellerde vertex shader'lerin saat hızları farklı.

    Örneğin GeForce 7900 GTX'te, pixel shader-doku birimleri-ROP'lar 648 MHz hızındayken, vertex shader'ler 702 MHz hızında.

    Veya 7800 GTX'te, üçlü 432 MHz iken vertex s. 468 MHz'dir.


    Ve üstelik, en azından 7 serisinde, vertex shader hızıyla oynanabiliyordu (tabii şu anki yöntemle değil. Geometric delta diye aratın). Bu sayede, hız aşırtmada kendiliğinden daha yüksek hıza çıkıp sorun yaratabilen vertex s. durumları önlenebiliyordu örneğin.



    O GPU clock - shader clock konusundaysa haklısın.

    Biraz tuhaf bir isimlendirme. Shader GPU'nun en önemli bileşenlerinden biri.
    Belki de başka bir şeyi kastediyorlardır öyle yazarak?




  • hazır konusu varken benim de bir sorum var arkadaşlar.ZOTAC GTZ 260 Synergy ekran akrtım var (192) oc yparken memory clock a mı yoksa core clock a mı daha fazla yüklenmek mantıklı yoksa shader clock a bağımsız olarak biraz daha yüklenmek mi mantıklı?
  • Hoca o dediğin oyuna, oyunun sahnesine ve seçtiğin ayarlara göre değişir.

    Tek bir cevabı yok yani (istisnalar üzerinden falan da konuşmuyorum. Tek bir cevap kesinlikle yok).


    Ama birinin değerinin diğerinin hız aşırtılabilirliğini aşırı ölçüde etkileyeceğini sanmıyorum.

    Yani 3DMark kasmak, ince işler çevirerek kare/sn'yi daha yüksek tutmak gibi dertlerin yoksa; yani oyun oynayacaksan, yüklen üçüne de gitsin


    Gelmişken bir iki şey söyleyeyim:

    Shader hızı, "core" hızının en az iki katı olmak zorunda. Yoksa hız aşırtma olmaz, hatta kartın varsayılan değerlerine kendiliğinden dönebilir hızlar.

    Ve kartların saat hızları belli aralıklarla değişir. Örneğin 65nm 260'larda shader hızı: 1242 - 1296 - 1350 - 1404 - 1458 - 1512 - 1566 - 1620... şeklinde gider (55nm 260 ve 275 ile 285 vs.'de ise shader aralıkları daha azdır. Mesela 1458 ile 1512 arasında bir de 1476 vardır, bu kartlarda). "Core" ve bellekte de aralıklı hızlar söz konusudur.

    Bu gerçek hızları RivaTuner Hardware Monitor, EVGA Precision veya Everest'ten görebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Temmuz 2009; 20:22:30 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.