Şimdi Ara

Sıcak havada güneş altında kalan aracın ilk marşta zor çalışması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
4
Favori
24.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RRgurtus18 Eylül 2018 Salı 13:51:24 (2 mesaj)
    0 (SORUN ÇÖZÜLDÜ)
    Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım Bir kaç forumda gördüm yeni konu açmak istedim ve bende 2007 model Dacia Logan 1.4 MPİ tüplü araç sahibiyim.Ayrıca aracım koyu füme rengi renk yazmamın sebebi forumlardan takip ettiğim kadarı ile bu arıza koyu renk araçlarda daha fazlaymış.Ancak ben aracımdan genel olarak memnunum.benim araçta da sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca hem BENZİNDE hem TÜPTE ilk marşta zor çalışıyor. Çalıştıktan sonra gün içinde aracım normal çalışıyor havalar ısındığından beri güneş altında uzun süre kalınca ilk marşta zor çalışma sorunum başladı.Hava serinken akşam ve sabahları ilk marşta hemen çalışıyor.sorun yok. !!!!!!!!!! (ÇÖZÜLDÜ) arkadaşlar uzun zamandan beri Foruma uğramamıştım. aracımın sorununun kesin çözümünü bu yaz Allah'ın izniyle buldum.KARBON KANİSTER DEPO HAVALANDIRMA VALFİ (evap havalandırma valfi) arızasıymış.Şu an bir sorun kalmadı.ayrıca bilgisayarda arıza kaydı vermeyen bir arıza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 21 Temmuz 2019; 13:10:39 >







  • Hocam daha önceki aracım Hyundaide (1.3 MPİ)de buna benzer 2 defa arıza yapmıştı, ilkin de benzin geri dönüşüm valfi çıktı, değiştirdik den sonra 1 yıl boyunca herhangi bir sıkıntı olmadı, 1 yılın sonunda benzer arızayı yaptı, yapılan kontrolde geri dönüşüm valfi sağlam çıkdı, bunun üzerine usta LPG yi tamamen kapattı (Sigortadan değil, arka depoda ki valf den), bir süre benzinle kullan dedi ve araç 1 gün sonra normale döndü, 1 ay boyunca benzin de kullandım en ufak bir arıza yapmadı, daha sonra LPG yi faaliyete geçirince tekrar arıza tekrarlanmaya başladı sonuç arıza LPG enjektörlerinin değişmesi gerektiği. Bura da şunu sorabilirsiniz, araç ilk çalıştırmayı Benzinle yapıyor, LPG enjektörleri ne alaka???
    Sistem sağlıklı bir şekilde çalışırken, araç benzinde ilk çalıştırma esnasında, silindirlere sadece benzin giderken, LPG enjektörleri arızalı olduğu için aynı zaman da LPG de veriyormuş, bu yüzden araç boğuluyor ve sersemleyerek çalışıyor, LPG enjektörleri değişti ve arıza çözüldü, bu yüzden aracınızı bu açıdan bir kontrol ettirin.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıcak Havada Güneş Altında Kalan Arabalar Neden İlk Marşta Zor Çalışır?

    Sıcak havalarda güneşte kalan arabaların ilk marşta zor çalışması yaygın bir sorundur. Bunun nedeni, ısının arabanın çeşitli bileşenlerini etkileyebilmesidir.

    Yakıt Sistemi Sorunları:

    Yüksek sıcaklıklar yakıt sistemini etkileyerek buharlaşmaya neden olabilir. Bu, yakıtın doğru şekilde motora ulaşmasını engelleyerek ilk marşı zorlaştırabilir.

    Motor Yağı Viskozitesi:

    Sıcaklık, motor yağının viskozitesini azaltır. Bu, yağın motor parçaları arasında düzgün bir şekilde dolaşmasını zorlaştırabilir ve çalıştırma sırasında sürtünmeyi artırabilir.

    Akü Sorunları:

    Yüksek sıcaklıklar ayrıca araç akülerinin ömrünü kısaltabilir. Zayıflamış bir akü, ilk marşta gerekli gücü sağlayamayabilir.

    LPG Sistemi Sorunları (LPG'li Araçlar İçin):

    Sıcak havalarda LPG'li araçlarda buhar kilidi oluşabilir. Bu, LPG'nin sıvı halden gaz haline geçmesine neden olarak motorun çalışmasını engelleyebilir.

    Sıcaklığa Bağlı Sensör Sorunları:

    Isı, arabanın hava-yakıt karışımını ve ateşleme zamanlamasını ayarlayan sensörleri etkileyebilir. Bu, motorun düzgün çalışmasını engelleyerek ilk marşı zorlaştırabilir.

    Bu Sorunu Önleme İpuçları:

    • Arabanı mümkün olduğunca gölgede park et.
    • Motor bölmesini serin tutmak için kaputu açık bırak.
    • Düzenli bakım yaparak motor yağı ve akünün durumunu kontrol ettir.
    • LPG'li araçlarda buhar kilidi oluşumunu önlemek için özel katkı maddeleri kullan.
    • Araban çalışmakta zorlanıyorsa, ısınmasına izin ver ve tekrar çalıştırmayı dene.

    Sıcak havalarda güneş altında kalan arabaların ilk marşta zor çalışması sorunu, çeşitli faktörlerin bir araya gelmesiyle oluşur. Arabanın bakımını özenli bir şekilde yaparak ve doğru önlemleri alarak bu sorunu en aza indirmek mümkündür.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • LPG regülatöründen emme manifolduna giden bir boru var. O boruda aşırı lpg gazı biriktiği için araç boğuluyor. Araba ilk marşta çalışmadığı zaman o boruyu çek ve marşa bas, hemen çalışırsa LPG regülatör diyaframın arızalı demek.

    Atiker ise yeni regülatör, başka marka ise onarım.
  • Bende çalışmama değil de çok sıcaklarda çalışıp hemen stop etme problemi vardı. Bu problemi de lpg geçiş sıcaklığını 30 derece yapınca yaşamaya başlamıştım. Geçiş sıcaklığını 35 derece yaptırdım, sorun kalmadı.
  • Hocam daha önceki aracım Hyundaide (1.3 MPİ)de buna benzer 2 defa arıza yapmıştı, ilkin de benzin geri dönüşüm valfi çıktı, değiştirdik den sonra 1 yıl boyunca herhangi bir sıkıntı olmadı, 1 yılın sonunda benzer arızayı yaptı, yapılan kontrolde geri dönüşüm valfi sağlam çıkdı, bunun üzerine usta LPG yi tamamen kapattı (Sigortadan değil, arka depoda ki valf den), bir süre benzinle kullan dedi ve araç 1 gün sonra normale döndü, 1 ay boyunca benzin de kullandım en ufak bir arıza yapmadı, daha sonra LPG yi faaliyete geçirince tekrar arıza tekrarlanmaya başladı sonuç arıza LPG enjektörlerinin değişmesi gerektiği. Bura da şunu sorabilirsiniz, araç ilk çalıştırmayı Benzinle yapıyor, LPG enjektörleri ne alaka???
    Sistem sağlıklı bir şekilde çalışırken, araç benzinde ilk çalıştırma esnasında, silindirlere sadece benzin giderken, LPG enjektörleri arızalı olduğu için aynı zaman da LPG de veriyormuş, bu yüzden araç boğuluyor ve sersemleyerek çalışıyor, LPG enjektörleri değişti ve arıza çözüldü, bu yüzden aracınızı bu açıdan bir kontrol ettirin.




  • Krank ve eksantrik sensörlerine yönelin. Bir ihtimal marş dinamosundan kaynaklanabilir. Aracınızı yetkili serviste bilgisayara bağlatarak hata kodu alın. Buna göre dışarıda çözüm arayin.
  • Yakıt pompasının çekvalfi vardır. Bu valf yakıtın pistona yakın kalmasını, geri depoya dönüşünü engeller. Valfte sorun varsa yakıt burada kalmaz ve depoya döner. Bu durumda siz aracı çalıştırmaya kalkarsanız hatta yakıt olmafığından ilk marşlarda araç çalışmayacaktır. Çünkü yakıt pompası yakıtı tekrar depodan çekmeye o hattı doldurmaya çalışacaktır. Bir müddet sonra marşa basınca da gelen yakıt ile çalışacaktır. Başıma sizinkine benzer bir durum gelmişti. Aklınızda bulunsun. Bakılacak noktalardan bir tanesi.
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Sıcakta bu sorunun olması sizce nedendir sıcak hava krank sensörü nü marş dinamosu nu etkiler mi yetkili servis olayı çok mantıklı orijinal cihazla baktırdım (ustanın yalancısıyım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 1 Aralık 2018; 17:22:49 >
  • murderer_utku kullanıcısına yanıt
    Benzin çek valf mantıklı bu arızanın araç sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca yapması muhtemel ayrıca serin havalarda bu sıkıntı yok mesela 1 gün sonra sabah saatlerinde serin havada aracı çalıştırsam hemen araç tek marşta çalışıyor.Benzin kaçırma problemi olan araçta soğuk havada da zor çalışması gerekmez mi sizce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 1 Aralık 2018; 17:39:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rgurtus

    Benzin çek valf mantıklı bu arızanın araç sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca yapması muhtemel mi ayrıca serin havalarda bu sıkıntı yok mesela 1 gün sonra sabah saatlerinde serin havada aracı çalıştırsam hemen araç tek marşta çalışıyor.Ama sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca mesela öğlenden sonra saat 4 ila 5 te çalıştırsam ilk marşta veya ilk iki marşta zor çalışıyor sonra ki marşlarda normal tek seferde çalışıyor.Benzin kaçırma problemi olan araçta soğuk havada da zor çalışması gerekmez mi sizce

    Evet soğuk sıcak fark etmiyor anlattığım arızada. Ancak o valf soğuk veya sıcak duyarlılığı varsa yapabilir. Misal valfin kauçuğu-teflonu-plastiği vb sıcak havada kaçak yapıyor soğukta yapmıyor olabilir sıcaklıktaki faz sorunundan dolayı. Ben de tam tersi sıcakta yapmazdı soğukta yapıyordu. Belli olmaz açıkçası. Motorun ustası daha iyi bilir. Çözemezse aklınızda bulınsun ama.




  • murderer_utku kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim sizin dediğiniz gibi araştırıcam bunu çözüm seçeneklerinden biri olarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 19 Eylül 2018; 18:41:5 >
  • Hocam arkadaşlar seçenekleri yazmış, birde araçta iç ve dış sıcaklık sensörü varsa onların soketlerini çıkarıp deneyin.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    sizin tavsiyenizide deneyeceğim teşekkürler benim sorunum sıcak havada oluyor birebir aynı sorunu yaşayan birisi var mı diye merak ediyorum sorunu yaşayan lar sorunu nasıl çözdü veya çözmeye çalıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 1 Aralık 2018; 17:41:36 >
  • Rgurtus R kullanıcısına yanıt
    Rica ederim önemi yok. Yalnız sorunu çözerseniz tekrar buraya yazın ki, mağdur olan arkadaşlar da bilgilenip sorunlarını çözsünler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam daha önceki aracım Hyundaide (1.3 MPİ)de buna benzer 2 defa arıza yapmıştı, ilkin de benzin geri dönüşüm valfi çıktı, değiştirdik den sonra 1 yıl boyunca herhangi bir sıkıntı olmadı, 1 yılın sonunda benzer arızayı yaptı, yapılan kontrolde geri dönüşüm valfi sağlam çıkdı, bunun üzerine usta LPG yi tamamen kapattı (Sigortadan değil, arka depoda ki valf den), bir süre benzinle kullan dedi ve araç 1 gün sonra normale döndü, 1 ay boyunca benzin de kullandım en ufak bir arıza yapmadı, daha sonra LPG yi faaliyete geçirince tekrar arıza tekrarlanmaya başladı sonuç arıza LPG enjektörlerinin değişmesi gerektiği. Bura da şunu sorabilirsiniz, araç ilk çalıştırmayı Benzinle yapıyor, LPG enjektörleri ne alaka???
    Sistem sağlıklı bir şekilde çalışırken, araç benzinde ilk çalıştırma esnasında, silindirlere sadece benzin giderken, LPG enjektörleri arızalı olduğu için aynı zaman da LPG de veriyormuş, bu yüzden araç boğuluyor ve sersemleyerek çalışıyor, LPG enjektörleri değişti ve arıza çözüldü, bu yüzden aracınızı bu açıdan bir kontrol ettirin.
    Hocam güzel bir noktaya değinmiş peki bu LPG enjektörlerinin arızalanmaması için ne yapıyoruz tabiki LPG filtresini en fazla 12000 km'de veya 8-9 ayda bir değişiyoruz ,firmanın dediği 10000 km veya 6 ay (Ben aracı aldığımda önceki arkadaş aksatmış bende gecikince 4 enjektörün 3ü bozulmuştu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Striknin

    Hocam güzel bir noktaya değinmiş peki bu LPG enjektörlerinin arızalanmaması için ne yapıyoruz tabiki LPG filtresini en fazla 12000 km'de veya 8-9 ayda bir değişiyoruz ,firmanın dediği 10000 km veya 6 ay (Ben aracı aldığımda önceki arkadaş aksatmış bende gecikince 4 enjektörün 3ü bozulmuştu)

    Alıntıları Göster
    Hocam LPG enjektörlerinin arıza yapmaması için, yapabileceğiniz bir şey yok. Şöyle anlatayım önceki aracımın LPG sistemi Zavolli marka idi, belki bilirsiniz Zavolli sistemi LPG konusunda en kaliteli markalardan biridir. Ben LPG yi hep Shell den alıyor ve asla dandik, bilinmedik markalardan almıyordum, yılda 2 defa yaza ve kışa girerken ayar yaptırıyor, ve yaklaşık 8000 km de bir LPG nin filtrelerini, yetkili servisin de değiştiriyordum, ama yine de yaptı, öğrendiğim kadarı ile takriben 45-50.000 km civarında LPG enjektörlerinin ömrü dolmaya başlıyor o yüzden ya enjektörleri revizyona aldırıp temizletecek siniz(Geçici çözüm) ya da yenileyeceksiniz (Orjinali 400 TL civarıydı yaklaşık 2 yıl önce, yan sanayisi 200 TL idi takım fiyatı)




  • Birkac sene önce Proton 415 aracim vardi. Senin sorununun aynisi oluyordu. En soğuk havada karda kista tek marsta çalışır ama sicak havalarda ve güneş altinda kalinca calismazdi. Calissa bile rolantiyi ayarlayamaz surekli stop ederdi. Kimse derdini anlamadi. Bende sattim kurtuldum. Degisik bir sorun. İnsallah cozersin.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Tabii ki zaten bu nedenle bu konuyu açtım inşallah çare bulurumda sizlerle paylaşmak nasip olur.
  • Salih kullanıcısına yanıt
    Sağolasın aracımdan genel olarak memnunum.Ayrıca Aracım 2. Marşta da olsa çalışıyor çalışmama gibi bir şey yok çalışıyor.Sadece sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca ilk marşta çalışma da bazen zorlanıyor. satmakta tabiki çözüm ama aracımdan genel olarak çok
    memnunum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 2 Aralık 2018; 8:53:24 >
  • arkadaşlar aracımı bugün yine başka bir oto elektrikçiye götürdüm ve yine hata kaydı olarak DF 093 ARKA OKSİJEN SONDASI DEVRESİ (katalitik konvektör den sonraki oksijen sondası) HATASI VERDİ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 1 Aralık 2018; 17:29:37 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.