Şimdi Ara

Sıfır araç almak sizce akıl karı mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sıfır km. de Honda CRV nin bayi fiyatı 80.000 TL iken , 10 yaşında bir CRV ortalama 20.000 TL civarı. Yani araba 10 senede 60.000 TL değer kaybediyor, sizce sıfır arabaya bineceğim diye ortalama her sene için 6000 TL zarar etmek akıl karı mıdır ?



  • evet, akıl karıdır.

    çünkü otomobil yatırım aracı değildir. Otomobil tüketim ürünüdür. Eve aldığınız mobilyanın değer kaybını hesaplamıyorsanız, bunu da hesaplamayın.

    ...Bu değer kaybının hesaplanmasının sebebi aslında otomobil alınırken boyundan büyük paralar ödenmesi ülkemizde. İnsanlar az kazanıyor. Hem de o kadar az ki, eve aldığı yemekten üstüne aldığı kazağa kadar herşeyden kısmak zorunda. Fakat bir bakıyorsun, 40 50 bin liralık araba alıyor.

    nasıl alıyor, kredi yükünün altına girerek; yediğinden giydiğinden yani yaşadığından kısarak. bu yükün altına girmeyi ister mi; istemez. Fakat zorunda. Çünkü bu ülkeyi yönetenler yüzünden, bu ülkede bir otomobil alırken iki otomobil fiyatı ödüyorsunuz. ÖTV ve KDV adı altında. Vatandaş, kullanılabilir bir otomobil almak istiyorsa bu yükün altında girmek zorunda. Zorunda derken, tabii ki çok afedersiniz kıçının deliğini bilse, o fiyatlar da vergiler de normale döner...

    Herneyse, şimdi konumuza geliyoruz; insanlar aslında boyundan büyük rakamları otomobile ödediği zaman ne oluyor; bu otomobilin bir geri dönüşü olmak zorundaymış gibi hissediyor.

    Bütün herkes için durum aynı olduğu için ve devlet teşvikiyle de; ikinci el otomobil fiyatları yüksek tutuluyor. Bu bir gün değişecektir; kim akıntının tersine kürek çekerek bir yere varabilmiş ki.. Fakat ne zaman bilinmez.

    Sonuç; otomobil bir tüketim ürünüdür. Gücünüzün yeteceği bir meblağ ile otomobil alır ve birdaha da onun ikinci eldeki değerini önemsemezsiniz. Yatırım ürünleri ile tüketim ürünlerinin ayrımını yapmak gerekir. Hem ondan hem ondan olmaz.




  • babama göre 2. el en iyisi.Aslında düşününce doğru bir yerde.
    mesela bir arabaya 100.000 tl vermektense 2 yıllık araca 75000 tl vermek daha mantıklı.
    Amaaa bi yere kadar:
    Sıfır bir araca binmek, o güzel kokuyu içine çekmek ayrı bir duygu...
  • ama ben olsam 0 yerine 0 niyetine max 3 yaşında araba alırım.0 a yakın olur.arkadaş haklı araba yatırım aracı değil ama körü körüne de para vermek anlamsız bence
  • Cok paran varsa 0 araca binersin.

    Al kontagı cevir 30 milyarlık arac anında 25 milyara indi.

    1-2 yaşında temiz kullanılmış arac aranıp uygun fiyata bulunabilir.
  • Gelirim rahatlıkla sıfır arabaya yetiyorsa alırım. Sıfır yerine 10 yaşındaki crv'yi alırsanız aradaki farkla da yaklaşık 10 yıllık yakıt ve bakım masraflarını karşılarsınız mesela. Tabi kolay satmak, prestij gibi kaygınız yoksa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezmen -- 3 Ekim 2009; 22:07:29 >
  • Benzer konular mevcut.

    Buralardan devam edelim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34873827/tm.htm
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araç alınır mı sizce ?
    8 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • internetten pazardan veya tanıdıktan vs araba bulmak günlerce araştırmanın ardından sonra onu ustaya götürmek üstüne alırken de vergi vs vermektense bence 0 araç almak daha mantıklı her ne kadar 2. el alırken daha ucuz fiyata da alsanız da zaten. bir bakıma sokmak bir teker iç dış detaylı temizlik yaptırmak oldukça maliyetli bir iş. 0 her zaman 0 dır araca ilk sen biniceksin bunun zevki ayrı oluyor önceki aracmız 0 dı üstüne çok titrerdim ama şimdi 2. el araç aldık çok üstüne düşmüyorum zaten kimi yerlernde çizik var içi kullanıldığı için biraz deforme olmuş vss benm içime pek sinmedi 2. el
    0 da güzel kampanyaları yakalarsan iyi bir alternatif olabilir bence
  • 4 teker 600 tl+ bakım ort 300 tl+vergi ort 250 tl+ kim nasıl kullandı+ motoru nasıl açıldı+nasıl yakıt kullanıldı+acaba gizlenmiş bir arızası varmı+ağır bakımları yapılmış&yapılmamış+kilometresi ile oynanmışmı?+araç üzerinde ufak veya büyük cizikler varmı?+tertemiz+ilk sizin bindiğiniz+yeni+2-6 yıla kadar garanti+paslanmazlık 15 yıla kadar garanti işte insanlar bu kadar maddeye 3000 ile 5000 tl arası fazla verip sıfır alıyorlar 2-3 yaşında almaktansa, deymezmi???
  • bence değmez, en dandik sıfır araba bile şuanda 17-18000 tl civarında bildiğim kadarı ile. 8-9000 liraya 10 yaşında daha üst segment bir araç aldım ve 3 senedir tık demeden biniyorum(nazar değmesin). kısacası, tanıdıktan sağlamlığını bildiğim bir aracı alırım olur biter, ne diye havaya para vereyim.
  • bana göre değmez ama dediğim gibi bu bana göre size göre değebilir bu daha çok ekonomik durumla ilgili. Ben geçen sene 4 yaşında araç aldım , kendimce haklı sebeplerim vardı, bana göre sıfır arabanın değer kaybı çok fazla, sıfır arabanın mtv.si yüksek, sıfır arabanın garanti vs. sebeplerle yetkili servise gitme zorunluluğu nedeniyle bakım maliyeti yüksek. Ben aracımın periyodik bakımını ( yağ-yağ filtresi-hava filtresi) 50 TL.ye yaptırırken , yetkili serviste bu bakım 250-300 TL.den aşağı olmazdı sanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansah

    bana göre değmez ama dediğim gibi bu bana göre size göre değebilir bu daha çok ekonomik durumla ilgili. Ben geçen sene 4 yaşında araç aldım , kendimce haklı sebeplerim vardı, bana göre sıfır arabanın değer kaybı çok fazla, sıfır arabanın mtv.si yüksek, sıfır arabanın garanti vs. sebeplerle yetkili servise gitme zorunluluğu nedeniyle bakım maliyeti yüksek. Ben aracımın periyodik bakımını ( yağ-yağ filtresi-hava filtresi) 50 TL.ye yaptırırken , yetkili serviste bu bakım 250-300 TL.den aşağı olmazdı sanıyorum.


    4lt yağ zaten okadar tutuyor, nasıl 50 tl ye yaptırıyorsunuz merak ettim
  • maslak Atatürk sanayi 2.kısım yaşar oto, deneyin görün.
  • Öğrenci için 2. el mantıklı olabilir ama genede 0 ın tadının başka olacağını düşünüyorum
  • Asla sıfr km. arabadan şaşmam. İster B olsun, ister C sınıfı olsun. Gücüm, imkanım hangisine yetiyorsa, hangisini kendimi sıkmadan alabiliyorsam sıfır km. olması şartı ile alırım. Aldım marşa bastım, plaka takıldı 5 bin lira zarar etti mantığı ile bakmıyorum çünkü.
    İkinci el arabaya gelince. Tercih meselesi, gerçekten temiz ve güzel ikinci el arabalar mevcut piyasada. Şahsen W116 kasa temiz ve orjinal 1976-77 model bir 280 SE veya W124 kasa temiz ve orjinal 1990-1991 200 E veya 1994 model E 200'e de asla hayır demem. Şu an ev halkı itiraz etmese kullandığım arabamı satıp güzel ve temiz bir W124 kasa 89-90 model 200 E alır ve yıllarca binerim. Çünkü hastayım Mercedes'e.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 4 Ekim 2009; 13:11:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansah

    maslak Atatürk sanayi 2.kısım yaşar oto, deneyin görün.


    koyduğu yağ nedir bilginiz var mı?, sanırım açık yağdır 10-40 ortalama kaliteli bir yağın sadece kendisinin fiyatı bile 40liralardan başlıyor zaten.
  • Akıl karıdır paranız yeterse binersiniz

    Paranız yoksada 2. el akıl karıdır

    Kimseye düşmez akıl muhakemesi
  • Güzel bir benzetme vardır eskilerin söylediği: Jelatini açılmamış olsun. Bu demektir ki KULLANILMAMIŞ ve YEPYENİ. UNUSED and BRANDNEW (bu ifade yurtdışından ülkemize ithal edilen makinelerin fatura ve vesaiklerinde de belirtilmesi gerekiyor yoksa ithal edilemiyor, Sanayi Odasından bir eksper, ki genelde bu bir makine mühendisi oluyor, ile birlikte makina inceleniyor).

    12,5 yıl kullandığım tüm ev eşyalarımı sattım. 1997'de ödediğim paranın belki %10'una sattım ama bu ürünler bana 12,5 yıl hizmet etti, ara sıra sorun çıkardı, ve sonunda yine de para etti. 5 Yıl kullandığım klimalar yarı fiyatına gitti. Alanlar için da bu ürünler sanki yeniymiş gibi geldi. Tüm bu durumlar yeni kavramının göreceli olduğunu belirtir. 10 gün öncesinin gazetesi de, eğer okumadıysanız, sizin için yenidir, başkası için öğle yemeğini yerken altına serdiği masa kağıdıdır.

    Yeni bir ürüne verdiğiniz paranın çok az bir kısmı gerçek malzeme maliyeti ve işçilik ücretine gider. Ürünün size sunduğu imkana para ödersiniz. 100.000 TL'lik bir aracın MALZEME MALİYETİ belki 10.000 veya 15.000 TL'dir, gerisi vergi, kâr, garanti masrafları ve diğer gider kalemleridir. Ürünün toplamı anahtar teslimi hazır bir araçtır ve ürün toplamı da aracın malzemeleri, işçilik maliyeti, taşıma, vergi, plâkâ, sigorta ve her adımda tarafların ettiği kârdır. Sonunda siz 100.000 TL'lik aracın size sunduğu imkanı, 100.000 TL'lik araca binme fırsatını satın almış oluyorsunuz, 100.000 TL'ye ama halbuki siz sayısız şirkete, işçiye, aileye ve tabi ki bir de devlete para kazandırmış oluyorsunuz.

    Sıfır almak daima tercihimdir. Sıfır almanın psikolojik maliyeti de zaten aracın bedeli, başkasının henüz kullanmadığı ve garantisi olan yepyeni bir otomobil.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • imkan varsa,en az 6-7 yıl kullanacaksan akıllıcadır.sıfır almak abes olsaydı kimse sıfır almazdı.Sıfır arabanın verdiği hazzı ikinci el vermez.
  • Krediyle almak pek akıl karı değil. Bankaların varlığı da pek akıl karı değil. Sistem de pek akıl karı değil aslında.

    Bir de Bentley'in arabaları görünüş olarak güzel :)

    Farklı bir şeyler yazayım istedim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.