Şimdi Ara

AMT şanzımanı test ettim. 123000 Tl Yeni Hyundai i10 1.2 Amt Elite Alınır mı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
1
Favori
17.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Bu gün kendimi atraksiyon aradım, yeni hyundai i10 müşterisi oldum. Test sürüşüne katıldım. Tespitlerimi anlatayım.

    Hyundai i10 motorunda bazı değişiklikler var. Özelikle Drive Bye Wire sistemleri biraz değişmiş. Kaputu açınca gözüme ilk çarpan gaz kelebek sensörü ve emme manifodundaki sensör bağlatılar. Eskisi gibi Bosch - Kefico Ecu yerine başka bir marka ecu gördüm. Belkide etiketi değişmişte olabilir. Yine kayışların olduğu bölümde su pompası elektrik motoruna benzer bir parça var. Ama bunu kesinleştiremiyorum. Çünkü çok zor görünüyor. Elektrik motoru olduğu belli ama ne için orda yorumlamak güç .

    Arabanın içi, bagajı, koltuğu, mesafeler birebir eski i10. Bana hiç yabancı gelmedi. Kendi i10'numa oturduğumdaki duruşum nasıl ise bu yeni i10'dada aynı. İç kabin ölçülerinde hiç değişen bir şey yok. Süspansiyon konforu yeni bir i10 da nasıl ise öyle. Burdada değişen pek bişey yok. Buralaarı sallarasak, benim ilgilendiğim ve dikkatimi çeken şeyler AMT ve Motor. Size bunları biraz detaylandırayım.

    AMT şanzıman yakıt ekonomisi yanlı yapılmış. Daha öncede 1,2 tork konverterli i10 kullanmıştım. Onun ile tüketim değerim aynı test parkurunda 7,7 litre idi. Fakat yeni i10 ve Amt şanzımanı 6,4 litreyi yakaladım. Şanzıman acemi bir adam gibi vites değiştiriyor. Düşük devirde ilk kavramada titretiyor. Şanzıman hararet göstergesi var. Ben test ederken en düşükte kalmayı sürdürdü. 2200 2500 devir arasında vites artıyor. Ayağını gazdan çekince D5 oranına geçiyor. Yani son vitesde yürüyor. Rampa aşaği iniyorsa, 3 ncü vitesde isen 3 ncü vitesde iniyor. Ama düz yolda isen D5 de süzülüyor. Arabada eğim algılama olduğu kesin. Son derece dik rampada kalkış denemesi yaptım. Araba auto hold benzeri bir uygulma yaptı. 5 10 saniye dik rampada bekledim. Hil holder gibi 2 saniye tutar geri kayar diye bekledim. Ama böyle bir durum yaşanmadı. Gaza basınca tork konverterli bir araba gibi kavrayıp kalkışı yaptı. Bu hareketi çok seri yapabiliyor. Ama düz yolda yavaş yavaş vitesler atarken öne yığılıyorsunuz. Ekonomik bir sürate , nizami bir akselerasyon ile çıkamıyorsunuz. Akselerasyon her vites değişiminde kesintiye uğruyor. Kavrama ayrılıp vites yükselitince 2 3 km hız kaybedip tekrar hızlanıyor. Vites yükselmesi hissedilirken, düşürdüğünde hiç bişey anlamıyorsunuz. Fakat dip gaz yapıp kickdown yapıldığında rahat 2 saniye bekliyorsunuz. 60 km hızdan dipgaz basınca d5 den d2 vitese düştü.



    Gel gelelim şanzımanı size karşılaştırayım. Fiat Dualogicden akıllı ama yavaş. AMT şanzıman kesinlikle eğimi algılıyor. Vites değişim hareketini o şekilde programlıyor. Yokuşun daha başında motor yüke binmeden vites düşürüyor. Dualogiç olsa motor boğulana kadar beklerdi. Saate 60 km hızlarda sürerken D5 1900 devirde yürütüyor arabayı.

    Toparlarsak (+) ve (-)

    +Rampada tork konverterli gibi davranması (hill holder yerine Auto Hold) , mekanik el freni var.

    +Rampa inerken sabit vitesde inmesi, arabanın uçup gitmesini önlemek için motor freni korumak adına giriş vitesi ile devam etmesi. Mevcut hızı koruması.

    +Ekonomi odaklı olması eğimsiz yolda yüksüz halde iken vitesi d5 alması

    +Rampa çıktığını anladığı anda , motorun boğulmasına yada sizin gaz pedalına fazla basmanıza gerek duymadan vites düşürmesi. (eğim algılayıp karar veren yapay zeka )

    +Tork konverterli model ile yaptığım aynı test turunda 7,7 litre benzin yakmıştım. AMT 6,4 litre yakıta düşürmüş.



    -Şanzıman ilk iki vitesde düşük devirde kavrama esnasında titretiyor . Gaza az basınca daha fazla belli oluyor.

    -Ayağınız fren pedalından çekince direk kavrıyor ve hareket ediyor. Ayaklarınızı Işıklarda dinlendiremiyorsunuz. Gaza basıldığında hareket etmeye başlasa iyi olurdu.

    -Kickdown esnasında çok yavaş ve yığılma yapıyor.

    -Her vites geçişi son derece yavaş. Kavrama yapması acemi bir sürücü gibi.

    8 km test sürüşünde dikkatimi AMT şanzımanda topladım. Ayrıca 1,2 motor eskisinden biraz daha dolu geldi. Umarım bir faydam olmuştur.

    Satış temsilcisi önce 126 bin tl dedi. Sonra yolda beni arayıp 123 bine videosunu çektiğim arabayı alabilceğimi söyledi. O yüzden video başlığı 123 bin tl olarak yazdım.








  • Videoda gözüken çocuğun çizdiği elindeki oyuncağını sürtüp çizdiği arabayı almam

    “Arabaya zarar verme kızım, bizim paramız yetmez, alamayız, başkasının malına zarar vermek etik değil.” diyemeyen insanlar çocuk yetiştiriyor...

    Ama teşhir ürünü olmayan ve bu kız çoçuğunun zarar vermediği bir araç olsa alırım.

    120 bine Egea dışında araba kalmadı...
    pbmax p kullanıcısına yanıt
    P pbmax demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: pbmax

    eskisinin arkası çok daha güzeldi..

    malesef hyundai gittikçe mitsubishi nin dandik modellerine benzemeye devam ediyor..

    tabi birde amerikan hyundai var..

    mesela Hyundai Telluride..

    AMT şanzımanı test ettim. 123000 Tl Yeni Hyundai i10 1.2 Amt Elite Alınır mı.
    Telluride kia nın. Görselini paylaştığın hyundai palisade.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    AMT Şanzımanı Test Ettiniz: 123.000 TL'lik Yeni Hyundai i10 1.2 AMT Elite Alınır mı?

    Hyundai i10'un AMT (Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman) seçeneği, manuel şanzımanın kolaylığını otomatik şanzımanın konforuyla birleştirir. AMT şanzıman, nedir, nasıl çalışır ve yeni Hyundai i10 1.2 AMT Elite'de nasıl performans gösterdiğini inceleyelim.

    AMT Şanzıman Nedir?

    AMT şanzıman, bir manuel şanzımanın bilgisayar kontrollü bir debriyaj sistemi ile birleştirildiği bir şanzıman türüdür. Manuel şanzımanla aynı dişlilere sahiptir, ancak debriyaja basma ve vites değiştirme işlemleri otomatik olarak gerçekleştirilir.

    AMT Şanzımanın Yorumları

    AMT şanzıman, otomatik şanzımanın kolaylığını sunarken, manuel şanzımanın yakıt verimliliğini ve kontrolünü korur. Ancak, bazı sürücüler, AMT şanzımanların vites değişimlerinde gecikmeli olabileceği veya manuel vites kontrolü eksikliğinden dolayı arabanın tepkisiz hissedebileceği konusunda yorumlar yapmaktadır.

    i10 AMT Şanzıman

    Yeni Hyundai i10 1.2 AMT Elite, 5 ileri AMT şanzımanla donatılmıştır. Bu şanzıman, düz yolda sürüş için pürüzsüz vites geçişleri sunar. Ancak, yokuş yukarı çıkarken veya hızlanırken vites değişimlerinde hafif bir gecikme fark edilebilir.

    AMT Şanzıman Otomatik mi?

    AMT şanzıman tam otomatik değildir. Otomatik vites gibi çalışır, ancak sürücü, "Manuel Modu"nda manuel olarak vites değiştirebilir. Bu, yokuş yukarı veya aşağı giderken daha fazla kontrol sağlamak için yararlı olabilir.

    Hyundai AMT Şanzıman Nedir?

    Hyundai'nin AMT şanzımanı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman sistemidir. Debriyaj ve vites değiştirme işlemleri bilgisayar tarafından kontrol edilir. Bu, manuel şanzımanın dinamik sürüş hissini otomatik şanzımanın konforuyla birleştirir.

    Sonuç olarak, Hyundai i10 1.2 AMT Elite, uygun fiyatlı ve yakıt verimli bir hatchback arayanlar için iyi bir seçenek olabilir. AMT şanzımanı, otomatik şanzımanın rahatlığını sunarken, manuel şanzımanın kontrolünü sağlar. Kişisel tercihlerinize ve sürüş tarzınıza bağlı olarak, AMT şanzımanın size uygun olup olmadığına karar vermeden önce bir test sürüşü yapmanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba;
    Öncelikle emeğinize sağlık. Bende Pazartesi günü test sürüşüne gitmeyi planlıyordum ancak şanzımanın yarı otomatik olduğunu görünce vazgeçmiştim. Benim daha çok eşim şehir içinde kullanacağı için bu modeli bekliyorduk ama önce fiyat sonra da Amt şanzıman vazgeçme noktasına getirdi. Acaba bu şanzıman konfor açısından bir sıkıntı yaratır mı yani bu devirde yarı otomatik şanzıman bir araç almak mantıklı olur mu yoksa tam otomatik 2.eline bakmak mı mantıklı olur
  • brooklyn89 kullanıcısına yanıt
    Sıfır KM aldigim Easytronic sanzimanli aracim ile 8 yıl ve 150bin km doldu. Sorsan herkes çöp, kronik problemli, konforsuz vs vs derler. Ben çok memnunum. Beklentileriniz ile aracın sunduklarına kıyaslamak en güzeli.
  • Colt taki amt mi bu ?
  • Emeğinize sağlık güzel inceleme olmuş amt tek kavramamı ?
  • İnceleme güzel, 123 bine a sınıfı araç fikri korkunç

    Piyasa falan yüksek de hyundai de boş durmuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    İnceleme güzel, 123 bine a sınıfı araç fikri korkunç

    Piyasa falan yüksek de hyundai de boş durmuyor...
    Fiyatlandırmada sınırları zorluyorlar.

    Yerli üretim bir aracın en ufak fiyat avantajı yok.

    Kardeşi picanto 109400 TL
  • Sıfır Corolla 1.6 Multidrive S 140.000 iken bunu alan da ne bileyim..
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Evet, ben bu araçtan almak istiyorum.

    Bunu alan kişiye ne söylemek istersin ?

    Corolla 140.000 TL’ye hangi bayide var ? En erken ne zaman teslim ediliyor haberin var mı ?
  • amt deyince bir an mitsubishi colt sandım
  • Cvt sevilmez ama bu tip şehirçi araçlar için en iyi çözüm bence
  • Hocam kusura bakmayın ama 120 bini i10 a versem bizim burada beni döverler
  • ALINMAZ.

    O paraya 2019 model sıfır ayarında en full donanım turbo i20 satılıyor. Fiyatlandırmaya bakarsak amaç i20 satışını arttırmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 14 Mart 2020; 20:23:0 >
  • Diğer firmalar tork konvertörü geliştiriyorlar yada cvt ye geçiyorlar.Hyundai tork konvertöründen yarı otomatiğe geçmiş.İntihar dalışı yapmışlar.
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Herkes ne koparırsam kar diye bakıyor işte
  • Mitsubishi Space Star 1.2 cvt sanırım bu fiyat aralığında daha mantıklı bir tercih olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Evet, ben bu araçtan almak istiyorum.

    Bunu alan kişiye ne söylemek istersin ?

    Corolla 140.000 TL’ye hangi bayide var ? En erken ne zaman teslim ediliyor haberin var mı ?
    Mesajları sildirmen ne olduğun gerçeğini değiştirmiyor. Herkes seni tanıyor. ;)

    Almak istiyorsan Hyundai bayileri de orada. Hayırlı olsun.
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Ne bilirsin?

    Biri otomatik biri manuel. Biri sehir ici digeri uzun yolda ideal.

    Mesela senede belki 1 kere belki hic uzun yol isi olmayan birisi icin hangisi ideal ?

    Yada kadin icin ? Veya kucuk araba seven biri icin..

    Herkesin dogrusu kendine. Bir konu hakkinda fikir belirtmeden once aklinizdan şu gecsin: Neye gore, kime gore?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.