|
Sıfır araç indirimleri 2024'te devam eder mi? Neden devam eder etmez? (2. sayfa)
-
-
Şu an parasal sıkılaştırma politikası izliyoruz. 2024 yılında da devam edeceği enflasyonu frenlemenin amaçlandığı biliniyor. Bu nedenle 2024 yılında da otomotiv sektörü bu politikanın devamı nedeni ile yavaşlayacaktır.
Bu yıl zaten satışlarda rekorlar kırıldı arabalar bayiye gelmeden satıldı vs 2023 yılında sadece satış rekoru kırılmadı cari açıkta da rekor kırıldı. Bunun faturasını 2024 ödeyecektir. Türkiyenin her yıl cari açık rekoru kırmak gibi bir lüksü yok. İthalatı yavaşlatmayı planladıkları da açık.
dünya gazetesiCari açıkta tehlikeli gidişhttps://www.dunya.com/kose-yazisi/cari-acikta-tehlikeli-gidis/698051
dünya gazetesiOtomotiv sektörü piyasada yavaşlama bekliyorhttps://www.dunya.com/sektorler/otomotiv/otomotiv-sektoru-piyasada-yavaslama-bekliyor-haberi-706460
Parasal sıkılaşma yatırımların azalmasına işsizliğe ve yoksulluğa neden olacak 2024 yılında durgun bir piyasa bizi bekliyor. Muhtemelen ithal araçların önünü kesmek için bir matrah arttırımı yapılacak ince ayarlı herkes istediği modele kavuşamayacak o zaman Egea Clio Coralla gibi Türkiyede üretilen araçları almak için fırsat olabilir.
Bu benim değerlendirmem. Bunda etkili olan bir kaç değerlendirmeyi link olarak da koydum. Orta direği zor bir 2024 bekliyor. Borçları için birikimi olmayıp parayı ucu ucuna döndüren insanların da durgunlukta batacağını düşünüyorum...
-
Çoğu ekonomiste göre özellikle 2024 ilk çeyreğinden sonra merkez bankalarının faizleri indirmeye başlayacağı bir döneme girilecek. Bu durumda fiat paralar değer kaybederken emtialar ( altın, borsa, otomotiv, gayrimenkul) değer kazanacak. Tamda bu dönemde bizi bir yerel seçim bekliyor.Şu anda baskılanan doların iplerinin serbest bırakılacağını düşünürsek, otomotiv sektöründe marttan sonra bugünleri bulamayacağımızı düşünüyorum. bayiler yılbaşından sonra 2-3 aylığına 2024 modelleri marttan sonra zamlı satmak için tekrar stoklayabilirler.Tekrar sıraya yazılmalar geri dönebilir.Dolayısı ile araba alacak olsam yeni yıla bırakmaz aralık sonuna kadar alabildiğimi alırdım.
-
En erken Fed faiz indirimi Haziran olarak öngörülüyor siz hangi merkez bankasını takip ediyorsunuz? Türkiye için zaten faiz indirimi beklenemez şu durumda, gerçi yapar mı yaparlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaximillianFoe -- 13 Kasım 2023; 0:40:59 > -
Aynen öyle. Üstüne kemer sıkma politikaları hız kazanacak, vatandaşta araç alacak para da kalmayacak.
-
Mehmet Şimşek daha ısınma turlarında, yerel seçimlerden sonra ekonomiyi düzeltmek için tarihte görülmemiş kemer sıkma politikaları başlayacak. Üstüne dolar kuru salınacak. Vatandaşta araç alacak derman kalmayacak. Azıcık adı sanı duyulmuş ekonomistlerin yorumlarını okumaya çalışın, öngörüleriniz düzelecektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 13 Kasım 2023; 9:2:20 > -
Dolar bazında gelen şeyler olduğu için total çıkan para alıcıdan aynı kalacağını düşünüyorum ben , firma indirim yapsa da dolar yükseleceği için son ödenen para tl bazında aynı kalacaktır . Sıfır kovalamaktansa temiz ikinci el araç almanızı öneririm . Para sizde pazarlık için teklif atarım her iki tarafa uyuyorsa arabayı alır geçerim . Yok düşer yok yükselir bunlar son kullanıcıyı deve yapmaz pire de yapmaz . Şu an piyasada balon vardı , araç yok diye yükselmeler vardı , sıfırlar piyasaya girdi , yedi emin olayları biraz gündem tuttu , firmalarda kampanyalar oldu vs derken biraz düşüş elbette oldu , sıfır araç fiyatları dolar ve vergi yönüyle indirim bile olsa en fazla yüzde 20 düşer bence . Yani 1000 k lık araç 800 tl olur .
Şu an ilanda yazılan fiyatlarda satılan araç sayısı belki binde beş on , millet önceden beş yüz lira düşmüyordu şimdi 10 bin 50 bin Allah ne verdiyse düşüyor hala alan yok. Para zaten yok kredi de öyle uzun vadeli de olmayınca ikinci elde indirim olur ama sıfırda fazla olmaz bence . Çünkü ikinci elde piyasa bazlı şişirilme var , o söner , eskisi gibi de olmaz ama .
-
Sıfır araç indirimlerinin tek sebebi ağustos ayında 30 TL ye çıktı euro. O zaman fiyatları yükseltiler şimdi bu indirim denilen fiyatlarda ağustos ayında çıkartılan fiyatlar yani önce bindirim sonra indirim. Şimdi euro artmaya devam ettikçe akıl var mantık var sence indirim olur mu. Sıfır araç fiyatları sadece euroya endekslidir bunu bilin artık dolandırılmayın.
-
Arkadaş hesaplamış...
Durumun ne olacağı belli...
Halen siyaset vs diyenler var ancak yanılgı yaşanan durum şu, daha doğrusu şu olay bitti, o yüzden "normalleşme" bekleniyor/yaşanıyor ve sonrası da daha beter olacak:
- Enflasyonist ortamın yavaşladığı/yavaşlayacağı ve uzun vadede düşüşe geçeceği öngörüldüğünden, otomobil bir yatırım aracı olmaktan çıktı.
- Yani bugün alayım, gelecek ay 200 bin TL üzerine satayım yok.
- Bayiler artık "yok" çekemiyor, orada burada bekleyen binlerce aracın fotoğrafları geliyor, her seferinde filo vesaire diye kandırmaya çalışıyorlar.
- Zamanında distribütör utanmadan çıkıp "galeriye sıfır araç satışımız yok" derken, galeriler bayide olmayan araçların ilanını veriyordu "istediğiniz renkte" diye...
- Arabanın yanında sana boya koruma, basamak çakacağım durumu bitti veya bitmek üzere.
- "Yok" çekilen bayilerde satışçılar alenen 50-100 bin TL rüşvet istiyordu, ellerindeki arabaları 2 gün sonra "aaa kredisi çıkmamış birinin" diye sallayarak...
Hyundai Ekim ayında Tucson Comfort'ları 1.350'den verdi. Nasıl oluyor peki bu? Demek ki olabiliyor.
Bayiye gittik ay sonunda, tabi kalmadı dediler, ellerindekilerin hepsini temizlemişler, bi üst versiyonu sordum, o da kalmadı ama Pazartesi beni ara kredisi çıkmayan falan olur diyor adam hala. Ya dedim hala devam ediyor mu bu ayaklar, 1-2 aya görürüz dedim ne yapıyorsunuz, bakıyor suratıma...
"İndirim olacak piyasa bilmemne olacak" denilince insanlar gülüyor veya inanmıyorlar.
Önce normalleşme sağlandı/sağlanıyor ortamın durulmasından dolayı.
Enflasyonist ortamı ekonomiyi-piyasayı durdurarak soğutmayı planlıyor adamlar. Haliyle tüm sektörlerle beraber otomotiv de etkilenecek.
Otomobil satışları Temmuz 2023'te tüm zamanların rekorları kırmış. Şuraya bakın. Ortamın tam saçmaladığı zaman, araçların alınıp üzerine en az 100 bin TL konularak satılmaya çalışıldığı, güya piyasada araç bulunamadığı zaman. Ne hikmetse piyasada araba yok ama en fazla araç satışı 2023'te gerçekleşiyor.
Sonrasında da nasıl olacak, evet kur farkı vesaire olabilir ancak kur çok oynamazsa artışlar da çok değişmez. Bayilerin büyük çoğunluğu zaten çok eski kurlardan fiyatları aldı. Atıyorum 20 TL iken 30 TL'ye çıktı, bunu normal zamanda bile görüyorduk, internetten gemi izleyenler bilir, araç Türkiye'ye geldikten sonra 1-2 ay da gümrükte orada burada bekler ve o arada da 2-3 defa fiyat artışına girerdi.
Peki bundan sonrasında ne olacak? Fiyatlar kur sayesinde ufaktan artışa geçse bile satışlar düşecek, şimdiden düşmeye başladı bile. İndirimler o yüzden geliyor, yok çekme, rüşvet isteme, basamak kilitleme bitti veya bitmek üzere.
Eh, inşaata benzer.
Müteahhit bir arkadaşım söyler hep, piyasa, fiyatlar en az dayanabilen müteahhite göre şekillenir o sokak üzerinde der. Atıyorum, herkes 1 milyon der, kimse düşmez, dayanamayan bi müteahhit 800'e veriyorum dedi mi iş biter. Buna benzer şeyler yaşanacak.
Daralan/daralacak piyasa sonrasında otomotivciler ağlamaya başlayacak, satamıyoruz diye...
Bu süreçte parası olan, nakiti olan biraz alabilir ama düşük. Otomotivciler uzundur "finansmana ulaşımı kolaylaştırın" diyor çünkü bi yandan da.
Onun da sebebi, devletin matrah düzenlemesine, vergi düşümüne gitmeyeceği, gitmek istemeyeceği...
Haliyle bu sefer başlayacaklar "kredileri açın" demeye. Kampanyalar bir şeyler var ama yetmiyor 200-300 bin TL 12 ay vade vesaireye. Ama dikkat edin bu rakamları sıfır faizle verebiliyorlar mesela?!
Devlet bi süre direnir, kendi gelirleri de düşmeye başlayınca ÖTV-MTV'ye ihtiyaç var, kredileri açabilir, satışlar biraz daha artabilir bu sayede. Ama bekleyebildiği kadar bekleyecek devlet. Kredileri de hemen açmak istemiyor çünkü.
Dediğim gibi, işin özeti, piyasa "boğazı sıkılarak" soğutulacak, enflasyon böyle düşürülmeye çalışılıyor. Her sektör gibi otomotiv de etkilenecek. Şimdiden etki başladı, yakında inşaat var. Bunu hükümet övme, trollük falan gibi düşünmeyin, piyasa faktörlerine bakın...
Arkadaş ortamında da konuşurken kimi kör muhalif arkadaşlar takılıyor, hee evet 2024'te 2 milyonluk araba 1.3 milyona düşecek diye...
Hayır elbette ki bu olmayacak, bahsettiğim bu değil, 1.5 milyonluk araba kara borsa 1.7'ye satılıyordu, şimdi indirim yapıyorlar 1.3'lere düşüyor. Yakında daha da zorlanacaklar. Fiyatlar kurda büyük oynamalar olmadığı sürece çok da değişmeyecek gibi, ancak hepsi piyasada daralma bekliyor zaten. Vergilerden de devlet geri adım atmak istemeyecek, geriye kalıyor finansman kolaylığı. Dediğim gibi onun için de devlet bekleyebildiği kadar bekleyecek.
-
Kia Stonic fiyatı düşer mi acaba? Ya da 2024'e girince 2023 model sıfır alabilir miyim bilgisi olan var mıdır.
Edit: Kimseden ses yok. Gerçi suç bende cebinde sigara alacak parası olmayanlara milyonluk araç soruyorum :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ethan-Winters -- 6 Aralık 2023; 18:6:58 > -
?D -
senin ben vizyonunu...
ne ukala adamlarsınız ya bir bitmediniz...
Not: sigara kullanmıyorum ama milyonluk araca biniyorum ve yıllardır forumda ukala ukala sorular yazanlara cevap vermiyorum. Biraz beynen büyüyüp gel o zaman zaten kendin yazdığın sorunun cevabını okuyunca verir, niye sana bu mesajı yazdığımı anlarsın...
-
Yani sizce şu an araç satacak olanların beklemesi mi mantıklı peki tabi dip fiyattan verenler için konuşuyorum. Uçan kaçandan değil. Düzgün fiyat verilince satılan çok araç gördüm sonuçta ihtiyaç. Bende dip fiyattan aracı satacağım ama şurda ocak başına yani memur zamları asgari zamlara vs 15-20 gün kaldı. Hazır müşteri varken satmalı mı dip fiyata yakın yoksa beklemeli mi. Çünkü satıp açıkta kalmakta var. Alacağım araç ocak ortasını bulur ara seç bul al derken fiyatlar artarsa tl bazında sattığım araç parası da erir mi bilemedim vadeye yatırsak 30-40 bin verir bilmiyorum vr mı fikri olan
-
Satıp hemen alacaksan olur , satıp beklersen bence üzerine eklemem gerekir .
Şöyle bir gerçek de var ikinci el piyasası da düşecek , arabayı satıp faize koyarsan alacağın araçta oluşacak farkı kısmen azaltmış olacaksın . 850 den ilana koyulan aracı 650 e bir ay sonra karşı taraf elleriyle bana getirdi . 650 de çok ama ihtiyacım vardı aldım .
Aracı satıp faize koy , alacağın zamana kadar bir aya da 30-40 bin getirir diye düşünüyorum araç ne bilmiyorum ama -
Hocam kendimden örnek vereyim.
Aracımı 6 ay önce ilana koyduğumda 1 saat içerisinde 25 kişi aradı. En son biriyle anlaştık şehir dışından gelmedi kaporasınıda yaktı. Neyse aracımı tekrar ilana koydum sıfır araç alacağım için. Fiyatta muadillerinin altına. Hani amacım satılsın ihtiyacı olan alsın benimde işim görülsün diye. İnanırmısınız 15 günde bir kişi bile aramadı. Mesaj bile atılmadı. Sadece 60 favori ve 2000 görüntüleme oldu.
Şöyle söyliyeyim kurumsal firmaların eksper sonrası teklif ettiği rakamın 75 bin üzerine fiyat yazdım düşünün verdiğim dip fiyatı.
Nitekim vazgeçtim.
Sıfır araba almak için ayırdığım meblayı bu sabah itibari ile vadeli mevduata yatırdım.
Yıldım artık.
Arabada almıyorum, satmıyorumda. -
Merhaba ,
Araba piyasasinda genel trend Nisan-mayis aylarindan itibaren fiyatlarinin arttigidir, son 10 yilda böyle oldu(pandemi dönemi hariç),birkaç senaryo var ;
1. Eğer aracınız var ve model değiştirmek istiyorsaniz olumlu. Örnek araciniz 700k ,alacaginiz arac 1.4m , fark 700k , 6 ay 1 sene sonra değiştireyim dediniz her iki araç %40 artti ,sizin araç 1m oldu ,alacaginiz araç 2m oldu ,fark 1m.
2. Eğer aracınız var ve yeni araç almayip değerlendirmek istiyorsaniz ,6 aya kadar faiz mantikli sonrasinda döviz gibi enstrümanlarda bekleyip ev veya araba almak kalacak ya da varsa iş yeriniz oraya yatirim yaparsiniz ,beklenti 8-9.ay gibi faizlerin düşmesi.
3.Eğer aracınız yok , araç almak istiyorsaniz 0 kampanyali fiyatlariyla beraber 0 faiz kampanyalariyla birlikte net fiyatiyla birlikte değerlendirmelisiniz,öyle bakinca pek çok araçta firsatlar var.
Şahsen 1 gibi düşünüyorum,eşimin 2.el aracini bu yüzden satiyorum uzak ihtimal kendi aracimi da yenileyebilirim, konut almak istiyorum ancak faiz oranlari hem yüksek hem de evi olanlara %22.5 kadarina kredi cikiyor diye nakitte beklemek yerine arabalarda beklemeyi tercih ediyorum, yatirim tavsiyesi değildir,örnekler coğaltilabilir.
-
Hocam sizinle birebir aynı durumdayız. Eşimin aracını kullanacağız bizde. Araçları teke düşürelim dedik. Ekonomik olur diye. Hem daha ucuz bir araç hemde Nisan gibi yarısını kredi ile almıştık eşimin aracı 2 ye yakın oranla. Ama tabi eksi olarak bir tık daha küçük bir araç benzinli ve Manuel. Benim Dizel otomatik suv du. Artısı daha yeni model, garantili vs Ben şöyle düşündüm. Benim aracı satıp eşimin araçla idare ederiz eğer edemezsekte eşimin aracını da satıp krediyi kapatıp tekrar tek ama daha geniş yenisini alırız dedim. Ama piyasa öyle bir oldu ki şimdi aracı dip fiyattan versem atıyorum, Nisan gibi aracı sattığıma pişman olur muyum. Yine c suv alabilir miyim o paraya tek araç şu an bile 1600-1700 arası x suv adam akıllı modeller austral, Kuga vs. Aslında ilk amacımız sizin gibi anneme ev almaktı aracı satıp ya sa takasla ama takas belası yıldırdı beni. Takasta aracı en dibinde altından sayıyorlar daireyi ise ilan fiyatının üzerinden sayıyorlar ve 6-7 aydır takip ettiğim 1 ev bile satılmadı. Esas ev piyasası bittik kimse nakit o paraları vermez diye ev işinden vaz geçtik. Zaten kredide köy evi nedeniyle %12.5 mu ne çıkıyor. İşin özü şu an dip fiyattan sarmalı mı, bahar, yaz beklemeli mi
-
Merhaba,
Bende de benzer bir durum var. Önümüzdeki yaz evlenmeyi planlıyorum. Düğün, ev vb masraflar için de arabayı ana para olarak kullanmayı düşünüyordum. Ancak araba piyasasındaki düşüş aklımı karıştırdı. Sizce şimdi ilana koymalı mıyım yoksa Mart Nisan aylarını beklemeli miyim?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X