Merhaba, Sıfır araç fiyat paylaşımı konusunda çok tartışma dönüyor: "indirimler artacak", "zam geliyor", "15 Kasım - 15 Aralık Fırsat aralığı", "Aralık fırsat ayı". Benim piyasa hakkında çok bir bilgim yok. Piyasanın neden son senelerde böyle bir hâl aldığı konusunda sadece kulaktan duyma bilgiller var: al-sat'çılar yüzünden vs vs. Bu yüzden piyasanın birden neden 180 derece değiştiği (2.el piyasası çöktü, bayiler'de araçlar bollaştı vs.) konusunda da bir fikrim olamıyor. Bu konuları hap bilgi şeklinde alabileceğim bir kaynak var mı acaba? Ve asıl soru piyasanın şu anki durumu 2024'te devam eder mi? Çünkü faiz oranı ile piyasa arasında bir bağlantı var gibi (kredi almak zorlaşıyor bu yüzden talep azalıyor vs.) artırımı devam edecek gibi duruyor. Bana göre 2024'te alım gücü daha da düşecek ve faiz'ler de artacağından piyasa böyle devam eder. Fakat bazı insanların neden Aralık ayını fırsat ayı olarak değerlendirdiğini ve gelecek yılı beklememiz gerektiğini söylemesini anlamıyorum. Aydınlatacak var mı acaba? Sorma sebebim: elimde 1m'e yakın nakit var. Şu an b sınıfı bir araç alabiliyorum. Eğer 2024 ocak veya şubatı beklersem bu para 1.3m'lara yaklaşacak ki bu parayla güzel bir C sınıfı alabilirim. Bunun muhakemesini yapmaya çalışıyorum :) |
Sıfır araç indirimleri 2024'te devam eder mi? Neden devam eder etmez?
-
-
Kardeşim, milleti boş ver. Sadece şunu düşünün, bu faiz indirimi ne zaman başlar? 2024 son çeyreği mi? Yoksa 2025 ikinci çeyreği mi? Ekonomistleri dinleyin. Piyasa yorumcularını dinleyin.
Bunlar size yol gösterir. Gerekçeli olarak yazdım size.
Millet yazı tura atar gibi, düşecek, artacak, ben demiştim yea, şeklinde yazı tura gibi fikir sunuyor.
Benim fikrim, 2024 son çeyreğine kadar düşüşler veya seyrek düşüşler devam eder.
Ancak, İsrail mevzusuna başka ülkeler ciddi bir şekilde karşı, çıkar, ayaklanırsa, ben deyim 2026 siz deyin 2027 dünya zor toplanır. -
Zor soru
fiyatların artması için 3 sebep
1- Engelli indirimi
2- çinli markalar hariç az araç sipariş edilmesi
3- memur beyaz yaka ücret artışları
Fiyatların sabit yada çok az artması için sebep
1- faizlerin artarak ciddi yatırım aracına dönüşmeye başlaması özellikle döviz günde %0.10 civarı artarken.
-
Yerel seçimlere kadar alan alır, sonrası tufan. -
Bunun cevabı tamamen kura bağlı.
Dolar bu şekilde uzun süre 28'de tutulamaz. 2024 başında asgari ücrete, memurlara zam yapıldıktan sonra dolar ve euronun yükselmesi kaçınılmaz olacaktır.
Kur yükseldiğinde istediği kadar faiz yüksek olsun, talep düşük olsun, fiyatlar artmak zorunda.
-
Az araç sipariş verilmesi bayilerin verdiği bir karar değil mi? Talep az olacağı için mi yoksa alım gücü az olacağı için mi az sipariş geçerler? Şu sıralar alım gücü çok fakat talep de var gibi sanırım. Arabaya gerçekten ihtiyacı olan 2 3 ayda alırsa, ve talep azalırsa siparişlerin de azalması mantıklı sanırım değil mi? -
Peki kurdan dolayı fiyat artırımına giden markalar kur bazında mı zam yapar sizce, yoksa gelen zammın oranı kur artış oranından fazla mı olur? Eğer aynı olursa elinde döviz tutanlar için bir şey değişmemiş olur herhalde :) -
Evet, herkes fikir belirtiyor fakat çok azı sebep vererek konuşuyor. Ve çoğu fikir de tartışılmadan orada kalıyor ve fikir kirliliği yaratıyor. En azında benim beynimi kirletiyor :)
Faizin artması sıfır araç piyasasını bu kadar etkiliyor mu? Ben sadece kredi alımının zorlaşması açısından düşünüyorum ve sıfır araba meraklıları kredisiz herhalde ya, o kadar paraya kredi çekip alan olmaz diyorum. Yani faizler artsa bile sıfır araç piyasasını çok etkilemez gibime geliyor. Ama faiz artırımına tek açıdan bakıyorum dediğim gibi. -
Neden tufan :) hükümet kuru salar ve doğal yerine yani çok yukarlara çıkar diye mi? -
Kur artış oranından daha fazla zam yapmazlar bence.
Faizler yüksek ve daha da yülseltilecek gibi duruyor.
-
Şöyle düşünün şuan 1.5m liste fiyati olan araci 1.2m e veriyorlar , Avrupa’da da indirimler var ,yani aracin geliş fiyatlarinda da bir gerileme var , ayni indirimler 2024te de devam eder, Avrupa’da insanlar elektrikli araç almak istiyor , içten yanmalilara premium segment harici bakmazlar.
- gösterge faizi suan %42 ,2 yillik tahvil getirisi %43 ,10 yillik tahvil getirisi senelik %37
- yüksek faiz döngüsü devam ederse fiyatlarda gerileme olmasi beklenir, durgunluktan dolayi satamazlar.
- 1 sene içinde eğer dolar %40-45 artmazsa ki artsa da sorun değil dolar bazinda araç fiyatlari geriler yine alirsiniz.
- matrah güncelleme meselesi ,ydo orani %58 olarak aciklandi. Bu şu demek 280k vergisiz fiyati olan aracin matrahi %58 artacak yani ciplak fiyati 450k olan araçlara kadar etkiler. -
Şu seçime kadar düşer seçimden sonra artar diyenler neye göre bunu söylüyorlar anlamış değilim.Sanki seçim de memleketin yönetimini değiştirecek kritik bir seçimmiş gibi yorum yapıyorlar.Adamlar şu anki politikasını seçimden önce de seçimden sonra da devam ettirse ne olacak ki?Doğru düzgün zam yapmasalar bile dolar artsa bile nasıl olsa millet oyu veriyor.10-15 tane kıytırık belediye kaybetsen ne olacak ki?Zaten bu seçimde istanbul'u da alırlar.Bu ülkede seçim zaten göstermelik tiyatrodan ibaret.Çünkü demokrasi yok -
Bir yıl sonra bu yorumu tekrar hatırlatın.
Sıfır araç başlığında da bu yüksek faiz ki enflasyona göre düşük, ortamında araçların fiyatları uçacak kaçacak diyenlere veya faiz düşecek diyenlere itibar etmeyin dedim. Her ay bi önceki göre fiyatlar daha çok düştü.
Ama o fiyat düşüşleri tamamen bi oyun ben size onu da açıklayayım.
X aracın dolar kuruna göre, hatta bi dakka söyliyim. Polo aracın dolar kuruna göre aynı paketin hesaplamasını yapalım. Şu an life paketi 1005 milyona veriyorlar. Hadi gelin Mart kuruna göre aracın fiyatına bakalım.
https://www.oopscars.com/2023-vw-polo-mart-fiyat-listesi-ne-oldu/
Google aramasında şu siteden çıktı fiyatı. Life paket 691 bin
Peki dolar kuruna bakalım.
Dolar 19.15 civarı.
Hesap edelim şimdi o zamanki kurla bu araç listesi fiyatı; 36,000$ şimdiki parayla; 1,029 milyon tl yapıyor. Kur 28,60 civarı serbest piyasada. Hesap edin. 1005 milyon şu an araç ve sadece beyaz renk biraz farklı renk istediğinizde 1025-1035 değişiyor fiyatı.
Dolarını tutan adam aynı aracı ha o zaman ha şimdi aynı fiyata almış oluyor. Ki bi de extra kaplama elden verilen paralar cart curt dersek milleti iyi kandırdılar.
Hadi bi tane daha örnek verelim.
Yine aynı siteden
Audi a3 s line bakıyorum. Bayiler 1900-2000 civarı istiyorlar şu an. Ki içi s koltuk ve direksiyon yok.
1.172.629 Mart liste fiyatı böyle . Kurla ne yapıyor? 18,10 dan hesaplarsak; 62,600$ yapıyor. Şimdi hesaplayalım; 1,790 milyon yapıyor. Hani nerde avantaj? Adamlar 100-200 fazladan satıyor hala.
Şimdi bu indirimler aydan aya düşüşler hepsi planlı programlı şeylerdi. Bu adamlar senden benden kurnaz. Neyin ne olduğunu biliyo. Ki bende biliyorum faiz artacak piyasa daralacak. Bunun için uzman olmaya gerek yok. Paranın maliyeti yükseliyor ve kredi almak zorlaşıyor. Bu aracı komple kredi istesen de banka vermiyor. Hadi verdi diyelim bu orana almak mantıklı değil..
Velhasıl indirim adı altında millete aldırtıyorlar aynı fiyattan. İhtiyacı olan mecbur alıyor. Ama öyle çok aman aman bi avantaj yok. Zaten %100 vergi ödüyoruz nasıl avantajlı olsun ki. Ha derseler bi ufak ÖTV indirimi yapacağız o zaman deriz amenna.
2024 de araç getirmek zorundalar ve normal fiyatından da verecekler. Satış yapamazsa giderlerini nasıl ödeyecek, nasıl kar edecek. O yüzden içiniz rahat olsun.
Bu faizlerle araç yatırım aracı olmaktan çıkmıştır. Sadece ihtiyacı olanlar için eskisi gibi olduğu gibi devam edecek. İsteyen istediği aracı bulabilecek artık.
Kura göre geçmiş aylardaki liste fiyatlarına bakıp hesap etme yöntemini gösterdim. Ona göre artık kararınızı verin.
Selametle.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noche34 -- 12 Kasım 2023; 10:38:27 >
-
Bekle düşer
Ama sonra konu açıp Che Guevara ayaklarıyla ağlama:)
-
Cevap için teşeklürler. Lakin birkaç sorum olacak
- tahvil gelirinden bahsetme sebebiniz şu mudur hocam: son zamanlarda insanlar araçları yatırım olarak kullanıyordu, artık tahviller vs daha kârlı olduğu için araç yatırım aracı olmaktan çıktı ve araca talepler azalacak.
-Son zamanlarda gördüğüm kadarıyla araç fiyatlarındaki artış döviz artış oranından daha fazla. Siz neden dolar bazında araç fiyatlarının gerileyeceğini düşünüyorsunuz? Aklıma gelen sebep şu: son zamanlarda yapılan gereksiz artışları geri çekmek için(köpüğü azaltmak için).
-Matrah konusunda, bazı konularda insanlar bu güncellemenin yapılmayacağından emin bir şekilde konuşuyor :) sizi bu güncellemenin yapılacağı fikrine iten ne acaba? -
Cevap için teşekkürler -
Senin kuyruğuna mı bastım ben, niye böyle konuşuyorsun :) -
Fiyatlara etki eden döviz kurları ve vergiler var o yüzden tam yorum yapmak zor. Fakat önümüzdeki 2 sene sıfır otomobil pazarında ciddi daralma yaşanma ihtimali aşırı yüksek. Bu seneye göre satışlar %30 ve üstü büyük ihtimalle düşecek. O yüzden evet kampanyalar olacak fakat fiyatlar ne olur zor soru.
-
Yok basmadin da bu forumda piyasa düşer beklerim deyip piyasa patlayınca ağlayip siyasete saran üyelerden gına geldi bize
-
anladım, yok başınızı ağrıtmam :)
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bir yıl sonra bu yorumu tekrar hatırlatın.
Sıfır araç başlığında da bu yüksek faiz ki enflasyona göre düşük, ortamında araçların fiyatları uçacak kaçacak diyenlere veya faiz düşecek diyenlere itibar etmeyin dedim. Her ay bi önceki göre fiyatlar daha çok düştü. Ama o fiyat düşüşleri tamamen bi oyun ben size onu da açıklayayım. X aracın dolar kuruna göre, hatta bi dakka söyliyim. Polo aracın dolar kuruna göre aynı paketin hesaplamasını yapalım. Şu an life paketi 1005 milyona veriyorlar. Hadi gelin Mart kuruna göre aracın fiyatına bakalım. https://www.oopscars.com/2023-vw-polo-mart-fiyat-listesi-ne-oldu/ Google aramasında şu siteden çıktı fiyatı. Life paket 691 bin Peki dolar kuruna bakalım. Dolar 19.15 civarı. Hesap edelim şimdi o zamanki kurla bu araç listesi fiyatı; 36,000$ şimdiki parayla; 1,029 milyon tl yapıyor. Kur 28,60 civarı serbest piyasada. Hesap edin. 1005 milyon şu an araç ve sadece beyaz renk biraz farklı renk istediğinizde 1025-1035 değişiyor fiyatı. Dolarını tutan adam aynı aracı ha o zaman ha şimdi aynı fiyata almış oluyor. Ki bi de extra kaplama elden verilen paralar cart curt dersek milleti iyi kandırdılar. Hadi bi tane daha örnek verelim. Yine aynı siteden Audi a3 s line bakıyorum. Bayiler 1900-2000 civarı istiyorlar şu an. Ki içi s koltuk ve direksiyon yok. 1.172.629 Mart liste fiyatı böyle . Kurla ne yapıyor? 18,10 dan hesaplarsak; 62,600$ yapıyor. Şimdi hesaplayalım; 1,790 milyon yapıyor. Hani nerde avantaj? Adamlar 100-200 fazladan satıyor hala. Şimdi bu indirimler aydan aya düşüşler hepsi planlı programlı şeylerdi. Bu adamlar senden benden kurnaz. Neyin ne olduğunu biliyo. Ki bende biliyorum faiz artacak piyasa daralacak. Bunun için uzman olmaya gerek yok. Paranın maliyeti yükseliyor ve kredi almak zorlaşıyor. Bu aracı komple kredi istesen de banka vermiyor. Hadi verdi diyelim bu orana almak mantıklı değil.. Velhasıl indirim adı altında millete aldırtıyorlar aynı fiyattan. İhtiyacı olan mecbur alıyor. Ama öyle çok aman aman bi avantaj yok. Zaten %100 vergi ödüyoruz nasıl avantajlı olsun ki. Ha derseler bi ufak ÖTV indirimi yapacağız o zaman deriz amenna. 2024 de araç getirmek zorundalar ve normal fiyatından da verecekler. Satış yapamazsa giderlerini nasıl ödeyecek, nasıl kar edecek. O yüzden içiniz rahat olsun. Bu faizlerle araç yatırım aracı olmaktan çıkmıştır. Sadece ihtiyacı olanlar için eskisi gibi olduğu gibi devam edecek. İsteyen istediği aracı bulabilecek artık. Kura göre geçmiş aylardaki liste fiyatlarına bakıp hesap etme yöntemini gösterdim. Ona göre artık kararınızı verin. Selametle. |
Yerel seçimlere kadar alan alır, sonrası tufan.
|
Benzer içerikler
- volkswagen yağ basıncı uyarısı
- araba alt takım masrafı
- isim soyisim plaka
- hyundai bayon 1.4 yakıt tüketimi yorumları
- hyundai bayon yorum
- toyota fiyat listesi
- nissan qashqai 2024 fiyat listesi
- trugo şarj istasyonu haritası
- honda freed
- dacia jogger özellikleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X