Şimdi Ara

Yağ pompası arızası belirtileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
33.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S.a arkadaşlar 2000 model 1.4 171.000de opel corsa benzinli araca sahibim bugün triger seti değişimi için ustaya gittim usta motorda yağlama zayıf yağ pompasında arıza olabilir ölçüm yapalım dedi yaptırmadım çünkü aracımda yağ lambası falan yanmıyor yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yağlama zayıf olsa hararetin çıkması muhtemel. Ancak şu aralar hava çok soğuk olduğundan bu anlaşılamıyabilir

    Bir çok yatak saran araç hiç lamba yakmadan arıza yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ seviyesinde azalma olduğunda veya harareti yükseldiğinde bir sarı bir de kırmızı yağ lambalarından biri yanar.yağ basıncı düşükse de motor ışığı yanar ama ondan emin değilim çünkü aracınızda sensörü varmı bilmiyorum
  • Yağlamanın zayıf olduğunu nasıl anlamış çok merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniuye

    Yağlamanın zayıf olduğunu nasıl anlamış çok merak ettim.

    Motor sesli çalışıyor dizel gibi üst kapağa yeterli yağ gelmiyor dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E46 kullanicilari varsa birazdan yazarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    E46 kullanicilari varsa birazdan yazarlar

    Ne alakası var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ basıncını bir saatle ölçücek , yağ basıncı dışında birşeyden anlayamazsın. Yatak sarana kadar taa ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    yağ basıncını bir saatle ölçücek , yağ basıncı dışında birşeyden anlayamazsın. Yatak sarana kadar taa ki.

    Hocam benim aracım yaklaşık 1 aydır şık şık şık ses yapıyor ben bunu daha önce servise sordum hidrolik itici sesi dedi ama kendi ustam yağ basıncından dolayı dedi bende anlamadım kafama takıldı yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent


    quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    E46 kullanicilari varsa birazdan yazarlar

    Ne alakası var

    Cok alakasi var e46 larin kronik sorunudur. Kullananlara sor isine yarar diye soyledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent


    quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    yağ basıncını bir saatle ölçücek , yağ basıncı dışında birşeyden anlayamazsın. Yatak sarana kadar taa ki.

    Hocam benim aracım yaklaşık 1 aydır şık şık şık ses yapıyor ben bunu daha önce servise sordum hidrolik itici sesi dedi ama kendi ustam yağ basıncından dolayı dedi bende anlamadım kafama takıldı yani

    T boru takip olcucek. rolanti gaz ve yukte.

    Bilemem bende burdan ne sesi degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Hangi e46 larin acaba ? m52 mi m54 mu ? m3 un mu ? m47 mi m57 mi ? hangi motorun ? e46 bir kasa yag pompasi sorunu bir motor koduna ait olabilir ancak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 bin km olmamış 20 yaşında atmosferik motora sahip sıralı sistemli otomatik araca kampanyadan mobil 5-30 yağ koydum
    ertesi günlerde yağ ikaz lambası göz kırpmaya başladı
    nasılsa sürekli yanmıyor elektrik temasıdır diye önemsemeden bu halde 2000 km yol gittim

    yolda kalınca olanları ancak anlayabildim
    ustanın dediğine göre 40 derece hava sıcaklığında tam yüklü halde kilometrelerce rampa çıkan araca bu yağ ince gelmişti
    yağ karterden çıkmayınca yatak sardı

    üstelik motor hararet yapmamıştı
    ustanın dediğine göre yağ pompası yağı inceldiğinden pompalayamamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeyKalDa -- 25 Ocak 2018; 13:26:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Hangi e46 larin acaba ? m52 mi m54 mu ? m3 un mu ? m47 mi m57 mi ? hangi motorun ? e46 bir kasa yag pompasi sorunu bir motor koduna ait olabilir ancak.

    Yağ siklon valfi diye bir parça var , bundan yapar. Vanos'tan zaten en az bir kez yapar. Doğru dürüst bir motor mimarisi mevcut değil maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    200 bin km olmamış 20 yaşında atmosferik motora sahip sıralı sistemli otomatik araca kampanyadan mobil 5-30 yağ koydum
    ertesi günlerde yağ ikaz lambası göz kırpmaya başladı
    nasılsa sürekli yanmıyor elektrik temasıdır diye önemsemeden bu halde 2000 km yol gittim

    yolda kalınca olanları ancak anlayabildim
    ustanın dediğine göre 40 derece hava sıcaklığında tam yüklü halde kilometrelerce rampa çıkan araca bu yağ ince gelmişti
    yağ karterden çıkmayınca yatak sardı

    üstelik motor hararet yapmamıştı
    ustanın dediğine göre yağ pompası yağı inceldiğinden pompalayamamış


    Yağ incelirse pompalayamaz. Aynı zamanda yağ incelirse yataklarda ciddi aşınma başlar. Muhtemelen sizin 5-30 yağ, ya aracınızın özelliklerine uygun değildi(ki muhtemelen 20 yaşında araç 10w40 isteyecektir), ya da o yağda bir enayilik vardı, sahte falan olabiliyorlar. Yoksa Mobil baya kalitelidir.

    Normalde atmosferik motorlarda yağ incelmesi pek görülmez, eğer doğru yağı kullanıyorsanız , dağ tepe bayır üstünden inmeden sıkıştırsanız bile kritik limitlere yaklaşmaz. Genelde küçük hacim turbo benzinli motorlarda sıkıştırınca yağ sıcaklığı tavana vurur. Motorun , kendini korumaya aldığı sıcaklık da bir hayli yüksek olduğundan ötürü zamanla yataklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    200 bin km olmamış 20 yaşında atmosferik motora sahip sıralı sistemli otomatik araca kampanyadan mobil 5-30 yağ koydum
    ertesi günlerde yağ ikaz lambası göz kırpmaya başladı
    nasılsa sürekli yanmıyor elektrik temasıdır diye önemsemeden bu halde 2000 km yol gittim

    yolda kalınca olanları ancak anlayabildim
    ustanın dediğine göre 40 derece hava sıcaklığında tam yüklü halde kilometrelerce rampa çıkan araca bu yağ ince gelmişti
    yağ karterden çıkmayınca yatak sardı

    üstelik motor hararet yapmamıştı
    ustanın dediğine göre yağ pompası yağı inceldiğinden pompalayamamış


    Yağ incelirse pompalayamaz. Aynı zamanda yağ incelirse yataklarda ciddi aşınma başlar. Muhtemelen sizin 5-30 yağ, ya aracınızın özelliklerine uygun değildi(ki muhtemelen 20 yaşında araç 10w40 isteyecektir), ya da o yağda bir enayilik vardı, sahte falan olabiliyorlar. Yoksa Mobil baya kalitelidir.

    Normalde atmosferik motorlarda yağ incelmesi pek görülmez, eğer doğru yağı kullanıyorsanız , dağ tepe bayır üstünden inmeden sıkıştırsanız bile kritik limitlere yaklaşmaz. Genelde küçük hacim turbo benzinli motorlarda sıkıştırınca yağ sıcaklığı tavana vurur. Motorun , kendini korumaya aldığı sıcaklık da bir hayli yüksek olduğundan ötürü zamanla yataklar

    Kalın yağ zarar verir yağ pompasına bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    200 bin km olmamış 20 yaşında atmosferik motora sahip sıralı sistemli otomatik araca kampanyadan mobil 5-30 yağ koydum
    ertesi günlerde yağ ikaz lambası göz kırpmaya başladı
    nasılsa sürekli yanmıyor elektrik temasıdır diye önemsemeden bu halde 2000 km yol gittim

    yolda kalınca olanları ancak anlayabildim
    ustanın dediğine göre 40 derece hava sıcaklığında tam yüklü halde kilometrelerce rampa çıkan araca bu yağ ince gelmişti
    yağ karterden çıkmayınca yatak sardı

    üstelik motor hararet yapmamıştı
    ustanın dediğine göre yağ pompası yağı inceldiğinden pompalayamamış


    Yağ incelirse pompalayamaz. Aynı zamanda yağ incelirse yataklarda ciddi aşınma başlar. Muhtemelen sizin 5-30 yağ, ya aracınızın özelliklerine uygun değildi(ki muhtemelen 20 yaşında araç 10w40 isteyecektir), ya da o yağda bir enayilik vardı, sahte falan olabiliyorlar. Yoksa Mobil baya kalitelidir.

    Normalde atmosferik motorlarda yağ incelmesi pek görülmez, eğer doğru yağı kullanıyorsanız , dağ tepe bayır üstünden inmeden sıkıştırsanız bile kritik limitlere yaklaşmaz. Genelde küçük hacim turbo benzinli motorlarda sıkıştırınca yağ sıcaklığı tavana vurur. Motorun , kendini korumaya aldığı sıcaklık da bir hayli yüksek olduğundan ötürü zamanla yataklar

    Kalın yağ zarar verir yağ pompasına bence

    Kalın yağ, pompalanması zor olduğundan yüksek basınca sebebiyet verir. Yağ pompasının contalarını vs patlatır.

    İnce yağ, pompalanırken yağ pompasının boşluklarından geri kaçabilir. Yağ pompası boşuna dönmeye başlar. Basınç düşer, yataklara yağ gitmez, motor yatak sarar.




  • Arkadaşlar merhaba. Istanbuldan antepe giderken 44 km kala yag lambasi yanip sondu ve eksantrik mili kitlenip triger kayisi kopardı. Yag pompasindan dediler. Ust kapak komple yenilendi subaplar contalar vs. Arac yapıldıktan sonra motor sesinde artış oldu. V kayışını bosa alınca ses normale dönüyor. Sarj dinamosu ve klima kompresör kasnaklarinda bi sıkıntı yok. Krank kasnagida sağlam. Yaklaşık 4500 tl gitti. Ama o ses gitmedi. Antepten istanbula dönüşte bi sıkıntı yaşamadım. Ama o ses hala var. Hırıltı şeklinde. Bilgisi olan yardım ederse sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hsynsoy H kullanıcısına yanıt
    V kagisi avare kasnagi var muhtemelen oradan yapar birde V kayisinin tahrik aldigi krank kasnaginin uzerinde bir kasnak daha var ondan yapabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac yağsız kaldığı için yataklar aşınmış ses ondanmış. Yataklar değişti ses gitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.