2 aydır ustanın orada yatan aracı sonunda hallettik. Bu tip şanzımanlı aracı olanlar için biraz bilgilendirme yapmak için bu konuyu paylaşmak istedim. 4 ay önce bendeki emektar clio3 ile takasladığım fiorino geçen ramazan bayramı aniden yolda kaldı. Önceleri balata sıyırıyor gibi yapıyor ve tekmeleme gibi vitese geçiyordu en sonunda park ederken kaldı. Vites Kutusunu kontrol edin arızası verdi. Ustam işi bilmediği için dışarı yaptıracaktı. Kime sorsak 15bin liradan kapı açmaya başladılar. Oda bekle hallettiricem dedi. Tabi hallettiremedi. Kimse gelip yapmıyor. Bende yapılmayınca devreye girmek zorunda kaldım. Aracı delphi ds150e ile pc ye bağladık(Bütün tamircilerde var bu cihaz). Alt vites kutusu arızası dedi. Usta tabi baskı balatadandır dedi. Bende önceki sahibinin baskı balata ve robotu yeni yaptırdığını söylememe rağmen şanzımanı açtı. Baskı balata sıfır gibi hemde LUK marka. Orjinalinden daha kaliteli. Bu araçta hidrolik bilye var ona baktı. Onda da sıkıntı yok. Bu iki parça 6bin lira civarı tutuyor bu arada. Yukarıdaki parça şanzıman. Robot üzerinde. Robotu biraz kurcalarken baskı balatadaki bilyeye yağ pompalayan bir parçayı gördük. (Clutch actuator 71754990) Bu parçayıda komple dağıttık Fotoğrafta görüdüğünüz oringlerden biri cortlamış. İkinciside ben sökerken elimde kaldı. Daha sonra Bostancı sanayine gidip fren merkezi parçaları satan bir dükkandan 2 tane oring aldım. Abi bu olur herkes gelip bunu alıyor falan deyince 2 tanesi 100 liradan yüzyılın kazığını yeyip aldım malzemeyi. Neyse contaları taktık baskı balata aktuatörünü topladık şanzımana taktık araca bindirdik. Sistemin havasını aldık bismillah dedik. Gene aynı sorun. Bu fren merkezi parçası satan heriften kıllandığım için Fiat Kırmaktan 1800 tl ye magnetti marellinin 71754990 kodlu aktuatör tamir takımını aldım. Bu tamir takımı yanlız fiatın bir aracının değil... Clio 3 1.2 nin... Saçmalığa bakarmısınız kendi robotunun parçası yok ama renault un var. Neyse Baskı balata aktuatörünü tekrar söktük internette araştırdığım RESE OTO ya gittim. (0555 497 30 19) Recai ustaya gittim. Selamun aleyküm aleyküm selam abi böyle böyle usta daldı araca yapamadık yardımcı olurmusun. Tamam dedi. Parçayı verdim eski aldığım oringleri söktü. Bu zaten bu şekilde çalışmaz senin sıkıntın tamda bu ama yanlış oring takmışsın dedi. Neyse 1800 tl oringler dedi. Bende dedim zaten almıştım çantadan çıkardım. Verdim taktı etti. Dedim nedir borcumuz at birşeyler dedi 100 lira verdim. Çok mok dedi ama olsun esnafın çoğu başından savıyor. Hatta havasını almayıda gösterdi sağolsun yoksa zaten gene çalışmazdı. Neyse dükkana gittim parçayı taktık. Bu arada bu parça şanzıman motordan sökülmeden sökülebiliyor aklınızda olsun. Parçayı taktıktan sonra 2 üstte bulunan fotoğrafta hava alma vanası var. O vanayı sola doğru 90 derece çevirip 4 mm iç çaplı bir hortum ve büyük bir eczaneden alınan şırınga ile DOT4 yağ basım. bu parçanın üstünde bulunan yağ haznesine o kapaktan yağ sadece eksilince konuyor. Yani sıfırdan yağ koyacaksanız tahliyeden koyuyorsunuz. Hazne dolunca hava alma vanasını kapıyorsunuz. İşlem bu kadar. Daha sonra bu parçaya robottan gelen hortumlardan biri açıkta olduğu için robotun yağı yerlere döküldü. Bizim ustanın işgüzarlığı. Neyse zaten içine biraz direksiyon yağı koymuştu orada kıllanmıştım. Gittim CS Speed 75W PETRONAS TUTELA (ümraniye fsm sanayi sitesinde teyin petrol ürünleri firmasından) aldım. 330 tl... Robotun sadece depo kısmındaki yağ döküldüğü için 0.5lt yağ koydum. Marş yapmadan önce şanzımandaki arıza kodlarını sildim daha sonra delphi programında HAT SONU SERVİS KENDİNDEN KALİBRASYON yaptım. R-1-2-3-4-5-6 bütün vitesleri araç kalibrasyon yaptı. Sonra marş yaptık ve araç viteste kalktı. Burada birkaç püf nokta vermek istiyorum. Bu şanzımanda 3 tane yağ var.
diğer püf nokta. Baskı balata kaçırmaya başlayınca inatla kullanmayın. Aktuatör ü söktürün ve içindeki oringlere baktırın. Patlak varsa değiştirin ondan sonra baskı balata yada bilyeden şüphelenin. Bu araçlarda akü çok önemli akü voltajı az ise şanzıman sapıtabiliyor. Vites geçişlerinde sıkıntı olursa aküye baktırın. Fren pedal müşürüne dikkat edin. Çünkü robotun baskı balata aktuatörü sinayli fren pedalı müşüründen alıyor. Arada araçtan inin bakın durduk yere yanıyormu yanmıyormu diye. 65 tl ye orjinalini alıp taktım. Kendisi tam fren pedalı üzerinde direksiyon altında. Fren lambalarını kontrol edin oksitlenme olmasın bunlarda bu sistemin kararsız çalışmasında etkenler. Şimdilik bu kadar. |
Fiat Fiorino Dualogic Şanzıman Robotu Tamiri
Fiat Fiorino'nuzun otomatik vites robotunda (dualogic şanzıman) sorun mu yaşıyorsunuz? Bu makale, sorun giderme ve onarım süreci hakkında size bilgi verecektir.
Dualogic Şanzıman Robotu Nedir?
Dualogic şanzıman robotu, standart manuel şanzımanda olduğu gibi bir debriyaj pedalına gerek kalmadan otomatik vites geçişleri sağlayan bir teknolojidir.
Fiat Fiorino Otomatik Vites Robotu Tamir Bedeli
Fiat Fiorino otomatik vites robotu tamiri ücreti, sorunun türüne ve gerekli işçilik ve parçalara bağlı olarak değişebilir. Komple bir değişimin maliyetinin birkaç bin TL'yi bulabileceğini unutmamak gerekir.
Fiat Fiorino Otomatik Vites Robotu Tamiri Nasıl Yapılır?
Dualogic şanzıman robotunu onarmak için şu adımları takip edebilirsiniz:
- Sorunu Belirleyin: Sorunun kaynağını teşhis etmek için bir oto tamircisine başvurun.
- Parçaları Değiştirin: Gerekli parçaları (örneğin, kavrama diski, baskı plakası) değiştirin.
- Yağı Değiştirin: Şanzıman yağını düzenli olarak değiştirin (50.000 km'de bir önerilir).
- Yazılım Güncellemesi Yapın: Gerekirse, şanzıman kontrol ünitesinin yazılımını güncelleyin.
Önemli Notlar:
- Dualogic şanzıman robotunu kendi başınıza onarmaya çalışmayın.
- Yetkili bir oto tamircisine başvurun ve orijinal Fiat parçalarının kullanılmasını sağlayın.
- Düzenli bakım, şanzıman robotunun ömrünü uzatmaya ve maliyetli onarımları önlemeye yardımcı olur.