Şimdi Ara

SIFIR ARAÇ SOHBET, FİYAT, KIYASLAMA KONUSU (ÖTV İNDİRİMİ, TÜKETİM, DONANIM VB.) (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.020
Cevap
181
Favori
143.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Banka kredileri bu kadar kolay hale gelemseydi o sayıları da göremezdik bence. Gelirinin %70ini bağlayabiliyorsun krediye, bu da 5000 lira alan birinin 3500 kredi ödemesi yapabilmesi demek. Sonra araba mı onu satın olur o mu arabayı belli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Emre Özpeynirci'nin son paylaşımına göre, Türkiye’de 12.5 milyon otomobil var. Bunların 8.1 milyonu 16 yaş altı, 4.4 milyonu 16 yaş ve üstü yani hurda statüsünde. (teşvike göre) Yaşlı araçları dahil edersek hane başına 0.54, etmezsek 0.34 araç düşüyor.

    Korkunç rakamlar bunlar, eskiden hane başına araç sayısı ki eşşek,katır,at oluyordu sanırım ülkede daha fazla idi. Ülkede insanların çoğu arabanın hayalini bile kuramıyor bu rakamlara bakarsak,kurarsa da Kuş serisi ve Reno 9
    Kişi başı düşen araç hesabını doğru bulmuyorum. Düz hesapla ülkede 80 Milyon nüfus var. Bunun 25-30 milyonu 18 yaş altında bireylerden oluşuyor. Bu kişileri araç hesabına katmak mantıklı değil. O nedenle ara. hesabı yaparken ''HANE'' üzerinden gitmek daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Ülkemizde bir aileyi ortalama 4 kişi olarak hesaplarsak hane başı 1 araç düşmesi için ülkede 20 Milyon otomobil olması gerekirdi. Bizde neredeyse bunun yarısı var. Yani bu da her iki aileden birinin aracı var demek oluyor. Yeterli bir rakam mıdır? Bence değil. Her ailenin bir aracı olması lazım.




  • Bugün bir twette gördüm.
    Yeni kasa clio nun dizel otomatiği Avrupa’da emisyon normlarını tutturamadığı için üretilmeyecekmiş.Manueli emisyonu normunu geçmiş.
    Türkiye de dizel otomatik clio yeni dönemde eski kasa olarak üretilmeye devam edecekmiş.
    Geçenlerde bir konuda görmüştüm,dizel otomatik megane hb gelmeyecek diye.Sanırım bu yüzden.Hb modeli Avrupa’da üretiliyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son gelişmelere bakarsak devletin mantığı faiz indirimi,iş gücü teşviği gibi taşıma su yöntemleri ile tüketimi arttırıp istediği ÖTV,KDV gelirini elde etme yönünde ilerlemek istiyor. Bu yüzden sektördeki beklenti acaba Kasım-Aralık ayında ne olacak? Kimse bilmiyor,bilmeyince beklenti oluşuyor beklenti oluşunca da alımlar erteleniyor.

    Peki indirim oldu diyelim araç satışları artar mı? Zor bir ihtimal,ancak bir miktar kıpırdanma olur. Şu anda 1 milyon nüfusa yaklaşan şehirlerde dahi sıfır araç satışı bayi başına 20-30 adete kadar geriledi. Küçük bayiler 10 adet civarında geziniyor.

    Fakirleşme oranımız ortalama %50 seviyesinde şu anda. Yani 2017 yılında 20 araç satılıyorsa 18 yılında 10 araç satılmış, 19 yılında ise 5 araç, bu oran 2020 yılında da devam edecek gibi duruyor yani 2,5 araç. Bu rakam dip öncesi son noktayı ifade eder, bir sonraki rakam yani 1,25 adete düştüğü anda 2002 kriz zamanına dönmüş olacağız. Ayrıca bu rakamların yani 2018 ve 2019 yılındaki satışların belli zamanlarda yapılan ÖTV ve KDV indirimlerine rağmen satıldığını da unutmayalım. O yüzden 2020 ve 2021 rakamları daha da düşük olabilir 2021 yılını beklemeden 1,25 adet örneğine düşebiliriz.

    80 sonrası Türk ekonomi tarihinin en ağır krizidir bildiğiniz üzere 2001 krizi ve ülkeyi baştan aşağı değiştirdi. Krize girilmesi çıkılması kabaca 3 senelik bir zaman dilimini almıştı.

    Günümüzdeki şekli ise yavaş ve derinden ilerliyor. Yavaş yavaş fakirleşiyoruz örneğin halkın % 75'ine yakını idi sanırım veya bu civarda kişi 100 bin TL üstü bir sıfır araç alabilecek durumda değil şu anda. Bir noktadan sonra ise bu işin dönüşü olmayacak. Devletin satacak bir malı yok neyi satsın ne var ne yok özelleştiği için geriye Kazdağları,Salda Gölü gibi yerler kaldı bir de tabi sigaradan başlayıp tüm mamüllere ek vergiler.

    Kısacası fiyatlar daha önce 2018 ayında da dediğim gibi düşme eğilimine girmeyeceği bir süredir belli olmuştu.Bazen vergi indirimi ile bir ileri geri yapsa da işin ekonomik maliyeti firmalar için arttığı daha da önemlisi risk faktörü önem kazandığı için maliyetler sürekli artacak. Tabi bu gidin ilk gördüğünüz aracı alın demek değil. Fakat bazılarını piyasayı manipüle ettiği gibi nakitte tutun,dolar alında demek değil. Şu anda nakiti olan çok ciddi bir kesim dövizde çok ters pozisyonda kalmış durumda,forumda da atıp sıkıp akıl veriyorlardı döviz alın,bekleyin fiyatlar düşer diye şimdi ortalarda yok çoğu veya ortalarda olanlarda pişkin pişkin geziyor.

    Konuya dönersek, eğer araç alacak maddi imkan var ise ve bir araç alınacaksa geçen seneden beri aynı şeyi söylüyorum gerçi alım noktasını az buçuk kafanıza yattığı andan itibaren almak gerekli. Çoğu kişi kriz yaşamadığı veya unuttuğu için kimse almaz fiyatlar düşer gibi bir yanılgıya sahip. Fiyatlar düşmez paraya sıkışan aniden ucuza satar kriz ortamlarında. Fakat bu tür alışverişler hem nadirdir hem daha size düşmeden başkaları alır. Zaten sizden önce o kişiler bu teklif edilir,ilanda bile görmesiniz bu tür satışları.

    Kısacası herkese geçmiş olsun, zorlu bir 2 sene herkesi bekliyor. Bu dakikadan sonra işlerin ben dibi görmeden düzeleceğini zannetmiyorum.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Özetle "Kötü günleri geride bıraktık, çok daha kötü günler bizi bekliyor."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen, esas kötü günler bundan sonra başlıyor. Şu zaman kadar olanlar fragmanı idi. Yine sektör içinden örnek verirsem şu anda galericiler 50 bin TL bandında temiz araç bulmakta çok zorlanıyorlar. Çünkü ikinci elde de piyasa da araç azaldı. Benim arkadaşım 1 aydır 50 bin TL bandında otomatik ikinci el araç arıyor hala bulacak.
  • Eskişehir’de yıllardır faaliyet gösteren Citroen bayisi satış ve servis kısmını kapatıp çalışanların çoğunu çıkarmış. Sadece 2.el satış işine dönmüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok başarılı bir konu olmuş, bilgi kirliliğini engellemek adına

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aslında çevresinde kapanan bayileri de bilenler yazsa iyi olur,öğrenmiş oluruz. PSA grubu Opel'i alınca yeniden bayi yapılanmasına gidecekğini açıklamıştı. Tahminim Eskişehir bayisine de yeni yatırım yap demişlerdir ondan kapanmıştır.

    Tabi bir de 10-15 araç ya satıyordur ayda ya satmıyordur. Çoğunluğu da pek kar getirmeyen C-Elysee modeli olduğunu düşünürsek bu sene kapatmasa bile seneye zaten kapatırdı diye düşünüyorum.
  • Opel sahibi olarak, yeni opellere baktım pejo resmen opeli öldürmüş, ne kalite kalmış ne dizayn, crossland mesela güyya grandland daha büyük ama içi hiç öyle hissettirmiyor crossland ona göre daha ferah mantık tersi olması lazım der ama malesef konsol çok önde ve tavanı çok alcak grandlandin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel'in ruhuna el fatiha. GM eleştiriliyordu ama gelen gideni arattı yine. PSA grubu tıpkısının aynı araçlar üretiyor. Bu durumda insanlar niye Opel alsın ki?

    Mazda Ankara bayisinden sonra İzmir bayisini de kapatmış internette yazılanlarda öğrendiğimize göre. Mazda bu sene 180 kadar araç satmış. Sanırım sadece İstanbul'da var olacaklar.

    Bu sene yaklaşık 100 bayi kapandı, yenisi zaten bu piyasa da açılmaz. Ortalama servis mekanik servis girişleri %10 civarında azalmış durumda, kaporta ise biraz daha fazla sebebi parça fiyatları yüksek olduğu için araçlar en ufak kazada bile artık pert oluyor.

    Seneye tahminen servis girişleri bir %15 daha azalır 2020'de de %30-40 bandını bulur hatta 2017 yılına göre kıyaslar ise %50 yani yarı yarıya azalır.

    Garantisi bitmiş araçlara daha uygun fiyata servis hizmeti veriliyor hemen hemen her markanın bir yan sanayi ürünü artık var. Tabi bunlar maksat müşteri kaçmasın türü fiyatlandırıldığı için fazla bir kar bırakmıyor.

    Yapılacak olan tek şey bayiler bina olarak küçülecek,randevusuz müşteri alınmayacak,müşteri memnuniyeti kriterleri baştan revize edilecek. Bugün servis hizmeti alamadım şikayet edeyim burayı hemen büyütsünler türü müşteri şımarıklıklarına firmalara boyun eğer ise görüldüğü gibi dev tesisler ortaya çıkıyor ama sonrasında işler sarpa sarınca durum malum.

    Vatanadaşı yazmaya bile gerek yok,geçmiş olsun. Tenekeden hallice araçları yaptırıp yaptırıp kullanırız artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 14 Ağustos 2019; 23:14:22 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Bu kriz daha once olanlara asla benzemiyor
    İnsanlari kandirnaya devam ediyorlar %50’nin ustunde olan enflasyonu 18/19 diye yutturdular millete
    Simdi millet cirpinip duruyor
    Araba ihtiyaci olan bence eylulu beklesin mecbur kampanyalar yapilacak cogu bayinin elinde hala 2018 model yiginla araba var
    En basiti yeni 3 serisi bile satmadi cakal galeriler 2017 yili sandi aliriz borusansan onun elinde biterse bizde satariz dediler ama alayinin elinde patladi bu durum beni asiri sevindirdi mesela
    Bu ortamda ilk luks araba saticilari patlayacak
    Mercedes bile 1,6 dizel otomatik araba satamiyor gerisini siz dusunun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geberit kullanıcısına yanıt
    Opel şirket olarak birikti, psa kurtardı. En verimli motor ve şanzımanlar psa sayesınde Opel e geçti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu fiyatlara araba almak cidden zor. O yüzden kampanyalara bile bakamıyoruz.
  • Bu krizin diğerlerine benzememesinin sebebi CB'nin kabul etmemesi yani uzaması ve veresiye kültürünün kalkması. Eskiden nasıl olurdu derseniz senet ile,açık hesap ile ürün satılıyordu gençler pek hatırlamaz o yılları. İnsanların birbirine güveni vardı. Bu da kredi faizlerinin yüksek olduğu veya vatandaşta yeteri kadar para olmadığı zaman piyasanın dönmesini sağlardı.

    Örneğin daire gibi büyük para tutan ürünlerin çoğu böyle satılırdı. Şimdi bu da olmayınca piyasa dönmüyor. Dönmeyince işsizlik artıyor,işsizlik haberi yayılınca para harcayacak olan da bu sefer harcamıyor ,böyle devam edip gidiyor. Köklü bir değişiklik yapılmazsa ki şu anda yapılacağına dair hiçbir belirti yok,2020 sonrasının nasıl olacağını merak edenler 1980 ve öncesi Yeşilçam filmlerini izlesinler, tam tabloyu orada görecekler.

    Yıl sonunda doğru kampanyalara biraz ağırlık verilir ama çok da birşey beklememek lazım. Hala 2018 model araçlar satılıyor piyasa da belli marka ve modellerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 15 Ağustos 2019; 0:38:27 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Herkesi uyuttuklarini saniyorlar ama artik halk’da bieseylerin farkinda sifir araba almak cogu insan icin hayal
    Bu sektor kolay,kolay toparlanmaz koskoca ulkede 80 kusur milyon nufus var bir dunya filo sirketi alim yapmasina ragmen gecen ay 17.000 araba satilmis saka gibi ama kriz yok diyorlar
    Konut faizini zorla tehditle 0.99 yapmakla bu isler olmuyor
    Seneye butceyi yaparken otomobil satisindan gelecek vergiyi ne diye hesap edeceksin ?
    Zarar satilmiyor ve vergi toplayamiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sene sonunda hiçbir şey olmayacak. Geçen sene ya da önceki senelerde bir şey olmadı. Bu sene sonu da bir şey olmayacak. Araçlar ucuzlamaz. Araçlar ucuzlayacaksa çaya, şekere, sigaraya ve diğer zam yapılan ürünleri de ucuzlatsınlar. Sene sonu beklentilerimizi düşük tutun!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhann_75 -- 15 Ağustos 2019; 16:36:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dolar düşünce araç fiyatları azalacak, dolar yükselince artacak diye mantık var ya. E dolar düştü araç fiyatlarını boşver sigara, doğalgaz, elektrik, çay ve diğer ürünlere yapılan zamlar neden geri alınmıyor. Saçma sapan yorumlar yapıyorsunuz. Bu memlekette sadece otomobil mi satılıyor. Memleketimde ne kadar çok insan varsa kahvelerde ona buna bilmişlik taslayan insanlar gibi ekonomi uzmanı olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hükümet topu bayilere atmış gibi.Polo-passat da vag grubu ÖTV indirimine çok yakın fiyat veriyor.Yeni kasa clio yu tırda gördüm.Hareket kazandıracaktır.Diğerlerini göreceğiz.Devlet ÖTV yi indirmezse sene sonu güzel fırsat yakalanabilir.Tabi hepsi inecek diye birşey yok.İsteğe göre değilde ihtiyaç-fiyat ekseninde hareket etmek lazım.2018 öncesindeki senelik araç değişimi bitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 15 Ağustos 2019; 20:20:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.