Şimdi Ara

Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2024’te en çok nelerden şikayet etti?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2024’te en çok nelerden şikayet etti?
    Tüketicilerin markalar hakkındaki şikayetlerinin paylaşıldığı Şikayetvar platformu, 2024’ün en çok şikayet edilenlerini açıkladı. 2024’te Şikayetvar’a aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. 3 milyon 188 bin 999 şikayet çözüme kavuştu. Şikayetvarın toplam kullanıcı sayısı 12 milyon 619 bin 829’a ulaştı.



    En çok şikayet edilen sektörler neler?



    Şikayetvar’a göre 2024’te en çok şikayet e-ticaret sektörüne yağdı. E-ticaret firmalarına 400 bin 12 farklı şikayet girildi. Ardından 354 bin 994 şikayet ile dijital içerik platformları, 339 bin 501 şikayet ile finans sektörü ve 291 bin 941 şikayet ile iletişim sektörü takip etti. Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım sektörleri de en çok şikayet edilenler arasında yer aldı.



    Ayrıca Bkz.Bakanlıktan Hepsiburada’daki ürün yorumlarına ceza!



    En çok şikayet edilen kategoriler



    2024 yılını kategori bazında değerlendirdiğimizde ise en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayet sayısıyla kargo sektörü olduğu görünüyor. Özel bankalar 149 bin 43 şikayet sayısıyla ikinci sırada yer alırken GSM operatörlerinin üçüncü sırada konumlandığını görüyoruz (146 bin 142 şikayet sayısı). 



    E-ticaret sektöründeki şikayetler



    Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2024’te en çok nelerden şikayet etti?
    2024’ün en çok şikayete konu alan uygulaması, e-ticaret firmalarının sipariş verilen ürünü gerekçe göstermeden iptal edip daha sonra yüksek fiyatla satışa sunması oldu. Tüketicilerin indirimli olarak satın aldığı ürünler iptal edildi. Ürünü almak isteyenlerin daha yüksek ücretten satın alması istendi.



    Gönderilen ürünlerin, sitedeki görsellerle uyuşmaması veya kalitesiz ve ayıplı ürünlerin teslim edilmesi sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer aldı. Ayrıca geç teslimat ve kargodaki sorunlar, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı bu sektörle ilgili en çok şikayet edilen başlıkları arasında kendine yer buldu. 



    En çok ziyaret edilen markalar



    En çok şikayet edilen markalar açıklanmadı ancak en çok ziyaret alan markalar duyuruldu. Şikayetvar verilerine göre 2 milyon 814 bin 768 ziyaret sayısıyla zirvedeki marka Instagram oldu. 2 milyon 783 bin 29 ziyaretçi sayısıyla Türk Telekom ikinci sırada yer alırken onu takip eden marka 2 milyon 352 bin 942 ziyaret sayısıyla Akbank oldu.



    Dolandırıcılık şikayetleri arttı



    Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2024’te en çok nelerden şikayet etti?
    Şikayetvar’da 2024 yılında dolandırıclıkla ilgili şikayet sayısı yüzde 44 oranında artış gçsterdi. 11 bin 438 şikayet sayısıyla evde paketleme dolandırıcılığı ilk sırada yerini aldı. Burs vaadiyle dolandırıcılık yöntemi geçen yılla kıyaslandığında yüzde 67’lik bir artış göstererek 7 bin 590 şikayetle 2. sırada kendine yer buldu. Dava / icra SMS dolandırıcılığı, sahte bahis siteleri ve sahte web sitesi dolandırıcılığı öne çıkan diğer yöntemlerden oldu.









  • İnternet servis sağlayıcıları Turkcell superonline

  • Firmalar eskiden bu siteyi önemsiyordu ancak şuan umurlarında değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0537 -- 13 Şubat 2025; 18:48:46 >
  • E-Ticareti anlayabiliyorum. Ancak; İSS, Finans, ve İletişimde olan firma sayısı belli, 20 küsürü geçmez ama şikayet çok, Kamuyu da bunlara dahil edersek, devletin, denetiminde olan kurumlara çeki düzen vermesi gerek. Tek tek bireysel değil de sorunların ele alınıp, daha genel bir kanun / yönetmeliklerle düzenlenmesi gerek.

  • En talihsiz şikayetler kaçak TV ve kaçak bahise yönelik oluyor, onlara ayrı bir tebessümle bakıyorum.

  • şikayat var yeni yeni çıktığında daha fazla ilgileniyordu, bir şikayet yazmıştım üniversitede beni aramışlardı, zannedersem ofistesiniz vs diyorlardı,

  • Keşke firma isimleride olsaydı haber değersiz oluyor böyle

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 0537 kullanıcısına yanıt
    Kim niye taksın adamlar biliyor işi. Dava açmaya kalksan seneler sürer o sırada zararın enflasyon karşısında kuş olur. Veya firmaya göstermelik ceza kesip hııı bak bi daha yaparsan kızarım denir olay kapanır :)

  • Şikayet edilse ne olur takan mı var.

  • Birçok kişi zannediyor ki bu site resmi bir site, o yüzden şikayet ediyor ama boş. Gerçi şikayet edenler de artık çok boş yapıyor o da ayrı mesele.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şikayetvar sitesini bazı insanlar hafife alıyor olabilir, ama ben oraya yazdığım şikayetlerin yüzde yüzünden geri dönüş aldım ve çoğu sorunum çözüldü. O siteye yazılan her şikayet ciddiye alınıyor, hatta bir ürün veya hizmet alacakken, o sitedeki soruları ve şikayetleri okumadan karar vermiyorum. Burada önemli olan, yazdığınız yorumun anlaşılır ve mantıklı olması, doğru şekilde aktarılması. Bu siteyi küçümsemek ve önemsiz göstermek, sadece firmaların işine gelir ve çok tehlikeli bir tutum olur bence.

  • 0537 kullanıcısına yanıt
    Hala ciddiye alıyorlar, en azından benim deneyimlerim öyle, sizler sorununuzu doğru aktaramamış olabilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monacomen -- 13 Şubat 2025; 21:51:58 >
  • BursaliEfsane B kullanıcısına yanıt
    Bir firma veya ürün hakkında olumsuz ve hatta kötülemeye varan bir deneyim hiçbir firmanın işine gelmez. Bir ürünü almadan önce bu siteye girip yorumları okuyan insan sayısı, azımsanamayacak kadar fazla. Buradaki yorumlar nedeniyle piyasadaki ürünlerin satışlarının ciddi şekilde düşmesi mümkünken, firmaların bunlara kulak asmaması, onların zaafiyetleri ve sorunlarıdır. Artık internete giremeyen ve okuma yazma bilmeyen kimse kalmadı, bu noktadan sonra sadece köylerdeki insanları kandırıp onlara mal satabilirler. Ben de bu sitede sürekli şikayet edilen bir ürünü asla almam. Bu o markalara açılacak davadan çok daha büyük zarar verir. Tüketici olarak bizler birlikte hareket ederek bu sorunları düzeltmemiz mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monacomen -- 13 Şubat 2025; 21:56:49 >
  • şikayet yazanların %90ı teknoloji cahili olan kişiler olduğu için artık hiçbir şirket şurayı kullananları ciddiye almıyor bende bir ürün veya hizmet almadan önce giripte ne yazmışlar diye buradan asla bakmam çünkü dünyanın en iyi ürünü bile olsa okuma yazma bilmeyen bir dayı buraya şikayet yazmış oluyor
  • En çok şikayet alan firma isimlerini de haber yapsanız iyi olurdu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İnternet servis sağlayıcıları hiç şaşırtmıyor nedense. Türkiye'de lansman ve reklama para vermek yerine fiber( Çakma fiber değil - eski bakır sistem değil ) altyapı yapsalardı böyle olmazdı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derlemeler -- 15 Şubat 2025; 16:30:30 >
  • Burayı pek sallamıyorlar artık bence de, bakıp sorunu çözdük diyorlar da arkada çözülen sorun yok. Maksimum arayıp bilgi veriyolar, ama elinde hatalı ürünle kalıyorsun.

    Direkt THH'ye başvurmak lazım.

  • alex59 kullanıcısına yanıt
    Aynen, yüzde 3-5 memnuniyet yüzdesi olan çok sayıda global şirketler bile sallayıp cevap yazmıyor.

    Bu arada sansür konusunda Şikayetvar da çok sıkıntılı. En ufak bir argo olmayan kelimeye bile düzeltme veya ihtar geliyor. Firmaları ciddi ciddi koruyan bir yapı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.