Şimdi Ara

Sikorsky, helikopter ve uçağı birleştiren drone'unun ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sikorsky, helikopter ve uçağı birleştiren drone'unun ilk uçuşunu gerçekleştirdi
    Lockheed Martin'in yan kuruluşu olan Sikorsky, hem helikopter hem de uçak gibi uçabilen ve daha büyük hava araçlarına ölçeklenebilen, elektrikle çalışan 52 kg ağırlığında otonom bir drone'u başarıyla uçurdu. Yenilikçi drone, şirketin "rotor üflemeli kanat" (rotor blown wing, RBW) olarak adlandırdığı bir tasarımı kullanıyor.



    Rotor üflemeli kanat tasarımının avantajları neler?



    RBW tasarımı, pervanelerden veya rotorlardan gelen hava akımını kanat yüzeyleri üzerine yönlendirerek sürtünmeyi azaltıyor ve havanın hızını artırarak kaldırma kuvvetini arttırıyor. Güç ve verimlilik açısından bazı dezavantajları olsa da, bu tasarım kısa kalkış (STOL) ve dikey iniş-kalkış (VTOL) yeteneğine sahip hava araçlarının yalnızca kısa pistlerden kalkmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda uçuş kontrollerini de geliştiriyor.



    Sikorsky, helikopter ve uçağı birleştiren drone'unun ilk uçuşunu gerçekleştirdi
    Sikorsky ayrıca, RBW tasarımının uyruk üzerine iniş yapan eğimli rotorlu uçakların ve benzeri araçların havada asılı kalma modundan yavaş yatay uçuşa ve ardından seyir hızlarına daha yumuşak geçiş yapmasına yardımcı olduğunu söylüyor. Bu nedenle Sikorsky, son geliştirdiği kuyruk üzerine iniş yapan drone için bu yaklaşımı benimsediğini belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.Dünyanın ilk tam ölçekli elektrikli deniz uçağı suya indi: Tekne ve uçak bir arada



    Lockheed Martin, çift pervaneli-rotorlu prototipinin ilk uçuşunun amacının, tüm uçuş modlarında drone'un operasyonel stabilitesini ve manevra kabiliyetini göstermek, ayrıca tasarımın daha büyük hibrit-elektrikli varyantlara ölçeklenebilirliğini ve RBW sisteminin havada asılı kalırken kanattan kaynaklanan sürtünmeyi azaltma yeteneğini göstermek olduğunu belirtiyor.



    Ocak 2025'te gerçekleştirilen uçuş testleri, 40'tan fazla kalkış ve inişin yanı sıra, helikopter ve uçak modu arasında 30 son derece karmaşık geçişten oluştu. Drone, bu testlerde 159 km/s azami seyir hızına ulaştı.



    Teknolojinin olgunlaşmasıyla beklenen uygulamalar arasında, arama ve kurtarma görevleri, yangın gözetimi, insani yardım görevleri, boru hattı gözetimi, uzun menzilli istihbarat, keşif ve gözetleme görevleri ile insanlı hava araçlarıyla ortak savaş operasyonları yer alıyor.





     




    Kaynak:https://newatlas.com/military/sikorsky-military-drone-uses-rotor-backwash-better-flight/
    Kaynak:https://news.lockheedmartin.com/2025-03-10-Sikorsky-Successfully-Flies-Rotor-Blown-Wing-UAS-in-Helicopter-and-Airplane-Modes







  • Bunlar iyi güzelde faydalı yük çok az oluyor bence fırkateynlere bile 30 metrelik kalkış iniş pisti olsa ve ondan kalkıp inen iha’lar olsa daha iyi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.