Şimdi Ara

Silindir Sayısının etkisi? D3 ve D4 motorlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
9.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba , Aklıma takılan bir soru var mesela Volvo S60 modellerinden D3 ün yanlış hatırlamıyorsam 2.0 5silindirli olması ve D3 ün yerine gelen D4 lerdeki silindir sayısının 4 olması arasında herhangi bir fark veya birşeylere etkisi varmı yani aynı hacimde farklı silindir sayısı hakkında neler biliyorsunuz paylaşabilirmisiniz



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Volvo D3 ve D4 Motorlar: Farklar ve Etkileri

    Volvo'nun D3 ve D4 motorları, popüler otomobillerinde kullanılan dizel motorlardır. Bu motorlar arasında bazı önemli farklar bulunmaktadır.

    Anahtar Farklar

    Volvo D3 motor 2.0 litrelik bir motordur ve 150 beygir gücü ve 320 Nm tork üretir. D4 motor ise 2.0 litrelik bir motordur ve 190 beygir gücü ve 400 Nm tork üretir. Bu, D4 motorunun D3 motorundan daha güçlü ve torklu olduğu anlamına gelir.

    Yakıt Verimliliği ve Emisyonlar

    D3 motor, D4 motora göre daha az güçlü olmasına rağmen, genellikle daha iyi yakıt verimliliği sağlar. Bunun nedeni daha düşük beygir gücünün ve torkunun daha az yakıt tüketimine yol açmasıdır. D4 motor, daha yüksek beygir gücüne ve torka sahip olduğu için daha fazla yakıt tüketir.

    Emisyonlar açısından D3 ve D4 motorlar benzerdir. Her iki motor da Euro 6 emisyon standartlarını karşılar, bu da çevre dostu oldukları anlamına gelir.

    Performans ve Sürüş Deneyimi

    D4 motor, daha yüksek beygir gücü ve torku sayesinde D3 motorundan daha iyi bir performans sunar. D4 motorlu araçlar daha hızlı hızlanır ve daha yüksek son hızlara ulaşır.

    D3 motorlu araçlar ise daha az güçlüdür, ancak yine de çoğu sürücü için yeterli performans sağlar. D3 motorlu araçlar, daha iyi yakıt verimliliği ve daha düşük emisyonlar sunarak daha ekonomik bir seçenektir.

    Sonuç

    Volvo D3 ve D4 motorlar, farklı ihtiyaçları olan sürücüler için farklı seçenekler sunar. D3 motor, yakıt verimliliği ve düşük emisyonlar arayanlar için daha iyi bir seçimdir. D4 motor ise performans ve sürüş deneyimi öncelikli olanlar için daha uygundur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Silindir sayisi cok olan motor daha sessiz olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam olarak ne gibi bi fark var bilmiyorum ama silindir sayısı arttıkça yakıt tüketimi artıyo bildiğim kadarıyla, o yüzden artık tüm otomobil firmaları daha düşük hacimde ve silindir sayısında max gücü üretmeye çalışıyorlar. bunu da yakıtın yanma performansını artırarak yapmaya çalışıyolar. motorun aldığı yakıtın çok büyük bir bölümü ısı olarak kaybediliyo, gerisi de kinetik enerji olarak hareket organlarına aktarılıyo, eski büyük hacimli motorlarda büyük bi güç elde ediliyodu ama tabiki bu gücü elde edebilmek için daha fazla yakıta ihtiyaç duyuyodu ama yeni nesil motorlar az yakıtı daha verimli yakarak aynı hatta daha fazla güç elde etmeyi planlıyo...

    d3 ve d4 aynı silindir hacminde, silindir sayısının azaltılması belki ilerde silindir hacminde oluşabilecek değişimlere (düşme yönünde) bi hazırlık olabilir son 3-4 yıldır 1.6 motorlardan çok büyük güç elde edilebilmesi gibi...




  • 5 silindirli araçlar çalışma prensibi olarak bence en kullanışlı motorlardır. Pistonların basma sırası ve zamanına göre krank milinin dönmesi için verilen güçte süreklilik var. Bir piston en fazla 180 derece krank milini çevirmek için itme hareketi yapabiliyor ve her silindirin toplamda 720 derecelik iki tur dönüşünün sadece 180 derecesinde itme uyguladığını düşünürsek birbirine sıralı basan 5 silindirli motor bir piston daha 144 derece boyunca güç basıp 180'i tamamlamadan sıradaki piston da kranka güç basmaya başlıyor böylece 144*5--720 derecelik dönüş beş pistonun birbirine yardım etmesiyle kesintisiz olarak devam ediyor. Bu sayede motor düşük devirlerde çok yüksek torka ve performansa ulaşıyor. Mesela bu 5 silindirli motorun hareketini 4 silindirli boxer denen motorla kıyaslayalım. İlk önce her piston için şunu bilmemiz gerek. Her piston işini 720derece dönerek yani 2 turluk tam dönüşte yapıyor.

    Bu hareketin ayrıntısı şöyle. ilk harekete başlamadan önce hava yakıt karışımının sıkışmış vaziyette ateşlemeye hazır olduğunu düşünelim.
    Bu arada pistonların yukarısında hava veren ve yanmış havayı tahliye eden iki hava kanalı düşünün.

    1. 180 derecelik hareket. Ateşlenen pistonun güç üreterek harekete başlangıç noktasından en uzak noktaya gitmesi. Yanma odasında yanmanın olduğu hareket. Yani yarım dairelik bir hareket. D harfi hareketi. 2 hava kanalı da kapalı.
    2. 180 derecelik hareket. Gücünü kranka ileten ve başlagıç noktasından en uzak noktaya ulaşan ve sıkışmış yakıt hava karışımının yanmasıyla oluşan sıcak havanın egzoza gönderilmesi. Bu da ters D hareketi ve ilk daire tamamlanıyor. 360 dereceye ulaştık. Şuan pistonumuz başlangıç pozisyonunda ama bir fark var. Şuan pistonun daha doğrusu yanma odasının içi boş. Bu şekilde ateşleme olsa bile yanma odasında alev alacak bir karışım olmadığı için hareket güç üretmeyecek. Ama hareket devam ediyor. Piston başlangıç noktasına dönerken hava kanallarından tahliye kanalı olan açılıyor ve yanmış sıcak hava egzoza gidiyor. Diğer temiz hava kanalı ise kapalı hala.
    3. 180 derecelik hareket. piston yine en uzak noktaya gidiyor. Ama bu sefer ateşleme yok. İçi temiz hava ve yakıt doluyor. Bu sefer sıcak ve yanmış hava tahliye kanalı kapalı. Yine D harfi gibi bir hareket var.
    4. 180 derecelik hareket. Yanma odasının içi temiz hava ve yakıt dolmuşken piston en uzak noktadayken başlıyor ve başlangıç noktasına geri dönüyor. Bu sırada bu temiz hava ve yakıt karışımı sıkışıyor. Bundan sonrası birinci hareketin aynısı ve art arda süreklilik arz ediyor.

    5 silindirli araç için bu hareketleri kesintisiz yapmak çok kolay. Her piston için 180 derecelik kuvvet uygulama kabiliyeti varken ve bunu 720 dereceye 4 hareket ile tamamlayabiliyorken 5 silindir çok kolayca bu hareketi kesintisiz yapabilir. Gelelim kıyaslayacağımız 4 silindir boxer motora.

    Bu motor 5 silindir gibi tek tek basmıyor. 2+2 görev yapıyor. Motoru yeni çalıştırdığımızı düşünürsek ve sıkıştırılmış yakıt hava karışımını hazır varsayarsak çalışmaya başlayan ilk iki silindir 180+180lik yukarıda 1. ve ikinci maddelerdeki görevleri yerine getiriyor. İşe ilk başlayan ilk iki silindir 3. ve 4. maddelerdeki işleri yapmaya başlarken yani tam olarak 3. maddedeki işi yapmaya başladığı anda üçüncü ve dördüncü sırada eş zamanlı çalışmaya başlayan silindirler 1. maddeden başlayarak 1. ve 2. maddelerdeki işleri yapıyor.

    İtme kuvveti 180 derece idi ve iki piston birden 180 derecelik itmeyi aynı anda yaptığına göre ve bu sırada diğer iki piston da itme kuvveti uygulamadığına göre bu pistonların geri dönüşü yani tam tur dönüş nasıl oluyor diye düşünebiliriz. Bu da bildiği kadarıyla motorda pistonların ağırlıklarının tam karşısına gelecek şekilde başka ağırlıkların olacağı şekilde çeliğin dökülmesi. Piston bu taraftan harekete başlayınca tam karşısındaki ağırlık bloğu da hareket ediyor. Piston 180 derecelik hareketini tamamlayınca karşıdaki ağırlık bloğunun hareket enerjisi hala devam edeceğinden pistonun geri dönüşünü sağlıyor. Elinizde bir kolyeyi zincirinden tutup dairesel olarak salladığınızı düşünün. Sallama hareketini bıraktığınızda bile kolye ucu giderek küçülen dairelerle dönmeye başlayacaktır.

    İki motorun çalışma prensibi bu şekilde. Bu yüzden bana 5 silindirli motorlar aynı işe yaparken daha az yıpranıyor ve daha sorunsuz geliyorlar.

    Usta değilim sadece teorik olarak bildiğim bazı şeyleri yorumlamaya çalıştım. Hatalarım belki vardır. Okuyupta hatalarımı gören arkadaşlar düzeltirlerse memnun olurum.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 29 Mayıs 2014; 13:50:57 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat 500 X motor yağı seviyesi
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.