< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 17 Kasım 2024; 19:32:20 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?
-
-
Analiz Concorde'ın kanatlarında yakıt olmadığını söylüyor. Yakında bu konuyu Reddit'te de açıyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Yıllar önce sizin gibi biriyle bu concord uçağının birşeyini tartışmıştık,
dayı yanlış analama daa sizin gibiler var burda,
birisi santraller göstermeliktir, elektrik teller vasıtasıyla havadan ediniliyor diyordu.
-
-
Kendi elde ettiğimiz bilgilerimizde hata yoksa,
marka bilgilerinde yalan vardır.
Uğraşmak istemiyorum.
-
@vezir muhasebeciler yakıt satan firma faturasını önünüze koyup nerede bu yakıt derlerse
Geçen hafta Almanya'dan komşumuz geldi, sokakta karşılatım. Adam tek gelmiş. Hayırdır dedim. Almanya - Sabiha Gökçen gidiş geliş kampanyadan €80'e bilet aldım da geldim dedi ! Tek gidiş €40 yani.
Bunun ne kadarı yakıt, pilot, hostes maaşı, uçak amortismanı, bakımı var, 40 avro ile bu uçak nasıl uçuyor?
Muhasebe bacağından hiç pas vermeyin gol atarım
-
Hesap yapmak başka şey ,olmayanı satmak veya yaratmak başla şeydir .
Eğer uçağınız boş koltukları olacak ise 1 euro ya da bilet satarlar ,ama son koltuğu alacaksanız normal bilet fiyatı 3 katı da olabilir. DEĞER KONUSU sübjektif bir şeydir .
Diğer forumda yazdım bir sıvıyı satın alıyorsanız veya ölçüyorsanız KG CİNSİNDEN ölçüm yapılmalıdır. Siz m3 ile ölçüm yaparsanız çok farklı noktaya varabilirsiniz bu kadar basit .
Bu nedenle muhasebe departmanı teknik kişi olmadığı için alınan hizmet veya ürünün ,teslim tutanağı ile karşılaştırması yaparak fark varsa açıklama veya red edebilir. Bu birimi bilgilendirmek sipariş verenin veya teknik birimlerin sorumluluğundadır.
Not. Ben açıklamalarında objektif olabilecek noktalara cevap vermeye çalışırım bu konuda da gol yemek gibi bir kaygım olmaz.Hatalı bir veri varsa düzeltmek gerekir tabiiki ancak golü hedefleyen kişi ile iletişimi de keserim .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Almancı komşum cümleaile son yıllarda çok sık bu şekilde gelip gitmeye başladı. Hani deseniz ki bir uçuşta öyle indirim var anlarım. Bu indirip düzenli olarak var. Adı üstünde kampanya.
K.Batı Almanya - İstanbul kabaca 2300km. Ancak yakıt bir gider kalemi değilse böyle kampanya düzenlenebilir diye düşünüyorum.
Gol tabirini, bu konuya dönüş yapıp yapmayacağınızı bilmeden şaka amaçlı kullandım. Herhangi bir rencide amacım yoktu. Bir daha öyle şaka amaçlı ifadeler kullanmam.
kg - m3 ayrımı çok önemli mi ? Uçak yakıtının özgül ağırlığı 0.78kg/m3. Örneğin bir Airbus A380'in yakıt kapasitesi 253bin kg ya da 324m3 aradaki oran 0.78. Bu oran üzerinden çok bir sonuç çıkarılamaz diye düşünüyorum.
Airbus A380 dedik kanatlarının içini yani yakıt deposuna bakalım.
Adamın fotograf cektiği yer yakıt deposu.
Bu öyle bir yakıt deposu ki, parça parça cıkarılıp içi görülebiliyor ! Deponun çeperleri çıkarılabiliyorsa ona depo denir mi?
Fotoğrafı çeken adam "bu nasıl depo" diye düşünmedi mi? Bence düşünmedi. O sözde deponun çeperlerine kerosen denen yakıt yıllarca bulundu ise kokusu siner.
Fotografçı çeperlere yaklaşıp bir kokladı mı, kerosen kokuyor mu diye? Kerosene normal benzin istasyonlarındaki benzin gibi çürük sarımsak esansı katılıyor mu onu bilmeden soruyoruz tabi.
Konu başlığı Concorde. Şu fotoğrafta Concorde kanatlarına bakınca ne gibi görünüyor?Kağıt gibi ince değil mi?
O incecik kanatlara yakıt konulduğunu iddia etmek kimin fikriydi? Mühendis birinin olmadığı kesin !
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Avrupa'daki charter uçuşları zamanında bilet alınırsa 30 euro altında çok bilet var .Tatil yerlerine bu firmalar ile gidiyor yabancılar ,yazın bizim tatil yerlerine de bu tür firmalar ile uçuş yapılıyor .ucuz olmasının nedeni bu ama 1 kg valizde fazlalık çıksın ,misliyle para alıyorlar .Pazarlama taktikleri ile önceden büyük Turizm firmaları bu tür firmalar ile uçuş dahil otel konaklama işi yapıyorlar. Konunun uçak yakıtıyla uçak tüketimi ile alakası yok .Büyük bir al ver işi .Bizim ülkemize de yazın gelen Rus, alman ,ingiliz Hollanda vb turistleri taşıyan firmalar bu tür charter uçuşlarıdır .Bu nedenle ucuz ,ama nasyonal uçak firma biletleri ayrı bir klasmandır.Fiyatları birbirine yakındır ,ona göre personel kullanırlar, ona göre pilot tecrübesi olur, yemek hizmeti, uçak uçuş saati vb herşey ayrı bir klasmandır.
Birisi taksi hizmeti ise diğeri minibüs hizmetidir .
İlgilenen olursa bir kaç firma adı verebilirim ama birçoğu sadece Avrupa dan içi uçuşlarını.
https://wizzair.com/en-gb
https://www.condor.com/eu/
corendon airlinesCorendon Airlines – Uçak Bileti – Your Holiday Airlinehttps://www.corendonairlines.com/tr?utm_id=15116808952&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=search_branding_Turkey_Turkish&utm_term=corendon%20airlines&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjNS3BhChARIsAOxBM6rvt9ELvYNNZFhx_x7Mc0w6AANxV7Z4Al25Efh7tYDiUQfLS2M3s7YaArp3EALw_wcB
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Eylül 2024; 23:13:17 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Concord kanatları delta tip kanattır ve tasarımı mach üstü hızlara çıkmak için tasarladığı ve aerodinamik hava direncini aşmak için ince ve geniş tasarladığı söyleniyor .
www.concordesst.comCONCORDE SST : DELTA WINGhttp://www.concordesst.com/wing.html#:~:text=With%20Concorde's%20high%20angle%20of,during%20take%20off%20and%20landing.simple flyingHow Concorde Was Able To Fly Supersonichttps://simpleflying.com/how-concorde-was-able-to-fly-supersonic/#:~:text=For%20example%2C%20the%20wings%20were,designs%2C%20which%20reduced%20its%20drag.&text=Furthermore%2C%20the%20shockwaves%20that%20Concorde,extra%20lift%20without%20increasing%20drag.
Mach 2 hıza çıkan bir uçak hele yolcu uçağı ise tasarımının da özel olması kanat yapısının buna uygun olması gereklidir .
Askeri avcı uçakları da benzer kanat yapısına veya yüksek hızlara çıkmak için kanat yapısı havada değiştirilebilir olmaktadır. Tamamen maksat belirlenerek buna uygun tasarım yapılmaktadır ve binlerce saat ağır yer ve hava testlerinden geçmesi gerekmektedir. Ciddi bir mühendislik söz konusudur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Eylül 2024; 0:9:55 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Komşuma ayaküstü soramadım hangi firma öyle ucuz bilet satıyor diye. Internetten bakarım dedim ancak üşendim ki siz link göndermişsiniz böylelikle gözlerimle gördüm.
Antalya - Düsseldorf 45 avro.
bu tür firmalar ile uçuş dahil otel konaklama işi yapıyorlar. dediniz fakat komşum (anlaşmalı bir) otelde değil, Bursa'daki kendi evinde kalıyor, adı üstünde komşum zaten.
Dolayısıyla uçuş dahil otel konaklama öngörünüz geçerli değil. Almanya - Türkiye hiçbir bağlayıcı koşul olmadan tek uçuş 40-45 Avro.
Valizde 1 kg fazlalık çıksın ,misliyle para alıyorlar . dediniz. Bakış açınızı savunurken böyle ince detayları düşünmenizi takdir ettim fakat belleğimi yokladığımda birgün komşumun evden çıkışını gördüğümde elinde ufak bir valiz vardı, kabin bagajı olabilecek türden. Kargo bagajı için tabiki ek ücret alıyorlardır, komşum ufak bagaj ile bagaja ek para ödemiyordur kesin. Bunu ona sorabilirim. Yani o yolculuk salt transportasyon hizmeti olarak 40-45 Avro.
Bu ince detaylara dayanarak Konunun uçak yakıtıyla uçak tüketimi ile alakası yok dediniz. Ancak yukarda belirttiğim açıklamalar sonucu bu işin yakıt tüketimi ile bir alakası olmalı.Hiçbir havayolu firması, net 40-45 avroya (bagaj için ek ücret olmadan, anlaşmalı otelden gelir kaynağı olmadan) uçuş düzenleyemez. Ancak yakıt maliyeti yok denecek ölçüde yani sıfır düzeyinde ise böyle kampanyalar düzenleyebilir diye düşünüyorum.
Jet motoru kullanan her hava aracı için bu yakıt deposu konusu geçerli.
F35B.
Uçağın heryeri mekanik, hidrolik, elektrik aksam dolu.
Bu uçak saatlerce havada asılı kalabiliyor.
Bunun için gerekli korkunç güç, hangi yakıt deposundaki yakıt ile sağlanabilir? F35B yakıt deposu pilot koltuğunun altınday-mış. Bu her bir açıdan mantıksız. Pilot kabini ağırlık merkezinin çok uzağında uçağın burnunda. Yani orada 5 tonluk yakıt deposu olsa uçağın burnu aşağı iner, bu uçağun dinamiklerine aykırı. koltuk altındaki bir bölüme sığan bir depoya kaç ton yakıt girebilir ? F35B yakıt tankı toplam 6.1 ton, speklerde böyle geçiyor. 3-5 ton yakıt uçağın burnunda ? Uçağın burnunda sadece 1 ton yakıt bile uçağın ağırlık merkezini bozar, düzgün duramaz o uçak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Jet uçaklarındaki mühendisliğe sözüm yok. Mühendislik harikası olmasının yanısıra güvenlik açısından da çok başarılılar.
Ancak yine aynı konuya dönüyoruz. Böylesi güvenli uçuşu neye borçluyuz ?
Kanatlarda tonlarca sıvı yakıt olsa onun ağırlığının yaratacağı kontra-dinamik ataletsizlik sonucu uçak asla öyle kuş gibi rahat uçamazdı.
Uçaklar gerçekten birer kuş gibi hafif. Yoksa uçamaz.
Concorde kanatları mach üstü hızlara çıkmak için ve aerodinamik hava direncini aşmak için ince ve geniş tasarladığı söyleniyor dediniz. İncecik kanatlar.
Sadece bakmak bile bir fikir veriyor. Kanatların içi, uzaktan görüntü.
Yakından inceleme fırsatımız olsa kesin ispat niteliğinde birçok şey cıkar.
Bu kanatların içine 122m3 veya 95 ton sıvı yakıt giremez, girse bile sığamaz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Neden ucuz bilet olmasın ki ,hizmet sektörü başka başına pazarlama ile alakalı.
Size corendon şimdiden haziran 2025 biletini satıyorsa parasını kredi karşınızda peşin çekiyor .
Aynı kampanyalar pegasus hava yolları da yapıyor ,şu tarihler arasında bilet alırsan ,şu tarihte sınırlı koltuk ,şu kadar diyor .
Bu ucuz bilet işi bir pazarlama kampanyası ve sınırlı koltuklar önceden satılıyor ,kampanya bitince fiyatı aynı uçuş 2 veya 3 katı oluyor .Ama ciddi takip edilirse ucuz bilet olabiliyor koşulları okumak lazım ,sitede ilerleyerek bagaj hakkınıza bakmanız lazım .Kimi sadece el bagajı 8 kg için bu fiyatı veriyor, kimi 30 kg yerine ,tek valiz 20 kg hakkı veriyor ,sonra bagajınız 5 kg sınırı aştığında sizden kg başına 5 euro ile 10 euro para istiyorlar .Kısacası bu firmalar charter kapsamında hizmet olarak az personel ile doldur boşalt taktiği ile uçuş yapıyorlar.
Sanırım sizin bu konulardan pek haberiniz yok , herkes THY ,lufthansa ile seyahat etmiyor ki ,bu alan da var .Dolmuş felsefesi işte
Bu firmalar sadece uçak bileti satışı yapmıyor anlaşmalı otellerinde belirtilen sürelerde uçuş dahil kampanya yapıyorlar ve gerçekten siz aynı otele gitseniz ve uçak bileti alsanız daha fazla para ödüyorsunuz.
Türk milleti uyanık ,almancılar da öyle en ucuzu seçip sanki tüm zamanlarda, istediğinizde aynı paraya uçacak mısınız diye reklam ediyorlar ,sorsanız aynı paraya kanarya adalarına niye gitmiyorsun 40 yıldır orada yaşıyorsun deseniz ,elli tane şey sayarlar .
En iyisi ben size güzel bir kahvaltı dahil seçenek bulayım ki kendiniz ona göre size ve ailenize uyarsa gidersiniz .
Söylemeyi unuttum ucuz uçuşlar sadece belirli günde tek yön uçuşudur. Dönüş için ayrı arama yaptığınızda ucuz uçuşun 3ile 5 katı fiyat karşınıza çıkarsa şaşırmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Eylül 2024; 13:23:28 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bu siteye bakın tenerife veya diğer kanarya adasına almanyadan gidiş dönüş uygun fiyatlar var.Sadece otel gecelik 100 eudur ama adamlar franfurttan 2 kişiye bu fiyatı çekiyorlar, detayları iyi okumak lazım ne dahil ,valiz kaç kg vs vs
Aşağıdaki sitede de uygun fiyatlar var ,yalnızca uçuş,yalnızca otel veya paket tur fiyatları var .
https://www.lastminute.de/reiseangebote/ultra-all-inklusive.html?int_type=CMS_VAC&int_campaign=CNT&int_detail=PHP_VAC_LMDE_all_inclusive_7
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Eylül 2024; 13:52:55 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bu lidl zincir firma aslında supermarket zincirinin ama seyahat acentesi kısmı çok uygun fiyatlar verebiliyor, takip etmek lazım.
www.lidl-reisen.deUrlaubsangebote ▷ Reiseschnäppchen buchen bei Lidl Reisenhttps://www.lidl-reisen.de/top-angebote
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Concorde uçaklarına neden taktınız anlayamıyorum gerçekten .
İnternetten yakıt tankları ve nasıl yerleştirildiği hakkında bilgi var ,yakıtı alıyor ki uçuyor
Ayrıca üst atmosfere çıktıktan sonra km başı yakıt sarfiyatı hava yoğunluğunun azalması nedeniyle düşer ,en fazla yakıt trust yani maksimum güçte yükselirken harcanır ,sonrasında uzun menzil içinde mil içindeki yakıt sarfiyatı düşer .
Bu uçak okyanus geçmek ve uzun mesafeleri kısa zamanda gitmek için tasarlanmış olduğunu hatırlıyorum ,yani paristen newyork arası uçusu klasik jetlere göre yarı zamanında uçuşu tamamladığı için yüksel maliyetli biletleri iş adamları tarafından tercih ediliyor idi. Kısa mesafe için hem tasarımı hemde in -çık maliyetleri avantaj elde edemez idi .
Şimdi japonya türkiye uçuşunu kullanılsa 12 saat sürecek uçuş belki 5-6 saatte tamamlanabilecek olduğu için kendine platformda şans bulabilmiştir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Biri biletten bahsediyor biri yakıt nerde diyor :)
Sarhoş musunuz nesiniz ?
-
uçak yakıt olarak 119.500 litre maksimum yakıt alıyormuş
kerosen yoğunluğu 0.78 ise ki bu sıcaklık ile değişebilir
Bu yakıt ağırlık olarak 93.2 ton yakıt ağırlığı yapar.
uçağın maksimum kalkış ağırlığı 185 ton olduğuna göre
185 -93 =92 ton yakıt olmadan ağırlığıdır .
yani uçak maksimum yakıt ile yüklendiğinde yüzde ellisi yakıt olacağı anlamına gelir ,aslında neden yakıtın oranı ağırlığına gçre fazla bile sayılır.
şimdi sorun nerede ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- göktaşı nereye satılır
- m/s2 nedir
- osuruk yanar mı
- ph metre tavsiye
- x-ray cihazı hileleri
- dünyanın en zengin 500 insanı
- wow sinyali
- kickass torrent
- chatgpt dosya yükleme
- google maps toplu taşıma renkleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X