Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: berkandinçay Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
287
Cevap
2
Favori
2.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    "Oksijenin varlığından haberi olmayan eski bilim adamları"

    Eski bilim adamları günümüzde oksijen denilen şeyi biliyordu ancak onun için "vital air", "dephlogisticated air" gibi başka adlar kulanıyorlardı.

    oxygen deyimi, sonradan Modern Kimya terminolojisinde kullanılmaya başlandı.

    Moder Lavoisier bile 1780'li yıllardaki çalışmalarında phlogiston deyimini sıklıkla kullanıyordu örneğin havanın ısı temeli olarak "dephlogisticated air" ifadesi 1782 yılında Lavoisier'in çalışmasına geçiyor.


    "güncel kimya bilgisini devşirerek yeni bir çağa adım atabilirsiniz" yeni bir çağa 1930'lu yıllardan bu yana çoktan adım atıldı

    "Jet Age" Jet çağı, havanın içindeki enerji sayesinde başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 7 Ekim 2024; 10:41:45 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    otomobil sıvı yakıt kullandığı için karbon birikir.

    jet sıvı yakıt kullanıyorsa karbon nerede ?

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    otomobil sıvı yakıt kullandığı için karbon birikir.

    jet sıvı yakıt kullanıyorsa karbon nerede ?

    Her şeyi araştırıyorsun da ,jet motorlarının temizliğini neden araştırmadınız .

    Bu konuda bir sürü yayın var .

    aeroenginesafety.tugraz.at
    19.2.3 Cleaning/washing of compressor and turbine. [Aeroengine Safety]
    https://aeroenginesafety.tugraz.at/doku.php?id=19:192:1923:1923



    JAPAN AIRLINESyoutube
    【JAL Group Spirit】World's First Foam Wash Cleaning of Regional Jet Engines
    https://www.youtube.com/watch?si=4d52qGzwXpl53pHq&v=ZUHq-x0zvxc&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Ekim 2024; 17:7:46 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    "Oksijenin varlığından haberi olmayan eski bilim adamları"

    Eski bilim adamları günümüzde oksijen denilen şeyi biliyordu ancak onun için "vital air", "dephlogisticated air" gibi başka adlar kulanıyorlardı.

    oxygen deyimi, sonradan Modern Kimya terminolojisinde kullanılmaya başlandı.

    Moder Lavoisier bile 1780'li yıllardaki çalışmalarında phlogiston deyimini sıklıkla kullanıyordu örneğin havanın ısı temeli olarak "dephlogisticated air" ifadesi 1782 yılında Lavoisier'in çalışmasına geçiyor.


    "güncel kimya bilgisini devşirerek yeni bir çağa adım atabilirsiniz" yeni bir çağa 1930'lu yıllardan bu yana çoktan adım atıldı

    "Jet Age" Jet çağı, havanın içindeki enerji sayesinde başladı.
    zaten ben de haberleri yoktu dedim.

    Kendilerine göre önceden kimya ile ilgili öğrendiklerini farklı bir söylemle anlatmaya çalışıyorlar idi.Aristo ya zamanına indirme şimdi beni ,bana yanlış olmasını düşündüğün şeyleri sor ki ,ilerleme kaydet veya fikirlerini değiştir .

    Ne söylersek ne anlatırsak kabul etmeyeceğiniz şeyleri zaten kimse değiştiremez.

    Bilim de değişimin baştan kabul edileceği kabul edilerek tartışma yapılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ekim 2024; 14:2:56 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:


    "güncel kimya bilgisini devşirerek yeni bir çağa adım atabilirsiniz" yeni bir çağa 1930'lu yıllardan bu yana çoktan adım atıldı

    "Jet Age" Jet çağı, havanın içindeki enerji sayesinde başladı.


    Böyle bir şey yok ,neden ısrar ediyorsun ,varsa ısı ,ışık veya farklı bir şekilde enerji ortaya çıkarılır idi .

    Hep sen soruyorsun ama benim sorularıma daha ciddi bir cevap veremedin .

    bir tane de ,ben sorayım

    H2 ve O2 bir araya getirilip bir kıvılcım çaksak ne oluşur !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Ekim 2024; 16:18:48 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ilkerk88 kullanıcısına yanıt
    En büyük yolcu uçaklarından A380'in kanatlarının içi. Depo denilen kompartmanın panelleri alttan üstten sökülmüş.

    Bir deponun panellerinin pencere gibi sökülebilmesi, sızdırmazlık açısından soru işaretleri doğuruyor.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    5.Kasım 2010'da Qantas'ın Londra-Sidney seferi yapan A380'i Singapur Changi havalimanından kalktıktan 4 dakika sonra sol kanat 1. motoru patladı, fırlayan metal parçalar depoyu delerek yarık açtı.

    Uçak 800kmh gidiyor. Oluşacak venturi etkisi ile yarıktan yakıt fışkırması gerekirdi ancak hiç yakıt fışkırmadı.

    Uçak bu halde tam 2 saat havada uçtu ! Sonra Singapur Changi havalimanına iniş yaptı.

    Yarığın arkasında buğulu bölge, kanat içindeki sıcak havanın soğuk havaya çıkarak yoğunlaşması. yakıt değil.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? Qantas şarapnel

    Bu olan bitenin mantıklı bir açıklaması olmalı. Singapur'dan sonra Hint Okyanusunu aşacağı için uçak 250 ton yakıt doldurmuş olmalı,

    Olay kalkıştan 4 dk sonra gerçekleştiğine göre tank ağzına kadar yakıt dolu olmalı. Bu durumda üstte oluşacak bir yarıktan yakıt fışkırmalı.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? Qantas şarapnel yüksek irtifa

    Bu olay, kanatlarda yakıt olamayacağını kanat içlerinin kupkuru olabileceğini düşündürtüyor.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • @Berkandinçay

    neden havacılık sorularınızı yardımcı pilotumuza sormuyorsunuz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Yolcu uçakları yakıtsız uçamaz çünkü motorların çalışması pervanenin dönmesi için yakıta ihtiyacı var, arkadaşın dediği yakıtsız uçması planör olabilir termal rüzgar ile yakıtsız motorsuz ucuyor planör ucaklar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet çok iyi biliyorum .Ancak bir de berkandincay arkadaşımız kabul etse zaten tartışmaya gerek olmayacak .

    özet olarak ,kanatlar içinde yakıt yok demekte ,
    Bir sürü resim yüklenmiş uçak kazaları ilgili ,bu konuda görüşünüz nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ekim 2024; 19:5:14 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    18.şubat.2024, yer Belgrad. Embraer E195 tipi uçak kalkış yaparken, sol kanat gövdeyle birleştiği yerden metal direklere çarpıyor. E195'in yakıt tankı 12,971 kg / 16.63 m3.

    uçak Belgrad'a acil iniş yapıyor. Kanatlar 16.63 m3 yakıt dolu. İniş yaptıktan sonra çekilen, üstteki fotoğrafta kanattan sızan bir sıvı / yakıt görülmüyor, kanadın arkasında 2 itfaiyecinin ellerinde hortum ile önlem almaya hazırlandıkları görülüyor. Yerler karlı. Üstteki fotografta kanattan dökülerek yerdeki karları eriterek akıp giden bir sıvı yakıt yok, görülmüyor.

    Sonra cekilen yakın cekim videodan alıntılanan alttaki fotografta kanat arasından düşük debide bir sıvının aşağı aktığı görülüyor

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Video çekiminde kanadın arkasını çekmiyor. Sadece kanadın dibine girerek yapılan bir çekimde düşük debide aşağı akan bir sıvı görünüyor. O esnada itfaiyecilerin ne yaptığı, kanadın o bölgesine ellerindeki hortumdan su mu püskürtüyorlar yoksa ellerinde hortum sadece bekliyorlar mı bu görülmüyor. Video editli ayrıca. Çünkü önce arka kanadı gösteriyor, sonrasında ön kanatlara giderken iki kanat arasında itfaiyecilerin durdugu bölgeyi çekime dahil etmiyor.

    Elimizde bulunan bu 2 görüntüye bakarak şunu iddia edebiliriz: Uçak indiğinde kanattan herhangi birşey, bir sıvı, sıvı yakıt, vs sızmıyordu. İtfaiyeciler ellerindeki hortumla kanat gövde birleşim yerine düşük debi sıvı tuttu, o sıvı aşağı akarken videosu çekildi.

    Bu iddiayı çürütebilmeniz için olay yerinin geniş açıdan çekilmiş videosunu tedarik etmelisiniz. Öyle bir videoda, kanattan akan suyun, kanadın içindeki total 16.63 m3, kanat başına 8,4m3'lük bir yakıt deposudan geldiğini net biçimde gösterip, bu iddiayı çürütmeniz mümkün. Bunu yapabilir misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    @berkan

    Bana bu konuda cevap yazmak yerine ,ilgili pilot veya havacılıkta uzman kişiye direk soru sorarsan daha doyurucu yanıt alırsınız.Bunu daha önce belirtmiştim


    Bu yakıt konusunda size cevap vermeyeceğim ,fazlasıyla yanıt bulunuyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ona sordum zaten Konuyu takip ediyorsa görüp cevap yazar diye. Ancak sanırım siz onu alıntılamadım diye ona sormadım sandınız. Tamam onu alıntıladım. Yanıt bekliyorum.

    yakıt konusunda size cevap vermeyeceğim ,fazlasıyla yanıt bulunuyor dediniz.

    Concorde 'un resmi speklerde belirttiği yakıt depo kapasitesi maksimumun maksimumu 85 m3 (gerçekte 50m3 'ün bile altında) olarak hesaplanıyor fakat resmi speklerde 122 m3 yakıt alıyor diyor, bu nasıl olabilir? Konu başlığında yer alan daha bu soruyu bile yanıtlamadınız. Durum böyle iken fazla yanıtların önemi yok. İşbu soru, "havacılıkta uzman kişi" için de geçerlidir. Gerçekte 50m3 olamayacak, salt matematiksel olarak 85m3 olarak hesaplanan bir bölgeye 122m3 sıvı nasıl sığar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    İkide bir yanıtlayamadınız diyorsunuz ,ancak yazdıklarımı okumayan biriyle tartışmak anlamsız diye mesajda belirtmiştim.

    Kafanız doğru çalışmıyor (algılarınızla karar veriyorsunuz) veya bilerek konuları çarpıtıyorsunuz .

    Büyük harflerle yazıyorum .
    HESAPLARINIZ GERÇEKÇİ OLABİLMESİ İÇİN "BLUE PRINT" YANİ TEKNİK ÇİZİM ÜZERİNDEN HESAP YAPILMASI GEREKİR .

    elindeki hesapladığını iddiaa ettiğin şey "sketch" diye geçen detay içermeyen kaba bir resimdir.

    CİDDİ HESAP İÇİN YAKIT TANKI İÇİNE SU BASIP ONUN HACMİNİ baz almanız gerekir .

    Benimle bilimsellikten uzak boş tartışmalara lütfen girmeyiniz.

    Komplo teorilerine meraklıyım. Ancak bu konu onlardan birisi değildir, maalesef.

    Antik uygarlıkların teknolojileri, size aradığınız cevheri verebilir ,oralara odaklanınız.

    Eskiden mesafeleri nasıl aşıyorlardı, hangi enerjileri kullanıyorlar idiler ,büyük ağırlıkları nasıl kaldırarak hassas yerleşim yaptırabiliyorlardı vs vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Ekim 2024; 11:54:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    HESAPLARINIZ GERÇEKÇİ OLABİLMESİ İÇİN "BLUE PRINT" YANİ TEKNİK ÇİZİM ÜZERİNDEN HESAP YAPILMASI GEREKİR . elindeki hesapladığını iddiaa ettiğin şey "sketch" diye geçen detay içermeyen kaba bir resimdir. dediniz.

    Elimdeki çizimler "sketch" değil. Sketch bir kağıda gelişigüzel karalanan temsili amaçlı çizimlerdir, benim çizimler birebir Concorde sitesinden alındı. "BLUE PRINT" ölçeği gibi kesin olmasa da ona yakın kesinlikte çizimler. O çizimlerdeki ölçüleri de "TARAFSIZ" olarak çıkardım.

    Concorde'un AutoCAD ile düzenlenmiş "BLUE PRINT" çizimleri olsa, o çizimdeki ölçülerle karşılaştırıldığında sonucu çok değiştirmeyecek sapmalar olabilir.

    Bir maç düşünün sonucu 7-1 olsun. O maç 7-2 olsaydı sonuç ne kadar değişirdi? Gol averajına +1 eklemek dışında sonuç değişmezdi, onun gibi.

    Elimdeki çizimler, ölçümler Concorde yakıt tankı konusunda bir fikir veriyor. O fikri beğenmediğiniz için o çizimlerideki ölçüleri red ediyorsunuz, o ölçüler gerçekten çok saptığı için değil.

    Daha bu konuda bile güçlü bir argümanla gelmediniz.

    Kafanız doğru çalışmıyor (algılarınızla karar veriyorsunuz) veya bilerek konuları çarpıtıyorsunuz . dediniz. Buradaki "algılarınızla karar veriyorsunuz" iddiasına ilişkin olarak: Elimdeki çizimlerdei çizim üstündeki ölçüleri algılarımla mı yoksa ölçerek mi yazdım? Çizimler aşağıda. O çizimleri algılarımla yazdığıma dair bir ispat bir belge sunabilir misiniz? Nerede algı yapıldığını açıklar mısınız? Matematiksel hata bulabilir misiniz?

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Buna net olarak sketch deriz ve en boy yükseklik ile ölçüm yapmanız, amatör üstü birikim ile büyük cevaplar aramanızdan zaten belli .

    Varsa ise teknik çizim resmi şirket tarafından çizilen ondan sonra hacim hesabı yaparsanız anlamı olur.Bu arabaya tepeden bakıp iç hacmini hesaplama işine benzemiş ,çok amatörce ve kesinlikle anlamsız .

    Konu kapanmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Ekim 2024; 1:1:54 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    O uçağın kanatları SON DERECE ince.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    İşaretli bölgede kanat kalınlık ucta 22cm dipte 75cm, ortalama 48cm ben o o bölgede ortalama 50cm almıştım.

    Hesaplar düzgün, hesaplar ortada..

    "teknik çizim resmi şirket tarafından çizilen" diyerek fotograftan ölçümü kabul etmiyorsun fakat fotograftan ölçüm legal bir yöntemdir.

    Kanat içlerini de görüyorsunuz. İçi profillerle dolu. Depoya benzer bir görüntü yok.

    Vazir, şahı iyi koru. Mat olmak üzere.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    "Buna net olarak sketch deriz" dediniz sonra

    "Var ise teknik çizim, anlamı olur"

    Google 'da Concorde Sketch ve Concorde Technical Drawing yazınca çıkan sonuçları örnekle görelim mi?

    Sketch:

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Technical Drawing:


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Benim ölçüm / hesap için baz aldığım çizimler, sketch değil technical drawing sonucuna daha cok benziyor.

    Yani zaten dediğiniz şeyi yapıyorum ve hesaplar ortada. O kanatların içine 122m3 yakıt sığmıyor.

    Bu arada içinde dolandığınız çember daralıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    anlaşıldı berkan senin teknik çizimden ne anladığını ,anlamış oldum .

    aşağıdaki linkleri oku ve izle

    https://teknikhendis.com/teknik-resimde-dikkat-edilmesi-gerekenler/





    https://gcoskun.sakarya.edu.tr/sites/gcoskun.sakarya.edu.tr/file/Teknik_Resim_Ders_Notu_2015-2016__1-62_.pdf

    iletmiş olduğun eskizlerin teknik çizim olabilmesi için uluslararası izlenmesi gereken ve çizim üzerinde mutlaka bulunması gereken birçok şey lazım .Başta detaylı ölçülendirme gerekir .Senin ilettiğin şeylerin teknik çizim ile alakası yoktur .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ekim 2024; 14:41:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Mühendislikte "transverse loading" kavramı vardır "deflection beams bu moment-area method" gibi yöntemler vardır. Uçakların kanatları o yönteme göre tasarlanır. Hem 45 dereceye kadar eğilebilecek kadar esnek hem 100lerce ton kaldırabilecek ölçüde sağlamlığı, mühendislik hesaplarıyla sağlanır.

    Concorde fabrikasında kanatların montajı:
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Kanatların içi, yapısal mukavemet elemanlarıyla doludur. Üstteki resimde o elemanlar görülmektedir. O elemanların amacı kanatta esneklik + dayanım sağlamaktır.

    O elemanlar içinde sıvı tutmak amacıyla tasarlanmamıştır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    teknik resimden haberi olmayan birisinin mühendislik hesaplarını anlayabilmesi mümkün değil ,bış yorumdan ibaret yazdıklarınız

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.