Bildirim
Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (4. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Fotoğraflara bakarak yorum yapılamaz dediniz. Fotoğraflara bakarak yorum yapılabilir. Sadece 100% kesin ispat yapılamaz. Böyle desek daha doğru olmaz mı?
Siz fotograflara yorum bile yapmıyorsunuz. Fotograflar fotoşoptur falan deseniz o bile bir yorumdur.
Hiçbir yorum yapmıyorsunuz. Sessiz kalma hakkınızı kullanıyorsunuz. O da bir yorum aslında
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet fotoğraflara bakılarak uzmanlık gerektiren bir konu ancak uzman olan kişilerce tartışılır ,bu nedenle hiçbir şey ifade etmiyor benim için .çünkü uçak mühendisi değilim ve konuya ile ilgim de yok .
Siz fotograflara yorum bile yapmıyorsunuz. Fotograflar fotoşoptur falan deseniz o bile bir yorumdur.
Bu konuda uzmanlık konusu,bir fotoğraf photoshop olduğu da uzmanlık gerektiren bir yorumdur .Maalesef görüntü uzmanlığım da yok ,cep telefonunu bile zar zor kullanıyorum
Ama yakıt derseniz orası ayrı şey benim için
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ekim 2024; 16:35:35 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Modern Kimyada suyun H2O adında iki değişik elementin olduğu varsayımdır. Pek sorgulanmaz.
Varsayım değil ,ölçümdür.Çok basit şekilde bunu siz de test edebilirsiniz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/K%c3%bctlenin_korunumu_yasas%c4%b1?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
Burada seviye 1 olarak neden çürütüldüğünü yazıyor ,neden anlayamıyorsun lise seviyesi bilgisi bu !!!
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Uçaklarda neden menzil sıkıntısı vardır !
Bu soru, ana iddiadan türetilmiş alt soru. Kanatlarda yakıt olduğu iddiasını gerçek göstermek için tabi ki "menzil sıkıntısı" problemi de var gösterilecektir. Siz alt soru soruyorsunuz. O yüzden yanıtlamak gereksiz. Ana iddia üzerine sormanız daha saglıklı olacaktır.
Uzun menzil için neden daha büyük uçaklar ve yakıt alabilen uçaklar kullanılıyor
Bu da yukarda belirttiğim gibi bir alt soru. Ana soru ile gelirseniz daha sağlıklı olur.
Uçaklara kalkmadan önce neden yakıt ikmali yapılıyor, yüklenen yakıt yoksa gösteri mi yapılıyor.
Boeing 767 yakıt kapasitesi uçağın tipine göre 50.8 ila 73.4 ton yani 65m3 ila 94 m3 yakıt içeriyor. Örneğin 94 m3 yakıt kapasiteli bir Boeing 767 kanatlarının tekinin altında bağladığı boru ile doldudurulan o sıvının 94 m3 olduğu ne malum? Doldurulan sıvının kaç m3 olduğunu itiraz edilemez biçimde gösterebilir misiniz? O tankerler uçak kanatları altında kaç dk duruyor? O borudan dakikada kaç litre yaktı gidebilir? Bir hesap çıkararak da fikir verebilirsiniz...
Uçaklar yerde taksi yaparken jet motorunda çıkan eksoz hissedilebiliyor ve ölçülebiliyor ,madem yakıt yok ne ile çalışıyor !
Egzos dediğiniz enerjisi aığa çıkarılarak ısınmış hava. Sıcak hava tabi ki egsoz gibi çıkacaktır. "madem yakıt yok ne ile çalışıyor" sorusu cevabı verilmiş soru. Havanın içindeki yerleşik enerji açığa cıkarılarak çalışıyor.
Doğalgaz pompalama istasyonlarındaki gas türbinler yakıt kullanmıyor mu?
Araştırmadığım bir alan. Araştırmak gerek.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
çünkü uçak mühendisi değilim dediniz. Fotografları yorumlamak için mühendis olmaya gerek olmadıgını düşünüyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Verdiğiniz link, Flogiston teorisini reddeden, Modern Kimya teorilerini savunan taraf (Wikipedia yazarları) ın linki, onların düşüncelerini yansıtacaktır.
Bir katil zanlısı bir de merhum yakınlarının taraf olduğu cinayet davası düşünün. Davada kimin haklı olduğunun ispatı için sadece bir tarafın örneğin katil zanlısının düşüncelerine bakılır mı?
Flogiston teorisinin baskın olduğu dönemde, İngiliz kimyager Elizabeth Fulhame'in An essay on combustion, with a view to a new art of dying and painting adlı 197 sayfalık belgesini okudunuz mu?
Davada her iki tarafın da dinlenmesi gerekli. Siz tek tarafın dinleyerek yargıya varıyorsunuz. O yargı ne ölçüde gerçek doğru olabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Modern kimya elementler atomlar ve bunların birbiriyle ilişkileri ,moleküler bağlar arasında ne kadar enerji gerektirdiği gibi çok detaylı birçok yol almıştır ve havanın içerdiği elementler ve içerdiği enerjiyi bilmektedirler .
Yanmanın enerjisinin nereden geldiği en alt detaylarına kadar ölçülmüş ve nedenleri tartışılmış ve tekrar tekrar kanıtlanmıştır .Oksijenin varlığından haberi olmayan eski bilim adamları bunu bilseler idi ,fikirlerini değiştirirler idi .Ama bugun siz geriye bakıp bütün bu çıkarımları görmeyerek "havada gizli bir enerji vardır " derseniz ,tamamen güncel bilgilerden haberi olmayan safça çocuk sorgusundan öte bir anlam taşımayacaktır .
Ciddi bir araştırmacı iseniz ,havayı sıkıştırarak kendiniz bir jeneratör yaparak bunu önce ispatlar ,sonra seri üretim ile piyasaya sürer ve hem para kazanır ,hem meşhur olur hem de güncel kimya bilgisini devşirerek yeni bir çağa adım atabilirsiniz .
Öncelik güncel bilimin ileri safha bilgilerinden haberiniz olsun ki tersini ispatlayabilme adımını atabilirsiniz.
www.sciencedirect.comStudy of the H2O dipole moment and polarisability vibrational dependence by the analysis of rovibrational line shiftshttps://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1386142518310291
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
İşte hiç eğitim almadığınız bir alanda yorum yaparak bilginin değersiz bir şey olduğunu dolaylı olarak söylemektesiniz .kaç tane uçağı fiziksel olarak inceleyiniz ki başka birisinin fotoğrafını alıntıyarak bir yargıya varabiliyorsuz ,hiçbir fikir tecrübe edilmeden tersi mühendislikte ve bilim olarak kanıtlanamaz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Uçaklarda neden menzil sıkıntısı vardır !
Bu soru, ana iddiadan türetilmiş alt soru. Kanatlarda yakıt olduğu iddiasını gerçek göstermek için tabi ki "menzil sıkıntısı" problemi de var gösterilecektir. Siz alt soru soruyorsunuz. O yüzden yanıtlamak gereksiz. Ana iddia üzerine sormanız daha saglıklı olacaktır.
Uzun menzil için neden daha büyük uçaklar ve yakıt alabilen uçaklar kullanılıyor
Bu da yukarda belirttiğim gibi bir alt soru. Ana soru ile gelirseniz daha sağlıklı olur.
Bütün havayolları size göre yalan söylüyor olmalı ,neden 2000 mil yapabilen küçük uçaklar ile okyanusları aşıp ,maliyeti düşünmüyorlar. Haydi bunu gelişmiş ülkeler organize etti ,neden THY Avustralya ya direk gidebilmek için daha fazla yakıt alan ve daha verimli motorları kullanarak çözüm arıyor .
Ankara -İstanbul uçağını direk ,sidney'e uçursun bakalım ,dubaiye ulaşmadan çöle çakılmadan veya acil iniş yapmadan dünya turu yapsın vs vs. O kadar atmayın ki ,kargalar bakmasın
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Uçaklar yerde taksi yaparken jet motorunda çıkan eksoz hissedilebiliyor ve ölçülebiliyor ,madem yakıt yok ne ile çalışıyor !
Egzos dediğiniz enerjisi aığa çıkarılarak ısınmış hava. Sıcak hava tabi ki egsoz gibi çıkacaktır. "madem yakıt yok ne ile çalışıyor" sorusu cevabı verilmiş soru. Havanın içindeki yerleşik enerji açığa cıkarılarak çalışıyor.
===####
Sıcak havadan bahsetmiyorum, yanmış karbon kokusundan bahsediyorum ,bunlar hepsi test edilip ispatlanabilecek konular
Ge test merkezinde eksoz analizleri detaylı olarak yapılıyor ama siz ona da bir kulp bulursunuz.
O zaman alacaksınız elinize ölçüm cihazını CO ,CO2 ölümümü eksozdan alıp ölçeceksiniz. KARBON havanın içinde bulunmamaktadır, dolayısı ile yanma sonucunda çıkıyor ise nereden geldiğini bize bir zahmet açıklayın ,hokus pokus
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ekim 2024; 17:40:43 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Doğalgaz pompalama istasyonlarındaki gas türbinler yakıt kullanmıyor mu?
Araştırmadığım bir alan. Araştırmak gerek.
Araştırın bakalım, gas türbine yakıt kullanıyor mu ,
kullanmadan ilk hızlandırma ile kendi kendine mi çalışıyor
Çalışıyor ise mucize ,elektriği bedavaya üretebiliriz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
peki madem wikipedia dokümanını beğenmediniz aşağıdaki dökümana bakınızquote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
Verdiğiniz link, Flogiston teorisini reddeden, Modern Kimya teorilerini savunan taraf (Wikipedia yazarları) ın linki, onların düşüncelerini yansıtacaktır.
Bir katil zanlısı bir de merhum yakınlarının taraf olduğu cinayet davası düşünün. Davada kimin haklı olduğunun ispatı için sadece bir tarafın örneğin katil zanlısının düşüncelerine bakılır mı?
Flogiston teorisinin baskın olduğu dönemde, İngiliz kimyager Elizabeth Fulhame'in An essay on combustion, with a view to a new art of dying and painting adlı 197 sayfalık belgesini okudunuz mu?
Davada her iki tarafın da dinlenmesi gerekli. Siz tek tarafın dinleyerek yargıya varıyorsunuz. O yargı ne ölçüde gerçek doğru olabilir.
chemistry libretexts2.2: Polar Covalent Bonds - Dipole Momentshttps://chem.libretexts.org/Courses/University_of_Alberta_Augustana_Campus/AUCHE_250%3A_Organic_Chemistry_I/02%3A_Arrow_Pushing/2.02%3A_Polar_Covalent_Bonds_-_Dipole_Moments
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ekim 2024; 17:52:37 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
öncelikle Flogiston neden terkedildi ,bunu anlamadan savunmak biraz banaz sabit fikirden geçiyor maalesef .
https://sciencenotes.org/phlogiston-theory/
https://sciencenotes.org/today-science-history-august-26-antoine-lavoisier/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ekim 2024; 18:7:54 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben gibbs teoremini araştırın ve anlamaya çalışınız
Kimyasal reaksiyonlar, tepkime maddelerinin ve ürünlerin Gibbs serbest enerjisi minimum olana kadar denge yönünde gerçekleşir. Daha sonra reaksiyon durur. Çeşitli elementlerin oksijenle reaksiyonlarını açıklamak için modern bir platform Ellingham diyagramıdır . Bu diyagramlar, element artı oksijen ve metal oksit arasındaki Gibbs serbest enerji farkını çizer ve bunu sıcaklığın bir fonksiyonu olarak çizer. Gibbs serbest enerji farkı ne kadar büyükse, elementin oksijenle reaksiyona girme eğilimi de o kadar büyüktür.
https://web.mit.edu/2.813/www/readings/Ellingham_diagrams.pdf
Phlogiston savunanların bundan haberi yoktu .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Ben THY da yardımcı pilotum, konu dikkatimi çekti merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz
İyi forumlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim merakım yok ancak uçakların yakıt almadan ,uçtuğunu iddia eden berkandincay üyemizin bir soru sorusu var .Daha doğrusu şüphelerinin haklı olduğunu ispat ettiğini iddia eden fotograflar ve yakıt depo hacimleri hakkında yorumları var .İlk sorusundan başlayarak konuyu anlayabilirsiniz .
Bu konuda kendisini aydınlatırsanız sevinirim .Ama sizden kanıt isteyecektir, şimdiden detaylı sorularına da hazır olun ,derim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Konu çok seviyeli bir tartışma ortamına dönüşmüş tüm katılımcıları tebrik ederim kendimi de ayrıca tebrik ederim. iyi forumlar dilerim.
-
quote:
A350 kanatları içinde bir kanatta 78 m3 sıvı yakıt var, o kanat 45 derece güvenle eğilebiliyor, içindeki depo da eğiliyor.
78 m3 sıvı eğildiğinde ortaya hücum eder. Bu tehlikeli değil mi?
Bu konuyu görmemişim onun için şimdi cevap veriyorum.
Newton prensiplerinden haberiniz yok galiba ,
Teknik kısmına girmeden anlamanız için basit bir örnek vereyim .içi su dolu bir bidon alın ve 45 derece eğiniz .Su veya sıvı bidon içerisinde üçgen bir yerleşim yapar çünkü yerçekimi eylemi olmayan bir kapta eşit şekilde dağılım yapar .
Şimdi bidonu 100 km/h hızla giderken aynı eylemi yaptığınızda bidon içindeki sıvıya etki eden kuvvetler nedeniyle sıvı bidon belki 15 derece eğilmiş gibi bir şekilde dağılır .Şimdi 500Km/h hızla giden bir uçağın kanadındaki içindeki yakıtın kanadın uç tarafına gitmesi gerektiğini ifade ediyorsunuz ki yanlışınız da burada ,yakıt yan duvarlara doğru şekil alacaktır.
Merkezkaç kuvveti nedeniyle cisimler eğilmiş bir yüzeyde dönüş yönü aksine doğru hareket eylemi yaparlar .
Bir bardak suyu yarısına kadar doldurun ve kendi ekseniniz çevresinde dönünüz ,bardak 90 derece size doğru çevrilse bile ,kendi etrafınızda dönüyorsunuz, dökülmeyecektirOverbalanced Wheel RenovationyoutubeTangential Force (centrifugal motion) on Fluid Demonstration IIIhttps://www.youtube.com/watch?si=uGaEN4RnaOgP0X4O&v=n9qAAn2R1dE&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Ekim 2024; 15:4:53 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X