Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
2
Favori
1.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Uygun uçak bilet fiyatlarını daha çok fikir verme amacıyla konu ettim. Yoksa oradan çok net birşey çıkmaz.

    Fotograflar daha net konuşur. Boeing Max kanadına yakıt deposunun olduğu bölgeden direk girmiş. Orada yakıt varsa bu durumda aşağı yakıt akması gerekirdi fakat kupkuru olduğu görülüyor.

    Bu da kanatların içinde yakıt olmadığı iddiasını güçlendiren bir belge olarak elimiz altında bulunsun.

    Bu arada bana gönderdiğiniz takip istediğini jabul etmek isterken fare kaydı, yanlışlıkla reddet'e bastım. "Geri Al" gibi bir seçenek aradım yoktu. O yüzden yanlışı düzeltmek adına yine takip isteği gönderir misiniz.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Boeing 747 kanatlarının içinde sözde yakıt deposunun içi.
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?
    Elektrik Kablolar geçiyor. Sıvı yakıtın bulunduğu haznede, elektrik kablo hiç geçer mi? Kablolar elektrikçi bantı ile bir araya tutturulmuş. O bant, çözücü özelliği olan kerosen ile açılmaz mı? Açıldıktan sonra yakıt içinde serbestce yüzüp yakıt giderini tıkayamaz mı ? Bantın yapışkanı yakıta karışıp yakıtın niteliğini bozmaz mı ?

    Bunun gibi binbir soru sorulabilir. Benim size sormam gerekirsen siz "sarhoş musunuz" diye soruyorsunuz. Hocam siz iyi misiniz?

    Tarih 15.Ağustos.2019, Ural Airlines Flight 178 Moskova - Kırım uçuşunu yapan Airbus A321-211, Moskovadan kalkış yaparken her iki motoruna birden kuşlar girer.

    Airbus acilen iniş yapar. Airbus A321-211 yakıt kapasitesi 30 m3 olarak geçiyor. 23.8 ton yakıt yapar. Uçak kalkış yaptığı birkaç dk oldugu için iki kanatta 23.8 ton yakıt var.

    Tarlaya düşen uçağın tabi ki motorları parçalanır, kanatların şaftı kayar.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Soru: Höşmelim tatlısına dönen o kanatlardaki 23 ton yakıttan nasıl olur da 1 tek gram bile yakıt sızmaz ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    konu Boeing mi yoksa Concorde mu ?

    concorde kanatların içindeki tankların yerini önceki mesajlarda iletmiştim ,tanklar arasında geçiş pompalama ile sağlanıyor ,sanırım kokpitten seçiliyor yakıt düzenlemesi .

    soruların ana amacı nedir ,yani uçaklar yakıtsız mı uçmakta denmek isteniyor ?

    tanklar izoledir ve kablolama sistemi bunların arasından gider

    yakıt tankının içinde pompa ve ölçüm sistemleri bulunur.

    arabalarımızın yakıt tankı içinde de pompa ve filtre sistemi çoğunlukla bulunuyor zaten ,uçaklarda ise bu sistemeler güvenlik nedeniyle belirli uçuş saatlerinde kontrol edilir ,değişmesi gerekenler arıza olmasa da değiştirilir .

    Ben takip için bir şey yapmadım ama belki ben de hatalı olarak bir tıklama yapmış olabilirim.

    Çok konuda derinlemesine bilgim olmasına rağmen cep telefonları kullanma konusunda oldukça yeteneksiz sayılırım.Aslında öğrenmek de istemiyorum artık
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Concorde uçaklarına neden taktınız anlayamıyorum gerçekten . Güzel soru. Çünkü Concorde ikonik uçak olduğu için her bir özelliği dokumente edilmiş durumda. Kanat içindeki depolar dahil (ki bu en önemli nokta) Bu sayede, uçağın kanatlarındaki "sözde" yakıt depoları üzerinden geometrik analiz yaparak o yakıt deposunun toplam kapasitesini doğrulama imkanımız var, alttaki çalışmada görüldüğü gibi:

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Bu çalışma neticesinde Concorde'un kanatlarında iddia edilen 122,6m3 hacimin yakınına bile yaklaşamayan 84,9 m3 hacim ölçülüyor. Bu konuda şüpheniz, itirazınız varsa çalışma yukarda.

    Burada hesaplanan 84,9m3, kanat içinde hiçbir yapısal eleman (metal profil vs) olmadığı varsayılarak (yani kanatlarda yakıt olduğu iddiasını destekler yönde) çıkarılmıştır ki gerçekte kanat içinde binlerce yapısal profil dolu. Onların kapladığı hacimi de hesaba katarsak o 84,9 m3 yarıya kadar iner, 43-50m3 olur.

    Dolayısıyla, 122,6 m3 nerde, 50m3 nerde? Sorular bununla da bitmiyor. O 50m3 içinden yakıtı çekecek vantuz elemanları, yakıtı bir arada tutacak sızdırmaz tanklar nerede? Yok.

    heryerden faul veren bir iddia bu yakıt deposu iddiası

    İşte bu hesabı belgesi fotografı ile ortaya koyan örnek olduğu için Concorde. Yoksa başka bir uçakta da aynı analizi yapabilirdik.

    A380 kanadının fabrikadaki esneklik testi.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Nerdeyse 45 derece yukarı bükülen bu kanadın içinde 253 ton / 2 = 126 ton yakıt, güvenli biçimde durabilir mi?

    Daha bir cok soru var. Bunlar örnek seçtiklerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boeing 747 yakıt sistemi ile ilgili bir video var ,burada yönetim sistemi de anlatılmış


    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Konu jet motoru kullanan tüm hava araçları. Airbus Racer helikopter örneğin.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Montaj hattında üstüne jet motor konulmadan önce:


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Kırmızı çerceve içindeki alan , motor altında "yakıt deposu" olması gereken bölge.

    Ne varki o bölgede depo yok, koltuk pencere olan bölge orası.

    Depo ağırlık merkezi kanunu gereğince motorun altında en uygun konum.

    Onun dışındaki konumlara yakıt sığmaz, sığsa da ağırlık merkezini bozar.




    Her bir modern helikopterde bu sorun var. Marka ve tip bağımsız.

    yani uçaklar yakıtsız mı uçmakta denmek isteniyor ? Cevap, evet.

    Ben takip için bir şey yapmadım

    Bildirim gelen ekran:

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Bu video, sahada gerçekte olup bitenlerden kopuk, sadece çizimden ibaret bir eğitim belgesi.

    Boeing Airbus ve daha az bilinen öteki uçak üreticilerinin bir sırrı var. Uçak kanatlarının içi boş. Sır bu.

    Bu arada, Boeing Airbus marka ve coğrafya olarak farklı ancak her ikisinin yatırımcısının ortak olduğunu biliyor muydunuz? Bir yerlerde anlatılıyordu. Boeing Airbus ortak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araştırmak lazım
    tank sayısı eksik hesaplanmış olabilir .Ekteki linkte tank sayısı sizin ilettiğinizden fazla gibi duruyor .Hesaplama çala kalem yapılmış gibi



    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    yani uçaklar yakıtsız mı uçmakta denmek isteniyor ? Cevap, evet.


    peki motorlar neyle çalışıyor ve itki gücünü sağlıyor ,iddia ne .Lütfen absürd ve saçma bir şey olmasın .Zaman ayırıp birşeyler yazmaya çalışıyorum .

    kanatlarda yakıt veya ağırlık bulunmak zorundadır yoksa structure olarak zora girer ,bir pilot basitçe anlatmaya çalışmış izleyiniz


    Mentour Pilotyoutube
    Why do aircraft store fuel in the wings?
    https://www.youtube.com/watch?si=kIVsprCBNTcD_3w1&v=VpzUbYex4dg&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    " Sıvı yakıtın bulunduğu haznede, elektrik kablo hiç geçer mi? "

    evet geçer dış kaplaması iyi ise.

    "Kablolar elektrikçi bantı ile bir araya tutturulmuş. O bant, çözücü özelliği olan kerosen ile açılmaz mı?"

    elektrikçi bantı değildir, kerosen-proof banttır o :)

    "Soru: Höşmelim tatlısına dönen o kanatlardaki 23 ton yakıttan nasıl olur da 1 tek gram bile yakıt sızmaz ?"

    tanklar küçük küçük bağımsız ise, kanat parçalanır tanklar sağlam kalmış olabilir.


    Sen aklını kaçırmışsın, insanları bu boş şeylerle meşgul etme,

    "santraller elektrik üretmiyor, elkt. havadan toplanıyor" diyen şahsı bul ve onunla daha bir coşun.

  • hesaplama concord sitesinde verilmiş ,sen nereden aldın bilemiyorum

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Bu arada, Boeing Airbus marka ve coğrafya olarak farklı ancak her ikisinin yatırımcısının ortak olduğunu biliyor muydunuz? Bir yerlerde anlatılıyordu. Boeing Airbus ortak.


    Birçok yerde yazıyorum ve halkımızı bilgilendirmek istiyorum abd ve avrupa şirketlerinin 4 büyük yatırımcı şirketler arasında tüm büyük firmalar bölüşülmüş durumda

    coca cola ile pepsi gibi

    dünya sınırsız ve karşılıksız basılan paralar ile yönetiliyor ve bankacılık sistemi ile bu sistem çalıştırılıyor .

    Borç sistemi olarak alınan her kredi sistem için para ve kaynak yaratmaktadır ,yakında bu finansal sistemin çökmesi bekleniyor ve çökmeden önce de bir savaş senaryosu var. İkide de bir ,ortalığın gerilmesinin altında yatan sistem finansal çıkmaz ve zombi şirketlerin iflas durumuna gelmesidir ve artık karşılıksız basılan dolar sisteminin son yıllarını yaşıyor olmamızdır .

    teknik de herşeyin bir açıklaması vardır ,ancak paranın karşılıksızlığının bir açıklaması yoktur .

    Biliyorsanız tamam ama eksik nokta arıyorsanız finans sisteminin nasıl döndüğünü anlamaya çalışınız .Asıl büyük komplonun daniskası oradadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Eylül 2024; 0:36:43 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    İnsan için de, işletmeler için de, devletler için de, aileler için de

    bir dışarı iletilen bilgi vardır, bir de dışarı iletilmeyen bilgi vardır...

    Buna bir itirazınız var mı ?

    sır, meslek sırrı, devlet sırrı, aile sırrı...

    bu kavramları daha önce duymadım diyemezsiniz.

    Concorde İngiliz Fransız ortaklığı bir firma. O firma dışarı bazı bilgileri farklı vermiş olamaz mı, sır saklıyor olamaz mı?

    Concorde her bilgiyi 100% dışarı doğru vermek zorunda mı? HAYIR.

    Dolayısıyla ben fiziksel ölçüler üzerinden giderek Condorde 'un verdiği yakıt kapasitesi rakamının (122,6 m3) gerçekten öyle olup olmadığını

    OBJEKTİF yada CONCORDE 'tan YANA ölçtüm, 84,9m3 çıktı!

    Ki o 84,9 m3'ü de kanat içinin %100 depolara amade olduğunu varsayarak, CONCORDE 'tan YANA hesapladım.

    Buna karşın Concorde'un dışarı verdiği toplam yakıt tankı hacmi olan 122,6 m3'ü yakını bile cıkmadı.

    Hesaplama çala kalem yapılmış gibi dediniz... Tabi benim çalışmamda Concorde logosu yok, arkamda milyar dolar ARGE bütçesi yok.

    Milyar dolar sahibi olsam zaten bu çalışmayı yapmam. O pozisyonda olup bu sırrı bilsem o sırrı kimseye vermem. Çünkü bu zincirleme etki yapar.

    Milyarderler, büyük firmaların sırrını ifşa etmez. İt iti ısırmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Pilotların anlattıkları degil, anlatmadıkları önemli.

    Motorlar havayı ancak 40 kat ve üstü oranda sıkıştırınca açığa cıkan, (atmosefere açık, normal) hava içinde yerleşik bulunan yanma enerjisini açığa cıkarak yani

    kendi enerjisini kendi sağlayarak, kanatlarda 10'larca ton bulundugu iddia edilen sıvı yakıta gerek olmadan çalışıyor. Dakikada 50bin devir (rpm) döndükleri için de

    çok yüksek volüm hava cekerek açığa cıkan yüksek enerji sayesinde yüksek itki üretiyorlar.

    Buradaki en kritik 2 konu

    1- Havanın içinde "yerleşik" enerji nedir?
    2- O enerji nasıl açığa cıkar?

    1. 18.yy sonlarına dek bilim çevrelerinde "Phlogiston Theory" kabul görmekteydi. Binlerce çalışma, deney ve araştırma ile destekli bu teoride havanın kütlece %8,4'ü yanabilir enerji barındırır.

    2- Bu enerji belli bir sıcaklık aşıldığında kendi kendine açığa cıkabilir. Sıkışan hava ısınır, bu bir fizik kanunudur.. Jet motoru havayı 40 kat ve üstü oranda sıkıştırınca cok ısınan hava kendi kendine

    yanar böylelikle Jet Motoru kendi enerjisi ile çalışır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Kanat içinde sadece sizin deyiminizle "kerosen-proof" bant olsa keşke.

    2 Ağustos 2005'te Toronto'da A340 düştükten sonra kopan sağ 1. motoru ile yakıt deposu açıpğa cıktı.

    Yakıt deposunun içinde yakıta yer bırakmayacak ölçüde demir borular, elektrik kablosuları, hidrolik aksam gırla dolu.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Olay sadece bununla sınırlı mı?Toronto'daki kazada kopan bu motor, olay yerine gelen ekiplerde anında ortadan kaldırıldı !!!

    Basına verilen görüntülerde "yakıt depolu" o motor ortalıkta yok bu oldukça manidar.

    sağ kanattaki 1. motor, olay yerinde yok, kaldırılmış.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Bu 2 belg, elinizi kolunuzu bağlayacak kadar güçlü deliller.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Konuya bakış tarzınızda değerlendirmeye alınmayacaktır eksiklikler mevcut .

    Jet motorunun hızlanması için yanma gereklidir .yerde başlayan yanmayı başlatan motorların hızlanmasını sağlayan yakıt nedir?

    İlk hareket için ciddi bir enerji ve hızlanmasını için trust gereklidir. Uçağın yerde başlayan hızlanması için bir yanma olması ve bu yanmanın da tek şaft ile bağlanan kompresör pallerini çevirmesi gereklidir .

    Uçağa yerde yakıt ikmali yapılmaktadır ve giden tanker boş olarak bakım grubuna geri dönmektedir.Uçağa yüklenen yakıt yok ise bu tankerlerdeki yakıt nereye gitmektedir .

    Uçağın yerde taksi yapması esnasında yaktığı yakıtın kokusu pistte duran yolcular tarafından hissedilmektedir .Hadi herkes bir şeyi gizliyor olsun ,yolcular da mı bu oyunun içindedir .

    Uçaklar acil durum esnasında havada tuşlayarak yakıtı boşaltarak pistteki inişlerinde bir yanma olayını engellemek için prosedürleri uygulamakla yükümlüdürler .

    Kalkışta ise yakıt olduğu için en tehlikeli durum mevcut olmaktadır. Kalkışta araç kanatları veya 2 uçak birbirine çarptığında neden patlama olmaktadır.

    Birçok inişte uçak kanatı yere çarptığında yanan şey nedir ? Madem havadaki sıkıştırılan şeyin içinde yakıt var neden kanat ve gövde alev almaktadır da planör kazalarında sadece planör kaza ile parçalamaktan ve patlama olmamaktadır.

    Uçak motorları havada bir şekilde veya kul girmesi ile hasar aldığında önceki kompresör palleri hasar almaktadır ve sıkıştırma da ciddi oranda düşüp motorun deviri azalmaktadır .Bu durumda jey motorunun arkasından çıkan alev nedeni nedir ?

    Bu alev çok ciddi siyah dumanla birlikte jet motorundan çıktığı tüm gözlemlerde görülmektedir Siyah duman yanmamış yakıt ve karbon demektir .Havanın içinde karbon var ise biz neden bunu tespit edemiyoruz .Tüm test cihazları hatalı bir veri mi veriyor bize .

    Eğer havanın içinde yakıt var ve bu sıkıştırarak ortaya çıkıyor ise sanayideki kompresörler ile bu havayı sıkıştırarak devri daim motoru yapabiliriz ve milyonlarca jeneratör için dizel yakıt kullanmadan çalıştırma sağlayabiliriz. NEDEN bunu yapamıyoruz ,hadi tüm mühendisler salak ve bilgisiz ,vurguncu tayfa da mı bunu bulamıyor sadece jet motorlarında bu sistem işliyor .

    Bahsettiğiniz sistem pervanelere motorlarda da mevcut mudur

    Roket bilimi neden bu şeyi anlamıştır, katı veya sıvı yakıt kullanmaktadır

    50 tane daha soru çıkar ama burada kesiyorum ,sadece AKIL talep ediyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    85 m3 yakıt hacmi hesabınızı paylaşınız, nasıl hesaplama yaptınız ki concorde verileri ile örtüşmüyor bir bakalım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Yakıt deposunun içinde yakıta yer bırakmayacak ölçüde demir borular, elektrik kablosuları, hidrolik aksam gırla dolu.


    Madem tank içinde yakıt yok bu sistem neyi sevk etmek ve yönlendirmek için konulmuş sizin bu konuda argümanınız nedir .

    Yoksa uçağa yakıt yerine su konuluyor ve bu mu motorlarda yakıt yerine kullanılıyor diye düşünüyorsunuz. Yakıt tanklarının içinde yakıt yerine başka sıvı konuluyor ise bu nedir ?

    Yakıt seviye göstergeleri neyi gösteriyor ve ölçülüyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Kendim tüm uçağı incelemeden size inanmam, yanlış veya eksik bakıyorsunuzdur.

  • Lavoisier Oksijen teorisi ile Phlogiston teorisini çürütmüştür.


    Flogiston teorisi, yanma için gerekli gazın oksijen olduğu ve oksijen gazının ölçülebilir bir kütleye sahip olduğu gösterildiğinde nihayetinde çürütüldü. Flogiston teorisi, maddelerin neden yandığını ve bazılarının yanma sırasında neden kütle kazandığını açıklamaya yönelik bir girişimdi. Ana fikir, flogistonun negatif kütleye sahip 'alev benzeri bir madde' olduğuydu. Bu, metallerin yanması sırasında ısı ve alev açığa çıkarken metalin kütlesinin neden arttığını açıklıyordu. Oksijen gazı izole edilip tartıldığında, atmosferde oksijen olmadığında yanmanın gerçekleşmediği gösterildi. Lavoisier ayrıca suyun hidrojen gazının oksijenle birleşmesinin ürünü olduğunu ve bir element olmadığını gösterebildi; bu da flogistonun hidrojen yandığında açığa çıkmadığını göstermeye yaramıştır.












    https://acshist.scs.illinois.edu/bulletin_open_access/v30-2/v30-2%20p63-69.pdf




    https://homework.study.com/explanation/how-did-antoine-lavoisier-disprove-the-phlogiston-theory.html#:~:text=Answer%20and%20Explanation%3A,them%20gained%20mass%20during%20combustion.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Eylül 2024; 16:57:43 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.