Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
2
Favori
1.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    yerde başlayan yanmayı başlatan motorların hızlanmasını sağlayan yakıt nedir? Motorları ilk başta döndüren nedir diye sordunuz sanırım. Motorlar ilk başta basınçlı hava beslenerek ilk dönme hareketini alır. O sıkıştırılmış havayı da yolcu jet uçaklarının arkasında konumlandırılan Auxiliary Power Unit denilen, sadece basınçlı hava ve elektrik üretme amaçlı Jet motoru sağlıyor. Yani APU enerjisini sıkıştırılmış hava kendisi üretiyor.Dolayısıyla jet motorları ilk başta yakıtla başlamıyor.

    havanın içinde yakıt var ve bu sıkıştırarak ortaya çıkıyor ise sanayideki kompresörler ile bu havayı sıkıştırarak devri daim motoru yapabiliriz

    Güzel soru. Fakat sanayideki kompresörler atmosferik havayı alıp kaç kat sıkıştırıyor? Onların sıkıştırma oranları tipik olarak 8:1, 12:1 arasındadır. Fakat jet motorunda sıkıştırma oranı 40:1'den başlar 55:1'e kadar cıkar. Ayrıca jet motorlarında sıkıştırma safhasında elektrik ark verilir ki enerji çok daha hızlı açığa çıkması için.

    Sanayideki kompresörlerde bu durumlar yoktur. Havadaki bu enerjiden kinetik enerji elde etme için türbinli jet motoru tasarımı gereklidir ki o da bir yukarda bahsettiğim APU'da uygulanmaktadır.

    Kalkışta ise yakıt olduğu için en tehlikeli durum mevcut olmaktadır. Şu açıdan düşünebilir misiniz? Airbus A380 kanaltlarında 235 TON yakıtla kalkarken o ağırlıkla esnek kanatların aşağı doru eğilmesi gerekir ancak hiç eğilmiyor:


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Madem havadaki sıkıştırılan şeyin içinde yakıt var neden kanat ve gövde alev almaktadır

    neden kanat ve gövde alev almaktadır dediniz fakat kanadın alev aldığı pek görülmüyor. Şu örnekke gösterin bana kanatlar nerde yakıt almış?


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    öteki sorulara ilk fırsatta döneceğim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Üzgünüm fakat tüm belgeleriniz, Lavoisier sonrası ortaya cıkan "modern" kimya çevrelerinden alıntı.

    Bir dava düşünün. Davacı ve davalı. Modern Kimya davacı, Klasik (Flogiston) Kimya davalı olsun. Siz sadece davacı dosyalarına bakarak argüman ürettiniz.

    Davalı dosyalarına hiç bakmadınız bile.

    Bu durumda yargılarınız gerçekte ne ölçüde dogru olabilir?

    Ben davalı (18.yüzyıla dek asırlardır geçerli olan Klasik Kimya belgeleri) dosyalarına baktım.

    Ben her iki tarafın davala dosyalarını biliyorum, siz bilmiyorsunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Üzgünüm fakat tüm belgeleriniz, Lavoisier sonrası ortaya cıkan "modern" kimya çevrelerinden alıntı.

    Bir dava düşünün. Davacı ve davalı. Modern Kimya davacı, Klasik (Flogiston) Kimya davalı olsun. Siz sadece davacı dosyalarına bakarak argüman ürettiniz.

    Davalı dosyalarına hiç bakmadınız bile.

    Bu durumda yargılarınız gerçekte ne ölçüde dogru olabilir?

    Ben davalı (18.yüzyıla dek asırlardır geçerli olan Klasik Kimya belgeleri) dosyalarına baktım.

    Ben her iki tarafın davala dosyalarını biliyorum, siz bilmiyorsunuz.
    Ben de sizin için üzgünüm çünkü teori ile ispat konularınızdan hiçbir haberiniz yok .

    Lavosier teori değil yanma ve combustion konusunu ağırlık baz olarak ispatlanmıştır. O zamanın bilgileri oksijenin varlığından haberi yoktu ve sadece kısıtlı bilgileri ile yanma konusunu açıklamaya çalıştılar.

    Bahsettiğiniz zamanın bilginleri ağırlık dengesini hesaplamada ciddi eksikleri ve hesap hataları bulunmakta idi .

    Gibbs paradoksu ve termodinamik konusunu bilseydiniz zaten aristo zamanının argümanlarını burada savunmaya kalmazsınız.

    Bence ileriye geçerek 18,19 ve 20 yüzyılda bu konuda nasıl bir gelişme olmuş araştırın .Anlayamadığınız bir konu olursa danışabilirsiniz ama öncelikle bildiklerinizi unutmanız gerekiyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Güzel soru. Fakat sanayideki kompresörler atmosferik havayı alıp kaç kat sıkıştırıyor? Onların sıkıştırma oranları tipik olarak 8:1, 12:1 arasındadır. Fakat jet motorunda sıkıştırma oranı başlar 55:1'e kadar cıkar. Ayrıca jet motorlarında sıkıştırma safhasında elektrik ark verilir ki enerji çok daha hızlı açığa çıkması için.

    Sanayideki kompresörlerde bu durumlar yoktur. Havadaki bu enerjiden kinetik enerji elde etme için türbinli jet motoru tasarımı gereklidir ki o da bir yukarda bahsettiğim APU'da uygulanmaktadır.


    Dediğiniz konu gas turbinidir ve bu konuyu anlamanızı zaten beklemiyorum. Bu konuda eğitim almayan birisi için tartışmayı anlayabileceği bir seviyede bir konu değildir ama biliyorsanız tartışabiliriz .

    Gas türbini birçok alanda enerji üretmek için ve yüksek basınç buhar elde etmekte kullanılır ve bu yöntemle çalışan jeneratörler vardır .Bunları kullanmadım ama bakımı için çokça yedek parça almıştım.

    Temel prensibi havayı sıkıştırdırdıktan sonra sıkışmış hava yanma odasında yakıt püskürterek yüksek basınç elde edilir ve eksoz da çıkan güç ,ilk başta sıkıştırdığını havadan çok çok fazladır.

    Devri daim makinası diye birşey yok, çalıştığını iddia edenler var ama güç çekildiğinde sistem çöküyor. Keşke olsa da dünya kurtulsa

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Şu açıdan düşünebilir misiniz? Airbus A380 kanaltlarında 235 TON yakıtla kalkarken o ağırlıkla esnek kanatların aşağı doru eğilmesi gerekir ancak hiç eğilmiyor


    Lütfen ciddi olunuz ispatlayamayacağınız konularda cevap vermeniz STATİK ,DİNAMİK ve benzeri konularda hiçbir bilginizin olmadığını teyit ediyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    neden kanat ve gövde alev almaktadır dediniz fakat kanadın alev aldığı pek görülmüyor. Şu örnekke gösterin bana kanatlar nerde yakıt almış?


    Naked Scienceyoutube
    Worst Aircraft Fires Caught On Camera | Planes Gone Viral
    https://www.youtube.com/watch?si=bnnpJrycfcisYcEI&v=Kogq3fKTppA&feature=youtu.be




    The Telegraphyoutube
    New harrowing video released of deadly Moscow plane fire
    https://www.youtube.com/watch?si=xNw73-lq9fuJOLl-&v=zubndM2hrpE&feature=youtu.be











    The Telegraphyoutube
    New harrowing video released of deadly Moscow plane fire
    https://www.youtube.com/watch?si=lQZMZtSDsR31pS3y&v=zubndM2hrpE&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • MAN Energy Solutionsyoutube
    3D animation of industrial gas turbine working principle
    https://www.youtube.com/watch?si=PrQk79uHmLqQdjLG&v=GF-70yncAVY&feature=youtu.be



    Engineering Worldyoutube
    How Gas Turbines Work? (Detailed Video)
    https://www.youtube.com/watch?si=sBa39DDMFKSD7-kW&v=t7N1kKz5faM&feature=youtu.be


    Engineering Worldyoutube
    How Gas Turbines Work? (Detailed Video)
    https://www.youtube.com/watch?si=sBa39DDMFKSD7-kW&v=t7N1kKz5faM&feature=youtu.be


    Öncelikle brayton cycle nasıl çalıştığını öğrenin sonra, yoktan enerji yaratılamayacağını anlarsınız umarım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    havanın içinde yakıt var ve bu sıkıştırarak ortaya çıkıyor ise sanayideki kompresörler ile bu havayı sıkıştırarak devri daim motoru yapabiliriz

    ==================================================

    Güzel soru. Fakat sanayideki kompresörler atmosferik havayı alıp kaç kat sıkıştırıyor? Onların sıkıştırma oranları tipik olarak 8:1, 12:1 arasındadır. Fakat jet motorunda sıkıştırma oranı 40:1'den başlar 55:1'e kadar cıkar. Ayrıca jet motorlarında sıkıştırma safhasında elektrik ark verilir ki enerji çok daha hızlı açığa çıkması .


    Neden 12 :1 olsun ki çok daha yüksek basınca çıkan kompresörler var .Bir tane örnek veriyim 6000 psi basınç verebiliyor
    6000 psi /14 psi = 428 :1 sıkıştırma oranı var jet motorlarında çok daha fazla

    Bunu kullanarak sizin argümanıza göre havadaki !gizli olan enerjiyi ortaya çıkarabilirsiniz .Buyurun bir devir-i daim motoru yapın da en azından ülkemizi şu enerji probleminden kurtaralım ,evde bedavaya elektrik kullanarak araçları şarj edelim .

    Hatta olayı büyültelim ,her büyük il için merkezi satış ağı kuralım. Yatırımcı bulmak zor olmayacaktır havayı sıkıştırarak güç elde edebiliyorsak bundan elektirk de üretmek çok basit bir düzenek olur .


    https://www.compressedairsystems.com/high-pressure/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Eylül 2024; 23:49:31 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Üzgünüm fakat tüm belgeleriniz, Lavoisier sonrası ortaya cıkan "modern" kimya çevrelerinden alıntı.

    Bir dava düşünün. Davacı ve davalı. Modern Kimya davacı, Klasik (Flogiston) Kimya davalı olsun. Siz sadece davacı dosyalarına bakarak argüman ürettiniz.

    Davalı dosyalarına hiç bakmadınız bile.

    Bu durumda yargılarınız gerçekte ne ölçüde dogru olabilir?

    Ben davalı (18.yüzyıla dek asırlardır geçerli olan Klasik Kimya belgeleri) dosyalarına baktım.

    Ben her iki tarafın davala dosyalarını biliyorum, siz bilmiyorsunuz.
    Sanırım kitlenin korunumu yasasına hiç bakmadınız, anlamadınız veya anladınız ama savunduğunuz kişileri mat edeceği için dikkate almak istemiyorsunuz.



    tr.m.wikipedia.org
    Kütlenin korunumu yasası - Vikipedi
    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCtlenin_korunumu_yasas%C4%B1



    Flogiston teorisi yıkılmıştı artık. Yeni teorinin benimsenmesi, kimi bağnaz çevrelerin direnmesine karşın, uzun sürmez. Kimyada geciken atılım sonunda gerçekleşmiş olur. Lavoisier ulaştığı sonucu Bilim Akademisi'ne bir bildiriyle sunar; ne var ki, tek kelimeyle de olsa Priestley, Cavendish vb. deneycilerin katkılarından söz etmez. Lavoisier'in aslında ne yeni kimyasal bir nesne, ne de yeni kimyasal bir olgu keşfettiği söylenebilir.yeni ve işler bir sistem kurmaktı. 1789'da yayımlanan "Traité Élémentaire de Chimie" adlı yapıtı, kendi alanında, Newton'un Principia'sı sayılsa yeridir. Biri modern fiziğin, diğeri modern kimyanın temelini atmıştır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt


    Öteki sorulara vakit bulunca yanıt vereceğim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Yoktan enerji var edilebilir ifadesi yanıltıcı. Nitekim hiçbir yorumumda ona benzer cıkarım yapılabilecek bir ifadem yok.

    "Havanın içindeki enerji" ifadem var. Yoktan var edilen degil dünyanın atmosfer olan her tarafında zaten bulunan bir enerji bu.

    Videoları vakit bulunca inceleyeceğim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Sizin tablo 119,28 m3
    www.concordesst.com
    CONCORDE SST : FUEL SYSTEMS
    http://www.concordesst.com/fuelsys.html

    'den aldığım benim tablo 122 m3. Her iki m3 değeri de kanatlarda olduğu söylenen o depolarda bulunamaz.

    Hesabı yukarıda yaptım. İnceleyiniz. O sözde depolar matematiksel olarak en çok 85m3.

    Teknik olarak ise 50-60m3 sıvı alabilir cunku kanatlarda depoların olduğu bölge %100 depo hacmi olamaz, kanat içi yapısal elemanları da yer kaplayacaktır ve onlar da depo bölgesinin %30 kadarını kaplar, 85m3'ten %30 'unu cıkar 60m3 kalır.

    122m3 olduğu söylenen depolar, matematik ve teknik olarak en çok 60m3 olabilir.

    İlan edilen değerin yarısı kadar depo ile Concorde Atlantiği geçemez, yarı yolda düşerdi.

    Ancak düşmüyor, Atlantiği alıyor, New York'a iniş yapıyor. Bunu nasıl yapıyor? Bir açıklaması olmalı.

    Flogiston teorisi bu açıklamanın sadece bir yönü.

    Siz matematik, teknik açıdan imkansız olan depo değerini açıklamadan flogiston teorisinden gittiniz.

    depoların gerçekten 122m3 olduğunu itiraz götürmez biçimde ispatlayamamış durumdasınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Sizin tablo 119,28 m3
    http://www.concordesst.com/fuelsys.html
    'den aldığım benim tablo 122 m3. Her iki m3 değeri de kanatlarda olduğu söylenen o depolarda bulunamaz.

    Hesabı yukarıda yaptım. İnceleyiniz. O sözde depolar matematiksel olarak en çok 85m3.

    Teknik olarak ise 50-60m3 sıvı alabilir cunku kanatlarda depoların olduğu bölge %100 depo hacmi olamaz, kanat içi yapısal elemanları da yer kaplayacaktır ve onlar da depo bölgesinin %30 kadarını kaplar, 85m3'ten %30 'unu cıkar 60m3 kalır.

    122m3 olduğu söylenen depolar, matematik ve teknik olarak en çok 60m3 olabilir.

    İlan edilen değerin yarısı kadar depo ile Concorde Atlantiği geçemez, yarı yolda düşerdi.

    Ancak düşmüyor, Atlantiği alıyor, New York'a iniş yapıyor. Bunu nasıl yapıyor? Bir açıklaması olmalı.

    Flogiston teorisi bu açıklamanın sadece bir yönü.

    Siz matematik, teknik açıdan imkansız olan depo değerini açıklamadan flogiston teorisinden gittiniz.

    depoların gerçekten 122m3 olduğunu itiraz götürmez biçimde ispatlayamamış durumdasınız.
    Bu hesaplamalar çok önemli değil çünkü blue print olmadan senin verdiğin de benim copy paste yaptığım veriler elma elma karşılaştırmasını sağlamaz .

    yakıt tankının gerçek hacmi içine alabileceği su hacmi ile kesin olarak hesaplanabilir .Bunu siz de ben de yapamayız .Bu nedenle soru ve şüphe absürt hale geliyor.Çok takılmayın bu konuya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    aşağıda havanın içinde enerji bulunduğunu ileten geçmiş zamanın bilim adamlarının nerede yanıldıklarını tam isabetlee anlatan döküman verdim

    sizin savunduğunuz fikirler ağırlığın korunumu yasasına uymuyor ve yüzyıllar öncesi çürütülmüştür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Ekim 2024; 16:22:4 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aslında halen araştırılıyor ancak belki de ileri bir uygarlık bu enerji sorununu çözmüş olmalı,yoksa aşırı büyük enerji talebi ılduğunda güneşin enerjisi bile yetersiz kalabiliyor .

    Paralel evrenler teorisi doğru ise burada çözümün de nerede aranacağı konusunda bir açık kapı bırakıyor .Bilginiz olsun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    "hesaplamalar önemli" değil dediniz. Tamam, hesap kitap aritmetik yapmayalım. O zaman biraz fotograflardan gidelim mi?

    Sadece fikir verme amaçlı, örnek fotograflardır...

    Dünyanın en büyük uçaklarından A380 kanadı kopmuş. Uçak pistte ilerliyor, yakıt dolu olmalı. Sıvı birşey yok/görülmüyor.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Uçak havadayken yani kanatlarda yakıt varken gövdeye yakın bölgede kanadına kuş çarparak kanadı parçalamış. Yakıt deposunun içi görülüyor. Kupkuru. Sıvı bir madde yok.

    Bu olay ayrıyeten kanatlarda yakıt bulunmasının ne denli tehlikeli olduğunu da gözler önüne seriyor. Bir kuş çarpmasıyla depo paramparça.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Bu olayın evveliyatını bilmiyoruz. Tanker "sözde" yakıt doldururken kanat ortadan kopup tanker üstüne mi yıgıldı, ne oldu bilinmiyor.

    Kanatın en geniş yerinde sözde depo içinde sıvı yakıt bulunmalı, parçalanan depodan o sıvı yerlere dökülmeli, metreküplerce sıvı pisti göle cevirmeyen, pist kupkuru.

    Tabi ki bu olayda "uçak boş depoydu, tanker doldurmaya başlamadan kanat koptu o yüzden yakıt saçılmadı" diyerek depo iddsını destekler açıklama yapılabilir.
    Yine de ekliyorum fotografı.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    A321'in tek kanadında 15 m3 sıvı yakıt var. (iki kanat toplam 30m3)

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    A350 kanatları içinde bir kanatta 78 m3 sıvı yakıt var, o kanat 45 derece güvenle eğilebiliyor, içindeki depo da eğiliyor.

    78 m3 sıvı eğildiğinde ortaya hücum eder. Bu tehlikeli değil mi?


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Challenger 604 jet uçağı montaj hattında kanat alt kapakları. Yakın cekim bakıldığında kapakların, dışarı açıldığı yani yakıt ağırlığı ile baskı yapıp dışarı itlese cıkabildiği görülüyor

    fakat bunun tersi olması gerekmez miydi? Yakıt ağırlığı ile baskı yaptığında kapakların daha çok kilitleneceği, "içeri açılan" tasarım uygulanması gerekmez miydi?

    Sadece bu ayrıntı bile çok şey anlatıyor


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Uçak kanadı koparılıyor, kanat koptuğu anda toz cıkıyor. Toz nerde oluşur? Sıvının olduğu yerde oluşmaz. Kanat içine hiç sıvı girmemiş olmalı ki kanat koptugunda toz cıksın.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Rus Concorde'u Tupolew Tu-160 şu incelik kanatları 160m3 yakıt alıyor deniliyor.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Kanat ortadan kesilmiş, altı kupkuru.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    uçak düşmüş, yakıtsız gövde yanıyor, yakıtlı kanat yanmıyor bu işte tuhaflık yok mu?


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    777'nin kanadı ortadan parçalanmış, yakıt depo infilak, Sonra hiçbirşey olmamış gibi kanadı yapıştırıp seferlere devam etmiş.

    infilak etmiş yakıt depolu uçak güvenle uçuyor. Kenara not alın.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Su-27 jet fighter kanatların içinde tonlarca yakıt nasıl olabilir?


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    helikoperde yakıt tankı motor - pervane altında olmalı, ağırlık merkezi dengelemesi için fakat motorun altında yakıt deposu değil, bavul deposu var.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Daha birçok fotograf var. Onları da paylaşacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakıtsız hiçbir hava aracı uçamaz .Burası kesin .

    gerisi sadece bol sorudan ibaret ama yakıt bölmeli olarak uçaklarda depolanıyor .

    Ben de size bir video atayım ,bakalım youtube altındaki sorulara bakıp siz ne düşüneceksiniz !!!

    SLIPPERY BEAST AVIATION Fishing SHOWyoutube
    AIRPLANE FUEL TANK ENTRY and CRITICAL inspection #airplane #video #foryou
    https://www.youtube.com/watch?si=pCFD1hyFUtigOX5T&v=4Ivi4UdDMbE&feature=youtu.be








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Ekim 2024; 17:31:6 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Üstte 10 fotograf ile sorular ilettim hiçbirini yorumlamadan 2 yutubçunun videosu ile siz sordunuz.

    Video altındaki tüm yorumlara bakamam zira vakit yok. Bakmamı istediğim yorumu alıntılasanız yorumlardım.

    O yüzden kendi düşüncelerimi ileteyim:


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Burası yakıt deposu olabilir mi? Kablolar sallanıyor, kablo olan yerde elektrik vardır. Kablo havada sallanıyor. Sıvının içinde kalacak kablo öyle serbest bırakılmaz.

    Bu güvenlik riski oluşturur. Kablonun bağlandığı servo motor türü bir cihaz.Cihazın içi nerdeyse bobinleri gözüküyor, şu düşük çözünürlüklü video karesinde.


    Mastik, otomobil karoseri içinde de yüzlerce binlerce yerde uygulanır. Karoserin uzun ömürlü, olması pastan uzak tutmak içindir. Otomobilde yeryerde mastik uygulanır ancak benzin deposu içine uygulanmaz !


    adamlar depoya girdikleri deliğin kapağı yok !

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?
    Bir kapak olur değil mi? Yakıtın o delikten aşağı akmaması için. Sadece bu soru bile kanat içinde adamların girdiği o yerin sıvı yakıt deposu olmadıgını gösteren bir ayrıntı.

    Şeytan küçük ayrıntılardadır. Diyelim ki orada göremediğimiz bir kapak var. O kapak kapattığı deliği üstten kapatmalı.

    Yani o deliğin kenarları içeri doğru eğimi vermeli, fakat deliğin kenarı dışarı doğru (yani aşağı doğru) eğimli !

    Bu orada sıvı yakıt olduğu iddiasını kabul ettiğimizde çok saçma bir mühendislik tasarımı.

    Cunku o tasarımda sıvı yakıt yerçekimiyle kapağı "açma" yönünde baskı uygulayacak bu da güvensiz bir uygulama olacak.

    Ancak kapak kenarı içeri dogru eğimli olsa, aynı yerçekimi kapağı "kapatma" yönünde baskı uygulayacak bu da güvenli uygulama olacak.

    Bu şeytani ayrıntıya yukardaki 10 fotograftan birinde değindim, montaj hattında görüntülenen Challenger 604 jet uçağı kanat alt kapaklarının dışarı açıldığı yani yakıt ağırlığı ile baskı yapıp kapagı açma yönünde baskı uyguladığı, o deliğin yakından cekim fotografı var, inceleyebilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Fotoğraflara bakarak yorum yapılamaz, zaten bütün bu iddialar fotoğrafların üzerindeki grup tarafından yöneltilmiş.

    Özet uçaklar yanıtsız uçamaz ,kesin net bir sonuç. Belirtilen yakıtı alır almaz bizim sorunumuz değildir, zaten .Bunları havacılık uzmanları yanıtları daha isabetli olur .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Benim sorularım daha kesin sonuçlar taşıyacaktır .

    Uçaklarda neden menzil sıkıntısı vardır !

    Uzun menzil için neden daha büyük uçaklar ve yakıt alabilen uçaklar kullanılıyor

    Uçaklara kalkmadan önce neden yakıt ikmali yapılıyor ,yüklenen yakıt yoksa gösteri mi yapılıyor

    Uçaklar yerde taksi yaparken jet motorunda çıkan eksoz hissedilebiliyor ve ölçülebiliyor ,madem yakıt yok ne ile çalışıyor !

    Doğalgaz pompalama istasyonlarındaki gas türbinler yakıt kullanmıyor mu?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.