Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (7. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Fazla kırık olan yerin içerisinin durumunu bilmiyorum.
Tankın önünde ve üstünde birçok delik var ise,
"önden asla kaçak olamaz" diyemeyiz,
süratli hava girişi, tank basıncını yeterince yükseltirse tankın önünden da kaçak olur.
-
-
Soru zaten "yakıt neden buharlaşıp havaya karıştı" değildi ki. Soru, kanatta depo olan yerden buhar cıktığı için "aha yakıt oradan buhar izi bırakarak cıkmış" deniliyorsa, onun önünde depo olmayan yerden de birebir aynı buhar var, ancak orada yakıt yok o iz neden var? sorusuydu. Bu sorunun mantıklı cevabı "kanat içindeki hava, dış havaya göre daha sıcak olduğu için, dış ortama cıktığında yoğunlaşması sonucu kanat üstünde o izleri bıraktı" Bu cevap kanat içinde sıvı yakıt değil, normal hava var dediği için sıvı yakıt bulunduğu iddiasını sarsar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer tank olmayan yerin içerisine, tank olan yerden yakıt sızıyorsa,
haliyle tank olmadığı bilinen yerden dışarıya sızıntı olabilir,
dışarıdan bakan saplantılılar, içeride ne olup bittiğini bilemez.
Bizim burada yaptığımız, aşağılık tv programlarındaki,
"bilirkişi kadınlar" gibi oturduğu yerden konuşmak olur,
görüp incelemeden, sadece resimlerden anlaşılması zor.
-
"dışarıdan bakan saplantılılar"
Concorde kanatlarına dışardan değil, içerden baktım. Saplantısız biçimde ölçüp rakamlar cıkardım.
Ölçümlerde belirsizlik olabilecek durumlarda rakamları daha büyüüeyuvarlayarak Concorde'un kanat içindeki depoları daha büyük gösterecek biçimde hareket ettim.
Yani bir saplantım var ise bunu Concorde'tan yani senden yana kullandım
Bu şekilde hesaplamada (tüm hesaplar başlık gönderisinde var yine de aşağıya ekliyorum) Concorde'un speklerde belirttiği tüm depolar toplam en çok 85 m3 hesaplandı
Bu hesapta kanat içindeki yüzlerce profil, punto, mekanik ekipman vs hacim kaplayan elemanlar 0m3 (!) olarak varsayıldı (!)
Kanat içi elemanlar %30 hacim kaplıyor, bunu ben değil, forumda başka biri söyledi. Ki bu %30 oldukça mantıklı yani o kanatların içi 30% oranında destek elemanı ile dolu olmalı
ki o kanatlar güçlü ve işlevsel olabilsin. O 30% 'u hesaba eklersek, 85 m3 x (1 - 30/100) => kanatlar 59,7 m3 yakıt alabilir sonucu cıkar, düz 60 m3 diyelim.
Fakat Concorde yakıt kapasitesi 122 m3 diyor. 122 nerde, 60 nerde ?
İçerden bakarak cıkan soru bu.
Biraz daha içerden bakalım (sonra dışardan bakacağız)
dışardan bakalım, kanatlar gövde ile karşılaştırıldığında, göreceli olarak epey bir ince görünmüyor mu? Yoksa bana mı öyle ince görünüyor.
Hesap (içi bomboş olsa bile) 85m3 diyor, speklerde 122m2 diyor, matematik o kanatların o ölçüde yakıt sığmayacağını söylüyor. Gözler ne söylüyor?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konu concorde ama siz kendiniz farklı tartışmalar açtınız onları konuşuyorduk,
boeing 737 sonra da airbus A380 için konuşuyorduk,
biri bitmeden diğer konuya geçmemek lazım.
Çok detaylı konular bunlar, görerek araştırılması lazım,
uzaktan uzağa bilmek zor. Sizin hesaplarınız doğruysa,
paylaşılan bilgiler yalandır, bilgiler doğruysa sizin hesaplar yanlıştır.
Ortada bir yalan varsa çürütmesi kolaydır,
rc uçaktan başlayın, yakıtsız uçamayacağını göreceksiniz bence.
-
Concorde Jet familyasının bir üyesi olarak sadece bir örnek. Konu tüm Jet uçakları.
Daha sonra ayrıntı yazacağım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen yazma da az yakıtla uçan rc uçak yap ve patentini al zaman kaybetmeden.
-
yakıt deposu tadilatının prosedürü uygulanmış bu nedenle içerisi kuru .quote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
şimdilik kanattaki yarıkların kanat içinden görüntüsünü iletiyorum:
Kanatlardaki 254 ton (!) yakıtı boşaltmışlar kanat içindeki yer köşeyi kurutmuşlar. Büyük sabır işi gerçekten.Kupkuru kanat içinde fotograf cekmişler...
Tamir esnasında fotograf. Depo üstündeki yarık daha net görülüyor.
kapalı yakot tankı içine girmek için zaten hidrokarbon bulunmaması lazım .
sen nasıl mühendisin kafamda bir türlü oturmuyor, bilgin çok zayıf ama ilgin olan konuda da aksi iddiaları kanıtlamak için bir sürü şey yazıyorsun .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Videoda adamlar yakıt deposunun içine tadilat değil gezinme için giriyorlar.
Gezerken deponun dibinde kalan yakıtı çeken düzeneği bir gösterseydiler keşke.
Uçağın havada kalmasını sağlayan en kritik parçayı gören yok.
Dediğimi resimlerle anlatayım.
Damacanın dibindeki suyu çeken düzenek, adam gösteriyor, onun gibi.
Mühendislik kafama oturmuyor dediniz fakat esas kafanıza oturmayan
kanatların içinde yakıt olmaması. Aynı mühendislik diplomamla "Kanatlarda yakıt var" desem, hah şimdi kafama oturdu diyecektiniz
Ben sizin eğitim durumunuzu işte o yüzden sormadım
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
vallahi billahi çok yorucu bir kişiliksin ,eğitim düzeyinden ciddi şüphelerim var ,ama günümüzde artık herkez bir fakülte bitirip diploma alıyor .Alıyor almasına da işte diploma ile mühendis olman sadece tescil edilyor ama özde içi boş bilgilerle şişirilmiş egolu kişiler maalesef günümüzün gerçeği
yapacak birşey yok....
https://en.rattibha.com/thread/1606007040735727617
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İnsanlar kanatların içinde 100% kesin yakıt olduğuna inandırıldığı için, sen de o inananlardan olduğun için bu durumu yaşıyorsun.
Airbus A380'in kanatları İngiltere'de 2 ayrı fabrikada imal ediliyor. 1. fabrikada kanat alt üst levhaları ile kanat içi profiller üretiliyor, 2. fabrikada onlar birleştiriliyor.
Video link:(Airbus A380 Wing Construction)
Kanat dış levhasıyla kanat içi profillerin birleşeceği bölge boyunca silikon sürülüyor, birleştirilmeden önce, video 7.dk 46.saniyesinde adam
"this part of the process remains a carefully guarded trade secret the company want our cameras off" yani
"sürecin bu kısmı dikkatke saklanan ticari bir sır, firma kameralarımızı kapatmamızı istiyor" diyor, sonra
birden parçaları birleşmiş kanadı gösterip "the secret assembly process inside the jig will take nearly 4 weeks to comple" yani "gizli montaj yaklaşık 4 hafta sürüyor" diyor
sonra montajı tamamlanmış kanatları gösteriyor. Kanat içi montaj ayrıntılarını göremiyoruz ve bunun için "ticari sır" diyor.
tam da konumuz olan bir bölgenin montajı ticari sır. Bu konuda ne diyorsunuz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
tabii ki ticari sır olacaktır detay imalat .quote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
İnsanlar kanatların içinde 100% kesin yakıt olduğuna inandırıldığı için, sen de o inananlardan olduğun için bu durumu yaşıyorsun.
Airbus A380'in kanatları İngiltere'de 2 ayrı fabrikada imal ediliyor. 1. fabrikada kanat alt üst levhaları ile kanat içi profiller üretiliyor, 2. fabrikada onlar birleştiriliyor.
Video link:https://www.youtube.com/watch?v=LpSgj-tKelY (Airbus A380 Wing Construction)
Kanat dış levhasıyla kanat içi profillerin birleşeceği bölge boyunca silikon sürülüyor, birleştirilmeden önce, video 7.dk 46.saniyesinde adam
"this part of the process remains a carefully guarded trade secret the company want our cameras off" yani
"sürecin bu kısmı dikkatke saklanan ticari bir sır, firma kameralarımızı kapatmamızı istiyor" diyor, sonra
birden parçaları birleşmiş kanadı gösterip "the secret assembly process inside the jig will take nearly 4 weeks to comple" yani "gizli montaj yaklaşık 4 hafta sürüyor" diyor
sonra montajı tamamlanmış kanatları gösteriyor. Kanat içi montaj ayrıntılarını göremiyoruz ve bunun için "ticari sır" diyor.
tam da konumuz olan bir bölgenin montajı ticari sır. Bu konuda ne diyorsunuz?
çok merak ediyorsanız THY bakım grubundan tanıdığınız varsa depoları ve temizleme prosedürünü öğrenebilirsiniz .
konu çok gereksiz uzuyor ve özetle hiçbir jet motoru yakıtsız uçamaz .
Bu kadar saçma bir konu düz dünya teorisinden bile absürt olur .
Dünyanın en büyük buluşlarından birisi gas türbinlerinin(jet motoru) yakıtsız çalıştırılması ile olur ve elektrik üretimi için nükleer santral yapmaya gerek kalmaz .
gas türbini konusu üniversitede uzun yıllar önce aldığım son sınıf derslerinden birisiydi ve mühendisliğin tüm zor problemlerini içeren ,Termodinamik ,ısı transferi ,combustion,dinamik ,akışkanlar mekaniği gibi konuları içeren ayrıca malzeme mühendisliği konusunda hiper düzeyde bilgi gerektiren bir motordur .Bunları bilince ve oldukça zor konuları özümsemeden atmasyon 17 yüzyıl kimyagerlerinin söylemleri ile bana cevap vermeniz gerçekten çok gereksiz ve mühendisseniz de komik ve düzeysiz oluyor .
Her şeye rağmen komplo teorilerine olan merakım nedeniyle araştırma yapan kişilerin çabalarına değer verdiğim için bunca zaman size kendimce bilgi vermeye çalıştım .
ancak lütfen bana bu motorların hidrokarbon yakıtları olmadan çalıştığını anlatmaya gayret göstermeyiniz.Bırakın hidrokarbonu ,hidrojen ile bile çalışması için bile belki tüm GE arge ekibi binlerce saat çalışıp ,onbinlerce saat " secure " olarak çalışması ve bir kaza yaşanmaması için gayret göstermesi gereken bir konudur .
Bileceğiniz üzere eskişehir fabrikasında yeni geliştirilen yerli jet motorları için uzın yıllardır çalışma yapılmakta ve bunca mühendis ve tecrübeli sanayi grubu bile daha yeni yeni motorların testlerini tamamlayarak kendi savaş uçaklarımızda bu yerli motorları kullanacaklardır .Bir pal kanatçığınının tasarımı ve malzeme alaşımı bile ciddi ticari sırlar içeren konuları içinde saklar .
sadece imalat teknik çizimlerimde tüm detaylar yazılır ,gerisi sketch olarak pdf olarak internette bulunabilir .Yoksa parası ,bütçesi ve mühendislik ekibi ve azmi olan her ülke bu çizimler ile ve çizimde bulunan malzeme detayları ile üretim yapabilir .Bütün resimler "confidential " olarak büyük bir ticari veya askeri sır olarak saklanır ve gizlilik ve çoğalma konusu hem kanun ile hem de özel şirket ise iç prosedürleri ile arşivlenir .
şimdi siz bana kuzey kore kıtalar arası roketlerinin teknik çizimlerini bulabilirseniz birkaç yıla kalmadan bizim ülkemizde de bu ürünün ilk denemelerini yapacak şekilde ekip ve ürün yapma şansını yakalamış oluruz .Tabiiki her şeyin de bir değeri vardır .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Çok güzel bir yazı fakat bu güzel yazı jet uçağında kanatların içinde, speklerde belirtilen miktarda yakıtın olduğunu ispatlamıyor çünkü yazınız zaten varolan bilgiler üzerinden cıkarımlar yapıyor, yeni bir bilgi sunmuyor.
"bu motorların hidrokarbon yakıtları olmadan çalıştığını anlatmaya gayret göstermeyiniz"
Konu başlığı motorlar HK olmadan nasıl çalışır değil. Konu başlığı: Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt nasıl alır?
Siz 1. soruyu "blueprint çizimler olmadan m3 hesabı yapamayız" diyerek es geçip 2. soruya (motorların yakıt olmadan nasıl çalıştığı) odaklandınız.
"size kendimce bilgi vermeye çalıştım" dediniz. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim fakat jet uçağı kanatlarının içinde speklerde geçen ağırlık/hacimde yakıt bulunduğunu
itiraz/şüphe götürmez biçimde gözler önüne seren bir bilgi vermediniz.
Öyle bir bilgiyi vermediğinizi ispatı sunmadığınız için sorulara devam ediyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=iLh1OkDzaayE
How to get into Airplane fuel tank videosunda adamlar yakıt deposunun içini çekmişler. Oradan bir kare
https://store.donanimhaber.com/5b/ff/c8/5bffc87c317ea836cb36483824f51eab.jpeg
Çevirme kolu mavi plastik kaplı bir su/hava vanası.
Vana depo içinde olduğundan, o mavi plastiğin üstüne sıvı yakıt (kerosen) değecek.
Hidrokarbon plastiği çözündürmez. Bu açıdan sorun yok. O plastik, o kolu cevirecek teknisyenin konforu düşünülerek oraya konulmuş.
Plastik olmasaydı teknisyen o kolu ceviremez miydi? Cevirebilirdi.
"son sınıfta gaz türbini dersi aldım" dediniz o yüzden mühendis olduğunuzu varsayıyorum.
Mühendis olarak uçak yakıt deposu tasarlıyor olsanız depo içindeki vana koluna plastik sap = teknisyen konforunu ön plana koyar mıydınız?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 21 Kasım 2024; 15:5:11 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Konu başlığı motorlar HK olmadan nasıl çalışır değil. Konu başlığı: Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt nasıl alır?
Siz 1. soruyu "blueprint çizimler olmadan m3 hesabı yapamayız" diyerek es geçip 2. soruya (motorların yakıt olmadan nasıl çalıştığı) odaklandınız.
yaptığınız hesap referans olarak sketch olduğu için hesaplamada farklılık oluşuyor .
teknik çizimi bulabilirseniz doğru sonuca herkes ulaşır.
son söz .iddiaa edilen konunun değerlendirilmesi için teknik çizimler olmazsa olmazdır .yoksa herkes kafasına göre bir hesap yapabilir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benim rakamlar gerçeklerle uyumlu. AutoCAD çizimi olsaydı, o çizimdeki rakamlar bu rakamlardan %5'ten cok oynamaz. Özellikle "122m3 yakıt deposu var" iddiası aleyhinde çok oynamaz cunku rakamlarda muhtemel belirsizlik olduğunda hep rakamları daha büyükten seçtim. Hadi senin için bir %5 daha ekleyelim benim rakamlar gerçekten 10% oynasın, 84,9m3 'a 10% eklesek 93,5m3 çıkar, yine 122 m3'ün altında, ne değişti ?
Benim rakamların gerçekliğini gösteren bir çalışma daha, yukarda.
Concorde speklerinde "9" nolu tankın ortalama yükseklik / kalınlığı ("height" / "thickness") için 0,4m rakamını almışım.Üstteki fotoğrafta "9" tankının yanında 2 adam görülüyor. Kabinin çapı 2,87m, bu Concorde speklerinden alınan rakam. "9" tankı gövdeyle birleştiği en kalın bölgede yükseklik / kalınlık resim üzerinde oran orantı ile 40cm cıkıyor ki çalışmamda o kalınlığı ben zaten 40cm aldım.
Daha ötesi kanattan dışa doğru o kalınlık azalıyor yani "9" tankının ortalama (average) yüksekliği 40cm'nin altında, ancak ben o kalınlığı sabit 40cm alarak hacmi daha yüksek cıkarmaya (Yakıt Deposu iddiasının lehine) çalıştım.
Benim iddiayı çürütebilmek için örneğin bu 40cm rakamının çok yanlış olduğunu göstermelisin. Bunun için kanadın önündeki adamları referans al. Sağdaki 2. adamın boyu 1.65cm kanadın tam dibinde duruyor. Adamın boyuna göre o kanat kalınlığı 40cm 'den ne kadar cok olabilir ?
Concorde küçük bir uçak. Kabinin çapı 2,87m, sıradan bir evde bir odanın genişliği kadar. Concorde'u çok büyütmeyin. O kanatların içine 122m2 yakıt sığmayacağını sadece bu fotograftan bile sezinleyebilirsiniz.
AutoCAD çizimi konusunda yakında bir aksiyonum olacak. Bu konuyu İngiltere'de mühendis bir kişiye açacağım, o sırada Concorde'un CAD modelini çıkarma işini de soracağım. Zaten konuyu ilettiğimde adamın kendisi belki cıkaracak. Belki adam 3 boyutlu model çıkarıp oradaki 2 x 8 + 1 = 17 deponun tek tek hacimlerini gösteren çizim yapacak. O zaman ne olacak bakalım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Fotograftan ölçü alınmaz ve yorum yapılmaz ,ölçü ne ise AutoCAD hacim çıkarılabilir .Haklı olmak için teknik çizim şarttır.
Algı çok kolaylıkla üzerinde oynanabilecek şeydir ve görecelidir .
Ama hesap evrenseldir ,tabii ki geometrik prensiplere uymak kaydı ile ,videoyu izlerseniz neden bahsetmek istediğimi kavrayabileceksiniz .Veritasiumyoutube
The SAT Question Everyone Got Wronghttps://www.youtube.com/watch?si=LRTkybv2gNL0HmSj&v=FUHkTs-Ipfg&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Kasım 2024; 15:5:11 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Concorde AutoCAD çizimini aksiyon planıma dahil ettim.
Esasında iyi oldu, uçağın 3 boyutlu modelinde, kanatlardaki 16, kuyruktaki 1 deponun, bilgisayar / CAD ölçümü hacimlerini toplayıp 122m3 edip/etmediğini göstermek iyi olacak.
Peki ölçü almaya gerek olmayan bir konudan yorum soralım şimdi (AutoCAD çizimli hesap gelecek, onu önemsizleştirmek / unutturmak için degil!)
Concorde 25.Temmuz.2000'de ilk kez düştü biliyorunuz. Bu düşme olayı ilginçtir. Concorde'un kendisinden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı uçak düştü, ancak Condorde sorumlulmuş gibi idam edildi ! Ayrıntısına girmeye gerek yok, araştırın.
Concorde, Parisin kuzey doğusundaki Gonesse bölgesinde düştü. Concorde düştükten sonra Gonesse'te çekilen fotoğraf.
Ufak bir tarla düşünün. Concorde oraya düşmüş fakat Concorde'un kendisi yok ! Siz bu fotoğrafta Concorde görebiliyor musunuz ? Ben göremiyorum. Concorde buharlaşmış.Concorde ' a ne oldu da görünmüyor? Yakıt ile Concorde 10 dakikada yandı kül mü oldu? Küller tarladaki yanan otların külleri. Concorde metal parçaları kolay kül de olmaz.Daha bir çok ilginç sorular var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X