< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Şimşek Otogaz Destek -(Ankara) Sorun Cevaplıyoruz ... (23. sayfa)
-
-
Hocam merhaba bir sorum olacaktı.
Arabamı sabahları soğuk motorda çalıştırınca motor ısınana kadar ve/veya lpg ye geçene kadar motor tekleme yapıyor 2 silindirde çalışıyor gibi baya sarsılıyor araba. Motor iyice ısınınca ne lpg de ne benzinde sorun kalmıyor ancak soğuk motorda böyle bir sorun var.
Ben regülatörün emme manifolduna gaz sızdırdığından şüphelendim , denemek amacıyla arabadaki gazı iyice bitirdim ve denememi yaptım. Araba sıkıntısız çalışıyor. Sanırım manifolda lpg kaçırıyor ve araba boğuluyor.
Regülatör değişimi yeterli oluyor mu? Bide brc marka benim lpg , herhangi bir marka regülatör takabiliyormuyum
Yardimci olursaniz çok sevinirim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Güzel ve içten yazınız için teşekkür ederiz
-
Sayın @Wsscx
brc regülatör pahalı diyafram değişimi yapıyoruz .değişince düzeliyor ve daha ekonomik oluyor
-
Sayın ustam merhaba,
Aracım Opel Corsa 1.4 2015 model. 60.000 km de.
Aracımda landirenzo kit takılı enjektör de sorun vardı albien taktırdım. Afr denilen ayarı yaptı usta. Zengin karışım hatası veriyordu bu ayar yapıldıktan sonra düzeldi. Ancak Suan baktığımda 1 yıl oldu arabaya obd cihazına bağladığımda fakir karışım hatası görünüyor. Ancak arıza ışığı yakmıyor sebebi ne olabilir ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
SAYIN YUTU61
"Zengin karışım" terimi genellikle bir içten yanmalı motorda yakıt hava karışımının belirli bir oranda zenginleştirildiği durumu ifade eder. Bu durum, motordan gelen egzoz gazlarının içinde daha fazla yakıt ve daha az hava bulunması anlamına gelir.
Zengin karışım, genellikle soğuk başlangıçlarda veya motorun yük altında çalıştığı durumlarda kullanılır. Soğuk hava, yakıtın tam olarak yanmasını zorlaştırabilir ve zengin bir karışım, bu durumda daha fazla yakıtın yanmasını sağlayarak motorun daha kolay çalışmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, motorun yük altında çalıştığı durumlarda da ek yakıt sağlanarak motorun soğumasına ve performansın artmasına yardımcı olabilir.
Ancak, sürekli olarak zengin bir karışımın kullanılması, yakıt verimliliğini düşürebilir ve egzoz emisyonlarını artırabilir. Bu nedenle, modern otomobillerde genellikle motor kontrol sistemleri tarafından otomatik olarak ayarlanan bir hava-yakıt karışımı kullanılır. Bu sistemler, farklı sürüş koşullarına ve motorun ihtiyaçlarına uyacak şekilde karışım oranını ayarlar.
Bu terim, genellikle motor performansı ve yakıt ekonomisiyle ilgili teknik konularda kullanılır ve sürücüler genellikle bu ayarlamaları manuel olarak yapmazlar. Otomobil üreticileri, bu ayarlamaları optimize etmek için sofistike motor kontrol sistemleri kullanarak hem performans hem de yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmaya çalışırlar.
Zira Fakir karışım" terimi ise , içten yanmalı motorlarda yakıt hava karışımının belirli bir oranda fakirleştirildiği durumu ifade eder. Bu durumda, motordan gelen egzoz gazları içinde daha fazla hava ve daha az yakıt bulunur. Fakir karışım, genellikle hafif yük altında veya düşük hızlarda seyir sırasında kullanılır.
LTFT: Long Term Fuel Trim (Uzun dönem yakıt kesme)
STFT: Short Term Fuel Trim (Kısa dönem yakıt kesme)
LTFT + STFT = O andaki yakıt düzeltmesini verir.
Yeni nesil araçlar ECU dediğimiz bir beyin vasıtasıyla yönetiliyorlar motora giden hava ve yakıt ölçülüyor belirli bir ateşleme avansı veriliyor ve bujiler vasıtasıyla ateşleniyor. Bu yanma sonucunda çıkan egzoz gazı oksijen sensörü (lamda sensörü) vasıtasıyla ölçülüyor. Bu ölçüm sonucu araç ECU’suna gönderiliyor ve aracın zengin karışımda mı, fakir karışımda mı yoksa ideal karışımda mı olduğu tespit ediliyor. Bu değerlendirmeye göre karşımıza STFT değeri çıkıyor. STFT değeri anlık yakıt düzeltmeleri yaparak ideal karışım oranını yakalamaya çalışıyor. STFT değerinin uzun süreli birleşimi ise LTFT dediğimiz değeri oluşturuyor. Yani araç Oksijen sensöründen aldığı verilere göre LTFT+STFT değeri kadar aracın yakıtını değiştiriyor.
Fakir karışım ve zengin karışımı belli oranı bulunca arıza lambasını yakar +-7 oranı gib,ve kod verir p0171 gibi.
Bazı durumlarada araçta obd cihaz takılı ise yahut lpg sistemin oem yazılımlı ise budurmlarda karışım hatası görülmeyebilir
-
Teşekkür ederim, peki landirenzo da yazılımında hataları otomatik sil seçeneği mevcut mu? Çünkü arıza ışığı yakmamasına rağmen araç beyine p0171 hatasını kaydediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
landirenzolarda obd yok .yazılım ve kompenant hızından ötürü başarılı bir AEB yazılımı var .Budan ötürü ...Tabi daha detaylı bilgi bayilerinden edinmek gerek .
-
Merhaba
Forumda soeun cevapliyoruz demissiniz. Benim bir sorunum var. Gumruk ihalesinden 2010 Clio 2 Hatchback aldim. aracta servis isigi yaniyor ve arac km kadraninin yaninda Gas lambasi yesil yanmasi gerekirken kirmizi yaniyor. S.urfa siverek te lpg ci goturdum. dedi senin sistem sivi lpg gorunuyor. cihaza bagladi sorun gorunmuyor dedi. Lakin araci tusa basip lpg ye almak istedigimde tankin oradan bi cit diye ses geliyor. sanki tankin icerisime birsey hafiften vuruyor gibi bir ses ve arac lpg gecmiyor. S.urfa hilvan a yeni atanmis bir ogretmenim ve burada sanayide anlamadilar. siverekte anlamadilar. su anda plakam ve ruhsatim yok. yurtdisi araci olsugu icin tr plaka almadan once TSE muayenesine sokmam lazim. bu lpg sorunu cozmeden araca plaka alamam. Bu konuda bilginiz varsa ve benimle payladirsaniz cok sevinirim. Valf ten mi yapar, sigortasal birsey mi yoksa samandira soeunumu bilmiyorum. lpg 42-44 lt civari tanki var. 2010 uretimi. tuvturk aradim kullanim omru 15 yil dedi. tankta marka olarak ICOM yaziyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sayın @kendalertu Biz forumda bayiliğini üstlendiğimiz cihazlar hakkında tam analamıyla diğer cihazlarda genel anlamda ölçülü bir şekilde forum kurallarına riayet ederek bir şeklde faydalşı olma adına yardımcı oluyoruz.Zira icom sıvı sistemler tank içersindeki pompadan ötürü bu şekil arızaya geçebiliyor.Türkiye ayağında baım ve onarımını kim yaptığı hakkında bilgidar değiliz. Saygılar .
-
Kış aylarında otogaz kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı faktörler bulunmaktadır:
- Sıcaklık Düşüşleri: LPG'nin sıvılaşma noktası düşük olduğu için, kış aylarında bu gazın sıvılaşmasını önlemek önemlidir. Bu nedenle, otogaz tankının ve tesisatının izolasyonu iyi bir şekilde yapılmalıdır.
- Otogaz İstasyonları: Soğuk hava koşulları, otogaz istasyonlarından otogaz alırken daha dikkatli olunmasını gerektirebilir. Soğuk hava, gazın akışkanlığını etkileyebilir. Bu nedenle, otogaz istasyonlarında daha yavaş ve kontrollü bir şekilde dolum yapmak faydalı olabilir.
- Aracın Isınması: Kışın aracın motorunun ve iç mekanının ısınması daha uzun sürebilir. Bu nedenle, aracınızın soğuk havalarda daha uzun süre ısınması için gerekli önlemleri almalısınız.
- Performans Değişiklikleri: Soğuk hava, otogazın buharlaşma hızını azaltabilir, bu da motorda performans düşüklüğüne neden olabilir. Bu durumda, motora daha fazla zaman tanımak ve yavaşça hareket etmek önemlidir.
- Antifriz Kullanımı: Soğuk hava koşullarında otogazın daha iyi performans göstermesi için antifriz eklenmesi önerilebilir. Bu, otogazın sıvılaşma noktasını düşürerek daha iyi performans sağlayabilir.
-
Ustam kolay gelsin.
Honda civic fd6 aracımda brc sistem takılı 110000km kullandım hiç bir sorunla karşılaşmadım. Araç motor soğukken zor çalışıyor. Çalıştıktan sonra hiçbir problem yok. Gaza geçtikten sonra tekleme performans düşüklüğü vb. Sorun yok. Sadece geç çalışıyor. Bir kaç gün benzinde kullandım. Benzinde problem yok. Bulunduğum yerdeki brc servisine götürdüm. Enjektör borularını çekip dedektörle kontrol ettiler. Hepsindede gaz kaçağı vardı. 4 enjektörde arızalı dediler. (Regülatörede dedektörle bakıldı onda sorun yok dedi). Benim aklıma takılan 4 enjektöründe aniden bozulması mümkünmü? Yanlış arıza tespiti yapılmış olabilirmi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sayın @core2ibo tabi 4 enejktörün bozulması zorda olsa ihtimal dahilinde hortumu araç stop halinde söküp bir bardak içine sokun kabarcık varsa bozuktur
-
Selamlar aylardır uğraştığım bir rölanti sorunum var.
Çok uzatmak istemiyorum konuyu ama detayları atlayınca geriye bir şey kalmıyor.
Arabam fiat 1.2 8v Rölantide çalışırken 500-800 devir şeklinde bir dalgalanma sorunu yaşıyorum her zaman olmasada.
Bununla ilgili olarak
-Sente kontrolü subap açıklığı kontrolü yaptım.
-Yeni Map sensörü , krank sensörü , Gaz kelebeği gövdesi( rölanti ve tps dahil üzerinde) orjinal olarak taktım.
-Acaba dedim pipolar mı kaçırıyor kauçuk eski. Sıfır bosch pipo takımı aldım.
-Kompresyon testi yaptım. Sağlıklı hepsi eşit ve yüksek
-Su kaçağı yok hiç bir şey yok.
-Belki dedim ısınınca oluşan bir vakum kaçağıdır. Manifolttaki tüm contaları değiştirdim.
-Sıcaklık sensörünü değiştirdim.
-Buji 2 defa değiştirdim. Yanma oranını gözlemlelemek için hepsi eşit derecede ve sağlıklı açık kahverengi tonda.
Emme manifolt map değerleri sağlıklı...
Oksijen sensörlerini test ettim. voltaj değerleri veriyorlar ısıtıcıları sağlam.
Tek bir dayanağım var
Benzinde yaşadığım rölanti sorununu lpgde çok daha fazla yaşıyorum.
Acaba lpg enjektörlerinde bir kaçırma gibi bir durum olabilir bu durum benzin rölantisini veya lpg rölantisini etkileyebilir mi?
bu veya bu gibi durumlar aracın benzinde gidişinide etkiler mi ?
-
Sayın @Atakan Bey
Birçok şeyi denemişsiniz lpg enjektörü kaçırma yapıyor ise sabajh ilk çalıştırmada da sıkıntı yaşardınız ayrıca lpg de düzelmeliydi.Rölanti, aracın hareket etmediği durumdaki motordaki minimum devir hızını ifade eder. Rölanti dalgalanması ise aracın dururken motor devir hızının beklenenden sapması veya dalgalanması diye ifade edilmekte .Rölanti dalgalanması, birkaç nedenle ortaya çıkabilir. Bunlar arasında hava emme sistemi sorunları, yakıt enjeksiyonu problemleri, sensör arızaları veya vakum sızıntıları bulunabilir. Hava alma ve sensör okumalrından ekseri gözlenmekte.iyi bir işin ehli tamirciye ihtiyacınız var Allah yardımcınız olsun
-
Merhaba aracım 2017 corolla 1.33. 2019 Kasımda Prins Technomax lpg kiti taktırdım. Araç 41000 deyken takıldı kit. Zamanında lpg filtre değişimi yaptırdım.
Geçenlerde 180 kmlk bir yol yaptım. Gittiğin yerden 3 saat sonra bir yere gitmek için çalıştırdım 10 sn marş çevirmek zorunda kaldım. Sonra gittiğim yerden 20 dk sonra ayrılırken çalıştırdımdım bu sefer 5ila 8 sn de marş aldı. Ertesi gün yine 10 sn civarı marş aldı. Gazı kestim içindeki gazı bitirdim benzine geçtim, ertesi gün benzinle çalıştırdım araç hemen sorunsuz çalıştı. Belli ki araç kontağı kapatınca lpg sisteminden motora gaz girişi devam ediyor ve aracın boğulmasına sebebiye veriyor.
Şimdi tesbitlerim ve sorum;
1. Soğutma suyunu kokladım gaz kokusu yok. Bu regülatör de sorun olmadığı anlamına mı gelir?
2. Enjektörler de sorun olsa araçta performans düşüşü vs olmaz mı? Ben aracı çalıştırdıktan sonda herhangi bir performans düşüşü olmadan kullanabildim.
En önemlisi benim lpg kitinde arıza yapan parça neresidir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
LPG regülatörler, tipik olarak bir taraftan gazın tanktan çıkışını emer ve diğer taraftan kullanılacak olan cihaza veya araca gazı verir. Emiş tarafında, regülatör tanktan gelen yüksek basınçlı LPG'yi alır ve içerideki vanalar ve ayarlar aracılığıyla basıncı düşürür. Daha sonra, düşük basınçlı gaz, kullanılacak cihaza veya araca doğru yönlendirilir.
Eğer regülatör emiş taraftan gaz veriyorsa, bu ciddi bir güvenlik riski oluşturabilir. Normalde, regülatörün emiş tarafı, tanktan gelen gazı almalı ve basıncı düşürmelidir; gazın tanka geriye gitmesi gerekmez. Eğer regülatör ters çalışıyorsa veya arızalıysa, bu durum ciddi bir tehlike oluşturabilir ve hemen değiştirilmesi veya tamir edilmesi gerekir.
Sizin olayda regülatörün emişten gaz vermesi yahut enjektörün gaz salmasınan kaynaklanan bir duruma benziyor .Böylesi durumlarda her daim soğutma suyunada gaz kokması beklenmez .ve araç seyir halinde iken bu durum sürüşü etkilemez.Aracın bir gün emiş hortumunu bir gün söküp denenmeli
-
Benim bu aşamada yapabileceğim bir şey var mı? Ankarada değilim ehil olmayan kişilere de oynatmak istemiyorum. Ne tavsiye edersiniz. Şu an bulunduğum ildeki prins servisine gitsem sorunu çözebilirler mi? Değiştirmek ve tamir konusunda da öneriniz ya da tavsiyeniz nedir? Buradaki servise gidersem nelere dikkat etmeliyim derdimi nasıl anlatmalıyım?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedavalik -- 7 Şubat 2024; 16:49:48 > -
Regülatörün emişten gaz vermesi yahut enjektörün gaz salmasınan kaynaklanan bir durum herhangi bir lpg servisine gidip durumu izah edin mutlaka gereken özen gösterilerek çözümlenecektir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X