Prins'in üniversiteler ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar dahil tüm içten yanmalı motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. Motora veya supaplara zarar veren en önemli etken yanma sırasında ve sonrasındaki hava+yakıt karısımıdır. Karışımın fakir veya zengin olması aracınıza zarar verilmesine neden olur. Özellikle euro5 sınıfı araclarda emisyonlar, dolayısıyla karışım oranı araç için çok kritiktir. Teknolojik olarak araca uyum sağlayamayacak sistemler aracınıza zarar verebilir. Prins, üstün teknolojisi sayesinde benzinle bire bir özelliklerde çalışır. Prins sistemi bulunan tüm motorlarla uyumlu çalışabilen LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır. |
Şimşek Otogaz Destek -(Ankara) Sorun Cevaplıyoruz ... (26. sayfa)
-
-
Araçta Ramses oto gaz takılı gaz kesici nerede yer alıyor. Regülatör üstünde mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sayın @asemihc
Ramses lpg kitlerinin gaz valfi regülatör üzerinde olanıda var olmayıp ayrı bulunanıda var .Tabiki sizinkini görmek gerekli .
-
Arabamda brc my11 sıralı regülatör var. Atiker 130kw sıralı regülatör ile değiştirsem bi sorun yaşarmıyım? Arada 3 4 bin fiyat farkı var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ORJİNAL ISI MÜŞÜRÜNÜ KULLANDIKTAN SONRA SORUN OLMAZ DÖNÜŞÜM APARATLARI VAR PİYASADA MUTLAKA ORJİNAL ISI MÜŞÜRÜNÜ YENİ BEYNE DAHİL ETTİRİN
-
Teşekkür ederim cevap için , eski regülatörde ısı müşürü yok , oyüzden yeni atikerde ısı müşürünü kullanmayacağım o halde.
Normalde bi depo tank ile 320km yol gidiyorum , son zamanlarda 1 depo ile 200km gitmeye başladı , içinde çeyrek depo gaz olmasına rağmen araba kendiliğinden benzine atıyor. Sanırım basınç yetersiz geliyor. Bunun sebebi regülatör olmasi muhtemeldir değilmi? Oyüzden değistireceğim de
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
BASINÇ DÜŞÜK AYARLANMIŞTIR LÜTFEN KONTROL EDİNİZ
-
merhaba sayın @simsekotogazankara
montaj yapılan yer bölge distrübütörü vasıtasıyla Hollanda'ya ulaşıldı. ancak sanırım bunu mail yoluyla yapıyorlar. Yaklaşık 15 gün oldu bildireli. Ancak online olarak araca bağlanılmadı hiç bir şekilde.
Bu süreçte süreç uzun mu sürüyor bunu merak ediyorum. bu kadar uzaması da gerçekten can sıkıcı bir durum. araba devir düzensizliği yapıyor o da nerdeyse şanzıman titremesine sebep oluyor ilk kalkış anında.
-
sayın @artarakazalan
Hollanda da değişik yerli bayramlar üst üste geldi şuan bu yüzden biraz gecikme olmuş olabilir montaj firması takip dosyası oluştursun hollandaya atılsın böylece çözümleniyor .hiç merak etmeyin mutlaka çözümlenir prinsin arge kısmına güveniyoruz .
-
Takviye Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Akü takviyesinde doğru bir akım ve kişisel güvenlik önlemleri için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür:
- Öncelikle akülerin bağlanması için kullanacağınız akünün aynı amper değerlerinde olmasına dikkat etmelisiniz.
- Akü takviye yapma işlemine başlarken akü kablolarının pervane, egzoz gibi hareketli ya da yüksek ısılı alanlara temas etmemesine özen göstermelisiniz.
- Yine kabloların takılması esnasında yüzük, bilezik ve saat gibi metal türevi aksesuarları çıkarmalısınız. Bunun sebebi herhangi bir kısa devre oluşumu durumunda, metal parçaların ısınmasının önüne geçmektir.
- Her iki araç da çalıştıktan ve akü şarj edildikten sonra ilk olarak boş akülü araçtan ve ardından dolu akülü araçtan kabloları çıkarıp şarj işlemini sonlandırmalısınız.
-
LPG Araç Arızaları Nelerdir?
Araçlarda benzin ve dizelden sonra sıklıkla tercih edilen LPG’dir. Benzinli otomobillerde dönüşümü yapılarak kullanılan LPG sistemi, ekonomik kullanımı ve yakıt faydası sayesinde sürücüler tarafından beğeniliyor. Ülkemizdeki benzin fiyatlarını yakından takip ediyoruz. Hepinizin de bildiği üzere yükselen benzin fiyatlarına karşı araçlara LPG taktırmak kaçınılmaz oluyor. Pek çok benzinli araca sonradan monte edilen LPG sistemi birtakım arızalara sebep olmaktadır. İşte en sık karşılaşılan 110 LPG’li araç arızası:
LPG Sigortası Atma
En sık karşılaşılan 10 LPG’li araç arızası listemizin ilk sırasında LPG sigorta atma bulunuyor. LPG sistemi bağlanırken aracın elektrik tesisatına LPG’nin çalışma şeklini kontrol edecek elektrik bağlantıları yapılır. Uygulama sırasında ya da daha sonra kullanımlar sebebiyle LPG sigortası atabiliyor. Fakat bu durumun birkaç sebebi bulunmaktadır. LPG sigortası atma sebepleri şunlardır:
- Düşük amperli sigorta (Tavsiye edilen 10 amper)
- LPG kablo tesisatının su alması ve tesisat kablolarında gevşeklik
- Kesici valflerinde kısa devre
- LPG düğme arızası
Arıza Lamba Yakma Sorunu
LPG sistemi genellikle araçların üretiminde gelmediği; sonradan araçlara uygulandığı için birtakım sorunlara sebep olmaktadır. Arıza lamba yakma sorunu da bu sorunlardan biridir. Yakından inceleyelim:
- Araca uygun olmayan LPG enjektörü ve enjektör nozulları kullanılması
- Enjektör sisteminin ve kablo tesisatının doğru yapılmamış olması
- LPG ayarının doğru yapılmaması
- Aracın beyin arızasından dolayı yakıt karışımını doğru yapamaması
Gaz Göstergesi Arızası
Gaz göstergesi arızasının temelde 4 sebebi vardır:
- LPG şamandırası arızalı ise gaz göstergesi doğru çalışmaz
- LPG sensör camında arıza varsa bu da gaz göstergesinin arızası olabilir
- Sensör kablosundaki sorun da gaz göstergesi arızasının nedenidir.
- LPG anahtarında yüksek ya da düşük akımdan kaynaklanan arızadan dolayı gaz göstergesinde problem meydana gelebilmektedir.
LPG’ye Geç Geçme Arızası
Sıralı sisteme sahip LPG’li aracınız varsa ilk etapta benzinde çalışır. Ardından gaza geçiş yapar. Fakat bazen geçişi yapamayabilir. Bu durum en sık karşılaşılan 10 LPG’li araç arızasından biri olan LPG’ye geç geçme arızası olarak nitelendirilir. Sebepleri ise şunlardır:
- LPG ayarı yapılırken geçiş ısısı yüksek olarak yapılmışsa motor ısınana kadar geçiş gerçekleşmeyebilir.
- Motor suyunun eksik olması, su termostat arızası, devirdaim pompasının regülatöre gerekli suyu gönderememesi de arıza sebebidir.
- Son olarak da regülatör ısı sensöründe sorun olduysa ısı seviyesini doğru göstermeyebilir. Bu durum aracın beynine yanlış sinyal gönderip LP’ye geçişi geç yapabilir.
Vitesi Boşa Alınca Aracın Stop Etme Arızası
Aracı boşa aldığınız zaman araç stop ediyorsa bunun başlıca sebepleri bulunmaktadır.
- Aracın LPG’ye geçiş ısısının düşük olması, aracın stop etmesine sebep olabilir.
- Bunun yanı sıra regülatör arızası, map sensörü arızası, LPG enjektör arızası da vitesi boşa alınca stop etme arızası yaratabilmektedir.
- Gaz kelebeği kirlenmişse rolantide düzensizlik yapabilir.
LPG’li Araçlarda Rolanti Arızası (Sıralı Sistem)
En sık karşılaşılan 10 LPG’li araç arızasından biri de rolanti arızası. Peki sıralı sistemin uygulandığı birçok araçta sıkça karşılaşılan bu sorun nasıl gerçekleşiyor? Genellikle ilk çalıştırmada araç stop edecekmiş gibi olur. Titremeye başlar ardından da stop eder. Sebepleri şöyle sıralanmaktadır:
- En sık karşılaşılan sebep mevsimsel değişimlerdir. Ülkemizde dört mevsimi yıl boyunca yaşanmaktadır. Nitekim öyle bölgeler var ki yazın çok yüksek sıcaklıklar yaşanırken, kışın eksi derecelere ulaşmaktayız. Bu yüzden LPG ayarınızı mevsimsel geçişlerde kontrol ettirmeniz kesin çözüm olacaktır.
- İlk çalıştırma esnasında motor ısısının düşük olması ve rölanti dengesizliği yaşanır. Bu durumun başlıca etmeni LPG regülatöründen kaynaklanır.
- Bunun yanı sıra LPG beynindeki arıza, enjektör değişimi sonrasında nozulların küçük açılması da rolanti arızasına sebep olmaktadır.
LPG Sisteminin Gaz Bitince Benzine Geçmeme Sorunu
Sıralı sisteme sahip araçlarda benzin ve LPG geçişi otomatik olarak gerçekleşmektedir. Nitekim aracın LPG tankındaki gazı biterse araç direkt benzine geçiş yapar. Fakat bazen bu geçişi gerçekleştiremeyebilir. Gaz bitince benzine geçmeme sorununun iki temel sebebi vardır:
- LPG sisteminin montajı sırasında mutlak basınç sensörünün devre dışı bırakılması
- Mutlak basınç sensörünün arızalı olmasından kaynaklanmaktadır
LPG Sisteminin Kendiliğinden Gazdan Benzine Geçme Arızası
En sık karşılaşılan 10 LPG’li araç arızası listesinde yer alan bir diğer madde ise LPG sisteminin kendiliğinden gazdan benzine geçme arızasıdır. Bu durumun sebepleri ise şöyledir sıralanıyor:
- LPG sisteminin beyninde arıza
- Mutlak basınç sensörünün bağlantı hortumunun aşınmasından dolayı araç beynine yanlış basınç verisi göndermesi
- İklimsel değişimlerden kaynaklı regülatör basıncındaki değişim
- Mutlak basınç sensörünün arızası
Aracın Gaz Yememe Arızası
Sıralı sistem LPG’li otomobile sahipseniz gaz pedalına bastığınızda gereken gücü alamadığınız anlar olabilir. Bu durumun temel sebepleri şunlardır:
- Gaz ayarı kısık olduğu zaman aracın gaz yememe arızası meydana gelir
- Regülatör arızası, lpg enjektör nozul çaplarının doğru olmaması veya yanlış takılması da bu arızaya sebep olur
- Motordan kaynaklanan sebeplerden de araç gaz yememe sıkıntısı yaşayabilir
Araçtaki Gaz Kokusu
En sık karşılaşılan 10 LPG’li araç arızası listemizin son maddesi ise araçtaki gaz kokusu. Bu durumun pek çok sebebi olmakla birlikte araca binen yolcuları oldukça tedirgin etmektedir.
- Araçtaki gaz kokusunun en temel sebeplerinden birisi LPG sistemindeki bağlantılarda olan gevşemedir
- LPG regülatöründeki oluşan arıza da araçta gaz kokusuna sebep olur
- Egzoz ya da manifold’da kaçak varsa bu sorun yaşanabilir
- Kullanılan LPG yakıtı katkılı ya da yağlıysa LPG bağlantı noktalarının yağlanmasına ve ardından da gaz kokusuna neden olabilir
LPG Arıza Göstergesi Nedir?
LPG Arıza Göstergesi, LPG’li araçlardaki sorunlar konusunda uyaran sistemin görünen yüzüdür. Aracınızdaki olası büyük bir sorunda bu gösterge yanarak sizi uyarır. Genellikle 3 farklı sebep arıza göstergesinin uyarı vermesine sebep olur. Bunlar; LPG kit montajının veya kalibrasyon parametrelerinin yanlış yapılması, LPG enjektörlerinde arıza oluşması veya daha en başında araca uygun LPG kitinin takılmamış olmasıdır.
LPG Arızası Nasıl Anlaşılır?
LPG’li araçlarda oluşan arızalar genellikle fark edilebilen arızalardır. Araçta koku duyulması, aracın stop etmesi, rölanti sorunu, motorun geç çalışması gibi fark edilebilen arızaların dışındaki tüm arızalarda LPG Arıza Göstergesi sizi zaten uyaracaktır.
-
Benzinli Arabalarda kullanılan en yaygın enjeksiyon türleri şunlardır:
1. Sıralı Enjeksiyon (SI): Bu, benzinli motorlarda yaygın olarak kullanılan bir enjeksiyon sistemidir.expand_more Enjektörler, emme manifolduna monte edilir ve her bir enjektör, belirli bir silindir için yakıtı püskürtür. SI sistemleri, nispeten basit ve ucuzdur, ancak en gelişmiş enjeksiyon sistemleri kadar verimli değildirler.exclamation
2. Çok Noktalı Enjeksiyon (MPI): MPI, SI sistemine benzer, ancak her bir silindir için birden fazla enjektör kullanır. Bu, daha iyi yakıt atomizasyonu ve yanma sağlar, bu da daha fazla güç ve verimlilik sağlar. MPI sistemleri, SI sistemlerinden daha pahalıdır, ancak daha modern benzinli motorlarda yaygın olarak kullanılmaktadır.
3. Doğrudan Enjeksiyon (DI): DI, hem benzinli hem de dizel motorlarda kullanılan en gelişmiş enjeksiyon sistemidir. Yakıt, emme manifolduna değil doğrudan silindir içine püskürtülür.expand_more Bu, daha kontrollü bir yanma sağlar ve daha fazla güç, verimlilik ve daha düşük emisyon sağlar.expand_more DI sistemleri, diğer enjeksiyon sistemlerinden daha pahalı ve karmaşıktır, ancak en modern motorlarda giderek daha yaygın olarak kullanılmaktadır.
-
Merhaba ustam @simsekotogazankara 2003 model honda vtec 2 kasa aracıma 2013 yılında sıralı sistem lovato kit lpg taktırdım bugüne kadar memnunum her 10 binde lpg filtrelerini değiştirdim 50 binde regülatör iç filtre değişti ama son bir aydan beri aracım lpg de giderken hafiften radyatörden su eksiltmeye başladı 100 km de bir su bardağı kadar eksiltiyor ama benzinde giderken su eksiltme olmuyor benzinde giderken araç içindeki düğmeden basıp benzine geçiyorum lpg şamandıradan vanayı kapatmadan deneme yaptım bu şekil yani içerden düğmeye basıp benzinle gitmem doğrumu kendim biraz araştırdım lpg regülatör altındaki giriş çıkış borularında su yani antifirize benzeyen lekeler var kuruyup kalmış acaba boruların kelepçe yada direklerinden mi kaçırıyor diyaframdan olsa beyin üzerinde leke olur ama yok sizce nereden olabilir sonuçta 11 yıl önce takılan bir sistem ve bugüne kadar su eksiltme dışında sorunsuz biniyorum aracımda lpg de su eksiltme dışında sorun yok ne çekişten düşme ne tekleme ne gazdan benzine atma gibi bir durum yok. Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sayın @deryadeniz
öncelilkle periyodik bakımlarınıza bu denli dikkat etmiş olmanız çok sevindirici .Araçlardaki su eksitme genellikle birkaç farklı nedenle olabilir:
- Motor Soğutma Sistemi Problemleri: Motor soğutma sistemi suyun sızmasına veya kaçmasına neden olabilir. Bu genellikle su pompası, hortum bağlantıları veya radyatör gibi parçalardaki sızıntılardan kaynaklanabilir.
- Isı Eşanjörü Arızaları: Isı eşanjörleri, aracın farklı sistemlerinden geçen sıvıların ısı transferi için kullanılır. Bunlar sızıntıya neden olabilir.
- Radyatör Problemleri: Radyatörde çatlaklar veya bağlantı noktalarındaki sızıntılar, suyun kaybına yol açabilir.
- Klima Sistemi: Araçta bulunan klima sisteminin soğutma suyu hattında sızıntı olması durumunda su eksitmesi yaşanabilir.
- Su Deposu ve Bağlantıları: Araçta bulunan su deposu veya onun bağlantı noktalarındaki sızıntılar da su kaybına neden olabilir.
- Silindir Kapağı Contası: Motor silindir kapağı contasında bir sızıntı olması durumunda motor bloğuyla silindir kafası arasındaki sıvı geçişine neden olabilir.
Bahsetmiş olduğunuz su dirseklerinde ki Antifriz kalıntılarının kristalleşmesi, soğutma sisteminde bazı sorunlara işaret edebilir. Antifriz, motorun aşırı ısınmasını önlemek ve soğuk havalarda donmasını engellemek için kullanılır. Ancak bazı durumlarda antifriz kalıntıları kristalleşebilir. Bu durumun nedenleri ve sonuçları şunlar olabilir:
Nedenleri:
- Eski Antifriz: Antifriz zamanla etkinliğini yitirebilir ve kristalleşmeye başlayabilir. Bu nedenle, antifrizi düzenli olarak değiştirmek önemlidir.
- Yanlış Karışım Oranı: Antifriz ve su karışım oranı yanlışsa, antifriz etkili bir şekilde çalışmayabilir ve kristalleşebilir. Genellikle %50 antifriz ve %50 su karışımı önerilir.
- Kalitesiz Antifriz: Düşük kaliteli antifrizler, motorun yüksek sıcaklıklarına dayanamayabilir ve kristalleşme eğiliminde olabilir.
- Soğutma Sistemi Problemleri: Soğutma sisteminde sızıntılar, tıkanıklıklar veya diğer problemler antifrizin kristalleşmesine yol açabilir.
- Kimyasal Reaksiyonlar: Farklı türde antifrizlerin karıştırılması kimyasal reaksiyonlara ve kristalleşmeye neden olabilir.
Sonuçları:
- Tıkanmalar: Kristalleşmiş antifriz, soğutma sisteminde tıkanmalara neden olabilir. Bu da motorun yeterince soğutulamamasına ve aşırı ısınmasına yol açabilir.
- Korozyon: Kristalleşmiş antifriz, motor ve soğutma sistemi parçalarında korozyona neden olabilir.
- Pompa Hasarları: Su pompası ve diğer hareketli parçalar kristalleşmiş antifriz nedeniyle hasar görebilir.
- Verimlilik Kaybı: Soğutma sisteminin verimliliği düşebilir, bu da motorun performansını olumsuz etkileyebilir.
Önlemler:
- Düzenli Bakım: Soğutma sisteminin ve antifrizin düzenli olarak kontrol edilmesi ve değiştirilmesi gereklidir.
- Doğru Karışım Oranı: Antifriz ve su karışım oranının doğru olduğundan emin olun.
- Kaliteli Antifriz Kullanımı: Yüksek kaliteli ve doğru türde antifriz kullanın.
- Sızıntıların Kontrolü: Soğutma sisteminde herhangi bir sızıntı olup olmadığını düzenli olarak kontrol edin ve gerekli onarımları yapın.
Sonuç Olarak Tavsiyemiz :
1-Öncelikli olarak su bağlatı t lerini kontrol edip kelepçeleri tekrar sıkın.
2-Regülatör çevre civatalarını imkanınız varsa tekrar sıkın
3-Regülatör Su giriş dirseklerini tekrar sıkın
4-Radyatör suyunu tamamen boşaltıp kaliteli bir antifriz alıp önerilen su ile (su mutlaka saf su olacak ) karıştırıp doldurmak
saygılar...
-
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim Allah hayırlı müşteri versin bereketli kazançlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabayı dün sadece benzinde denedim 45 derece hava sıcaklığı vardı rampa düz yol karışık klima açık otobanda 140a kadar bastım 136 km yol yaptım dün gece arabayı parkettim araca bugün hiç binmedim bu akşam üzeri kontrol amaçlı radyatörü açıp baktım su milim eksilmemiş o halde sorun LPG t borularda ve dirseklerde desek yerimidir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deryadeniz907 -- 15 Temmuz 2024; 21:20:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
siz benzinde kullansanız dahi boru ve dirdseklerden su geçtiği için kaçak varsa yine sızar
-
2021 model otomatik 1.4 mpi i20 aracıma bir hafta önce atiker gold taktırdım usta bağlantı yaparken yağ borusunu deldi sanırım (ne yapacağını telefonda sorarken duydum 4 tane vida ile kapat dendi )araç 250 km de motor daki yağın yarısını yakıyor egzozdan çok ciddi duman atıyor insanlar önü ğ kesiyor araba duman atıyor bir sıkıntı var diye ve çözüm üretemiyor usta yardımcı olursanız çok sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sayın @tomreader2010 bu çok kötü bir durum .Hangi il de ve hangi servisde oldu bilmiyoruz ama çok vahim bir durum .yapılacak tek şey aracın masrafı ne ise montaj yapan firmaya ödetmek .hatasına sahip çıkması lazım .resim varsa atın isterseniz özelden .geçmiş olsun
-
Landirenzo eculu lpg sistemine ayar yapılmıyor mu? Bir kaç yere sordum biz yapmıyoruz dediler.Lpg yi takan olgunlar otogaza gidip sordum enjektörler ve regülatör farklı markayla
değiştiği için ayar tutmaz yapamayız denildi.Araçtaki sorun kış aylarında araç lpg ye geçince devir dalgalanmaya başlıyor çok nadir stop ettiği de oldu, hararet 90 dereceyi geçince
düzeliyor.Benzinde ne soğukken ne sıcakken herhangi bir sorun yok rolanti ip gibi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X