Şimdi Ara

Şimşek Otogaz Destek -(Ankara) Sorun Cevaplıyoruz ... (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
556
Cevap
10
Favori
22.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • erdm6 kullanıcısına yanıt

    SAYIN @erdm6


    Malesef bizde landirenzo yok .Tavsiyem elektronik set ( ecu +kablo set +map+anahtar ) değişimi.

  • havalar soğuyor peki antifriz seçiminde neye dikkat edelim

    Araçlarda kullanılan antifrizlerin rengi, kimyasal bileşimlerine ve formüllerine göre değişir. En yaygın kullanılan antifriz renkleri yeşil, kırmızı, mavi, sarı ve pembe olabilir. Ancak, bu renkler antifrizin sadece markasını ya da türünü gösterir, işlevselliği açısından renk değil, kimyasal bileşimi önemlidir. İşte temel antifriz türleri:


    ### 1. **Yeşil Antifriz (Inorganik Asit Teknolojisi - IAT):**

      - Genellikle eski model araçlarda kullanılır.

      - İçeriğinde inorganik asitler ve silikat bulunur.

      - Koruma süresi daha kısadır, 2-3 yılda bir değiştirilmesi gerekir.


    ### 2. **Kırmızı/Pembe Antifriz (Organik Asit Teknolojisi - OAT):**

      - Daha yeni model araçlarda kullanılır.

      - Silikat ve fosfat içermez.

      - Daha uzun ömürlüdür, genellikle 5 yıl veya 250.000 kilometreye kadar dayanır.


    ### 3. **Mavi/Sarı Antifriz (Hibrit Organik Asit Teknolojisi - HOAT):**

      - Organik ve inorganik asitlerin bir karışımıdır.

      - Silikat içerir ama fosfat içermez.

      - Koruma süresi OAT antifrizlere yakındır, yaklaşık 5 yıl veya 250.000 kilometre.


    ### Antifriz Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler:

      - **Araç üreticisinin önerdiği antifriz türüne** mutlaka bakılmalı. Kullanıcı kılavuzunda genellikle hangi tür antifriz kullanılması gerektiği belirtilir.

      - **Farklı türdeki antifrizlerin karıştırılmaması** önerilir, çünkü kimyasal reaksiyonlara neden olup soğutma sistemine zarar verebilir.

      - **Antifrizdeki renk farkı önemli değil**, formülü önemlidir. Aynı tür kimyasal yapıya sahip antifrizler farklı renklerde olabilir, bu yüzden arabanızın gereksinimlerine uygun antifrizi kullanmak en doğrusudur.


    Araç kılavuzunda belirtilen antifriz tipine sadık kalmak, aracınızın soğutma sisteminin uzun ömürlü ve sorunsuz çalışmasını sağlar.





  • simsekotogazankara S kullanıcısına yanıt

    Daha önce de müşteriniz olmuştum. 2020 model otomatik hyundai i20 aracım için hangi kiti önerirsiniz? Özelden fiyat ve taksit seçeneklerinizi gönderir misiniz

  • C.. C kullanıcısına yanıt

    SAYIN @C.. ÖZELDEN CEVAP VERİLDİ

  • Merhabalar hayırlı işler.

    Yeni 2016 model Kia Sportage Gtline 1.6 tgdi dct 177 hp 4x4 araç aldım. Üzerinde sanırım prins vsi2 di (Ecu üzerinde AFC-2.1 V3 Dİ 4D yazıyor) lpg sistemi var. Yaklaşık 65000 km önce takılmış ve filtreler yeni değişmiş. Müsadenizle bir kaç sorum olacak.

    Bir çoğu pc ye bağlayıp kontrol etmeniz gereken şeyler olsa gerek ama mümkünse teorik olarak da detaylı öğrenmek isterim.

    -İlk soğuk çalışmada yüksek devirde başlayıp ısındıkça yavaş yavaş düşmesi gerekirken gaza geçene kadar rolanti daha dalgalı in çıklı (2000-1200-1800-1400-1600-1000 gibi) hareket ediyor. Bunun lpg sistemiyle alakası olabilir mi?

    -Çekişinde ,gaza geçişinde , rölantide vs gayet stabil hiç bir problem görünmüyor. Tüketimim şehirlerarası sakin kullanım klima açık her iki depo da fullenerek ölçtüğümde 490 km de 37,5 litre lpg 1 lt benzin (yol bilgisayarının %5 fazlası lpg ) (7,65 lpg-0,2 benzin/100 km) tüketti. Benzini daha fazla tüketmesini bekliyordum bu bir sorun oluşturur mu ?

    -Bu kitte benzin tüketimi ilk ısınma ve lpg ye geçiş hariç normal seyir halindeyken nasıl oluyor devirlemi alakalı yoksa belli süre aralıklarıyla mi benzin püskürtüyor ? Afr ayarı yapılıyor mu ,araca göre paket program mı atılıyor ?

    -Tank 55 lik simit ancak lpg bittikten sonra boş depo max 38,5-39 litre lpg alıyor tırr sesi çıkarmadan direk kesiyor.44-45 litre alması lazım diye düşünüyorum. Şamandırada mı problem vardır veya programın sistem basınç ayarıyla (varsa) mı alakalıdır ?

    -Lpg göstergesi çok alakasız gösteriyor. Bitmeye yakınken bile full göstermeye devam ediyor. Sonra bi kaç tık düşüyor ardından yine full gösteriyor vs. depodaki seviye yarım gösteriyor düğme deki hala full :) Tam tutarlılık beklemiyorum zaten ama depo durumuyla yakınlığı hiç yok(Şamandıra deponun bagaj kapağına yakın kısmında). Buda programla alakalı olabilir mi?

    Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler





  • sarıbaykuş S kullanıcısına yanıt

    Sayın Baykuş


    1.soru :İlk soğuk çalışmada yüksek devirde başlayıp ısındıkça yavaş yavaş düşmesi gerekirken gaza geçene kadar rolanti daha dalgalı in çıklı (2000-1200-1800-1400-1600-1000 gibi) hareket ediyor. Bunun lpg sistemiyle alakası olabilir mi?

    cevap :Otomobiliniz deki rolanti dalgalanması lpg den olduğunu düşün müyoruz olası nedenler .

     

    ### 1. **Hava Kaçağı**

    - Motor sistemine fazla hava girişi olduğunda, hava/yakıt karışımı bozulur ve rölanti dalgalanmaları meydana gelir. Hava kaçağı, emme manifoldundaki contaların eskimesi veya vakum hortumlarının hasar görmesiyle ortaya çıkabilir.

     

    ### 2. **Kirli veya Arızalı Rölanti Kontrol Valfi (ICV)**

    - Rölanti kontrol valfi, motorun rölanti hızını ayarlayan bir parçadır. Bu valf kirlenmişse ya da düzgün çalışmıyorsa motor rölantide düzensiz çalışabilir. Valfin temizlenmesi veya değiştirilmesi gerekebilir.

     

    ### 3. **Kirli Gaz Kelebeği**

    - Gaz kelebeği motorun aldığı hava miktarını kontrol eder. Eğer kirliyse ya da karbon birikintileri varsa, bu durum rölanti dalgalanmalarına neden olabilir. Gaz kelebeğinin temizlenmesi genellikle sorunu çözer.

     

    ### 4. **Arızalı veya Kirli MAF Sensörü**

    - **MAF (Mass Air Flow) sensörü**, motorun aldığı hava miktarını ölçer ve motor kontrol ünitesine (ECU) bu bilgiyi gönderir. Bu sensör arızalandığında, yanlış hava/yakıt karışımı oluşur ve rölanti dalgalanabilir.

     

    ### 5. **Yakıt Sistemi Sorunları**

    - **Yakıt enjektörlerinin** tıkanması, yakıt filtresinin kirlenmesi veya yakıt pompası sorunları gibi nedenlerle motor yeterli yakıtı alamayabilir. Bu da rölantide dengesiz çalışmaya yol açabilir.

     

    ### 6. **Buji ve Ateşleme Sistemi Sorunları**

    - **Buji**, **buji kabloları** veya **bobin** arızaları, ateşlemenin dengesiz olmasına ve motorun düzgün çalışmamasına neden olabilir. Bu da rölantide dalgalanmalara yol açar.

     

    ### 7. **EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) Valfi Sorunları**

    - EGR valfi egzoz gazlarını motorun yanma odasına geri göndererek emisyonları azaltır. Eğer bu valf sıkışmışsa veya düzgün çalışmıyorsa, rölanti düzensizleşebilir.

     

    ### 8. **Oksijen (Lambda) Sensörü Sorunları**

    - Oksijen sensörleri egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçer ve motorun hava/yakıt karışımını ayarlar. Bu sensör arızalıysa, motorun hava/yakıt karışımı doğru şekilde düzenlenemez ve rölanti dalgalanabilir.

     

    ### 9. **Motor Kontrol Ünitesi (ECU) Problemleri**

    - Motor kontrol ünitesi, çeşitli sensörlerden gelen verileri işleyerek motorun hava/yakıt karışımını düzenler. Eğer ECU yazılımında bir sorun varsa veya doğru ayarlanmamışsa, rölanti sorunları yaşanabilir.

     

    ### 10. **Soğutma Sistemi Sorunları**

    - Motor soğutma sistemi düzgün çalışmıyorsa (örneğin, termostat arızalıysa veya soğutma sıvısı eksikse), motor sıcaklığı dengesiz olabilir ve bu da rölanti dalgalanmalarına neden olabilir.

     

    ·       TAVSİYEMİZ:Boğaz kelebeği temizliği ve benzin deposuna wurtz marka katkı atın.

     

    2.soru :-Çekişinde ,gaza geçişinde , rölantide vs gayet stabil hiç bir problem görünmüyor. Tüketimim şehirlerarası sakin kullanım klima açık her iki depo da fullenerek ölçtüğümde 490 km de 37,5 litre lpg 1 lt benzin (yol bilgisayarının %5 fazlası lpg ) (7,65 lpg-0,2 benzin/100 km) tüketti. Benzini daha fazla tüketmesini bekliyordum bu bir sorun oluşturur mu ?

     

    cevap : vsi di teknolojisin de benzin tüketimi son güncellemelerle minumum değerlere çekildi .Prins optimum bu değerleri araçta herhangi bir problem oluşmayacak şekillde ayarladı .sorun olmayacaktır.

     

    3.soru :Bu kitte benzin tüketimi ilk ısınma ve lpg ye geçiş hariç normal seyir halindeyken nasıl oluyor devirlemi alakalı yoksa belli süre aralıklarıyla mi benzin püskürtüyor ? Afr ayarı yapılıyor mu ,araca göre paket program mı atılıyor ?

     

    cevap : Direkt enjeksiyonlu araçlarda LPG sistemleri, benzinli motorlarla benzer şekilde çalışır, ancak motorun yakıt püskürtmeteknolojisi nedeniyle farklı ayarlamalar gerektirir. Direkt enjeksiyonlu motorlar, yakıtı doğrudan yanma odasına enjekte ettiği için, klasik çok noktadan enjeksiyonlu motorlardan (MPFI) farklıdır. Bu da LPG dönüşüm sistemlerinin çalışma mantığını ve uygulama şeklini etkiler. İşte direkt enjeksiyonlu araçlarda LPG sisteminin çalışma mantığı: Direkt enjeksiyonlu motorlar, benzini doğrudan silindir içine püskürtür. Bu, yakıtın tam olarak yanma odasına girmesini ve daha verimli bir yanma sürecini sağlar. Bu motorlar, daha iyi performans ve daha düşük emisyon için tasarlanmıştır, ancak yakıt püskürtme işlemi yüksek basınç altında gerçekleşir.Motor soğuk çalıştırıldığında ve ilk çalıştırma anında sistem kısa süreliğine benzin kullanır. Araç ısındığında LPG sistemine geçiş yapılır.Direkt enjeksiyonlu araçlarda LPG sistemi tamamen LPG ile çalışmaz; bu motorlarda az miktarda benzin de kullanılır. Bunun nedeni, direkt enjeksiyonlu motorların yüksek basınçlı yakıt sistemlerinin yapısına uyum sağlamak içindir. Yani, motor çalışma sırasında hem LPG hem de benzin kullanır.Bu arabalarda afr olmaz .paket program kullanılmakta .

      

    4. soru :-Tank 55 lik simit ancak lpg bittikten sonra boş depo max 38,5-39 litre lpg alıyor tırr sesi çıkarmadan direk kesiyor.44-45 litre alması lazım diye düşünüyorum. Şamandırada mı problem vardır veya programın sistem basınç ayarıyla (varsa) mı alakalıdır ?


    Cevap 4: Tankın dolumu otomatik olarak maksimum %80 kapasiteye kadar yapılır. Bu, tankın güvenli dolum limiti olup genleşme payı ayrılmak amacıyla yapılır. LPG gazı sıcaklık değişimlerine duyarlı olduğu için %100 dolum yapılmaz.55 lt tank 44 lt gaz almalıdır.son 5-10 lt kala ses çıkarması gayet normal.


    Soru 5 : Lpg göstergesi çok alakasız gösteriyor. Bitmeye yakınken bile full göstermeye devam ediyor. Sonra bi kaç tık düşüyor ardından yine full gösteriyor vs. depodaki seviye yarım gösteriyor düğme deki hala full :) Tam tutarlılık beklemiyorum zaten ama depo durumuyla yakınlığı hiç yok(Şamandıra deponun bagaj kapağına yakın kısmında). Buda programla alakalı olabilir mi?


    Cevap 5 :bu durum level sensör ve kalibrasyonu ile alakalı bir durum .bunu serviste kontrol ettirmelisiniz.





  • simsekotogazankara S kullanıcısına yanıt

    Uzun ve detaylı cevabınız için çok teşekkürler.

    Ancak 4. soruyu yeterince açık soramadım sanırım. Boş depo en fazla 39 litre alıyor daha fazla almıyor. Bunun 44-45 litre alması için kalibrasyona mı ihtiyaç var ?

  • sarıbaykuş S kullanıcısına yanıt

    şamandranızı servise göstermenizde fayda var.

  • O servis kuvvetle muhtemel siz olacaksınız. İlginiz ve cevaplarınız için tekrardan teşekkürler iyi çalışmalar

  • Merhaba,2005 model BMW 320i aracıma LPG sistemi taktırdım.Aracımda LPG sisteminde çekiş hiç yok zaten ama Benzinde de çekiş düşük,rölanti de dururken devir dalgalanması,gaza yüklenince aracın önceki haline göre hızlanmaması zorlanması gibi durumlar var.Sizce sorun nedir Araca LPG takılırken emme Manifoldu sökülerek işlem yapıldı sizce hava mi alıyor araç.
  • OĞUZ? kullanıcısına yanıt

    kuvvet muhtemel hava alma olabilir .mntajcı firma kontrol sağlasın

  • Ssang Yong Torres LPG takılır mı? Takılırsa performans düşüklüğü olur mu? Yakıt tasarrufu nedir? Eğer takılırsa siz hangi marka LPG yi önerirsiniz?

  • alirefo kullanıcısına yanıt

    sayın @alirefo


    Ssang Yong Torres aracınıza uyumlu kit prins vsi3di kiti takılabilmekte .Prformansdan asla taviz vermeden %45 tasarruf edebilmek mümkün saygılar .

  • Merhaba.


    Aracım Yakıt/gaz deposu: havalandırma bozuk ağır kusuru ile muayeneden kaldı. Ne yaptırmam gerekiyor. Kaça malolur? Bu işlemi yaptırdıktan sonra sızdırmazlık raporu almam gerekirmi?


    iyi çalışmalar.

  • melih2807 M kullanıcısına yanıt

    Yakıt/gaz deposu: havalandırma bozuk ağır kusuru" ifadesi, genellikle araç muayenelerinde veya teknik denetimlerde karşılaşılabilecek bir durumdur. Bu ağır kusur, şu durumlarda raporlanır:

    1. Havalandırma Sistemi Tıkalı veya Çalışmıyor: Yakıt deposunun havalandırma sistemi, buharlaşan yakıt gazlarının güvenli bir şekilde dışarı atılmasını sağlar. Eğer bu sistem düzgün çalışmıyorsa, yakıt buharı basınç oluşturabilir ve bu hem güvenlik riski oluşturur hem de emisyon kurallarını ihlal eder.
    2. Sistemde Kaçak veya Tesisat Bozukluğu: Depo havalandırma sistemindeki kaçaklar veya tesisatta gözle görülür hasarlar, bu kusura neden olabilir.
    3. Havalandırma hortumunda yırtık kapakta çatlak ve conta yokluğunu ifade eder ortalama 500 ile 1000 tl arası masraf değişkendir görmek LAZIM
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.