Şimdi Ara

sıralı sistemde lpg ye geçiş ayarını düşürme (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
34.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 45snde 1.5 litre suyu kaynatan yani 100derece sıcaklığa çıkaran kettle 6 litre suyu 45 saniye içerisinde 25 derece sıcaklığa getirir.(siemens ani su ısıtıcı çok daha kısa sürede bu işi yapıyor)
    fakat eğer bu ısıtma işlemi esnasında motor da çalışıyor olursa söylediğim gibi 15 saniye civarında yada hareketten sonra 15 saniye içerisinde gerçekleşebilir.
    akü olayına gelince 15-20 saniyelik elektrik tüketimi esnasında alternatörün çalışmasından ötürü sorun yaşanacağını zannetmiyorum.
    söylediklerim sadece ham fikirlerdir.
    kesinlikle olur çok basit gibi iddia ettiğim yok.
    saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenkonu

    45snde 1.5 litre suyu kaynatan yani 100derece sıcaklığa çıkaran kettle 6 litre suyu 45 saniye içerisinde 25 derece sıcaklığa getirir.(siemens ani su ısıtıcı çok daha kısa sürede bu işi yapıyor)
    fakat eğer bu ısıtma işlemi esnasında motor da çalışıyor olursa söylediğim gibi 15 saniye civarında yada hareketten sonra 15 saniye içerisinde gerçekleşebilir.
    akü olayına gelince 15-20 saniyelik elektrik tüketimi esnasında alternatörün çalışmasından ötürü sorun yaşanacağını zannetmiyorum.
    söylediklerim sadece ham fikirlerdir.
    kesinlikle olur çok basit gibi iddia ettiğim yok.
    saygılar...

    2200 watt lık bir ısıtıcı eğer aracın gücü yeterseki(yetmez ama yetsin) 6L lik suyu 16 dakikada 0 dan 30 dereceye kadar ısıtır. Motoroun buna katkısı ne olur bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenkonu

    45snde 1.5 litre suyu kaynatan yani 100derece sıcaklığa çıkaran kettle 6 litre suyu 45 saniye içerisinde 25 derece sıcaklığa getirir.(siemens ani su ısıtıcı çok daha kısa sürede bu işi yapıyor)
    fakat eğer bu ısıtma işlemi esnasında motor da çalışıyor olursa söylediğim gibi 15 saniye civarında yada hareketten sonra 15 saniye içerisinde gerçekleşebilir.
    akü olayına gelince 15-20 saniyelik elektrik tüketimi esnasında alternatörün çalışmasından ötürü sorun yaşanacağını zannetmiyorum.
    söylediklerim sadece ham fikirlerdir.
    kesinlikle olur çok basit gibi iddia ettiğim yok.
    saygılar...

    2200 watt lık bir ısıtıcı eğer aracın gücü yeterseki(yetmez ama yetsin) 6L lik suyu 16 dakikada 0 dan 30 dereceye kadar ısıtır. Motoroun buna katkısı ne olur bilemem. Bu arada alternatör yüke biner ve motorun döüşü zorlaşır. Araç alternatöre yetmek için sürtünme ve yanma kayıplarıyla beraber ürettiği elektrik enerjisinden fazla benzin yakmak ister.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcakmakm -- 10 Şubat 2010; 21:48:13 >




  • zaten ortalama 1-2 dakika içerisinde lpgye geçer araç yani 16 dakikaya ihtiyaç yok.
    burda amaç mümkün mertebe bu 1-2 dakikayı azaltmak.
    ayrıca motor suyu herzaman 0 derece olmaz elbet bazen 0'ın altına inse de özellikle akdenizde ortalama 15 derece civarında olur.hele ki yazın bu derece daha da yüksek olur.
    dolayısıyla suyu 15-20 derece arttırmak ki bunu zaten 1-2 dakka içerisinde olacakken arttırmak çok da zor olmamalı.
    saygılar...
  • emin olun bu iş bu kadar zor değildir.LPG sektöründe bir akıllı usta kendini geliştirmeyi denese yapar.
    Sıralı sistemde dirkt olarak LPG ile çalışan sistemi sanayide kendi çapında bir usta yapabilmişken 30-40 dereceye yükseltecek bir sistemi sektörün içinde deneyim sahibi ustalar yapar diye düşünüyorum.

    arabam kaza yaptı servisten çıktığında ben kesin karar verdim ya satacam dizel alacam yada zavolli taktırıp direkt LPG ile çalıştıracam .
  • arkadaşlar faruk ustanın yapmak istediği sistem sanırım su ısıtmayla lpg ye geçiş süresini kısaltmayı amaçlayan bir sistem değil onun yapmak istediği sistem tek nokta enjeksiyonlarda kullanılan normal sistemdeki çift regulatörlü lpg sistemi yani aracın direk lpg de çalışmasını sağlayacak sistem tek nokta lpg sisteminde kullanılan sistemle aynı olacak
  • halen bu sistemi uygulayacak ülkemizde usta çıkmadımı.(hani Türk sanayiisi öyle bildiğimiz gibi deil ne dehalar vardı((((...)
  • faruk ustanın bu foruma bi el atma vakti gelmiş bence.
  • Bu sistemler direk lpg de çalıştığı zaman benzin yerine lpg yakmayacak mı veya şöyle düşünsek ayda 30 tl benzin yakıyorsak direk lpg de çalıştığı zaman 30 tl benzin yerine belki 20 tl lpg yakacak 10 tl için riske girmeye değer mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar
    Bu sistemler direk lpg de çalıştığı zaman benzin yerine lpg yakmayacak mı veya şöyle düşünsek ayda 30 tl benzin yakıyorsak direk lpg de çalıştığı zaman 30 tl benzin yerine belki 20 tl lpg yakacak 10 tl için riske girmeye değer mi?

    hangi riskten bahsettiğiniz anlayamadım
    benim geliştirilmesini arzu ettiğim sistem motor suyunu 30 dereceye çıkaracak olan sistem.
    sorun aracın benzin tüketim değeri değil kısa mesafe kullanıcılar için lpg sisteminin avantajsız oluşu.
    evi işyerine 2 km olan birini düşünün ve bu kişi gün içinde evine 4-5 kez gelip gitmek durumunda bu şartta araba yalnızca soğumadığı zaman lpgye geçebiliyor 2 kmde.
    hiç geçemediğini varsaysak lpg kullanımının günlük 20km aylık 600kmsini benzinle yapıyor demek oluyor ki bu da bir depo benzin demek.bu kullanıcılar için tasarruf çok zor.
    böyle bir çıkış noktasından bakarsak sıralı sistem lpg herkes için eşit avantajda olamıyor.
    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erenkonu

    quote:

    Orijinalden alıntı: talfar
    Bu sistemler direk lpg de çalıştığı zaman benzin yerine lpg yakmayacak mı veya şöyle düşünsek ayda 30 tl benzin yakıyorsak direk lpg de çalıştığı zaman 30 tl benzin yerine belki 20 tl lpg yakacak 10 tl için riske girmeye değer mi?

    hangi riskten bahsettiğiniz anlayamadım
    benim geliştirilmesini arzu ettiğim sistem motor suyunu 30 dereceye çıkaracak olan sistem.
    sorun aracın benzin tüketim değeri değil kısa mesafe kullanıcılar için lpg sisteminin avantajsız oluşu.
    evi işyerine 2 km olan birini düşünün ve bu kişi gün içinde evine 4-5 kez gelip gitmek durumunda bu şartta araba yalnızca soğumadığı zaman lpgye geçebiliyor 2 kmde.
    hiç geçemediğini varsaysak lpg kullanımının günlük 20km aylık 600kmsini benzinle yapıyor demek oluyor ki bu da bir depo benzin demek.bu kullanıcılar için tasarruf çok zor.
    böyle bir çıkış noktasından bakarsak sıralı sistem lpg herkes için eşit avantajda olamıyor.
    saygılar...


    Hocam ben konu hakkındaki hesabı mevcut sistemlerde herhangi bir değişiklik yapılmadan kullanımı düşünerek yaptım.Bahsettiğiniz şekildeki kısa mesafelerde kullanılan araçlara bence lpg çok gerekli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar


    quote:

    Orijinalden alıntı: erenkonu

    quote:

    Orijinalden alıntı: talfar
    Bu sistemler direk lpg de çalıştığı zaman benzin yerine lpg yakmayacak mı veya şöyle düşünsek ayda 30 tl benzin yakıyorsak direk lpg de çalıştığı zaman 30 tl benzin yerine belki 20 tl lpg yakacak 10 tl için riske girmeye değer mi?

    hangi riskten bahsettiğiniz anlayamadım
    benim geliştirilmesini arzu ettiğim sistem motor suyunu 30 dereceye çıkaracak olan sistem.
    sorun aracın benzin tüketim değeri değil kısa mesafe kullanıcılar için lpg sisteminin avantajsız oluşu.
    evi işyerine 2 km olan birini düşünün ve bu kişi gün içinde evine 4-5 kez gelip gitmek durumunda bu şartta araba yalnızca soğumadığı zaman lpgye geçebiliyor 2 kmde.
    hiç geçemediğini varsaysak lpg kullanımının günlük 20km aylık 600kmsini benzinle yapıyor demek oluyor ki bu da bir depo benzin demek.bu kullanıcılar için tasarruf çok zor.
    böyle bir çıkış noktasından bakarsak sıralı sistem lpg herkes için eşit avantajda olamıyor.
    saygılar...


    Hocam ben konu hakkındaki hesabı mevcut sistemlerde herhangi bir değişiklik yapılmadan kullanımı düşünerek yaptım.Bahsettiğiniz şekildeki kısa mesafelerde kullanılan araçlara bence lpg çok gerekli değil.

    haklısınız yeni bir sistem geliştirilmediği sürece benim gibiler hep benzinde kalacaktır.
    saygılar...




  • Dostlar birileri amerikayı keşfetmiş..........
    Amerikayı yeniden keşfetmek için masraf yada çaba sarfetmeye gerek yok..
    Yapman gereken tek şey bilet alıp uçağa binmektir.....

    Dünyada LPG sistemlerinde ''PRE HEATING'' (ÖN ISITMA) sistemini yıllar önce bazı markalar yapmış ama .... AMA İŞTE !!!!

    Bizde
    (ABİCİĞİM HEPSİ LPG SİSTEMİ DİİLMİ) mantığı olduğunca bu sistemler Türkiyeme gelemez....

    CGS nin Türkiyemde uğradığı başarısızlık bu işin önünü kesmiştir, zaten ilk startı LPG de alabilen bir sistem olarak lânse edilen CGS .... Soğuk havalarda ''PRE HEATING'' sistemile kışın bile ilk startı LPG de yapabilecek çalışmaları yaparken , (Kİ JAPON ''NİKİ'' BUNU SENELER ÖNCE YAPMIŞTIR) bazı niffak güçleri karşısında başarısız ilân edilmiştir...
    VE ÖNÜ KESİLMİŞTİR
    BAşka birşey demek istemiyorum...
    SAYGILARIMLA




  • CAHİLLERE LÂF ANLATMAK YERİNE SÜKÛT -İ RUHİYE EHVALDİR

  • Aslında sıralı sistemden dert yanan arkadaşlar yerden göğe kadar haklılar çünkü kimse 1-2 kuruş için burda forumlarda mesaj yazmıyor bizzat kullanan biri olarak diyorum ki 1 araç soğuk günlerde 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorsa bu sistemi eleştirmeye hakkı vardır bunu ben demiyorum cümle alem diyor inanın karbüratörlü araçlar bizim sıralı sistemlerden avantajlı çünkü bizim gibi ayda 60 tl benzin almıyorlar sonra da gidip dönüşüm istasyonlarına danıştığımızda aşırı meraklı herşeye burnunu sokan kişi olarak eleştiriliyoruz bence bu sistemi türkiyede geliştirmeyen kimsei firma ya da distrübütör esas suçlu bunlardır lpg dönüşümcüleri zaten olanı takıyorlar niye bu böyle diye düşünen insan çok az
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Aslında sıralı sistemden dert yanan arkadaşlar yerden göğe kadar haklılar çünkü kimse 1-2 kuruş için burda forumlarda mesaj yazmıyor bizzat kullanan biri olarak diyorum ki 1 araç soğuk günlerde 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorsa bu sistemi eleştirmeye hakkı vardır bunu ben demiyorum cümle alem diyor inanın karbüratörlü araçlar bizim sıralı sistemlerden avantajlı çünkü bizim gibi ayda 60 tl benzin almıyorlar sonra da gidip dönüşüm istasyonlarına danıştığımızda aşırı meraklı herşeye burnunu sokan kişi olarak eleştiriliyoruz bence bu sistemi türkiyede geliştirmeyen kimsei firma ya da distrübütör esas suçlu bunlardır lpg dönüşümcüleri zaten olanı takıyorlar niye bu böyle diye düşünen insan çok az

    karbüraörlü araçlar soğuk havada su mu yakıyor? Aslında bir bakıma doğru su gibi lpg yakıyor daha doğrusu yakmadan atıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Aslında sıralı sistemden dert yanan arkadaşlar yerden göğe kadar haklılar çünkü kimse 1-2 kuruş için burda forumlarda mesaj yazmıyor bizzat kullanan biri olarak diyorum ki 1 araç soğuk günlerde 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorsa bu sistemi eleştirmeye hakkı vardır bunu ben demiyorum cümle alem diyor inanın karbüratörlü araçlar bizim sıralı sistemlerden avantajlı çünkü bizim gibi ayda 60 tl benzin almıyorlar sonra da gidip dönüşüm istasyonlarına danıştığımızda aşırı meraklı herşeye burnunu sokan kişi olarak eleştiriliyoruz bence bu sistemi türkiyede geliştirmeyen kimsei firma ya da distrübütör esas suçlu bunlardır lpg dönüşümcüleri zaten olanı takıyorlar niye bu böyle diye düşünen insan çok az

    8-9 GÜNDE 20 Tl lik benzin alıyorsanız sizin aracınızda bir sorun var demektir.

    Araçlar normalde rolantide 1 saatte 0.8 lt yakıt tüketirler.
    Aracınızı çalıştırıp hemen seyir haline geçseniz bile bukadar yakıt tüketemezsiniz, Günde kaç defa marş yapıyorsunuzki ?

    Bağcıyı dövmek yerine üzüm yemeye çalışmak daha akılcıdır.
    Helâli hoş ve afiyet olsun.

    Saygılar dostum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcakmakm


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Aslında sıralı sistemden dert yanan arkadaşlar yerden göğe kadar haklılar çünkü kimse 1-2 kuruş için burda forumlarda mesaj yazmıyor bizzat kullanan biri olarak diyorum ki 1 araç soğuk günlerde 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorsa bu sistemi eleştirmeye hakkı vardır bunu ben demiyorum cümle alem diyor inanın karbüratörlü araçlar bizim sıralı sistemlerden avantajlı çünkü bizim gibi ayda 60 tl benzin almıyorlar sonra da gidip dönüşüm istasyonlarına danıştığımızda aşırı meraklı herşeye burnunu sokan kişi olarak eleştiriliyoruz bence bu sistemi türkiyede geliştirmeyen kimsei firma ya da distrübütör esas suçlu bunlardır lpg dönüşümcüleri zaten olanı takıyorlar niye bu böyle diye düşünen insan çok az

    karbüraörlü araçlar soğuk havada su mu yakıyor? Aslında bir bakıma doğru su gibi lpg yakıyor daha doğrusu yakmadan atıyor.

    Her araç soğuk rejimde fazla yakar,
    Buyüzden kısa marş yapılan araçlarda astronomik yakıt değerleri çıkar.

    Saygılar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: mcakmakm


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Aslında sıralı sistemden dert yanan arkadaşlar yerden göğe kadar haklılar çünkü kimse 1-2 kuruş için burda forumlarda mesaj yazmıyor bizzat kullanan biri olarak diyorum ki 1 araç soğuk günlerde 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorsa bu sistemi eleştirmeye hakkı vardır bunu ben demiyorum cümle alem diyor inanın karbüratörlü araçlar bizim sıralı sistemlerden avantajlı çünkü bizim gibi ayda 60 tl benzin almıyorlar sonra da gidip dönüşüm istasyonlarına danıştığımızda aşırı meraklı herşeye burnunu sokan kişi olarak eleştiriliyoruz bence bu sistemi türkiyede geliştirmeyen kimsei firma ya da distrübütör esas suçlu bunlardır lpg dönüşümcüleri zaten olanı takıyorlar niye bu böyle diye düşünen insan çok az

    karbüraörlü araçlar soğuk havada su mu yakıyor? Aslında bir bakıma doğru su gibi lpg yakıyor daha doğrusu yakmadan atıyor.

    Her araç soğuk rejimde fazla yakar,
    Buyüzden kısa marş yapılan araçlarda astronomik yakıt değerleri çıkar.

    Saygılar :)

    valla ustam bilmiyorum ki belki de benim araçta sorun var dediğiniz gibi günde en fazla 4-5 defa kontak yaparım lpg geçiş ısısı 20 derece bazı arkadaşlar 10 depoda 20 tl benzin aldıklarını söylüyorlar benimkisi böyle olsa niye şikayet edyim ama bazıları da benimle aynı tüketime sahip olduklarını söylüyor o zaman bütün sıralı sistemler böyledir diyorum şimdi depo delik olsa veya hava alsa araçta kesin koku olur ama gram damla veya koku yok sadece sabahları ilk çalıştırmada mavi duman var aracımda yağ eksiltme problemi var bundandır diyorum bir de ilk çalıştırmada benzin kokusu var buna da motor soğuk olduğu için normal diyorum yalnız geçen gün dikkatimi çeken birşey oldu özellikle eskimiş buji ve hava filtrelerini değiştirince 8-9 gün giden benzin 11-12 gün gitti üstelik 10 km benzinde kullandığım halde bir diğer önemli nokta benim araç benzin ibresinin son çizgisinin altında hiç çalışmazdı bujiler değiştikten sonra geçen gün ibre çizginin altındayken çalıştırdım çalışmadı tekrar birkaç defa denedim çalıştı ve 3 gün benzin almadan aracı benzinde çalıştırabildim bu duruma yorumunuz nedir acaba ustam




  • Yukarıda ketıl hesabı yapan sevgili dostlarıma küçük bir hatırlatma yapmak gerekirse:

    1- Ketıl içerisindeki bir Lt den az bir suyun üstelik plastik bir kap ta ve oda sıcaklığında ısıtılması sözkonusu iken!
    2- Motor içerisindeki 4 lt suyun üstelik metal içerisinde ve dış ortamda ısıtılması sizin hesabınıza pek uyarlanamaz
    3- benim bahsettiğim pre-heating sistem ise sadece regülatöeden geçen gazı ısıtmaya yarıyor.
    4- Bu işte belli bir maliyet getirdiği için bugün elimizdeki malı bile eşit olmayan rekabet koşullarında satmaya zorlanıyorsak, Böyle + maliyete kimse girmez.

    Kadir beyin de dediği gibi ( Hem enönden, hem koridor tarafı, hemde enucuz olsun)

    Sürçi lisan ettiysek affola
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.