Şimdi Ara

sıralı sistemde lpg ye geçiş ayarını düşürme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
34.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar fiat palio aracımda tartarini sıralı sistem var lpg ye geçiş sıcaklığım 25 dereceye ayarlı buna rağmen 8-9 günde bir 20 tl benzin alıyorum bir yere gittiimde yok evden çarşıya 1-2 km lik mesafede 20 tl lik benzin bitiyor ve bu durumda sıralı sistem hiç de ekonomik olmuyor üsstelik çoğu zaman benzin bitiyor lpg de çalışmadığı için yolda kalıyorum sistem lpg de çalışmaya sadece 5 defa izim verdiği için Kimse çıkıpta yok işte lpg de harcayacağın benzini gaz da harcarsın araca zarar verirsin subap eğilir piston gider demesin ben benzinden gaza geçiş ayarını 2 yıl 20 derecede kullandım titreme dışında problemim olmadı geçenlerde yağ eksiltme problemimden dolayı motoru açtırdım bu sırada motor açılmışken subaplara da bakım yapıldı hiç öyle eğilme büzülmede yoktu sadece temizlendi.Bu türkiyede lpg dönüşümü yapan yerler ve firmalar bi halttan anlamıyor yazıklar olsun be 10 yıldır bu sistem ülkemizde var hala sıralı sstemi direk lpg de çalıştırmanın yolunu bulamadılar ancak insanları oyalıyorlar tek nokta sistemler sıralıdan % 20 daha tasarruflu çünkü benzin sarfiyatları yok bütün insanlar sıralı sistemden şikayetçi herkes daha az benzin harcamak için bir yol bulmaya çalışıyor hemen lpg dönüşüm ustaları zararlı olmaz motor ölür diye insanları oyalıyorlar kardeşim bir çözüm yolu bulun o zaman yazık sadce montajı yapıyorsunuz ondan sonra yüzüne bakma yok.

    Şimdi ben 1-2 gün içinde dönüşüm istasyonuna gidip lpg geçiş sıcaklığını 10 ya da 15 dereceye düşüreceğim var mı bir önerisi ya da başka çözüm yolu olan ya da bu yönteme eleştirisi olan herkes görüşünü belirtebilir







  • Bunun geçiş sıcaklığıyla bir ilgisi olduğunu sanmıyorum. Bende 40 derece ve ayda 6-9 L benzin harcıyor. Sabahları aracı hırpalamadan (500-600 m 30-40 ile) sürüyorsan aracın yakıt sisteminde sorun vardır.
  • size aynen katılıyorum.sırf bu kısa mesafeler yüzünden binlerce kişi LPG dönüşümü yaptıramıyor.
    özellkle tr de dev bir firma olan ATİKER in buna bir çözüm bulması lazım.

    Zavolli marka sistem direkt LPG ilede çalışabiliyormuş ama bunun zararını bine yok.
    lütfen işini gerçektn bilen ustalat paylaşsın fikirlerini
  • arabayı çalıştırdıktan sonra 1-2 dk rölanti de bekle
    yazın o kadar sorun olmuyor zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baki69

    size aynen katılıyorum.sırf bu kısa mesafeler yüzünden binlerce kişi LPG dönüşümü yaptıramıyor.
    özellkle tr de dev bir firma olan ATİKER in buna bir çözüm bulması lazım.

    Zavolli marka sistem direkt LPG ilede çalışabiliyormuş ama bunun zararını bine yok.
    lütfen işini gerçektn bilen ustalat paylaşsın fikirlerini

    atikerde direk benzinle çalışabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baki69

    Zavolli marka sistem direkt LPG ilede çalışabiliyormuş ama bunun zararını bine yok.
    lütfen işini gerçektn bilen ustalat paylaşsın fikirlerini

    - bilmem kaç derecede lpg de çalıştırmayı deneyin bakalım ne olacak. Motor ısınana kadar bağırtmaya(bağırırsa) kıyabilecek misiniz?
  • kıyıpta neden kıymayalım onlar cebimize kıyıyor ama 350-400 yakarken:))
    bugun sanayiye gidip tekrar araştırdım.zavolli kullanan bir usta sürekli LPG ile başlangıca proğramlaştırmış.eksinin altına düşerse benzine düğmeden alıyorum diyor onun dışında sürekli tüple çalıştırıyorum diyor.
    bende bu şekilde zavolli taktıracam gibi dizel de masraflı olursa korkutuyor.
    sizden isteğim LPG de ne kadar yakar şehir içinde ve bilen ustalardan burdan isteğim.
    bu sürekli LPG de başlarsa sıralı sistem. motora yada nezin enjektörlerine bir zararı olurmu .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lpg, bagajdaki depoda sıvı haldedir.

    Motor bölümündeki regülatör isimli parçanın görevi depodan sıvı halde gelen lpg'yi, motor suyunun sıcaklıgından faydalanarak gaz haline çevirmektir.

    Gaz haline çevrilen lpg, yanmaya hazır hale gelmiş demektir.Ve enjektörlere gönderilir,oradan da motorun içine.

    Lpg sıvı halden tam olarak gaz haline 40 santigrat derecede geçer.

    Bu sıcaklıgın altında tam olarak gaz haline geçemeyeceğinden motora gönderirseniz yarı gaz,yarı sıvı olarak gönderme yapmış olursunuz ki bu da gönderilen lpg'nin motorda tam yakılamaması demektir.(Çiğ atma)

    Yani motor soğukken lpg ile çalıştırınca tasarruf yapıyorum sansanız da tasarruf yapmamış oluyorsunuz.

    SONUÇ: Sıralı lpg sisteminde 40 Santigrat şartı vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 7 Şubat 2010; 12:12:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Lpg, bagajdaki depoda sıvı haldedir.

    Motor bölümündeki regülatör isimli parçanın görevi depodan sıvı halde gelen lpg'yi, motor suyunun sıcaklıgından faydalanarak gaz haline çevirmektir.

    Gaz haline çevrilen lpg, yanmaya hazır hale gelmiş demektir.Ve enjektörlere gönderilir,oradan da motorun içine.

    Lpg sıvı halden tam olarak gaz haline 40 santigrat derecede geçer.

    Bu sıcaklıgın altında tam olarak gaz haline geçemeyeceğinden motora gönderirseniz yarı gaz,yarı sıvı olarak gönderme yapmış olursunuz ki bu da gönderilen lpg'nin motorda tam yakılamaması demektir.(Çiğ atma)

    Yani motor soğukken lpg ile çalıştırınca tasarruf yapıyorum sansanız da tasarruf yapmamış oluyorsunuz.

    SONUÇ: Sıralı lpg sisteminde 40 Santigrat şartı vardır.

    +1

    Minimum 30 derece Yazın 40 derece Kışın




  • Peki sıralı sistemde regülatör çapının büyümesi iyi mi? Kötümü?
  • tubul verdiğiniz ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim.
    ben sadece direkt LPG ile çalıştırılmamayı motora benzin enjektörlerine zararı olurmu diye düşünüyordum.40 dereceye gelip sıvı hale gelme meselesi düşünmemiştim ve bunu hiç bir usta fiili olarak anlatmamıştı,sadece açıklarken sıralı siteme dengeli olarak LPG yi gönderdikten sonra patlama sorununu engellemiş oluruz diye düşünce olduğundan neden direkt olmasın demiştim.

    LPG yinede tasarruf etmek için değil sadece km de de belki 100 KRŞ luk bir fantazi:)))

    herzaman asıl iş Türk sanayisinde var diye övünen Ülkemiz ustaları neden benzinin bu kadar pahalı bir ülkede yaşıyorken 40 dereceye LPG yi direk getirebilecek (kızdırma sistemi gibi)bir teknik için uğraşmıyorlar.

    Bilgileriniz paylaştığınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Lpg, bagajdaki depoda sıvı haldedir.

    Motor bölümündeki regülatör isimli parçanın görevi depodan sıvı halde gelen lpg'yi, motor suyunun sıcaklıgından faydalanarak gaz haline çevirmektir.

    Gaz haline çevrilen lpg, yanmaya hazır hale gelmiş demektir.Ve enjektörlere gönderilir,oradan da motorun içine.

    Lpg sıvı halden tam olarak gaz haline 40 santigrat derecede geçer.

    Bu sıcaklıgın altında tam olarak gaz haline geçemeyeceğinden motora gönderirseniz yarı gaz,yarı sıvı olarak gönderme yapmış olursunuz ki bu da gönderilen lpg'nin motorda tam yakılamaması demektir.(Çiğ atma)

    Yani motor soğukken lpg ile çalıştırınca tasarruf yapıyorum sansanız da tasarruf yapmamış oluyorsunuz.

    SONUÇ: Sıralı lpg sisteminde 40 Santigrat şartı vardır.

    lpg ye geçiş sıcaklığı için ideal sıcaklık 40 derecedir bu sıcaklıktan aşağı geçiş sıcaklıklarında lpg sıvı halde enjektörlere giderek yakıtı çiğ atar lpg sarfiyatı artar demişsiniz tamam da tubul kardeş peki 40 derece sıcaklığa geçene kadar soğukta harcanan benzin miktarına ne demeli bu sanki tasarruflu mu oluyor varsın lpg yi çiğ yaksın en azından fiyatı benzinin yarı fiyatı bence her halükarda lpg geçiş sıcaklığının düşmesi daha tasarruflu olur.




  • LPG, tüpteki yüksek basınçtan dolayı sıvı hale geçmiyor muydu?
  • Tamda yeni bir konu açacaktımki burda bu konu açılmış ;

    bendede tartarini sistem takılı ben burda birinde gördüm direk lpg ile çalıştırmayı başarabilmiş ,
    nasıl mı ? Onuda öğrendim ama tam değil sensörleri ( 2 adet ) onları kandıracak bir devre yaptıklarını vede motorun sürekli sıcak algıladığından filan bahsetti bende bunu mercek altına aldım vede aynısını aracımda kısa sürede uygulayacağım ,

    şimdi bana 40 derece iyi motora zarar verir demesin kimse verirse versin mevzuu değil artık , çünkü yıllardır reno 9 lar reno 12 ler direk buz gibi su gibi lpg ile soğuk soğuk çalışıyorsa bizlerinde arabalarının çalışmasında hiç bi sıkıntı olacağını olursada arabamın benle yaşamaycağını o yüzden çok mevzu bahis olmadığını düşünüyorum
  • bende sizin düşüncenizdeyim araba benle yaşamıyacak ya
    sadece bu vesile ile benimde öğrenmek istediğim mikserli sistemde ustaların çekindikleri patlama yapar deyip yolda bırakan ve yüklü masraflar açabilecek bir tehlikemi oluşur direkt sıralı sitemde LPG ile çalıştırmak(sanırım bu sadece Zavollide mümkünmüş)yoksa motorun ömrü 300 bin gidecekmiş 200 binemi düşer enjektörler 150 gidecekmiş 100 bindemi biter gerçekten bunu yanıtlayabilecek bir usta bulabilirsek LPG den tereddüt edenlerin sorunu çözülür.ve eminim çiğ dahi atmasına razı olarak herkes direkt LPG ile çalıştırır sıralı sistemleri.
  • bu forumda geçen aylarda brc montajcısı olarak üyelerin sorularına cevap veren usta türkiye de 2a mühehendislerinin sıralı sistemde çalıştırmak için çalışma yaptıklarını yakında bunu duyuracaklarını söylemişti yanılmıyorsam çift regulatör konulması gerekiyormuş ama bir türlü ses çıkmadı arkadaştan
  • sanırım Faruk Ustadan bahsediyorsunuz.(bence de yaparsa o yapar).
    genel olarak bu konuyla ilgili 1 kmlik gezilerde lpg ile tasarruf edilememesi anlamında acaba motor suyunu hızla 40 dereceye ısıtan ve ısıttıktan sonra ısıtma işlemini bırakan rezistanslı bir sistem yapılamaz mı?
    motor çalıştıktan çok kısa bir süre sonra evlerde kullandığıımız ketıllardaki gibi bir anda ısıtılabilse yada motoru çalıştırmadan önce kontağı çevirir çevirmez hatta arabaya binmeden önce kumanda ile.
    sıralı sistem çıktı çıkalı bu sistemi ne zaman geliştirirler ve ilk kim geliştirir diye düşünmüşümdür fakat henüz kimse yapmadı.
    bence bu işi yapsa yapsa Faruk Sevgili yapar.

    saygılar...
  • motor suyu ortalama 6 litre ne ile ısıtacaksınız o kadar suyu. 2200W Kettle bile 1-1,5 L suyu dakikalar içinde zor ısıtıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcakmakm
    motor suyu ortalama 6 litre ne ile ısıtacaksınız o kadar suyu. 2200W Kettle bile 1-1,5 L suyu dakikalar içinde zor ısıtıyor.

    benim evdeki kettle 45 saniyede kaynatıyo fakat biz suyu kaynatmayacağız yalnızca 30 dereceye çıkarılacak.
    yani bunu bir kettle 10 saniyede halleder.
    hadi arabayı çalıştırmadan bu işi yapamadık. arabayı çalıştırdıktan sonra hem motor ısısıyla hem de ısıtıcıyla bu iş yine 10-15 saniyede araç hareket etmeden bile gerçekleşebilir diye düşünüyorum.
    saygılar...
  • 6 L yi 10 s de ısıtan kettle! Maşallah. Lütfen ısıl güç hesabı yaparak açıklar mısınız? Bu iş için gerekli aküden alınacak. Akü motordan yakıt kullanarak şarj olcak. Biz nasıl tasarruf edeceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcakmakm -- 10 Şubat 2010; 19:46:57 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.