Şimdi Ara

SİZCE DİZEL Mİ YOKSA LPG Mİ AVANTAJLI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
7.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lpg
  • Her dizel araçta Turbo v.b arızalar başgösteriyor demek yanlış...
    Fakat her LPG li araçta tehlikeli ve yürüyen bir bomba demek te yanlış...


    @carrot tan Alıntıdır;
    "Avustralyada 2006 da bir gazete tarafından yapılan " lpg aziz mi , günahkar mı" adlı makaleden özet bilgiler;

    Otomotiv üreticilerinin araçlarının satış sonrası lpgye konu olmasını istememelerinin asıl sebebinin lpg kiti üreten piyasanın tatlı kar nedeni ile ahlaki olmayan firmaların cirit attığı bir pazara dönüşmüş olmalarıdır. Avustralya'da Ford ve Toyota fabrika çıkışlı lpg li araç yapmış ve satmışlardır.
    Almanyada da e sınıfı Mercedesler fabrika çıkışlı satılmış ve taksi olarak yaygn olarak kullanılmıştır. Avustralya hükümeti araçlarını lpg ye çevirenlere 2000 usd, yei lpg li araç alanlarada 1000 dolar indirim kampanyası yapmıştır. Gerçek olan şu ki otomotiv dünyası da lpg konusunda kafası karışık ve bölünmüştür.

    Lpg ye en sıcak bakan firmalar Hyundai ve Ford olmuştur. Toyota da geçmiş senelerde fabrika çıkışlı ticari lpgli araçlar üretmiştir. Ancak Toyota bir müddet sonra lpgli araç üretiminden vazgeçmiştir.

    Araştırmaya göre kaza anında benzinin buharlaşmasının lpg den daha tehlikeli olduğu belirtilmiştir.
    Ayrıca kalın çelik tankların plastik benzin depolarından daha emniyetli ve güvenilir olduğu belirtilmiştir. Tankların çıkışında otomotik gaz kesici sistem ve valflerin olduğundan hareketle lpg li araçların çok tehlikeli olduğu savının yanlış bir mit olduğu vurgulanmıştır.
    Lpg nin artan petrol fiyatları karşısında kısa vadede ekonomik olarak en iyi çözüm olduğu belirtilmiştir. Piyasada tatlı kar sebebiyle akredite olmayan güvensiz bir sürü kitin dolaştığı ve esas kullanıcıların buna dikkat etmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
    Kötü bir lpg kiti ve kötü bir montajın tüm lpg sektörünü yaralayacak sonuçlara sebep olacağı vurgulanmıştır. Geçmişe dönük iki senelik lpg patlamaları araştırılmış ve görülmüştürki bu patalamaların çoğu kundaklama ve ev kaynaklı kazalardan meydana gelmiştir.

    Her aracın lpg uyumunun olmadığıda ayrıca belirtilmiştir...
    Ayrıca 30 yıllık bir Lpg geçmişinin sigorta şirketleri tarafından takdir gördüğü ve lpg li araçların ekstra prime gerek olmadan sigorta şirketlerince sigortalandığı vurgulanmıştır. "


    Yani dizel mi LPG mi sorusu kullanım ve çevre şartları da dahil edilerek,
    hangisi daha ekonomik, masrafsız ve sorunsuz ise o...

    Bu durumda şu anki kıstaslara göre bana göre LPG dir, ama başkasına göre DİZELdir..

    Saygılarımla...




  • Bence dizel daha avantajlı, psikolojik olarak lpg patlar diye tırsıyorum.
  • Bana göre ikiside başa baş ama sırf dizel motor sesi sevmediğimden dolayı LPG derim.

    Eğer araç ticari olarak kullanılacak ve fazla yük konulacaksa kesinlikle dizel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carrot

    param çok ise dizel alır kullanırım yada benzinli. lpg taktırmak tabiki tercih meselesidir ve lpg ye dönüştürenlerin bu ekstra zahmete katlanmalarının sebebi petrol fiyatlardır. neredeyse 40 yıllık oto lpg geçmişinin ardından lpg piyasasında artık eskisi gibi olmadığını kabul etmek gerekir. Ehil ve düzgün montaj ile lpg li bir araç çok güvenilirdir.

    hollandada yapılan bağımsız testler göstermiştirki lpg li araçlar kazada benzinliden daha güvenlidir. ayrıca ingilterede yapılan araştırmaya görede yangın sırasında araçtakilerin tahliyesinde lpg li araçlar benzinli araçlardan üç kat daha uzun tahliye süresi tanımaktadır. ayrıca bir gazetenin lpg patlamaları konusunda avusturalya dayaptığı geriye dönük iki senelik bir araştırmada, lpg patlamalarının çoğunun kundaklamalardan ve ev kullanımlarında olduğu görülmüştür. Kaza sırasında yanan benzinli araç sayısıda oldukça fazladır.

    lpg kaçağının ve benzin kaçağının alevlenmesi arasında hemen hemen bir fark yoktur. gaz kesici güvenlik vafleri ile donatılmış çelik lpg tankları , plastik benzin depolarına göre daha dayanıklıdır. plastik depolar yoğun ısı karşısında daha çabuk erir ve yanar.
    Her araç lpg ye uyumlu değildir.

    lpg dizel araçlardan dahi ekonomiktir.
    lpg nin motora çok zarar verdiği abartıdır. lpg benzinden daha temiz bir yakıt olup yanma sonrası atıklar daha az ve temizdir. eksoz ömrü lpg li araçlarda daha uzundur. benzinin yanması sonucu oluşan atıklar daha aşındırıcıdır.
    lpg kullanım kurallarıa uyularak kullanıldığında motora verdiği zarar( motor uyumu var ise) çok değildir. sadece lpg kullanarak sorunsuz 400 bin km yola yapan araçlar mevcuttur.

    sonuç; lpg yakıt günümüzün çevre ve ekonomi açısından en gözde yakıtıdır. lpg ye karşı olmayı gerektirecek çok abartılacak bir durum yoktur. Tercihlere ve keseye saygı bir zorunluluktur. yargılnması gereken ne lpg ne kullanıcıdır. Tek yargılanması gereken ülkemizdeki benzin ve dizel fiyatlarıdır. Hoşçakalın




    Hani haberlere konu olan "kazada lpg'li araç alev aldı" falan var ya onlar lpg tankının patlamasından değil, araç ön taraftan darbe aldığında lpg hortumlarının çıkarak - patlayarak gazı basınçlı şekilde püskürmesi sonucu aracı yakmasından kaynaklanmaktadır.

    Geçen günlerde servisimize gelen lpg'li araç alev alev yandı. Forumda fotoğraf paylaşıp dile getirmedim konu mahkemelik olduğundan dolayı. Müşteri egzos muayenesine geliyor, o ara ne olduysa motor kısmında yangın başlıyor. Sürücüsü aracın içinde olmadığından aracı stop edemiyor ve lpg hortumları yandığı için, borudan çıkan basınçlı gaz pürmüz gibi yanmaya başlıyor. 4 tane sanayi tipi, 6 tane ufak tip yangın söndürme tüpü ile zor söndürüldü. aracın kaskosuna yok. perişan oldu gitti adam.

    Benzeri bir olayda karşımızdaki test istasyonunda gerçekleşti. C3 cayır cayır yandı ama onlar arabayı stop edebildiler ve gaz akışını durdurabildiler.

    Siz hala yok gaz kesme valfi yok bilmemne kiti diye dolaşın. Kontağı kapatmadığınız sürece ve araç lpg'de çalışıyorken o kadar valf hiç bir işe yaramaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 23 Ağustos 2012; 16:10:34 >




  • Hem LPG li hemde dizel aracım oldu.. LPG an itibarıyla dizelden daha tasarrufludur.. Fakat dizelin torku verdiği sürüş zevki bir başkadır.. Tercihi siz yapmalısınız.. Sonuna kadar ne olursa olsun tasarruf ise amacınız LPG.. Yok LPG kadar tasarruflu olmasın ama sürüş zevki olsun derseniz dizel.. Bu arada seçiminiz güzel.. Aynı araçtan kullanıyorum.. Citroen C4 1.6 HDI Confort 2011..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: carrot

    param çok ise dizel alır kullanırım yada benzinli. lpg taktırmak tabiki tercih meselesidir ve lpg ye dönüştürenlerin bu ekstra zahmete katlanmalarının sebebi petrol fiyatlardır. neredeyse 40 yıllık oto lpg geçmişinin ardından lpg piyasasında artık eskisi gibi olmadığını kabul etmek gerekir. Ehil ve düzgün montaj ile lpg li bir araç çok güvenilirdir.

    hollandada yapılan bağımsız testler göstermiştirki lpg li araçlar kazada benzinliden daha güvenlidir. ayrıca ingilterede yapılan araştırmaya görede yangın sırasında araçtakilerin tahliyesinde lpg li araçlar benzinli araçlardan üç kat daha uzun tahliye süresi tanımaktadır. ayrıca bir gazetenin lpg patlamaları konusunda avusturalya dayaptığı geriye dönük iki senelik bir araştırmada, lpg patlamalarının çoğunun kundaklamalardan ve ev kullanımlarında olduğu görülmüştür. Kaza sırasında yanan benzinli araç sayısıda oldukça fazladır.

    lpg kaçağının ve benzin kaçağının alevlenmesi arasında hemen hemen bir fark yoktur. gaz kesici güvenlik vafleri ile donatılmış çelik lpg tankları , plastik benzin depolarına göre daha dayanıklıdır. plastik depolar yoğun ısı karşısında daha çabuk erir ve yanar.
    Her araç lpg ye uyumlu değildir.

    lpg dizel araçlardan dahi ekonomiktir.
    lpg nin motora çok zarar verdiği abartıdır. lpg benzinden daha temiz bir yakıt olup yanma sonrası atıklar daha az ve temizdir. eksoz ömrü lpg li araçlarda daha uzundur. benzinin yanması sonucu oluşan atıklar daha aşındırıcıdır.
    lpg kullanım kurallarıa uyularak kullanıldığında motora verdiği zarar( motor uyumu var ise) çok değildir. sadece lpg kullanarak sorunsuz 400 bin km yola yapan araçlar mevcuttur.

    sonuç; lpg yakıt günümüzün çevre ve ekonomi açısından en gözde yakıtıdır. lpg ye karşı olmayı gerektirecek çok abartılacak bir durum yoktur. Tercihlere ve keseye saygı bir zorunluluktur. yargılnması gereken ne lpg ne kullanıcıdır. Tek yargılanması gereken ülkemizdeki benzin ve dizel fiyatlarıdır. Hoşçakalın




    Hani haberlere konu olan "kazada lpg'li araç alev aldı" falan var ya onlar lpg tankının patlamasından değil, araç ön taraftan darbe aldığında lpg hortumlarının çıkarak - patlayarak gazı basınçlı şekilde püskürmesi sonucu aracı yakmasından kaynaklanmaktadır.

    Geçen günlerde servisimize gelen lpg'li araç alev alev yandı. Forumda fotoğraf paylaşıp dile getirmedim konu mahkemelik olduğundan dolayı. Müşteri egzos muayenesine geliyor, o ara ne olduysa motor kısmında yangın başlıyor. Sürücüsü aracın içinde olmadığından aracı stop edemiyor ve lpg hortumları yandığı için, borudan çıkan basınçlı gaz pürmüz gibi yanmaya başlıyor. 4 tane sanayi tipi, 6 tane ufak tip yangın söndürme tüpü ile zor söndürüldü. aracın kaskosuna yok. perişan oldu gitti adam.

    Benzeri bir olayda karşımızdaki test istasyonunda gerçekleşti. C3 cayır cayır yandı ama onlar arabayı stop edebildiler ve gaz akışını durdurabildiler.

    Siz hala yok gaz kesme valfi yok bilmemne kiti diye dolaşın. Kontağı kapatmadığınız sürece ve araç lpg'de çalışıyorken o kadar valf hiç bir işe yaramaz.

    Yani kaçak ve boruların çıkması ve bu kaçağı ateşleyen bir ısının varlığı tabiiki çok kötü ve tehlikeli bir durum. Dediğiniz gibi kontak kapatılınca gaz akışı depo çıkışından duruyor. Şimdi burda adını zikretmek istemediğim hemde büyük bir grubun satın aldığı bir markanın araçlarıda benzinli olmasına rağmen aynı şekilde yandı. benzin bağlantı hortumlarının kronik olarak gevşemesi ,eskimesi ve montajlanan yerin uygunsuzluğu nedeni ile sızan benzin motor ısısından dolayı alev alıp yanıyordu. Tabiiki lpg araçların sızdırmazlık testleri bu yüzden ihmal edilmemeli. Sızıntı ve kaçak lpg kullanıcılarının dikkat etmesi gereken en birinci konu. konu yine geliyor sistemin montajından itibaren boruların kalite ve işçiliğinin iyi olmasına. Allah kimseyi hiç bir şekilde yangınla yüz yüze bırkamasın.




  • Ben olsam direk gider dizel alırdım. Zaten araç sıfır olacak. Garantisi servisi var ve kafan rahat olur.
  • "Siz hala yok gaz kesme valfi yok bilmemne kiti diye dolaşın. Kontağı kapatmadığınız sürece ve araç lpg'de çalışıyorken o kadar valf hiç bir işe yaramaz.

    Oldu...

    LPG güvenliği ile ilgili bir alıntı...
    Kaynak lpgguvenlik
    "• LPG tanklarının üzerine bağlanan şamandıra tanktaki sıvı LPG seviyesini ve LPG giriş-çıkışlarını kontrol eden çoklu kontrol ünitesinin yanı sıra yeni uygulamalarda ilave bir valf daha konulmuştur. Şamandıra üzerinde tanka giren ve çıkan gazın iletim hatlarını açıp kapatmak için bir adet el ile kumanda edilen bir vana mevcuttur. Bu vanalar bakım, kaza ve yangın anında LPG giriş ve çıkışını kapatmaya yarar. Şamandıra üzerinde yer alan aşırı akış vanasına ilaveten yeni uygulama ile gelen bobinli valf sayesinde araca arkadan çarpma ve iletim borularının kopma yada kırılması halinde her ikisi birden devreye girerek sistemi otomatik olarak kilitler. Bundan sonra tanktan gaz çıkışı tamamen kesilir. Buda otomobil kullanıcılarının emniyeti sağlar. "

    LPG güvenliği ile ilgili başka bir alıntı...
    Kaynak güvenlik
    "• Kesme: Multivalfin üzerinde emme ve doldurma borularını bloke etmeye yarayan iki vana vardır. Bunlar genel olarak açık konumdadır; ancak bakım işlemi sırasında ya da kaza vb. durumda kapatılabilir. Multivalfe erişim güç olduğundan, emme borusunu kolayca kapatabilmek için multıvalf üzerine elektrovalf monte edilmiştir.

    Aşırı akış: Multivalfin içinde ve LPG emme borusu üzerine yerleştirilen “aşırı akış valfi” 1 bar basınç farkında akışı durdurur."

    LPG güvenliği ile ilgili başka bir alıntı...
    Kaynak BRC Araclarda-LPG-Kullanmak-Ne-Kadar-Guvenli
    "• Komple araç çarpma testi, önden çarpma testi ve ECE 34 normuna göre arkadan çarpma testi
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - Bir kaza anında hem benzin hemde LPG akışını kesen atalet sensörü,
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta mühür,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf after markette de araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpşma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir. "




  • Hem Dizel hemde LPG'li araç kullanan birisi olarak; LPG'nin daha ucuz maliyetli ve konforlu olduğunu söyleyebilirim.

    Öncelikle birçoğumuzun vakıf olduğu gerçeği belirtmekte fayda var; genel anlamda benzinli araçlar maksimum tork ve beygir gücüne 4.000 devir ve sonrasında ulaşmakta, dizel ise 1.750 ile 2.500 devir aralığında maksimum torkunu vermekte ancak beygir güçleri düşük olmaktadır. Dolayısıyla şehiriçi kullanımda dizel LPG'liye göre daha seri tepkiler sağlamaktadır. Bu bilgiden hareketle kullanım şartlarına göre dizelin ve LPG'nin tasarruf ve konfor avantajının bulunduğu farklı durumlar bulunmaktadır.

    Örneğin, dizel araçları düşük devirde yüksek tork avantajı nedeniyle özellikle yokuş yollarda ve şehiriçinde daha avantajlıdır. Çünkü dizel araçların torku düşük devirde benzinliye göre yüksek olduğundan dolayı ivmelenmeleri benzinliye göre daha düşük devirlerde olmakta ve vites daha düşük devirlerde değiştirilebildiği için ve devir kaybı minimum olduğu için tasarruf ve konfor ( vites değişim sıklığı ) sağlamaktadır. LPG'li araç ise LPG'nin doğası gereği bir miktar performans kaybına da neden olduğu için yokuşlarda aracın devirden düşmesi ( bayılması ) sürekli vites değiştirme gibi sonuçlara ve dolayısıyla dizele göre daha yüksek yakıt sarfiyatına neden olabilir.

    Gel gelelim düz ve uzun yollarda LPG + Benzinli araç ivmelenme ve devir kaybı sıkıntısı yaşamayacağı için daha düşük devirde daha yüksek hız ve daha az motor sesi ile konfor ve tasarruf sunacaktır. Dizelin yüksek hızlarda çok fazla devir çevirmek durumunda kalması ve hatta tork değerinin giderek azalması aracın nefesinin kesilmesine neden olmakta ve LPG yakıt açısından daha avantajlı hale gelmektedir kanımca.

    Ayrıca dizel araçlarda şehirlerarası seyehatlerde devrin 3.000'in üzerine çıkacağı ve turbonun da devreden çıkacağı dikkate alınmalıdır. Yani Dizelin nefesinin tükendiği anda benzinli ( LPG'li ) araç maksimum tork ve beygir gücüne ulaşacağı 4.000 devir civarına yaklaşmış olmaktadır. Ayrıca dizelin gürültüsü de daha fazla olacaktır.

    Kendi kullanım şeklime göre aradaki farkı ortaya koymaya çalıştım. Şahsi kanaatim yokuş yollarda ve şehir içi kullanımda dizel araç vites geçişleri açısından konfor ve tasarruf sunarken, benzin + LPG'li araç düz yollarda daha fazla konfor ve tasarruf sunmaktadır.

    Örneğin, 5.viteste 120 ile başladığım yokuşu dizel ile hız kaybı yaşamaksızın tamamlarken LPG'li ile 10-15 Km/h kaybederek 105-110 Km/H ile tamamlamaktayım. Ancak düz yolda dizel ile 140-150 ile giderken araç "yeter artık" derken, benzinli aynı hızlarda 4.500 devir civarında maksimum gücünü vermeye başladığı için "biraz daha gaza yüklende gidelim" demektedir. Bu açıdan şehir içinde ve yokuşlarda düşük devirlerde, seri ve tasarruflu bir şekilde, kullanılabilecek olan dizel motor, sesi haricinde konfor ve yakıt tasarrufu sağlarken, yüksek hızlara çıkıldığında avantajını LPG karşısında kaybetmektedir. Sonuç olarak yakıt maliyeti olarak başabaş noktasında olan dizel ile LPG tercihini bence kullanım amaçları ve şartları belirlemelidir.

    Benim tercihim ise Trabzon gibi engebeli bir şehirde yaşadığım ve sıkça köy yayla gibi yollara gittiğim, nadiren uzun yola çıktığım için dizel üzerinedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    "Siz hala yok gaz kesme valfi yok bilmemne kiti diye dolaşın. Kontağı kapatmadığınız sürece ve araç lpg'de çalışıyorken o kadar valf hiç bir işe yaramaz.

    Oldu...

    LPG güvenliği ile ilgili bir alıntı...
    Kaynak lpgguvenlik
    "• LPG tanklarının üzerine bağlanan şamandıra tanktaki sıvı LPG seviyesini ve LPG giriş-çıkışlarını kontrol eden çoklu kontrol ünitesinin yanı sıra yeni uygulamalarda ilave bir valf daha konulmuştur. Şamandıra üzerinde tanka giren ve çıkan gazın iletim hatlarını açıp kapatmak için bir adet el ile kumanda edilen bir vana mevcuttur. Bu vanalar bakım, kaza ve yangın anında LPG giriş ve çıkışını kapatmaya yarar. Şamandıra üzerinde yer alan aşırı akış vanasına ilaveten yeni uygulama ile gelen bobinli valf sayesinde araca arkadan çarpma ve iletim borularının kopma yada kırılması halinde her ikisi birden devreye girerek sistemi otomatik olarak kilitler. Bundan sonra tanktan gaz çıkışı tamamen kesilir. Buda otomobil kullanıcılarının emniyeti sağlar. "

    LPG güvenliği ile ilgili başka bir alıntı...
    Kaynak güvenlik
    "• Kesme: Multivalfin üzerinde emme ve doldurma borularını bloke etmeye yarayan iki vana vardır. Bunlar genel olarak açık konumdadır; ancak bakım işlemi sırasında ya da kaza vb. durumda kapatılabilir. Multivalfe erişim güç olduğundan, emme borusunu kolayca kapatabilmek için multıvalf üzerine elektrovalf monte edilmiştir.

    Aşırı akış: Multivalfin içinde ve LPG emme borusu üzerine yerleştirilen “aşırı akış valfi” 1 bar basınç farkında akışı durdurur."

    LPG güvenliği ile ilgili başka bir alıntı...
    Kaynak BRC Araclarda-LPG-Kullanmak-Ne-Kadar-Guvenli
    "• Komple araç çarpma testi, önden çarpma testi ve ECE 34 normuna göre arkadan çarpma testi
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - Bir kaza anında hem benzin hemde LPG akışını kesen atalet sensörü,
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta mühür,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf after markette de araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpşma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir. "


    oldu deyip kaynak gösterdiğiniz yazıda 1 bar aşırı akım vanası ile aracın atalet sensörünün insafına kalıyorsunuz kaza esnasında.
    Kaza anında 1 barın altındaki basınçlarda olan kaçaklar ne olacak?




  • 2000 model honda civic aracımda BRC lpg var. Araç ile standart bakımlar hariç sadece küçük bir arıza için gittim servise. Ancak lpg için bir çok kez arıza bakım ıvır zıvır için sanayi yollarına düşmüşümdür.Tamam lpg ile yaptığım tasarruf çok iyi ancak diyeceğim o ki bir daha ki aracım dizel olsun istiyorum. Tercihim dizelden yana...
  • 3-4 sene önce evimizin önünde bir opel araç durduğu yerde alev aldı yandı. sorun aracın ne lpg li olması ne benzinli olması idi. yangın elektrik kontağından çıkmıştı. Benzinli araçların yanması olay olmaz ya da abartılmaz ama lpg li araç yandığında dikkat çeker. bir haberde okumuştum türkiye de ve dünyada benzinin pahalı olduğu ülkelerde lpg li araç sayısının hızla arttığına dikkat eçkiliyordu. ankarada bir ara araçların 3te biri lpg li olmuştu. Bu da demek oluyor ki istatiksel olarak lpg li araç kaza ve yangınları aratacaktır. Bu araç sayısı ile doğru orantılı olarak doğal olan bir artıştır. Lpg li araçların birazdaha ihtimam gerektirdiği açıktır. İçi sabun dolu bir şişe ile 2-3 ayda bir kendimizde kontrol edebiliriz. gevşemiş hortumları sıkabilir yada eskiyen hortumları değiştirebiliriz. Lpg şu anda en çevreci ve ekonomik yakıttır.Şu an ikinci lpg li aracım ve lpg kullanmaktan memnunum. Ekonomi düşünmesen ne dizel ne lpg kullanırım. gider benzini alırım. yani biraz özen dikkat ve bakım ile lpg şu zamanın en makul yakıtıdır. tekrar ediyorum paranız varsa zaten koyun benzini gezin doğrusu da budur. sonra kabloların yerinden fırladığı bir kazada sağ kalacağımızın bir garantiside yok. Birde olan herşeyin bir denge ve hesap olduğuna inanırım. Allah herkesi kazadan beladan koruması dileği ile.




  • LPG li araçta altı üstü aracınız yanar, kaçarsınız, sonra patlamasını izlersiniz...Ama yakıt ucuzdur 2.3 tl filan...10-11 lt yakarsın kafadan...Bakımı, aracın motora ters işlem, kaybolan bagaj, otoparklarda 2. sınıf muamele vs vs

    Güvenli vs diyenler olacak elbet...Eminim hepsinin içinde bir acaba vardır, arkadaki tank akıllarına geldikçe...

    Kafa rahat olacak..Önce sağlık, güvenlik..Sonra mal, mülk, para....Gerisi boş


    Dizel alırsın 4-6 lt arası yakarsın, kafan rahat olur..Hele senede 10 binden az yapıyorsan, alırsın 1.2 TSI bir araç, alırkende az verirsin..Dertsiz sürersin
  • c4 tasarruf açısından acaip avantajlı
    edit: kullanan bilir
  • Şimdi bu LPG olayı iyi guzel ekonomik ama gunümüzde 1.6 atmosferik motorlu arabalar performans fakiri olarak nitelendiriliyor.
    Ben olsam benzinli araç alacak olsam turbo motorlu alırım. Ona da LPG uyumu var mıdır bilemem.
    Dizelde en azından turbo sayesinde performans yeterli. Üstüne birde iki yakıtla uğraşmıyorsunuz. Arabada yerden feragat yok. kapalı mekanlara park sıkıntısı yok. Performans eksikliği yok. (bizim avensis çoğu yokuşta çıkarken 1. Vitese kadar düşmeme sebep oluyor hem benzinde hemde LPG de)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    Hem Dizel hemde LPG'li araç kullanan birisi olarak; LPG'nin daha ucuz maliyetli ve konforlu olduğunu söyleyebilirim.

    Öncelikle birçoğumuzun vakıf olduğu gerçeği belirtmekte fayda var; genel anlamda benzinli araçlar maksimum tork ve beygir gücüne 4.000 devir ve sonrasında ulaşmakta, dizel ise 1.750 ile 2.500 devir aralığında maksimum torkunu vermekte ancak beygir güçleri düşük olmaktadır. Dolayısıyla şehiriçi kullanımda dizel LPG'liye göre daha seri tepkiler sağlamaktadır. Bu bilgiden hareketle kullanım şartlarına göre dizelin ve LPG'nin tasarruf ve konfor avantajının bulunduğu farklı durumlar bulunmaktadır.

    Örneğin, dizel araçları düşük devirde yüksek tork avantajı nedeniyle özellikle yokuş yollarda ve şehiriçinde daha avantajlıdır. Çünkü dizel araçların torku düşük devirde benzinliye göre yüksek olduğundan dolayı ivmelenmeleri benzinliye göre daha düşük devirlerde olmakta ve vites daha düşük devirlerde değiştirilebildiği için ve devir kaybı minimum olduğu için tasarruf ve konfor ( vites değişim sıklığı ) sağlamaktadır. LPG'li araç ise LPG'nin doğası gereği bir miktar performans kaybına da neden olduğu için yokuşlarda aracın devirden düşmesi ( bayılması ) sürekli vites değiştirme gibi sonuçlara ve dolayısıyla dizele göre daha yüksek yakıt sarfiyatına neden olabilir.

    Gel gelelim düz ve uzun yollarda LPG + Benzinli araç ivmelenme ve devir kaybı sıkıntısı yaşamayacağı için daha düşük devirde daha yüksek hız ve daha az motor sesi ile konfor ve tasarruf sunacaktır. Dizelin yüksek hızlarda çok fazla devir çevirmek durumunda kalması ve hatta tork değerinin giderek azalması aracın nefesinin kesilmesine neden olmakta ve LPG yakıt açısından daha avantajlı hale gelmektedir kanımca.

    Ayrıca dizel araçlarda şehirlerarası seyehatlerde devrin 3.000'in üzerine çıkacağı ve turbonun da devreden çıkacağı dikkate alınmalıdır. Yani Dizelin nefesinin tükendiği anda benzinli ( LPG'li ) araç maksimum tork ve beygir gücüne ulaşacağı 4.000 devir civarına yaklaşmış olmaktadır. Ayrıca dizelin gürültüsü de daha fazla olacaktır.

    Kendi kullanım şeklime göre aradaki farkı ortaya koymaya çalıştım. Şahsi kanaatim yokuş yollarda ve şehir içi kullanımda dizel araç vites geçişleri açısından konfor ve tasarruf sunarken, benzin + LPG'li araç düz yollarda daha fazla konfor ve tasarruf sunmaktadır.

    Örneğin, 5.viteste 120 ile başladığım yokuşu dizel ile hız kaybı yaşamaksızın tamamlarken LPG'li ile 10-15 Km/h kaybederek 105-110 Km/H ile tamamlamaktayım. Ancak düz yolda dizel ile 140-150 ile giderken araç "yeter artık" derken, benzinli aynı hızlarda 4.500 devir civarında maksimum gücünü vermeye başladığı için "biraz daha gaza yüklende gidelim" demektedir. Bu açıdan şehir içinde ve yokuşlarda düşük devirlerde, seri ve tasarruflu bir şekilde, kullanılabilecek olan dizel motor, sesi haricinde konfor ve yakıt tasarrufu sağlarken, yüksek hızlara çıkıldığında avantajını LPG karşısında kaybetmektedir. Sonuç olarak yakıt maliyeti olarak başabaş noktasında olan dizel ile LPG tercihini bence kullanım amaçları ve şartları belirlemelidir.

    Benim tercihim ise Trabzon gibi engebeli bir şehirde yaşadığım ve sıkça köy yayla gibi yollara gittiğim, nadiren uzun yola çıktığım için dizel üzerinedir.

    Kalın puntolu bölümü dizel için genele yaymak doğru değil diye düşünüyorum. Aracımla otoyolda ilerlerken bile 130 km süratte 2300 devir çeviriyor.
    Benim 3000 devri geçmem için kafadan 160 km hız yapmam gerekir. Ayrıca turbo hiçbir zaman devreden çıkmaz. Araç çalıştığından durana kadar geçen sürede turbo her zaman aktiftir. Devreden çıkar dediğiniz şey maksimum torkun verildiği alandır. Yani araç 3000 devirden sonra bile yine turbolu ve beygirli hareket eder ama tork miktarı her geçen devirde azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Passenger -- 25 Ağustos 2012; 15:15:38 >




  • LPG tehlikeli diyen arkadaşlara şöyle izah edeyim.


    Sıralı sistem monte edilmiş arabama yandan çarpıldı.Arabam pert oldu bende sayısız kırık vs vs.



    O kaza olduğu andan itibaren bir gram LPG atmosfere çıkmadı.Anında kesildi gaz akışı,ne bir ateş ne bir duman.Arabanın radyatörü patladı ama LPG sisteminden hiçbir kaçak veya yangın tehlikesi olmadı.Rahat rahat araçtan sedyeyle çıkarıldım.



    Bilmeden atıp tutmak kolay.Ehil yerlerde yapılan sertifikalı kitler benzinden daha güvenilir bile denebilir.Sıralı sistemlerde backfire olayı tarihe karıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reason666

    LPG tehlikeli diyen arkadaşlara şöyle izah edeyim.


    Sıralı sistem monte edilmiş arabama yandan çarpıldı.Arabam pert oldu bende sayısız kırık vs vs.



    O kaza olduğu andan itibaren bir gram LPG atmosfere çıkmadı.Anında kesildi gaz akışı,ne bir ateş ne bir duman.Arabanın radyatörü patladı ama LPG sisteminden hiçbir kaçak veya yangın tehlikesi olmadı.Rahat rahat araçtan sedyeyle çıkarıldım.



    Bilmeden atıp tutmak kolay.Ehil yerlerde yapılan sertifikalı kitler benzinden daha güvenilir bile denebilir.Sıralı sistemlerde backfire olayı tarihe karıştı.

    Çok geçmiş olsun.
    Allah bir daha kaza bela verme inşallah.
  • Arkadaslar peki bu sirali sistem lpg lerde aracta koku oluyor mu? daha once sirali sistem araca binmedim! Benim daha once karburatörlu toyotam vardi bazen koku yapardi. bilgisi olan varmi?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.