Şimdi Ara

SİZCE DİZEL Mİ YOKSA LPG Mİ AVANTAJLI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
7.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Dizel ile çalışan motorun sesinin tınısından hoşlanmadığım için benzin+lpg ikilisi diyorum.

    Ekonomiklik olarak aralarında fazla fark yok.
    Dizelin bir depo ile daha uzun menzil avantajı var. Daha seyrek yakıt almanız mümkün.
    Lpg ile bagaj hacmı azalıyor, simit tank takarsanız stepne için yer kalmıyor (artık lastikler de eskisi gibi çok patlamıyor)

    Kisaca net ve mantikli olarak az sey yazip cok sey anlatmissiniz, aynen sizin gibi dusunuyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar Yeni honda civic'de lpg uyumlu motor var! zaten genelde sehir içi kullanıcam onun için dizel avantajlı görünsede lpg daha mantıklı geliyor bana ama biraz carizmayı çizdiriyoruz o kadar :) Yeni honda civic verecegim paraya güzel bi hb c sınıf dizel araç alabilirim ama honda civic gibi olmaz diye düşünmüyorum! sizce???
  • verilen alternatifleriniz arasında kesinlikle civic lpg diyorum
  • C4 den neden vazgeçtiniz?Pazarlık yapmaya bile gitmiştiniz sanırım.
  • dizel alınabiliyorsa dizel
  • dizele parası yeten dizel alır,yetmeyen benzinli alıp lpg taktırır.
  • bu konuda bende gidip gelen biriyim şehir neresi bilmiyorum ama istanbulda yaşıyorsan ve haftasonları gidip gezdiğin yerlerin içinde avm ler var ise lpg yi ele
    dizel-benzin arasında kal..

    daha önceki aracım benzinli focustu lpg hiç düşünmedim tamam tüm hesaplarda az km yapıyorsan benzinli al mantıgı kazanır ama şunuda düşün haftada bir geziyorsun 100tl ile 300km yapamıyorsun bu adamın canını fena yakıyor:D

    dizele gelirsek dizel diye yıgınla para vermekte gerçekten çok saçma hatta dizel alabilmek için donanımdada kısıyoruz ama bunun farkında değiliz otomotiv sektörü ve devlette dizelin avantajını ve alımın dizelde daha fazla olmasını keşfetti sanıyorumki önümüzdeki yıl dizel benzinden daha pahalı olucak bu bi öngörü ama enerji bakanının açıklamalarına dayanarak söylüyorum bunu adam açık açık dizele daha fazla zam yapıcaz daha az indirim benzine az zam çok indirim dedi hoş şuanda herşey aynı ama nerde arz varsa orda zam herzaman vardır.
    eskiden dizel gürültülüydü konforsuzdu sarsıntılıydı tutulmuyordu ucuzdu şimdi motorlar gelişti ama dizele yıgınla zam gelmeye başladı gelicekte.
    lpg avm ve her nekadar tehlikesiz olsada tehlike canlı bomba gibi durumlar yüzünden ucuzdu bir ara lpg kullanan çok arttı hemen paralel fiyatlarda arttı kim bilir belki birgün avm kanunu kalkar artık lpg nolur allah bilir.:D

    aslına bakarsan orta direk bir ailen varsa türkiyede araba almak zaten bir çılgınlık.




  • Bir önceki aracım benzin lpg liydi.Gerçekten otopark sorunundan tut performans ve sorunsuzluk açısından hiç memnun değildim.Sattım şimdi yine dizel aldım gerçekten çok rahatım.Basınca uzaması torku rampada bayılmaması klimanın canavarlığı vs gibi her yönden kafam çok rahat ...
  • yılda yaptığınız km 15 bini geçmiyorsa benzinli alın
    alırken vediğiniz fazladan 6-7 bini bir kenara koyun yakıta kullanın
  • Fabrika çıkışlı satılmadığı sürece lpg ye sıcak bakmıyorum.Sıfır arabamın orasını burasını deldirmek hoşuma gitmiyor.Dizel derim.Dizel c4 sahibi olarak c4 ü tavsiye de ederim ;)
  • Evet C4 icin gittim pazarlik bile yaptim ama vazgectim cunku ikinci eli cok zayif. ve 2 yil garantisi var sadece. ama honda da 6 yil garanti veriyor ve ben 5 yil kullanmak icin alicam. al sat olayi yok yani bende. onun icin C4 istemeyerek eledim ama gercekten cok guzel araba yapmis adamlar!
  • Bir forum efsanesidir ki dolaşıyor dizel araçta turbo enjektör arızası çok masraflı diye, sanki tüm dizel araçların kronik sorunuymuş gibi söylüyorlar ya bir de bunu deli oluyorum, normal bir şekilde kullanılırsa bakımları aksatılmadan yapılırsa, fabrika çıkışlı bir hatası yoksa kolay kolay turbo arızası yaşamazsın, ama bunu öyle bir şekilde söylüyorlar ki sanki dizel araç alan herkes bu sorunla karşılaşacak da büyük masrafı olacak. belki o sorun sadece 2. elde olur bunun sebebi de senden önceki sahibinin araca nasıl davrandığını bilmediğinden dolayı olur. ben açıkcası asla lpg'li araç almam evet büyük konuşuyorum, arabamla bir alışveriş merkezinin kapalı otoparkına veya herhangi bir kapalı otoparka giremeyeceksem başlarım 3 kuruş tasarrufuna, tasarruf yapayım derken de bir o kadar performans törpülüyor ve motor ömrünü azaltıyor başka bir neden ise bu konuda yalnız değilimdir tüpten acayip derecede korkuyorum Allah göstermesin ufak bir kazada biri arkadan bana vursa ne olur ? bu korkuyla ben araç süremem.




  • Hesap yaparsan LPG daha avantajlı çıkar. Ama çocuğunun oturduğu yerin dibinde bir bomba taşımak ne kadar güvenli olduğu bilinse bile insanı ürkütüyor. Bunun dışında İstanbul'da oturuyorsan alışveriş merkezlerinin kapalı otoparkına girememek LPG'den soğutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msasker

    Bir forum efsanesidir ki dolaşıyor dizel araçta turbo enjektör arızası çok masraflı diye, sanki tüm dizel araçların kronik sorunuymuş gibi söylüyorlar ya bir de bunu deli oluyorum, normal bir şekilde kullanılırsa bakımları aksatılmadan yapılırsa, fabrika çıkışlı bir hatası yoksa kolay kolay turbo arızası yaşamazsın, ama bunu öyle bir şekilde söylüyorlar ki sanki dizel araç alan herkes bu sorunla karşılaşacak da büyük masrafı olacak. belki o sorun sadece 2. elde olur bunun sebebi de senden önceki sahibinin araca nasıl davrandığını bilmediğinden dolayı olur. ben açıkcası asla lpg'li araç almam evet büyük konuşuyorum, arabamla bir alışveriş merkezinin kapalı otoparkına veya herhangi bir kapalı otoparka giremeyeceksem başlarım 3 kuruş tasarrufuna, tasarruf yapayım derken de bir o kadar performans törpülüyor ve motor ömrünü azaltıyor başka bir neden ise bu konuda yalnız değilimdir tüpten acayip derecede korkuyorum Allah göstermesin ufak bir kazada biri arkadan bana vursa ne olur ? bu korkuyla ben araç süremem.

    +1 abi helal olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç kısa mesafelerde mi uzun mesafelerde mi kullanılacak ?

    Kısa mesafe kullanım için kesinlikle ne dizel ne lpg benzinli küçük motorlu az yakan bir araç alın.Yok uzun mesafe diyorsanız lpg veya dizel tercih edin.Bunun yanında yılda 10 bin 15 bin olayının artık geçerliliği olmadığını düşünüyorum.

    Lpg ortalama bir kit taktırsanız 1500 tl eder.Dizel için en az 6-7 bin fark vermeniz gerekir.Fabrikadan montajlı lpg diye birşey yoktur.Lpg araç sıfır km olarak bayiden alınsada firmanın anlaşmalı olduğu bir lpg bayisinde kiti takılır size öyle teslim edilir orası işin yalan kısmı.

    Her ikiside ancak uzun süreli kullanımda kendini amorti eder dizeli daha uzun sürede kullanmayı düşünmek gerekir.Dizel tercih edilcekse unutulmamalıdırki aynı aracın dizeli ve benzinlisi arasında da ikinci elde fiyat farkı vardır dizeli pahalı alsanızda değerini korur ve pahalı satarsınız.Lpg tercih edilirse duruma göre kimisi hiç lpg takılmamış ister kendi taktırmak ister kimiside uğraşmak istemez o tarafı biraz karışık.

    Lpg hesaplamalarına genelde kimse aldığı yaktığı benzini yaptığı masrafı katmaz sadece kuruş hesabı yapar,benzinide eklemek gerekir önce.Lpg'ninde filtresi bakımı var,olumsuz performansı ,motoru yemesi başta boğaz kelebeği olmak üzere motorun orasını burasını bozması,ekstra muaynesi,teklemesi kapalı yerlere girememe vs gibi sıkıntıları var.Genelde lpg için iyi usta denir ancak bazı araçlarvardırki ustası nasıl olursa olsun lpg'de sıkıntı çıkarıyor işte...Birde kışın lpg'li araçlar daha çok sorun çıkarıyor.

    Dizel alırsanız bu yukarıda söylediklerimin hepsini unutun sadece bakım masrafları olur ki sanılanın aksine benzinli hele hele benzin+lpg olan bir araçla dizel arasındaki bakım farkı sadece 60-70 tl fark eder.Dizel durup dururken enjektör ve turbo arızası yapmaz bakımı düzgün yakıtı iyi yerden alınıp dizel kullanmayı bilen birinden alınmışsa sorun çıkarmaz...




  • If only a had a dollar for every Diesel vs LPG topic.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sukulented -- 30 Haziran 2012; 12:24:34 >
  • param çok ise dizel alır kullanırım yada benzinli. lpg taktırmak tabiki tercih meselesidir ve lpg ye dönüştürenlerin bu ekstra zahmete katlanmalarının sebebi petrol fiyatlardır. neredeyse 40 yıllık oto lpg geçmişinin ardından lpg piyasasında artık eskisi gibi olmadığını kabul etmek gerekir. Ehil ve düzgün montaj ile lpg li bir araç çok güvenilirdir.

    hollandada yapılan bağımsız testler göstermiştirki lpg li araçlar kazada benzinliden daha güvenlidir. ayrıca ingilterede yapılan araştırmaya görede yangın sırasında araçtakilerin tahliyesinde lpg li araçlar benzinli araçlardan üç kat daha uzun tahliye süresi tanımaktadır. ayrıca bir gazetenin lpg patlamaları konusunda avusturalya dayaptığı geriye dönük iki senelik bir araştırmada, lpg patlamalarının çoğunun kundaklamalardan ve ev kullanımlarında olduğu görülmüştür. Kaza sırasında yanan benzinli araç sayısıda oldukça fazladır.

    lpg kaçağının ve benzin kaçağının alevlenmesi arasında hemen hemen bir fark yoktur. gaz kesici güvenlik vafleri ile donatılmış çelik lpg tankları , plastik benzin depolarına göre daha dayanıklıdır. plastik depolar yoğun ısı karşısında daha çabuk erir ve yanar.
    Her araç lpg ye uyumlu değildir.

    lpg dizel araçlardan dahi ekonomiktir.
    lpg nin motora çok zarar verdiği abartıdır. lpg benzinden daha temiz bir yakıt olup yanma sonrası atıklar daha az ve temizdir. eksoz ömrü lpg li araçlarda daha uzundur. benzinin yanması sonucu oluşan atıklar daha aşındırıcıdır.
    lpg kullanım kurallarıa uyularak kullanıldığında motora verdiği zarar( motor uyumu var ise) çok değildir. sadece lpg kullanarak sorunsuz 400 bin km yola yapan araçlar mevcuttur.

    sonuç; lpg yakıt günümüzün çevre ve ekonomi açısından en gözde yakıtıdır. lpg ye karşı olmayı gerektirecek çok abartılacak bir durum yoktur. Tercihlere ve keseye saygı bir zorunluluktur. yargılnması gereken ne lpg ne kullanıcıdır. Tek yargılanması gereken ülkemizdeki benzin ve dizel fiyatlarıdır. Hoşçakalın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carrot -- 23 Ağustos 2012; 14:54:12 >




  • Dizelin aradaki farkı ile üst sınıf araç alınıyor lpg'li.
  • dizeldi, lpg liydi hepsini kullandım. Fiyat olarak değil şehir içi kullanımda tercihim dizelden yana. günün yarısı araç içinde oldugumdan, seri hızlı ve hemen girip çıkabilen araçlar dizel araçlar. Turboları sayesinde rahat oluyor.
    ama bir memur olsam, işten eve, evden işe gitsem o zaman benzinli alırım.
  • Dizelde , Lpg de aynı kapıya çıkıyor.

    Dizel alırsın 8000tl fark verirsin , garantili araca binersin.

    Lpgli alırsın Lpg kitiydi , tekrar vizesiydi derken 3000tl civarı para ödersin. garanti olayından mahrum kalırsın (honda demeyin herkes honda kullanmıyor forumda)
    Garanti süresince herhangi birşey çıkarsa o riskide üstlenirsin.

    Bakımları aynı olur ( 10binde lpg bakımı) dizel 2011 latitude için 330tl verdim pahalı demeyin eskidenmiş onlar.

    Dizeli satarken 2-3bin lira daha pahalı satarsın.

    Tüketimleri aynı olur ve sonuç olarak aynı kapıya çıkar.

    Keyif size kalmış.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.