Şimdi Ara

Sizce LPG hâlâ cazip mi ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
3.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bir de dizel savunucuların "abi satarken de pahalıya satıyorsun sonuçta" tezi var.
    tamamen işkembeden bir tez.

    şimdi ben 2013 yılında benzinli eş değerine kıyasla 10bin tl fazla vererek bir vw alıyorum.
    5 sene biniyorum 2018'de satışa çıkıyorum. 10bin tl fazlaya satabilir miyim?
    imkanı yok. sıfırdaki fayda ile 5 sene kullanılmış araçtaki fayda aynı kalamaz.
    diyelim ki o dönemki benzinliye nazaran 5bin TL fazlaya sattım.
    totalde zararım 5bin TL. eşdeğer benzinliye nazaran karım 5bin TL.

    peki 2013 yılında alım yaparken dizel değil benzinli vw aldım. 10bin cebimde kaldı ve bu 10bini aracı kullanım süresi boyunca değerlendirdim.
    2018 yılına geldiğimde arabamı satmak istiyorum. 5 senelik vadeli hesaba yatırdığım veya fon aldığım para kaç etmiştir?
    en az 15bin etmiş midir? evet.
    2018 yılında arabamı benzinli fiyatına satarım, bankadaki 15bini de bu rakama eklerim.

    aynı 10 binin faydası dizel satarken 5bin getirdi, 5 yıllık kişisel değerlendirme sonucu en az 15bin getirir.
    artık "satarkende pahalıya satarsın yeaa" geyiği bitsin lütfen.

    ***

    ama misal "benzinli fiyatına linea" kampanyası var.
    linea'ya binmekten hoşlanıyorsanız gider alırsınız benzinli fiyatına linea, paşa paşa binersiniz, ekonominizi yaparsınız.

    ancak alım yaparken 5-10bin tl fazla ödeyip, yıllar sonra satarken şöyle böyle matematiğine hiç girmeyin.


    ps: tüm bunlara ek olarak, km'si kaç olursa olsun ikinci el piyasasında müşteri olanlar risklerini sınırlamak istediklerinde otomatik vites ve dizel seçeneklerini elerler.
    bilirler ki manuel şanzıman ve benzinli motorların 'ömür kat sayısı' daha yüksektir.
    bu tip ikinci el müşterileri de azımsanamayacak kadar çoktur.




  • Aynen arkadaşın dediği gibi. İkinci el araç alırken 100bin üzeri dizellerden genelde uzak durulur. Çünkü turbo, DPF, enjektör vs. bi sürü risk vardır. Genelde 2. el araç alacaklar yüksek km 7-10 yaş araç alacaksa LPG takılmamış benzinli araç almaya çalışırlar.
  • Ben dizelle ayda minumum 200 Lira kar ediyorum.

    Hesabın cılkını çıkarmaya gerek yok.

    Yılda 2500 lira yakıttan tasarruf ediyorum.

    3 yılda 7500 lira ediyor hemen hemen.

    Satarken benzinliden en az 2-3 bin lira daha pahalı satılıyor temizse.

    Bakım fiyatları 50 lira falan farkediyor sanırım.

    Turbo korkusu derseniz artık benzinli araçlarda turbolu.

    Ayrıca düzgün bir LPG kiti en az 1500 liraya mal oluyor ve tüm motorlar uyumlu değil ve sorun çıkarma olasılığı yüksek.

    Bagaj kapasitesi düşüyor.

    Bu yüzden dizel-benzin yada LPG karşılaştırması ciddiyetten uzak geliyor bana.

    Kışın araba kolay ısınmıyor LPG ye geçiş uzuyor.

    Benzinli araçla gönül rahatlığı ile gezilmiyor.

    Mantık olarak arabaya 30-50 bin ayırabilmiş insanlar için yakıt önemlidir.

    Kalkıp 30 bin liraya araba alıp isterse kilometrede 1 lira yaksın diyecek adam pek yoktur.

    Yakıta o kadar para verebilecek olsa zaten kalkıp 30 bin liraya araba almaz.

    Haliyle aldıkları aracı az ve öz kullanıyorlar yada LPG taktırıyorlar tabi uyumlu ise.

    LPG ruhsata işletmesi ile 1800 lirayı buluyor kaliteli kitler için konuşuyorum.

    Şimdi 90 bin de çok temiz 2 araç olsa biri dizel ve biri LPG li yada benzinli olsa gidip millet benzinli yada LPG li alır mı?

    Dersiniz ki benzinin tadı ve gidişi başka bu konuda eklenecek bir şey kalmaz.

    Benim benzinli yada LPG li aracım olsaydı kesinlikle işe gidemezdim.

    Aracın ısınması zaten yolun yarısı ediyor ki LPG burada anlamını yitiriyor.

    Benzin ise malum litre fiyatı ve fazla tüketimi sorunu var.

    Objektif olarak bakıyorum olaya, benzinli ve LPG li aracım oldu ve yine olabilir.Bir aracı beğenirsem ve dizeli yoksa kesinlikle benzin-LPG ikilisini tercih ederim ama dizeli varsa tercihim dizeli olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FlyingUnderpants

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: FlyingUnderpants

    arkadaşlar abartmayın.
    95 oktan benzin şu anda litre fiyatı 4,60TL
    lpg 2,88 oldu.
    arada hala büyük bir uçurum var kaldı ki yaz aylarında lpg ucuzluyor.


    bence asıl dizelin bir avantajı kalmadı.
    şuan 4.12TL
    bir de tabii full depo ile benzine nazaran 150km fln daha fazla gidiyor.
    ama dizel motor alırken markasına göre 4-10 bin arası fazla ödüyorsunuz.
    bu litre fiyatlarıyla, bu rakamı çıkarmak yıllar alır.

    Kaba bir hesapla bakalım kim avantajlı.
    Aynı marka ve model araç düşünelim.
    Bu aracın benzinlisi 8 litre yani 100 bin kmde 36,8 bin tl tuketir.
    Dizeli 6 litre, 100 bin km de 24,7 bin tl tuketir.
    Lpglisi 10 litre 100 bin kmde 28,8 bin tl tuketir.

    hesabınız söylediklerimi doğrular nitelikte.
    ben yılda 10oookm yaparım ve hiç 6 seneden fazla aynı araca binmedim.
    kısaca 100ooo'e ulaşmam söz konusu bile değil.
    dolayısı ile max. 6 sene 60ooo'de makas çok daha az olacaktır.

    hesabınıza göre bile dizel ve benzin arasında 12oooTL fark var oluyor ve vw, renault gibi firmalar dizel motor farkı için zaten 7bin-10bin fazla talep ediyorlar.
    ölme eşşeğim ölme.. şu konjonktürde dizel almak delilik.

    lpg'de ise 1,6ooTL montaj için düştükten sonra geri kalan her kuruş cepte kar olarak kalacaktır.

    Yılda 15 bin km yapanlar direk benzinli kullanmalı.
    Yılda 15-25 bin yapanlar LPG ye geçmeli.
    25 bin km üstü (ben40 bin yapıyorum) direk dizel almalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    quote:

    Orijinalden alıntı: FlyingUnderpants

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: FlyingUnderpants

    arkadaşlar abartmayın.
    95 oktan benzin şu anda litre fiyatı 4,60TL
    lpg 2,88 oldu.
    arada hala büyük bir uçurum var kaldı ki yaz aylarında lpg ucuzluyor.


    bence asıl dizelin bir avantajı kalmadı.
    şuan 4.12TL
    bir de tabii full depo ile benzine nazaran 150km fln daha fazla gidiyor.
    ama dizel motor alırken markasına göre 4-10 bin arası fazla ödüyorsunuz.
    bu litre fiyatlarıyla, bu rakamı çıkarmak yıllar alır.

    Kaba bir hesapla bakalım kim avantajlı.
    Aynı marka ve model araç düşünelim.
    Bu aracın benzinlisi 8 litre yani 100 bin kmde 36,8 bin tl tuketir.
    Dizeli 6 litre, 100 bin km de 24,7 bin tl tuketir.
    Lpglisi 10 litre 100 bin kmde 28,8 bin tl tuketir.

    hesabınız söylediklerimi doğrular nitelikte.
    ben yılda 10oookm yaparım ve hiç 6 seneden fazla aynı araca binmedim.
    kısaca 100ooo'e ulaşmam söz konusu bile değil.
    dolayısı ile max. 6 sene 60ooo'de makas çok daha az olacaktır.

    hesabınıza göre bile dizel ve benzin arasında 12oooTL fark var oluyor ve vw, renault gibi firmalar dizel motor farkı için zaten 7bin-10bin fazla talep ediyorlar.
    ölme eşşeğim ölme.. şu konjonktürde dizel almak delilik.

    lpg'de ise 1,6ooTL montaj için düştükten sonra geri kalan her kuruş cepte kar olarak kalacaktır.

    Yılda 15 bin km yapanlar direk benzinli kullanmalı.
    Yılda 15-25 bin yapanlar LPG ye geçmeli.
    25 bin km üstü (ben40 bin yapıyorum) direk dizel almalı.

    Alıntıları Göster
    quote:


    Yılda 15 bin km yapanlar direk benzinli kullanmalı.
    Yılda 15-25 bin yapanlar LPG ye geçmeli.
    25 bin km üstü (ben40 bin yapıyorum) direk dizel almalı.

    katılıyorum.. az kilometre yapanların, yani aracı ticari olarak değil de gündelik aile aracı olarak, kısa mesafelerde şehir içi gündelik işe veya markete vs gidip gelme şeklinde kullananların ve çok nadiren uzun yol yapanların lpg ye geçmesi totalde attığı taş ürküttüğü kurbaya değmiyor. ha eğer hazır lpgsi üzerinde ve benzinlisi ile aynı fiyata bir araç alıyorsa ve bu aldığı 2. el araç 10-15 bin tl civarında ise ve lpg nin negatif özelliklerini sorun etmiyorsa kullanabilir. fakat ticari olarak kullanılmayacak bir aracı sıfır kilometre alıp hemen üzerine lpg taktırmak yok denecek kadar az bir tasarruf sağlar, onu da 3 ve daha fazla yıl sonunda sağlar. lpg nin negatif özellikleri de buna değmez..

    koku, motor arıza olasılığı, kapalı otoparklara girememe, feribotlara binememe, bagaj hacmi küçülmesi, stepne yerinin işgali, tehlikeli olduğu algısı, lpg tankı genelde küçük olduğundan çok sık benzinciye girme, lpg fiyatlarına gelen zamların psikolojik olarak olumsuz etkisi, soğuk havalarda artan lpg tüketimi, yüksek hızlarda aşırı artan lpg tüketimi, lpg nin bakım, ayar, sızdırmazlık vs gibi ıvır zıvırı ile uğraşmak, lpg de giderken aracın güç kaybetmesi, özellikle son yıllarda hükümetin lpg yi dişe dokunur bir vergi kaynağı olarak kullanmaya başlaması lpg nin bazı olumsuz yönleri hatırlatmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hishe -- 26 Aralık 2012; 8:42:44 >




  • Bu benim dördüncü lpg li aracım, ilk üç araçta alırken lpg vardı, sonuncusuna ben taktırdım, hatta yaptığım hesaba göre kendini amorti edip kara bile geçti. Bugüne kadar lpg ile ilgili en ufak sorun yaşamadım, bence lpg olayı gerçekten mantıklı, dizel hem pahalı, ayrıca dizelde malum arıza çıkarırsa çok masraflı oluyor, ayrıca kışın soğuk havalarda zor ısınıyor, ben işe varana kadar donuyorum (şirket aracım dizel), turbo devreye girene kadar çok hantal vs vs. ama sıfırının fiyatı benzinli dizel aynı olsa tabi ki tercih edilir...
  • ucuz-temiz enerji, desteklenmesi lazım.
    yllarca böyle dedim.
    şimdi fiyatı arttı ama temizliği için bile lpg yi tercih ederdim.
    gaz la benzin aynı fiyat olsa bile ben lpg yi tercih ederdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    ucuz-temiz enerji, desteklenmesi lazım.
    yllarca böyle dedim.
    şimdi fiyatı arttı ama temizliği için bile lpg yi tercih ederdim.
    gaz la benzin aynı fiyat olsa bile ben lpg yi tercih ederdim.

    desteklenmesi için devletin lpg yi ucuzlatması lazım benzine göre.. çevreyi bizim bireysel çabamız kurtaramaz ancak devlet birşeyler yapabilir. mesela elektrikli otomobillerin vergileri düşük olsa ben elektrikli kullanırdım. lpg nin vergisi düşük olsa lpg.. fakat şu durumda ne elektrikli ne de lpg cazip değil malesef.. lpg ile benzin arasında 1.6 düz motorlardaki tasarruf şu an 10-15 kuruş kilometre başına..
  • LPG forever...
  • Ben yeni BRC taktırdım Scenic Privilage 1.6 tiptronik aracıma. Daha ilk ölçümlerime göre km'de 22,5 kuruş avantajım var. Benzinde km'de 50 kuruş yakıyordum, şimdi LPG ile 28,5 kuruş yakıyorum. Yazın tüketimin daha da azalacağını söylüyorlar. Bu kapsamda ben sahsen avantajlı olduğunu söyleyebilirim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.