Şimdi Ara

Skoda Fabia vRS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan da belli olduğu gibi, Skoda Fabia vRS almayı düşünüyorum.
    Kullanan veya bilgisi olan arkadaşlardan tecrübe yorumu bekliyorum.
    Artıları, eksileri vs.
    Benim bilgim çok fazla fakat bilmediğim kısımlar olabilir.
    Şimdiden teşekkür ediyorum herkese.



  • Polo GTI,İbiza Cupra,Fabia RS hepsinde ortak 1.4 TSI motor var ve bu motorun kronik yağ yakma problemi var.DSG de olunca araç biraz riskli bence..
  • Fabialardaki motor yag yakan tipteki uzak durulmasi gereken motordan.2013 model ve sonrasi cupra veya gti bakman daha iyi.
  • Ruling_S kullanıcısına yanıt
    Hepsinde ortak kullanıldığını biliyorum fakat cupra zaten 3 kapı gti ise pahalı
    daha 20.000 de olan bir motor nasıl yağ yakabilir ?
    Asıl dsg olması daha güvenli değil mi motor açısından sonuçta sürücü hatası olmuyor. Yani yanlışlıkla düşük viteslere çekme motoru rpm e getirme vb.
    Ve bir yazılım olmadığı halde neden dsg riskli olsun ki ?
    Benim bildiğim dsg olan araçlar manuel olan araçlara göre chip tuning gibi yazılımlarda sıkıntı çıkarabiliyor.
    Onun dışında sadece arıza yaptığında otomatik viteslerin masrafı daha fazla olduğu için insanları korkutuyor ki bu risk bütün otomatiklerde var.
    Daha açıklayıcı bilgi verebilir misin kardeşim
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Hepsinde aynı motor kullanılıyor, birebir aynı motor.
    O zaman neden sadece Fabia'da bu sorun var ?
    Ve almayı düşündüğüm araç daha 20.000'de yazılımsız, motoruyla oynanmamış, kazasız, çiziği bile olmayan bir araç.
    Ben Fabia'yı sadece insanların çok bilmemesinden dolayı ve ikinci el piyasada çok satışının olmaması, çok tutulmaması gibi sebeplerden kullanılmadığını düşünüyorum. Özellikle 180 hp rs motor versiyonunu. Fakat cupra 3 kapı ve aile arabası da olsun istediğimden hiç düşünme gereği duymadım, gti ise çok para istiyorlar pahalı ve temizi pek yok; çoğu oynanmış, kazalı vb.
  • görüntü sebebi ile beğendiğim bi otomobil değil.. çok eski durmakta. biraz daha yakıt maliyetine katlanıp subaru vs. tercih edilebilir sanki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr943

    Hepsinde aynı motor kullanılıyor, birebir aynı motor.
    O zaman neden sadece Fabia'da bu sorun var ?
    Ve almayı düşündüğüm araç daha 20.000'de yazılımsız, motoruyla oynanmamış, kazasız, çiziği bile olmayan bir araç.
    Ben Fabia'yı sadece insanların çok bilmemesinden dolayı ve ikinci el piyasada çok satışının olmaması, çok tutulmaması gibi sebeplerden kullanılmadığını düşünüyorum. Özellikle 180 hp rs motor versiyonunu. Fakat cupra 3 kapı ve aile arabası da olsun istediğimden hiç düşünme gereği duymadım, gti ise çok para istiyorlar pahalı ve temizi pek yok; çoğu oynanmış, kazalı vb.

    Hepsinde ayni motor var ve hepsi sorunlu.2013 ten sonra uretilen araclarda bu sorun cozuldu.Ama fabia 2013ten sonra gelmedi gti ve cupra gelmeye devam etti.Cth kodu motor geldi gti ve cupraya.Yani 2011 2013 arasindaki 1.4 tsi 180 hplik motorlar sorunlu marka modelle alakasi yok.




  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle teşekkürler fakat bana bir kaynak gösterebilir misiniz ? Gerçekten çok niyetlenmiştim ve almayı düşünüyordum. Eğer ciddi bir sorun var ise bekleyip üstüne koyup gti 5 kapı alabilirim. Bu yağ yakma ne gibi maliyetlere, sorunlara yol açabilir ? Sadece araç giderken benzin ile birlikte yağ yakması ise, sorunsuz araçlara göre daha sık yağ koyarak kullanmak bu soruna bir nevi geçici çözüm olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr943

    Hocam öncelikle teşekkürler fakat bana bir kaynak gösterebilir misiniz ? Gerçekten çok niyetlenmiştim ve almayı düşünüyordum. Eğer ciddi bir sorun var ise bekleyip üstüne koyup gti 5 kapı alabilirim. Bu yağ yakma ne gibi maliyetlere, sorunlara yol açabilir ? Sadece araç giderken benzin ile birlikte yağ yakması ise, sorunsuz araçlara göre daha sık yağ koyarak kullanmak bu soruna bir nevi geçici çözüm olabilir mi ?

    Her motor bi miktar yag eksiltir bunu sadece cubuga bakarak anlayamazsiniz ama bu zaten normal bi durumdur 10-15 binde yagi degistirdiginiz icin problem olmaz ama bu motorun sorunu cok fazla eksiltmesi yani 10 bin km de 2 litre kadar eksilttigi soyleniyor yani her 2 3bin km de bi yag ekliyorsunuz suanda bu araci kullananlar boyle yapiyor sorundan kasit bu ..




  • Ben de bir şey sanmıştım be kardeşim, 10 binde bir 2 litre eksiltse ne olacak 4 litre castrol yağ 80-100 tl litresi 20-25 tl'ye denk gelir. Zaten fazla kullanmaya gerek kalmıyor arabayı ki bu arabayı kullananlar ekonomi sever kişiler değil, benim gibi performansa önem verenler :) Sorundan kasıt sadece buysa no problema
  • Corsa opc düşünmez misiniz ? 1.6 207hp üstelik manuel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr943

    Hocam öncelikle teşekkürler fakat bana bir kaynak gösterebilir misiniz ? Gerçekten çok niyetlenmiştim ve almayı düşünüyordum. Eğer ciddi bir sorun var ise bekleyip üstüne koyup gti 5 kapı alabilirim. Bu yağ yakma ne gibi maliyetlere, sorunlara yol açabilir ? Sadece araç giderken benzin ile birlikte yağ yakması ise, sorunsuz araçlara göre daha sık yağ koyarak kullanmak bu soruna bir nevi geçici çözüm olabilir mi ?

    Kaynak olarak internette arastirabilirsiniz yag yakiyor bu motorlar.Suna bi aciklik getirelim dusuk hacim turbo beslemeli araclar yag eksiltir evet.Ama bu bahsettigimiz motorlarda baya fazla.O yuzden tercih edilmiyorlar.Eger imkaniniz varsa gti bakin derim hem donanim olarak daha iyi bir arac.
  • skodanın her yeri rs olsa ne olur. focus rs varken bunlardan ancak çakma rs olur.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Güzel düşünmüşsün de kardeşim ben 3 kapı düşünmüyorum
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Gti'a çok para istiyorlar be kardeşim kazalı olanlara bile ne fiyat biçiyorlar 5 kapı manuel olanları güzel ama fiyatta anlaşılmıyor
  • Öncelikle herkes bir yorumda bulunmuş ben ise nacizane yaklaşık 2 senedir ve 30.000 km yol yapan biri olarak bu aracın herhangi bir sorunu olmadığını düşünmekteyim. Öncelikle şuna bir açıklık getireyim yağ yakma bir sorun değildir arkadaşlar 1,4 hacimlik motorda 132 kws (180 ps) koyan bir firma yağın eksiltmesinide düşünmüştür ama bu öyle her 1 depo benzine 1,5 lt yağ koymak gibi bir şey değil. 5000 km veya 8000 km 'de bir değişen bir durumdur. Tabiki buda kullanıcı arkadaşın aracı nasıl kullandığı ile alakalıdır hızlı,seri veya sert kullanımında bu değişkenlik göstermektedir. Bende aracın sunroof + 2012 (türkçe menü) modeli bulunmaktadır. Ve gerçekten memnunum ben aracımdan. Yalnız dsg şanzımanda kronik problemler vardır bunlardan bazıları devirdaim pompasının değişmesi, segmanların yağ kaçırması, ancak birde şunuda ilave edeceğim özellikle arabanın ilk çalıştırılmasında hafif bir titreme ayrıca geri vitese takıldığında bir titreme yapması (gaz vermeden kendi kalkması ) ama devam eden zamanda alışıyorsun :D belki yağ ile alakalı belikide enjektörler tıkandı temızletmek lazım yada motor yagı veya bujıler bende bılmıyorum o kadarını :D




  • v3nom kullanıcısına yanıt
    Eyvallah kardeşim beklediğim bilgili yorum geldi :)
    Hmm devirdaim pompası segman biraz sıkıntı ama dsgye alışırız bea :D
    Sonuçta gülü seven dikenine katlanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr943

    Eyvallah kardeşim beklediğim bilgili yorum geldi :)
    Hmm devirdaim pompası segman biraz sıkıntı ama dsgye alışırız bea :D
    Sonuçta gülü seven dikenine katlanır

    Eyvallah hocam estağfurullah nacizane biraz gezinmem birazda fabia modelleriyle biraz yanyana olmam sayesinde bilgi edindim azcık :D
    devirdaim pompası zaten bozulur ustadım bozulmayan araba olmazzzz yok öyle bişi. Ha bizimki biraz da nazik yazılım atmaz isen arabanın hiç bir kronik problemi çıkmaz buda dipnot kalsın kenarda...
    Dsg titremesi ise cok normal dıye dusunuyorum ama orayı tam ögrenemedım arastırmadayım mekatronık ve kavrama ikisi birlikte mi bilemedim. Ama CTHE/CAVE motor farkı 2013 sonrası sorun duzelttıler ama işte gelmedi...yalnız paran varsa kardeşim önerim temiz 1.4 leon fr 2016 act dsg 150'lik makine (güzel bir yazılım ile 180 olur) sıkıntısız kullanırsın...




  • v3nom kullanıcısına yanıt
    fr yi de severim de temiz 2016 modelleri 85 90 civarı ve ben araca yazılım atmayı düşünmüyordum 90 bin istenen temiz bir fr ye yazılım atmışlar 180 hp yapmışlar inşallah yazılım bir sıkıntı oluşturmaz belki de biraz daha birikimi arttırıp fr almalıyım :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr943

    fr yi de severim de temiz 2016 modelleri 85 90 civarı ve ben araca yazılım atmayı düşünmüyordum 90 bin istenen temiz bir fr ye yazılım atmışlar 180 hp yapmışlar inşallah yazılım bir sıkıntı oluşturmaz belki de biraz daha birikimi arttırıp fr almalıyım :D

    evet cok temiz makine mubarek babanın oğluna satarsın 85000 90000 tl'ye ama sımdı 2.el fıyatları oyle olunca onu sıfır almakda ayrı bir şekil olur. Kaldıkı ben 2016 cupra fr bınmıs kullanmış ve gazlamış biri olarak ondaki keyfi hic bır arabada almadım :) (audi s3 yazılım,buyuk dısk fren, buyuk egsoz,)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.