Şimdi Ara

Skoda Octavia vs Toyota Corolla (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
0
Favori
6.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oldsalt O kullanıcısına yanıt
    ABD'de satılan Toyota'ların nerdeyse hiç biri ülkemizde satılmıyor. Öncelikle sizin kendi donelerinizi tekrar incelemeniz gerekli. Sizin dayandığınız tez çürük, bunu söyleyeyim.

    İnternette yapacağınız küçük çaplı bir araştırma ile, Toyota'ların sorunsuzluk kavramını tekrar sorgularsınız. Ae101 efsanesidir bu sorunsuzluk. Eniştenin bir alt kasa Corolla'sını elimle servise teslim ettim, bir hafta direksiyon kutusu arızasını çözmeye uğraştılar. Öntakımlardan gelen sese çözüm bulamadılar. Arka salıncak kısmından gelen sesi çözemediler. Mmt sıkıntı, dizel ünitenin yağ yaktığını sağır sultan duydu. Bunlar problemsiz bir aracın çıkaracağı arızalar değil.

    Corolla'nın en güvendiği yanı bu, başka bir olayı yok. Toyota'yı savunanların da yegane dayanağı bu. Donanımı çalınmış, bence çirkin konsol, güçlü denmeyecek bir motor.. Bu özellikleriyle sınıfındaki hiçbir aracı domine edemez Corolla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    var kardes forumdada paylasildi o belge.istersen git toyota servisine sor yani.garantisi biten dsg patlayinca 5binden basliyor ha yok tamir bedava diyorsan cihanair gibi,arkadaslari sana yonlendireyim.
    ama adamlar faturayi onune koyunca diger vag fanboylari gibi bende patlamadi banane almasaydiniz garantisi bitmeden birine kakalasaydiniz deme sonra bak adamlari tek tek cagiririm buraya

    Madem var o belge buraya koy inceleyelim bizde. 5.000 TL' lik DSG faturasını da istiyorum bu arada. Onu da bir inceleyelim. Geçen arkadaşlardan birisi konu açmıştı. 150 TL ücretle halledildiğini yazmıştı. Buna ne diyeceksin ?
  • İkisini de salla. Birisinde robotize, konforsuz bir otomatik şanzıman var. Ayrıca sunroof opsiyonu bile yok.

    Diğerinin şanzımanı ise oldukça konforlu ama o da saatli bomba gibi.

    Focus'a dizel + powershift otomatik geldi. Çift kavramalı otomatik., onu düşün bence.
  • Aytürk kullanıcısına yanıt
    Bieysel anektod mu? Yoksa istatistik mi?

    Amerika uymadı mı? UK verelim. Hele 7. sırada tanıdık bir yüz var, Türkiye'de imal edilmiş Auris.

    http://www.reliabilityindex.com/ratings/best/Small%20Family

    Öte yandan "Corolla'nın en güvendiği yanı bu, başka bir olayı yok." demek, verilen linki okumadığınızı ikrar etmeniz anlamına geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 23 Haziran 2015; 12:47:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Paralı parasız doğuş şakşakçıları octavia önerir ama iş satın almaya gelince corolla alınır. Sırf ikinci el değeri için bile corolla alınır.

    Skoda alıp vw'nin üvey evladı muamelesi görmek yerine her türlü corolla tercih edilir.

    Corolla kalite, sağlamlık olarak octavia ile kıyaslanmaz. Boşuna dünyanın en çok satan aracı değil.

    Ben alacak olsam ikisini de almazdım ama ikisi arasında corolla tabii ki.

    Hani en çok satan araç en iyi değildi. Hani 2.el piyasasına bakarak araç alınmazdı. Bu durum sanırım sadece Vw için geçerli. Ama en çok satan Toyota' nın modeli olunca, 2.el değeri yüksek olunca o araç en iyisi oluyor sanırım. İşinize nasıl geliyorsa öyle takılıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Paralı parasız doğuş şakşakçıları octavia önerir ama iş satın almaya gelince corolla alınır. Sırf ikinci el değeri için bile corolla alınır.

    Skoda alıp vw'nin üvey evladı muamelesi görmek yerine her türlü corolla tercih edilir.

    Corolla kalite, sağlamlık olarak octavia ile kıyaslanmaz. Boşuna dünyanın en çok satan aracı değil.

    Ben alacak olsam ikisini de almazdım ama ikisi arasında corolla tabii ki.

    Hani en çok satan araç en iyi değildi. Hani 2.el piyasasına bakarak araç alınmazdı. Bu durum sanırım sadece Vw için geçerli. Ama en çok satan Toyota' nın modeli olunca, 2.el değeri yüksek olunca o araç en iyisi oluyor sanırım. İşinize nasıl geliyorsa öyle takılıyorsunuz

    Birçok neden saydım yukarıda, bir tane değil.


    Hani herkes mazda 3 tavsiye eder golf alırdı? Aynı durum. Asıl işine nasıl geliyorsa öyle takılan sizsiniz, bunu herkes biliyor. Vw'de çalıştığınızı, her konuda vw tavsiye ettiğinizi herkes biliyor.




  • Hağla dizel mmt corollayı savunanlar var Corollanın alınacak tek kombinasyonu 1.6 Valvematic + Cvt bunun haricindeki corollaların yanına yanaşmayın.
  • Corolla dıştanda içtende afedersiniz odun gibi araba yahu, nedense hiç ısınamadım. İkisinede ard arda binen biri Corolla daha güzel diyorsa onun aklından şüphe duyarım. Manuel bir vag aracı kullanıcısı ve dsg düşmanı olarak VAG grubu araçlar kesinlikle içeride daha iyi hissettiriyor.

    Corolla yerli üretim, sacı ince, camlar tek dokunuşla bile açılmıyor, en üst donanımda bile hız sabitleyici yok sunroof opsiyonu da yok, araba dışarıdan çirkinlik abidesi, benim bindiğim araçta direksiyonu çevirince kat kut diye sesler geliyordu. Üstüne üstlük motoru c sınıfı bir araç için cidden zayıf, otmnin 0-100üde ortada, Octaviada hızlı demiyorum çünkü değil, ama Corolla o motor şanzıman ile kağnı gibi araba. 15 sn nedir yahu, doğan slx tokatlar bunu kalkışta. Octavianın yalıtımı çok iyi değil, ama Corollanında pek farkı yok, Octavia daha güçlü motoruna gayetde az yakıyor, şehir dışı 3.5 litreyi defalarca yakalayıp hedefe ulaştım. Uzun yolda gayette konforlu bir araç, hiçbir zaman içindekileri yormuyor, donanımı daha iyi tipi daha güzel, motoru daha iyi olan bu araç varken kimse kusura bakmasın Corollaya dönüpte bakmam arkadaş. Dsgli değil aracım dolayısıyla sorunsuz, çirkin corollayı alıpta millete japon Sorunsuz diyeceğime içime sinen ve çok daha güzel olan bir aracı alırım o kadar. Corolla sadece 1.6 valvematic + cvt + lpg ile alınır güçlü atmosferiğin sesi ve performansı + lpg ile az yakar, ve mantıklı olur ama dizeli alınmaz arkadaş etmeyin!

    Tok kapı sesi de var

    Corollada kapıyı kapatınca pıraaaas diye ses çıkıyor, toros gibi.

    Evet bombayı yerleştirdim, Come on Japoncular lets fight!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 23 Haziran 2015; 13:28:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Paralı parasız doğuş şakşakçıları octavia önerir ama iş satın almaya gelince corolla alınır. Sırf ikinci el değeri için bile corolla alınır.

    Skoda alıp vw'nin üvey evladı muamelesi görmek yerine her türlü corolla tercih edilir.

    Corolla kalite, sağlamlık olarak octavia ile kıyaslanmaz. Boşuna dünyanın en çok satan aracı değil.

    Ben alacak olsam ikisini de almazdım ama ikisi arasında corolla tabii ki.

    Hani en çok satan araç en iyi değildi. Hani 2.el piyasasına bakarak araç alınmazdı. Bu durum sanırım sadece Vw için geçerli. Ama en çok satan Toyota' nın modeli olunca, 2.el değeri yüksek olunca o araç en iyisi oluyor sanırım. İşinize nasıl geliyorsa öyle takılıyorsunuz

    Birçok neden saydım yukarıda, bir tane değil.


    Hani herkes mazda 3 tavsiye eder golf alırdı? Aynı durum. Asıl işine nasıl geliyorsa öyle takılan sizsiniz, bunu herkes biliyor. Vw'de çalıştığınızı, her konuda vw tavsiye ettiğinizi herkes biliyor.


    Aynı durum mu ? Ne alakası var ? Herkes biliyor evet. Benim Passat B8 izlenimimi okudunuz mu ? Golf 308 arasında kalan arkadaşa yazdığım yorumu gördünüz mü ? Vw de önceden çalıştım evet zaten herkes biliyor ama şuan Vw' de çalışmıyorum. Eğer ben Vw öneriyorsam sizde Vw harici her markayı öneriyorsunuz o zaman.




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Praaaaas nedir arkadaş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Paralı parasız doğuş şakşakçıları octavia önerir ama iş satın almaya gelince corolla alınır. Sırf ikinci el değeri için bile corolla alınır.

    Skoda alıp vw'nin üvey evladı muamelesi görmek yerine her türlü corolla tercih edilir.

    Corolla kalite, sağlamlık olarak octavia ile kıyaslanmaz. Boşuna dünyanın en çok satan aracı değil.

    Ben alacak olsam ikisini de almazdım ama ikisi arasında corolla tabii ki.

    Hani en çok satan araç en iyi değildi. Hani 2.el piyasasına bakarak araç alınmazdı. Bu durum sanırım sadece Vw için geçerli. Ama en çok satan Toyota' nın modeli olunca, 2.el değeri yüksek olunca o araç en iyisi oluyor sanırım. İşinize nasıl geliyorsa öyle takılıyorsunuz

    Birçok neden saydım yukarıda, bir tane değil.


    Hani herkes mazda 3 tavsiye eder golf alırdı? Aynı durum. Asıl işine nasıl geliyorsa öyle takılan sizsiniz, bunu herkes biliyor. Vw'de çalıştığınızı, her konuda vw tavsiye ettiğinizi herkes biliyor.


    Aynı durum mu ? Ne alakası var ? Herkes biliyor evet. Benim Passat B8 izlenimimi okudunuz mu ? Golf 308 arasında kalan arkadaşa yazdığım yorumu gördünüz mü ? Vw de önceden çalıştım evet zaten herkes biliyor ama şuan Vw' de çalışmıyorum. Eğer ben Vw öneriyorsam sizde Vw harici her markayı öneriyorsunuz o zaman.

    Yeri geliyor vw'de öneriyorum. Mesela passat 1.4tsi trendline önereceğim bir araç. CC de sever ve öneririm. Fiyatına göre güzel şeyler sunuyor. Geçen seneki mesajlarıma bakarsan hep octavia, leon önerdiğimi görürsün. Hatta manuel corolla mı octavia mı diye soranlara bile octavia önerdiğimi hatırlıyorum. Ben marka takıntılı değilim ama bunu anlamanızı da çok beklemiyorum. Dünya vw den ibaret size göre.

    Hatta tam tersi dizel veya dizel otomatik toyota, özellikle corolla önermem hiç. Sadece bu ikisi arasında corolla diyorum o da octaviayı övüp duranlara inat. Alınacak araba değiller benim gözümde.




  • Yeri geliyor bende farklı markalar öneriyorum. Focus 308 i30 i20 defalarca önerdiğimi biliyorum. Demek ki neymiş insanları yapmadıklari birsey için suclamayacakmissiniz. Gördüğünüz üzere savunma hemen yapmaya başladınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oldsalt O kullanıcısına yanıt
    2001-2007 arasındaki istatistikleri verin, sonra burda ahkam kesin.

    Bakın benim anlatamadığım nokta şu. Toyota SORUNSUZ DEĞİLDİR! Her araç kadar problem çıkarır ve bunlar onarılır/onarılamaz. Bunlar benim bireysel tespitlerim evet, ama servis sorumlusunun bu kasalarda direksiyon kutusu sorunuyla sık karşılaşıldığını, arka ve öndeki seslerle karşılaştıklarını beyan etmesi, kişisel bir tespit değil uzman görüşüdür. Toyota Kocaeli'de mühendis olarak çalışan kuzenimden bile ben bunları duydum, bana hangi doneyle gelirseniz gelin. Daha Mayıs ayında havayastıkları nedeniyle, sadece Türkiye'de 20.000'e yakın Toyota Corolla geri çağırıldı. (Ha bu çok iyi ve onurlu bir hareket, ama problem olduğu gerçeğini de değiştirmiyor). Dünya çapında 5.000.000 aracı geri çağırdı Toyota.


    Toyotaclubtr'yi takip ederseniz, ortalamanın altında bir "sorunsuzluk" tablosu yoktur. Her araç kadar sorunlu, her araç kadar sorunsuzdur. E100 (önceki iletilerde yanlış yazmışım) kasaların sorunsuzluk ekmeğini yiyor Toyota. Güncel kasa ise Güvenlik donanımı haricinde vasat bir araçtır. Youtube'de testim var, inceleyebilirsiniz. Benim gözümdeyse Cemaatçi Abi, Hacı Dede aracı imajı vardır. Rakiplerine göre artısı nedir bir aracın?

    * Tasarım: Göreceli ama bence vasat. Konsol bildiğin kötü.
    * Güvenlik: Güvenlik donanımları iyi eyvallah.
    * Malzeme kalitesi: Vasat.
    * Yaşam alanı: Geniş
    * Performans: Piyasada 1.4 dizel kalmamış nerdeyse, adamlar hala inat ediyor.

    Yani Toyota'yı körü körüne savunanların sarılacağı tek dal sorunsuzluk. Ben de bunun olmadığını idda ediyorum.





  • Corolla hakkında yorum yapmak istemiyorum ama Octavia'nın neredeyse her gün içindeyim

    Malzeme kalitesi: Vasat
    Süspansiyonlar: Rezalet
    Yol sesi: Var

    Nerede kaldı bunun mantığı ?. Bilmesek , kullanmasak yedireceksiniz.Bu arabanın almanla malmanla uzaktan yakıdan alakası yok. Dsg ise zaten almayın, aldırmayın.Ben ''japoncu'' adamım ama octavia golf'ün tokluğuna yaklaşamaz bile. Golf'ü de doğuş olduğu için örnek verdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antuaRri

    Corolla hakkında yorum yapmak istemiyorum ama Octavia'nın neredeyse her gün içindeyim

    Malzeme kalitesi: Vasat
    Süspansiyonlar: Rezalet
    Yol sesi: Var

    Nerede kaldı bunun mantığı ?. Bilmesek , kullanmasak yedireceksiniz.Bu arabanın almanla malmanla uzaktan yakıdan alakası yok. Dsg ise zaten almayın, aldırmayın.Ben ''japoncu'' adamım ama octavia golf'ün tokluğuna yaklaşamaz bile. Golf'ü de doğuş olduğu için örnek verdim.

    Amblemi BMW koymuşsun, japoncuyum demişsin hergün Octavia yadayım demişsin.
    Benim kafa karıştı da biraz kusura bakma.
    Bir de Bağlantı paylaşayım da golfün çok da parasının Arabası olmadığını daha iyi Gör.

    http://youtu.be/jEl3mC1QMGc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Octavia ile bir test sürüşü yapın, yorum okumaktan daha çok ikna olacaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    2001-2007 arasındaki istatistikleri verin, sonra burda ahkam kesin.

    Bakın benim anlatamadığım nokta şu. Toyota SORUNSUZ DEĞİLDİR! Her araç kadar problem çıkarır ve bunlar onarılır/onarılamaz. Bunlar benim bireysel tespitlerim evet, ama servis sorumlusunun bu kasalarda direksiyon kutusu sorunuyla sık karşılaşıldığını, arka ve öndeki seslerle karşılaştıklarını beyan etmesi, kişisel bir tespit değil uzman görüşüdür. Toyota Kocaeli'de mühendis olarak çalışan kuzenimden bile ben bunları duydum, bana hangi doneyle gelirseniz gelin. Daha Mayıs ayında havayastıkları nedeniyle, sadece Türkiye'de 20.000'e yakın Toyota Corolla geri çağırıldı. (Ha bu çok iyi ve onurlu bir hareket, ama problem olduğu gerçeğini de değiştirmiyor). Dünya çapında 5.000.000 aracı geri çağırdı Toyota.


    Toyotaclubtr'yi takip ederseniz, ortalamanın altında bir "sorunsuzluk" tablosu yoktur. Her araç kadar sorunlu, her araç kadar sorunsuzdur. E100 (önceki iletilerde yanlış yazmışım) kasaların sorunsuzluk ekmeğini yiyor Toyota. Güncel kasa ise Güvenlik donanımı haricinde vasat bir araçtır. Youtube'de testim var, inceleyebilirsiniz. Benim gözümdeyse Cemaatçi Abi, Hacı Dede aracı imajı vardır. Rakiplerine göre artısı nedir bir aracın?

    * Tasarım: Göreceli ama bence vasat. Konsol bildiğin kötü.
    * Güvenlik: Güvenlik donanımları iyi eyvallah.
    * Malzeme kalitesi: Vasat.
    * Yaşam alanı: Geniş
    * Performans: Piyasada 1.4 dizel kalmamış nerdeyse, adamlar hala inat ediyor.

    Yani Toyota'yı körü körüne savunanların sarılacağı tek dal sorunsuzluk. Ben de bunun olmadığını idda ediyorum.

    "2001-2007 arasındaki istatistikleri verin, sonra burda ahkam kesin."

    Warranty Direct bir sigorta şirketidir. Makine kırım sigortası satar. Warranty Direct, dönem sonunda oturur ödediği tazminata göre yeni dönemde isteyeceği prim için arabaların risklerini değerlendirir.

    Sıralama eski yıllara ait değil, günceldir.

    "Bakın benim anlatamadığım nokta şu. Toyota SORUNSUZ DEĞİLDİR!"

    Sıfır sorun olduğunu kim iddia etti? Toyota 'da sorunlar diğer markalardan önemli miktarda azdır.

    Diğer taraftan ilk linkte ( okumadığınız ) verilen sıralama sadece sorunsuzluğa dayanmamaktadır, sıralama hem test skorunu hem güvenirlik skoru göz önüne alınarak yapılmıştır.

    "Lexus is the best overall brand; Fiat is worst. That's what Consumer Reports concludes after combining road-test and reliability scores for 28 brands for which the publication had enough data."

    2015 yılında yapılan bu sıralama aslında 2014 yılında yapılan ve markaları iki eksende ( sorunsuzluk ve test skoru ) ile değerlendiren çalışmanın ( bkz : http://forum.donanimhaber.com/m_88514252/f_//tm.htm#88514252 ) markaları bir bütün, kül halinde değerlendirebilmek üzere mecz edilmesi ile oluşmuş olup markaların otomobil üretmekteki başarılarını ortaya koymaktadır.

    Toyata'nın araba üretmekte ortaya koyduğu başarı yadsınamaz.

    Geriye kalan bütün yorumlar kişisel değer yargılarıdır, istatistiği bağlamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 23 Haziran 2015; 17:28:31 >




  • oldsalt O kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz uk sitesinde Toyota Corolla'nın üzerine tıklayın, 2001-2007 arasındaki modellerin incelendiğini görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: antuaRri

    Corolla hakkında yorum yapmak istemiyorum ama Octavia'nın neredeyse her gün içindeyim

    Malzeme kalitesi: Vasat
    Süspansiyonlar: Rezalet
    Yol sesi: Var

    Nerede kaldı bunun mantığı ?. Bilmesek , kullanmasak yedireceksiniz.Bu arabanın almanla malmanla uzaktan yakıdan alakası yok. Dsg ise zaten almayın, aldırmayın.Ben ''japoncu'' adamım ama octavia golf'ün tokluğuna yaklaşamaz bile. Golf'ü de doğuş olduğu için örnek verdim.

    Amblemi BMW koymuşsun, japoncuyum demişsin hergün Octavia yadayım demişsin.
    Benim kafa karıştı da biraz kusura bakma.
    Bir de Bağlantı paylaşayım da golfün çok da parasının Arabası olmadığını daha iyi Gör.

    http://youtu.be/jEl3mC1QMGc


    Ben golf parasının arabası mı dedim ? Ona bakarsan hiç biri parasını hak etmiyor.Evet burada konuşan adamlardan daha çok tecrübeliyim daha arabanın içine binmemiş adamlar ahkam kesiyor.Size burada çevremdeki araba skalasını da açıklamakla uğraşamayacağım kusura bakmayın.




  • Aytürk kullanıcısına yanıt
    Corolla H/B 2001-2007 yılları arasında üretildi. 2007 den sonra Auris olarak üretildi.

    İstatistikler 2001-2007 den kalmış değildir trafikte bulunan garantisi bitmiş araçlara yapılan extra garanti üzerinden devşirilmiş güncel istatistiklerdir.

    Siz Araçları fırfır ve pırıltı üzerinden şu mesajımıda http://forum.donanimhaber.com/m_106925711/f_//tm.htm#106974393 bahsedilen kalitenin 8 boyutundan 2-7-8 üzerinden İnitial Quality Survey yapar gibi değerlendirmektesiniz.

    Bir de LTQI olacak bir göz atınız.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.