Şimdi Ara

SKODA RAPİD DİZEL-BENZİNLİ FARKI 1.600 TL- ÖNERİLER??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
1
Favori
2.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar skoda rapid 1.2 TSİ manuel 110 HP style donanım fiyatı 60.900 tl , 1.4 TDI Manuel / 90 HP ambition donanım 62.500 tl. aradaki fark sadece 1.600 tl. şimdi; donanımlı benzinli model mi, daha az donanıma sahip ekonomik dizel mi tercih edilmeli.....yardımcı olursanız sevinirim. yıllık 10-12 bin km civarı kullanım söz konusu...

    AMBİTİON DONANIM
    Sürücü ve ön yolcu hava yastıkları ve gergili ön emniyet kemerleri
    Yan hava yastıkları
    Arkada üç noktadan bağlı emniyet kemerleri - (üç yolcu için)
    Sürücü emniyet kemeri uyarı lambası
    Ön yolcu hava yastığı iptali
    ABS + MSR + ASR + HBA
    ESP (ABS + MSR + ASR + EDS + HBA)
    Hill Hold fonksiyonu (yokuş kalkış destek sistemi)
    Çoklu Çarpışma Freni
    Lastik basınç kontrol sistemi
    4.Nesil İmmobilizer, VIN kodlu etiket
    Kaza anında kilitlerin otomatik olarak açılmasını sağlayan ve flaşörleri devreye sokan güvenlik sistemi
    Kaza sırasında yakıt akışını kesme sistemi

    Konfor
    Yükseklik ve derinlik ayarlı elektro-mekanik takviyeli direksiyon simidi
    Küçük deri paketi - ( direksiyon simidi, deri vites topuzu ve deri el fren kolu)
    Manuel klima
    Swing 5" Dokunmatik Multimedya Ekranı
    USB ve Aux-in bağlantı noktası
    Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi
    Elektrikli ön ve arka camlar - güvenlik sistemi ve çocuk güvenlik kilidi
    Yıkayıcılı arka cam sileceği
    Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
    Çok işlevli yol bilgisayarı
    Maxi-DOT bilgi ekranı
    Uzaktan kumandalı ve katlanabilir anahtarlı merkezi kilit
    Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
    Ön camda plastik bilet tutucu
    Gözlük saklama gözü
    Asimetrik olarak katlanabilen arka koltuklar (1/3 ve 2/3)
    Arka koltuklarda ISOFIX özelliği
    Tekstil halı paspaslar
    6.0 J x 15” Jantlar (jant kapakları ile) + 185/60 R 15 lastikler
    Renkli camlar
    Gövde renginde tamponlar
    Gövde renginde dış dikiz aynaları ve dış kapı kolları
    Krom çerçeveli ön ızgara
    Krom kaplama iç kapı kolları

    STYLE DONANIM FARKI
    Perde hava yastıkları
    Ön ve arka tekerleklerde fren diskleri
    Ön sis farları
    Bolero 6.5" Dokunmatik Multimedya Ekranı
    Klimatronik ( tam otomatik klima)
    Hız sabitleyici (Cruise Control)
    Bluetooth
    Arka yolcu bölümünde ekstra 2 adet hoparlör
    Radyo ekranına entegre görsel destek özelliği olan arka park sensörü
    Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
    Aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü
    Saklama gözlü ön kol dayama ünitesi
    Koyu renk arka camlar
    Otomatik kararan dikiz aynası
    7.0 J x 16" Dione Tipi Alaşım jantlar + 215/45 R 16 lastikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thormentor -- 19 Nisan 2016; 16:40:51 >







  • style donanımda vazgeçilmez gördüğüm birtek kol dayama ve hız sabitleme var. Hız sabitleme serviste veya elektronikçilerde takılabilen bişey. Kol dayamayı bir sorun serviste montajı oluyormu?

    bir de ön arka fren diski yazmışlar fakat bu standarttır diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanımlı Dizel al geç dostum, fark çok mu kabarıyor o şekilde ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen ihyaçlarınıza bağlı. Az km yapıyorsanız ve donanım önemliyde benzinli, yok donanım önemli değil az yaksın diyorsanız dizel. Bence benzinli, çünkü fazlalık donanımlar sadece konfor odaklı değil, güvenlik donanımlarıda var. Zaten aradaki farkı 25-30 binde amorti edersiniz. 2016 senesinde bomboş araba bana mantıklı gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 62 bin lira mı toyota bile daha ucuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • donanımlı dizeli 1.6 TDI Manuel / 115 HP 69.700 tl ama fiyat farkı 1.2 benzinliyle 8 bin tlyi buluyor. 1.4 tdi style donanım manuel yok maalesef. kişisel tercih olarak dsg veya başka otomatik vites düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thormentor -- 18 Nisan 2016; 14:47:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    62 bin lira mı toyota bile daha ucuz

    toyota nın hangi dizel modeli 62 bin tl den daha ucuz??? auris baz donanım active 76 bin tl.. benzinli active 65 bin tl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thormentor -- 18 Nisan 2016; 14:46:33 >
  • thormentor kullanıcısına yanıt
    Düz vites alacak olmanız fiyat konusunda avantaj sağlayacaktır , ben ülke şartlarında dizel almanın gerekliliğini savunanlardanım o yüzden önerim de bu ancak kullanım tarzınızı en iyi siz bilirsiniz ,eğer benzinciler ile arkadaş olacak bir yoğun kullanımınız yoksa dolu bir aracı almak keyifli olabilir be satarken de avantaj sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel Al derim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel aracın psikolojik avantjı da var bence .. tek seferde aynı mesafede cepten cıkan para neredeyse yarı fiyata geliyor dizelde, ama dizel benzinli fiyat farkı 10-12 binleri bulunca işin rengi değişiyor, ancak benzinliyi ucuza alıp çok yakar endişesiyle gaza basmaya korkunca da sinir bozucu oluyor... arada fiyat farkı bu kadar az olunca donanımlar devreye giriyor. mesela dijital-manuel klima, bolero ekran, hız sabitleyici vs. bunlar çok gerekli mi, olmazsa olmaz mı, :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thormentor

    dizel aracın psikolojik avantjı da var bence .. tek seferde aynı mesafede cepten cıkan para neredeyse yarı fiyata geliyor dizelde, ama dizel benzinli fiyat farkı 10-12 binleri bulunca işin rengi değişiyor, ancak benzinliyi ucuza alıp çok yakar endişesiyle gaza basmaya korkunca da sinir bozucu oluyor... arada fiyat farkı bu kadar az olunca donanımlar devreye giriyor. mesela dijital-manuel klima, bolero ekran, hız sabitleyici vs. bunlar çok gerekli mi, olmazsa olmaz mı, :))

    Ben uzun süre benzinli araç kullanmakta ısrar etmiş biriyim lakin bir yerden sonra daha az para ödeyip, daha fazla menzil gidildiğini görmezden gelemeyerek dizele dönüş yaptım. Kesinlikle psikolojik olarak da maddi olarak da avantaj sağlıyor, eğer 3-5 yıl kullanırım diyorsanız aradaki fiyat farkını fazlasıyla çıkarırsınız ancak kısa soluklu kullanımlarda pek işinize gelmeyebilir bu durum, donanımlardan multimedya ekranı,dijital klima önemli ama mesela hız sabitleyiciyi hiç kullanan biri değilim.Bunlar olmazsa olmaz mıdır dersen elbetteki olmasalar da olur ancak olurlarsa da fena olmaz derim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • thormentor kullanıcısına yanıt
    Bence olmazsa olmaz, hız sabitleme çok önemli olmayabilir ama klimanın dijital olması bence çok önemli, manuel klimada sürekli klimayla oynamanız lazım, vay sıcak oldu ç, yav soğuk oldu, vay arayı bulamadım vs vs. Ama asıl önemli olanı ise perde hava yastıkları, 4 disk fren. Genede siz bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    ''Az km yapıyorsan benzinli al'' yalanlarına kulak asma.

    Türkiye'de benzinli araba = benzinliğe günlük uğrama demektir.

    Benzinli araba ile 30TL'lik yolu dizel ile 10-12TL arasına gidiyorsun aynı arabalar için konuşursak, 1.4TSI/1.6TDI Passat'ların yıllık bakım fiyatları aynı, 1.25/1.4TDCI/1.5TDCI Fiesta'nın bakımları aynı fiyat. Bakımları pahalı olur yalanına da inanma.

    Benden bir dost tavsiyesi, Türkiye'de benzinli araba hükümete çalışmaktır, dizel ile en azından daha az çalışırsın. Donanım fln hikaye işler, dijital klima daha mı iyi soğutuyor? Hayır. Kol dayama ne işe yarıyor görüntüden başka, hiç bir işe.

    Bu kadar saçma ve bilgisizce bir yorum yaparak insanları yanlış yönlendirmeye çalıştığın için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benzinliyi al ama rapidi alana kadar leon al, hem üst sınıf, hem daha ucuz.
  • Hocam manuel de tercih ediyorsunuz neden skoda? 62.5 veriyorken tertemiz leon 1.2 tsi ve golf 1.2 tsi bulunur 55-60 bandında leonlar 65 civarında da 15.000'i görmemiş golfler var. Skodanın model skalasına tam hakim değilim ama rapid b sınıfı diye hatırlıyorum Octavia c diye hatırlıyorum, konfor farkı b ile c sınıfı arasında hissedilir düzeyde oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum mali durum iyi keyfe keder ise benzinli ama depoyu ne zaman fulledigini unutmak istersen dizel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    @ozbayram

    Forumun son 1 yıllık üslup kalitesine ve otomobil bölümünün ne derece çıkmazda olan bir kalitesizliğe sahip olduğuna, örnek olduğun için teşekkürler.

    Yazdıklarım tamamen doğru ve gerçek bilgilerdir, sen gidip bu bölüme yazan %90'lık kesim gibi youtube inceleme videoları ve teknik veriler ile yani hayal Dünya'n ile yaşayabilirsin, beni ilgilendirmez.

    Benzin ve dizel arasında 1600TL fark varsa tabi ki bu iğrenç vergi cennetinde dizel araca binilir, 2 tane gereksiz donanım sahibi olacaksın diye her gün benzinliklere gir çık adam bunalır, iyilik bunun adı, benzinli arabaya binilmez. Özellikle Ankara gibi yokuşu bol olan şehirde benzinli araba insanı tövbe ettirir.

    Üslübumda sorun yok, yazdıklarınız tamamen bilgisizce yazılmış,
    1- aynı kasaya sahip hiçbir dizel benzinlisinin 30 tl yaktığı kullanımda 10-12 tl yakmaz. İstediğiniz testi yapın, İstedinize sorun bunun böyle olmadığını öğrenirsiniz. Ne demek dizel benzinlinin 1/3 ü kadar yakacak, hemde benzinli olan az yakan turbo ünite.
    2- hayal dünyasında olan ne yazıkki sensin, zaten yakıt tüketimi düşüncenle bunu ispat ediyorsun,
    3- bu donanımlara gereksiz diyebiliyorsun ya helal olsun. Ayrıca kol dayama nasıl süs oluyor anlayamadım, uzun yolda bulunmaz nimettir.
    4- bahsi geçen benzinli ve dizel arasında aşırı menzil farkı yoktur, hergün benzinliğe girmek ne alaka. Dizelle ayda 2 kere giriyorsan benzinliyle 3 kere girersin.
    5- yokuşla ne alakası var, çekişi artıran dizel değil, turbodur ve tsi motor her türlü 1.4 dizelden iyi ve sorunsuz yürür.
    Yani insanları düzgün yönlendirmek lazım, bilip bilmeden konuşmakla olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adieu kullanıcısına yanıt
    evet tercihim manuelden yana zira otomatik vites sistemleri araç kullanma zevkimi sekteye uğratıyor :) (bence araba kullanmanın zevki vites değişimlerinde..biraz eski kafalıyım sanırım) izmir de yaşadığım için çok fazla trafik derdimin olmadığını düşünüyorum, bir diğer unsur dsg vs sistemlerin sorun çıkarma olasılığının yüksek olduğunu düşünüyorum. 2. el fiyatları çok uçuk seviyelerde, sıfırından yüksek fiyatlı 2. el araç ilanları var :) bu durumda sıfır almak daha mantıklı gibi :)
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    az km çok km olayı benimde çok önem verdiğim birşey değil aslında, sorun km ne olursa olsun dizel-benzinli fiyatları arasındaki uçuk fark. şimdi böyle fiyat farkı çok az olunca işin içine donanımlar vs giriyor. bakım ücretleri bencede çok farklı değil. çevremde dizel ve benzinli aracı olan arkadaşlarlada konuşuyoruz. hemen hemen aynı servis ücretleri. ve tek seferde çepten çıkan yakıt parası da psikolojik etki yapıyor haliyle :)))
  • elbette sıfır olacaksa en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. menzil e ücret konusunda diğer arkadaşlara da cevaplarımda yazdığım gibi psikolojik etki. bir yılda ne kadar yakıt ücreti verdiğimi hesaplamıyorum. ama A noktasından B noktasına gittiğimde ne kadar ödediğime bakıyorum :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.