Şimdi Ara

Soğuk motoru rölantide ısıtmanın etkilerini inceleyelim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
5.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hala diyorsunki bu ülkede 7.5 dakika bekleyen mi var. Ne biliyorsun ? Çoğu arabada 25-30 saniye bekleyince dediğin tüketimlere düşermiş ne biliyosun ? Her arabanın rölantide 0.7 0.8 litre yakacağının garantisi mi var ? Sen madem böyle bi genelleme yapıyorsun adamlarında genel olarak bu şartlar altında test yapmasını niye kabul edemiyorsun ?

    Sana diyorumki kar kış kıyamet ortamında adam camının karını temizliyodur aynalarını siliyodur kırağı olmuşsa onu kazıyodur eşyalarını arabaya yerleştirip hazırlanıyordur, bide buna sabah çocuğunu okula götüren babanın çocuğunun aşağıya inmesini beklemesini vs hesaba katsana arkadaşım. Kış günü ailecek düğüne gidecek bi kesim vardır adam aşşağıya inmiştir arabayı çalıştırayımda şöyle 5-10 dakika ısınsın diyen kesimde var illaki herkes bizim gibi bilinçli mi ? 5 dakika ile 10 dakika arası bir bekleme süresi doğuyor burda doğal olarak. Ortalamasını alıp 7.5 dakika bekletmişler çok mu anormal ? İyi geceler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:33:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opel in kitapçığında arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edin diye bir yazı var. Yarın resmini atarım. Opel motor soğuk iken tahribatın daha fazla olduğunu söylüyor. Hararet 104-107 arası da seyrediyor. 115 derecede fan açıyor. Araç 2005 opel astra h twinport. 1.6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çalıştırıp yokuş çıkıyorum anında ısınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 11-6.5=5.5 demis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kusura bakmayın cok anlamsiz bir video olmus. Yol bilgisayarını bizde okuyabiliyoruz. Vakit kaybı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Doğru hocam videoyu izlemedim kendi yorumumu söyledim sadece yani yıllardor yaptığımı. Bazı araçların kullanım kılavuzunda aracınızı rölantide asla ısotmayın yazar hatta ben de bu yüzden öyle yapıyorum. Onun dışında karşı çıktığım bir durum yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gulnare

    Opel in kitapçığında arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edin diye bir yazı var. Yarın resmini atarım. Opel motor soğuk iken tahribatın daha fazla olduğunu söylüyor. Hararet 104-107 arası da seyrediyor. 115 derecede fan açıyor. Araç 2005 opel astra h twinport. 1.6

    Benim aracın kitapçığındada aracınız en iyi performansı vermek için tasarlanmıştır çalıştırınca beklemeye gerek kalmadan hareket edebilirsiniz yazıyor.

    araç 1.6 benzinli
  • Bende teorik değil pratik uygulama var, şöyle sıfır alınan bir aracı 3 yıl süre 150 bin km olarak kullandım, eksi sıcaklıklar hariç (1-2 yi geçmez) hiç rölantide ısıtmadan ama motoru yüksek devir çevirtmeden, kontağa bas sür şeklinde kullandım 3 yılın sonunda yağ yakma azaltma gibi sıkıntılar yada motorla alakalı herhangi bir olumsuz durum yaşamadım. Burada motorun çalışma periyodu ve yağın satıhta kalma süreside önemli yani bir gün bekleyen motorla 1 hafta bekleyen motorun yüzeyde kalan film tabakası aynı değildir burada da dikkat etmek gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Hangi firma hangi motor hocam?

    Ssangyong Actyon Sports aracın kitapçığında belirtiliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Bana o kullanım kitapçığında en az 2 dakika bekleyin diyen otomobil markasını ve modelini söylermisiniz ? Hatta o kısmın bi resmini bulup buraya koyarmısınız cidden merak ettim.

    Ayrıca ekleyim araç rölantideyken daha zor ısınır. Tabiki 20-30 saniye her zaman beklenilmeli ama dakikalarca değil. Motora çekme gücünü vermeye, aracı hareket ettirmeye, şanzımana ve diferansiyele aktarma gücünü başlattığında daha çabuk ısınır. Neden mi ?

    Sen olduğun yerde hareket etmeden hafifçe kollarını bacaklarını sallandıra sallandıramı ısınırsın yoksa gideceğin yere yürümeye başlayıp mı ? Futbolcular oldukları yerde hafif tempoda neden ısınmazlarda sahayı turlayarak hafif tempoda koşarlar ? Böyle düşünün

    Ssangyong Actyon Sports aracın kitapçığında bu belirtiliyor,kitapçık yanımda değil şu an

    Bahsettiğiniz mantık doğru olabilir ona bir şey diyemiyorum ben aracı üreten firmanın söylediğini söylüyorum,




  • benim en fazla yaptığım, motor çalışır iken ön cam buz temizliği. Haricinde daha geç ısındığını test ettim, onaylıyorum

    tüketim bir yana, kaloriferden daha hızlı sıcak hava gelmesi muhabbeti de hareket halinde oluyor.
  • Fiat Bravo aracım var , araçı ilk çalıştıktan sonra 1.100-1.150 devir bandında çalışıyor. Bir 30-40 saniye sonra olması gereken devre düştüğünde harekete geçiyorum.
  • f-a-t-i-h kullanıcısına yanıt
    Yav onu youtubeda bi taneside ssangyongda öyle yazıyo diye savunmuş. Allah aşkına ssangyongun ne kayda değer bi otomobil tarihi, başarısı, bi arabası veyahut mühendisliği varmışta en az 2 dakika bekleyin gibi saçma sapan bişey yazmışlar ? Bende tam tersi dünyaca yaygın, nam salmış vw,audi,peugeot,citroen ve daha bir çok markadada rölantide ısıtmayın harekete geçin yazdığını biliyorum. Şimdi ssang yongamı güvenmek mi mantıklı yoksa ona karşı 10-15 markanın kullanın kitapçığında yazana güvenmekmi mantıklı . Ssang yong bu yüzden kaybediyor . Siz 30 saniye ısıtmaya devam edip yola koyulun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 14:10:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arabamın kullanma klavuzunda yazan , rölantide çalıştırarak arabayı ısıtmaya çalışmayın. düşük devir ve hızda yavaş yavaş ilerleyin yazıyor. ben de buna uyuyorum. Zaten bahsedilen gibi 25-30 sn de kemeri takıp radyoyu ayarlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Veysigz

    İyi güzel hoşta bu yakma mevzusu ben eğer aracı 6000 devirde vites atarsam daha fazla yakar ? Bunun standart olarak 2000 mi aldılar.

    Güzergah aynı, araç otomatik vites ve sakin kullandıklarından bahsetmişler ki görülüyorda videoda. Bekleyerek gitmek ile beklemeden gitmekteki kullanım stili aynı. Standart 1500-2500 devir arasındaki kullanımda yapmışlar

    Ok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ölçmek için alınan rakamların herhangi bir belirleyiciliği yok. Tek problem yakıt tüketimi değil ki ? Ayrıca dizelden benzinliye çok fark eder.

    Soğuk motorda direkt yürümek mantıksız.

    1-Katalitik konvertörünüz ve lambda(oksijen) sensörünüz soğuk. Doğal olarak çalışmaz. Bu ne demektir ? Aracınız çok yakar ve emisyon değerleri yüksek olur.

    2-Piston ve segmanlar henüz ideal çalışma sıcaklığına gelmediği için yanlış toleransta çalışırlar. "Aşınmaların çoğu soğuk motorda ve ilk çalışma anında gerçekleşir."

    3-Soğuk motorda alev sıcaklığı ile motorun sıcaklığı arasındaki fark baya fazladır. Termal yük biner bütün komponentlere.

    4-Soğuk motorda yağın viskozitesi gereği yağlama daha kötüdür. Yağ, en ince noktalara kadar giremez. Aşınma meydana gelir.

    5-Soğuk motorda özellikle çok nokta enjeksiyonlu benzinli motorda benzin, püskürtüldüğü zaman soğuk emme portlarına yapışır ve silindire girmez. Wall wetting denir buna. Motorun, öngörülen karışımdan daha fakir çalışmasına sebebiyet verir. Soğuk motorda da iyi karışım elde etmek ve zengin karışımı yakabilmek için rölanti yükselir zaten.

    Peki ne yapmalı ?

    Benzinlide(turbo ise bir tık daha fazla beklemek gerekir), hava 0 derece ve altındaysa bir dakika rölanti, 10-20 derece ise 15-20 saniye rölanti, ardından 1500 devrin altına inmeden(bakın burası çok kritik, suyunu çıkarıp da alt devirde kullanmak, yağın yeterince pompalanmamasına, soğuk hava yakıt karışımının karışmamasına sebebiyet verir) 3000-3500 devrin üstüne çıkmadan, gazı %30 dan fazla açmadan kullanmak.

    Dizelde 15-20 saniye bekledikten sonra hafif gaz vere vere , devir çevirmeden gitmek. Mümkünse turboyu pek çalıştırmadan, 1500-2300 arasında hafif gaz ile. Dizelde rölantide beklemek mantıksız, motor cidden ısınmaz. Hafif yükte, düşük turbo basıncında, alt devirde ağır ağır ısıtmak gerekir. (1000-1300 devirde sürmeyin, soğuk motorda kurum bağlatırsınız)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 2 Ekim 2017; 15:37:27 >




  • Insignia 1.6T 170Hp kullanıyorum.

    Araç gün içinde ilk defa çalışacaksa (hava sıcak ya da soğuk farketmiyor) yaklaşık 15sn rölantiden yüksek bir devirde çalışıyor, sonrasında da motor ısınana kadar turbo basıncını yükseltmemeye çalışarak kullanıyorum, yağ ve filtreleri 7500km de değişiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 2 Ekim 2017; 16:19:52 >
  • arabayı rolantide bırakmanın da zararları ile ilgili video paylaşmışlardı.1 -2 dakika yeterlidir bencede.ibre yerine kadar sıkıştırmazsan sorun olacağını düşünmüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor devri 1000 in altına düşerse hareket ederim. Bu da izmir de kışın yaklaşık 60 saniye. Yazın 20-30 saniye.
    Biraz motor ısınsın, yağ ısınsın yeter zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Hangi firma hangi motor hocam?

    sıfır aldığım citroen c4 aracta güneşliğe etiket yapıştırılmış kapatmadan önce 30 sn ilk çalıştırmada 30 sn rolantide bekleyin diye.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.