Şimdi Ara

Soğuk motoru rölantide ısıtmanın etkilerini inceleyelim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
5.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Hangi firma hangi motor hocam?

    sıfır aldığım citroen c4 aracta güneşliğe etiket yapıştırılmış kapatmadan önce 30 sn ilk çalıştırmada 30 sn rolantide bekleyin diye.

    Zaten yaklaşık süreleri normal kullanıcılar da yapıyor, turbo basıncı düşmesi için stop etmeden bekliyoruz. İlk çalışmada da yağlanma için biraz bekliyorum ama asla 2 dk değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • geçen kış neredeyse 1 ay boyunca sabahları neredeyse -15 derecede marş yaptım.
    bakın -15 diyorum - 15. -15 derecede motor yağı ne hale geliyor biliyor musunuz?
    motor yağının yumuşayıp yağlama yapması için 30 saniye nereye yetiyor? yağ yumuşayıp azami viskoziteye nasıl ulaşacak?
    bizde biliyoruz durduğu yerde dizelin hararetinin kalkmayacağını. biz bekleyerek motor suyunu değil motor yağını ısıtıyoruz bunu bir anlayın. -15 derecede 30 saniye sonra arabayı yürütünce, rölantiden daha az mı stres yaratıyorsunuz komponentlere?
    Bekleyin sıfırın altındaki soğuklarda 3- 4 dk. Camı temizleyin, sağı solu kurcalayın v.s.

    bırakın biraz çözülsün yağ yukarı çıksın, iticileri doldursun, krankın içinde rahatça gezsin, turbo milini rahatça yağlasın. Motor 1750 devirde çalışırken onbinlerce devirde dönen turbo mili var. eğer sizin aklınız alıyorsa buz gibi yağ ile yürütün aracınızı. banane. isterse sarsın isterse kırsın.




  • Herkes sallamış kafasına göre. Üretici firmaya göre değişebiliyor bu doğru ama daha önce de paylaşmışmıştım. Bmw kitapçığında şöyle yazıyor: motoru çalıştırdığınız gibi beklemeden yola çıkın. O şekilde ısıtın diyor. Kış yaz farketmeksizin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    geçen kış neredeyse 1 ay boyunca sabahları neredeyse -15 derecede marş yaptım.
    bakın -15 diyorum - 15. -15 derecede motor yağı ne hale geliyor biliyor musunuz?
    motor yağının yumuşayıp yağlama yapması için 30 saniye nereye yetiyor? yağ yumuşayıp azami viskoziteye nasıl ulaşacak?
    bizde biliyoruz durduğu yerde dizelin hararetinin kalkmayacağını. biz bekleyerek motor suyunu değil motor yağını ısıtıyoruz bunu bir anlayın. -15 derecede 30 saniye sonra arabayı yürütünce, rölantiden daha az mı stres yaratıyorsunuz komponentlere?
    Bekleyin sıfırın altındaki soğuklarda 3- 4 dk. Camı temizleyin, sağı solu kurcalayın v.s.

    bırakın biraz çözülsün yağ yukarı çıksın, iticileri doldursun, krankın içinde rahatça gezsin, turbo milini rahatça yağlasın. Motor 1750 devirde çalışırken onbinlerce devirde dönen turbo mili var. eğer sizin aklınız alıyorsa buz gibi yağ ile yürütün aracınızı. banane. isterse sarsın isterse kırsın.

    Peki almanya da ya da herhangi bi kuzey ülkesinde hava -15 dereceye düşmüyor mu? Bmw bunu niye belirtmiyor? Kitapçıkta beklemeden seyir haline geçilmesi gerektiğini söylüyor. Bu dediğiniz doğru olsa belirtilirdi mutlaka (-10 derece ya da -20 derece ve üzeri sıcaklıklarda bekleyiniz vs diye)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    geçen kış neredeyse 1 ay boyunca sabahları neredeyse -15 derecede marş yaptım.
    bakın -15 diyorum - 15. -15 derecede motor yağı ne hale geliyor biliyor musunuz?
    motor yağının yumuşayıp yağlama yapması için 30 saniye nereye yetiyor? yağ yumuşayıp azami viskoziteye nasıl ulaşacak?
    bizde biliyoruz durduğu yerde dizelin hararetinin kalkmayacağını. biz bekleyerek motor suyunu değil motor yağını ısıtıyoruz bunu bir anlayın. -15 derecede 30 saniye sonra arabayı yürütünce, rölantiden daha az mı stres yaratıyorsunuz komponentlere?
    Bekleyin sıfırın altındaki soğuklarda 3- 4 dk. Camı temizleyin, sağı solu kurcalayın v.s.

    bırakın biraz çözülsün yağ yukarı çıksın, iticileri doldursun, krankın içinde rahatça gezsin, turbo milini rahatça yağlasın. Motor 1750 devirde çalışırken onbinlerce devirde dönen turbo mili var. eğer sizin aklınız alıyorsa buz gibi yağ ile yürütün aracınızı. banane. isterse sarsın isterse kırsın.

    Peki almanya da ya da herhangi bi kuzey ülkesinde hava -15 dereceye düşmüyor mu? Bmw bunu niye belirtmiyor? Kitapçıkta beklemeden seyir haline geçilmesi gerektiğini söylüyor. Bu dediğiniz doğru olsa belirtilirdi mutlaka (-10 derece ya da -20 derece ve üzeri sıcaklıklarda bekleyiniz vs diye)

    sürekli olması ayrı, arada olması ayrı. Türkiye soğuk iklim alanına girmiyor, Soğuk iklim araçları diye birşey var ve buna göre özel üretilirler..
    ayrıca alıntıladığınız mesajımın son cümlelerini tekrar okuyun derim.




  • en fazla 30 sn kadar bekler,aracı hareket ettiririm.ilk bir kaç km sıkıştırmadan kullanırım.yıllardır bu şekilde kullandım,hiç bir olumsuzluk yaşamadım.fazla beklemek bence gereksiz.
  • Bahsettigim marka know how ile Mercedes teknolojilerini kendi araçlarında kullanıyor 1991 yılından beri



    Üzerindeki motor Daimler üretimli,Örnek vermek gerekirse Ssangyong Musso da S320 motor,?anzıman ve yürüyen birebir aynı



    Rahmetli Barı? Manço da vardı bu araçtan müze haline getirilmi? bahçesinde halen duruyor "Powered by Mercedes Benz" ibaresi araçta fabrika çıkı?ı var



    Motoru da Mercedes lianslı bir araç



    Sizi tenkit etmiyorum yanlı? anlamayın ama burada sadece yakıt tüketimi göz önünde bulundurulmu? otomobil üreticileri olaya sadece yakıt olarak bakmıyorlar..



    Buyurun örnek bir resim



    Soğuk motoru rölantide ısıtmanın etkilerini inceleyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomotiv firmasında Ar-Gede motor soğutma mühendisiyim.

    Maks 30sn rölanti ve motor ısınana kadar 2000 devir altı kullanım yeterli. Daha fazlasına gerek yok.
    Rölantide bekleme motoru ve şanzımanı yağlamak için. Motoru rölantide ısıtmanız imkansız.
    2000 devir altında kullanma da aşırı sıcaklık farkını ve yağın en uygun sıcaklığa ulaşana kadar motoru çok zorlamamak için.

    Bu 2 noktadan ötesi placebo

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Insignia 1.6T 170Hp kullanıyorum.

    Araç gün içinde ilk defa çalışacaksa (hava sıcak ya da soğuk farketmiyor) yaklaşık 15sn rölantiden yüksek bir devirde çalışıyor, sonrasında da motor ısınana kadar turbo basıncını yükseltmemeye çalışarak kullanıyorum, yağ ve filtreleri 7500km de değişiyorum.


    yağ ve filtreleri 7500km'de değişmeniz fuzuli masraf.
    Araçlarımızda tam sentetik yağ kullanılıyor. GM'in 5w30'unu kullansanız da 15 binden önce yağ değişmemesi cebinize fayda sağlar. Aracınıza da zarar vermez.

    Ayrıca Castrol ve Mobil gibi üreticiler tam sentetik yağlarda minimum 15.000km veya 1yıl maksimum 30.000km ya da 2 yıl demektedir. Yani 1 yıl dolmadıysa 15 bin km yaptım diye de yağ değiştirmek gereksiz. Hele ki uzun yolda kullanıyorsanız.

    Zaten çıkan yağın rengi kendini gösterir. Aracınız benzinli. Kolay kolay kararmaz. Yağ çubuğunu çekip iki parmağın arasında viskozitesine bakıp değişimine karar vermeniz bence daha doğru.

    Yine de para sizin, araç sizin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033

    Otomotiv firmasında Ar-Gede motor soğutma mühendisiyim.

    Maks 30sn rölanti ve motor ısınana kadar 2000 devir altı kullanım yeterli. Daha fazlasına gerek yok.
    Rölantide bekleme motoru ve şanzımanı yağlamak için. Motoru rölantide ısıtmanız imkansız.
    2000 devir altında kullanma da aşırı sıcaklık farkını ve yağın en uygun sıcaklığa ulaşana kadar motoru çok zorlamamak için.

    Bu 2 noktadan ötesi placebo

    Pardon nasıl imkansız? -20 derecede arabanın etrafını açarken rolantide beklettiğimde evet 90 dereceye gelmedi ama 75 dereceyi buldu motor sıcaklığı.

    Termostat ne için var? Motordaki soğutma sıvısı ısınsın diye. Eee motorda patlama/yanma varsa ortaya ısı çıkar. Bu ısı blokları ısıtır. Bloktaki soğutma sıvısı ısınır. Termostat düzgün çalışıyorsa ve dış sıcaklık yaşadığım bölgedeki gibi -30ları bulmuyorsa 90 dereceye çıkar. Çıkmasa bile 70'i geçer.

    Bunun tek istisnası Fluence aracımdı. Yolda bile 75'i geçmiyordu. Bu sorun bir çok fluence'te var. Servise göre de termostat normal çalışıyor. Bu şekilde ısınmaması normal tabi.




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    İmkansız derken çok uzun sürer anlamında söylemiştim. -20 derecede muhtemelen 10-15dk beklersiniz 90a ulaşması için. Dizelse belki daha uzun sürebilir. Çok fazla parametresi var. Yoksa tabii ki ısınır.

    Mesela Ford 2lt dizellerde motor alt ve üst dek diye 2 ye ayrılmıştır silindirler daha çabuk ısınsın diye.

    Fluence dizel idiyse ondan zor ısınıyordur. Yolda ısınmaması radyatör kapasitesinin olması gerekenin çok üstünde olmasından muhtemelen (fanın çalışmadığını varsayıyorum). Bir de araç içi ısıtma da motorun ısısından çalar. Onun da ihtiyacı yüksek ise yine dizel araçlarda ısınma sorunu yaratabiliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Insignia 1.6T 170Hp kullanıyorum.

    Araç gün içinde ilk defa çalışacaksa (hava sıcak ya da soğuk farketmiyor) yaklaşık 15sn rölantiden yüksek bir devirde çalışıyor, sonrasında da motor ısınana kadar turbo basıncını yükseltmemeye çalışarak kullanıyorum, yağ ve filtreleri 7500km de değişiyorum.


    yağ ve filtreleri 7500km'de değişmeniz fuzuli masraf.
    Araçlarımızda tam sentetik yağ kullanılıyor. GM'in 5w30'unu kullansanız da 15 binden önce yağ değişmemesi cebinize fayda sağlar. Aracınıza da zarar vermez.

    Ayrıca Castrol ve Mobil gibi üreticiler tam sentetik yağlarda minimum 15.000km veya 1yıl maksimum 30.000km ya da 2 yıl demektedir. Yani 1 yıl dolmadıysa 15 bin km yaptım diye de yağ değiştirmek gereksiz. Hele ki uzun yolda kullanıyorsanız.

    Zaten çıkan yağın rengi kendini gösterir. Aracınız benzinli. Kolay kolay kararmaz. Yağ çubuğunu çekip iki parmağın arasında viskozitesine bakıp değişimine karar vermeniz bence daha doğru.

    Yine de para sizin, araç sizin :)

    Dediklerinizde tamamen haklısınız, benimki bir nevi esktra bakım yapmış olma - arabayla sürekli ilgilenmeye sebep bulma bahanesi durumu!

    Bu önceki araçlarım için de böyleydi; otomobilleri çok sevdiğimden sık mekanik - boya/kaporta bakımı yapıp sürekli "gıcır gıcır" görünce çok iyi hissediyorum.




  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?

    bunlar hep şehir efsanesi. bunlara kalsa arabaları alıp sırtımızda götüreceğiz. böyle saçmalıklarla uğraşacağınıza aracınıza zamanında ve orjinal parça ile bakım yapın. arabaya binerim,çalıştırmadan çantam varsa koyarım kemerimi bağlarım kontağı çevirip vitese takar giderim. kontaktan sonra vites ve gitme işi 3 saniye sürer herhalde hiç ölçmedim :D ölçen admaın da kafasından şüphe ederim. 15 yıldır bu şekilde kullandım aracı bi halt olmadı olmaz da. bir laf var görmemişin oğlu olmuş çekmiş çükünü koparmış diye. o hesap görmemişlerin bir arabası olmuş ne yapacağını şaşırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?

    bunlar hep şehir efsanesi. bunlara kalsa arabaları alıp sırtımızda götüreceğiz. böyle saçmalıklarla uğraşacağınıza aracınıza zamanında ve orjinal parça ile bakım yapın. arabaya binerim,çalıştırmadan çantam varsa koyarım kemerimi bağlarım kontağı çevirip vitese takar giderim. kontaktan sonra vites ve gitme işi 3 saniye sürer herhalde hiç ölçmedim :D ölçen admaın da kafasından şüphe ederim. 15 yıldır bu şekilde kullandım aracı bi halt olmadı olmaz da. bir laf var görmemişin oğlu olmuş çekmiş çükünü koparmış diye. o hesap görmemişlerin bir arabası olmuş ne yapacağını şaşırıyor.

    Ben de çalıştırırım çantamı koyarım sağ koltuğa. Aux kablosunu Telefona takıp müziği seçerim. Sunroof yukarıya kaldırırım. Kemeri takarım giderim. İşte 25-30 saniye sürüyor bunlar biraz da oyalanıyorum yakıt tüketimi 1.3 ten 0.8 e düştüğü an giderim yani.

    Ha bunları hiç yapmayan Babam durmadan daha vitesi D den R ye alır bir şey olmaz yine beni bulabilir sorunlar. Şans biraz da




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: x571


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?

    bunlar hep şehir efsanesi. bunlara kalsa arabaları alıp sırtımızda götüreceğiz. böyle saçmalıklarla uğraşacağınıza aracınıza zamanında ve orjinal parça ile bakım yapın. arabaya binerim,çalıştırmadan çantam varsa koyarım kemerimi bağlarım kontağı çevirip vitese takar giderim. kontaktan sonra vites ve gitme işi 3 saniye sürer herhalde hiç ölçmedim :D ölçen admaın da kafasından şüphe ederim. 15 yıldır bu şekilde kullandım aracı bi halt olmadı olmaz da. bir laf var görmemişin oğlu olmuş çekmiş çükünü koparmış diye. o hesap görmemişlerin bir arabası olmuş ne yapacağını şaşırıyor.

    Ben de çalıştırırım çantamı koyarım sağ koltuğa. Aux kablosunu Telefona takıp müziği seçerim. Sunroof yukarıya kaldırırım. Kemeri takarım giderim. İşte 25-30 saniye sürüyor bunlar biraz da oyalanıyorum yakıt tüketimi 1.3 ten 0.8 e düştüğü an giderim yani.

    Ha bunları hiç yapmayan Babam durmadan daha vitesi D den R ye alır bir şey olmaz yine beni bulabilir sorunlar. Şans biraz da

    olsa olsa (hiç inanmıyorum ya ) bunların dedikleri test cihazlarıyla ölçülebilecek günlük hayatta hiç bir anlam ifade etmeyen şeyler. zaten bizim kullandığımız araçların kalitesi belli orta sınıfın bineceği ucuz maliyetli araçlar çoğunda 250 binden sonra motor dırtlıyor. pejonun servis kitapçığında 250 binden sonrası yok mesela. çok ilginç geldi bana.

    eğer araçtaki bir parça bozuksa ne yaparsan yap bozuluyor. yok parçalar sağlamsa üstünde tepinsen bir şey olmuyor. zaten asyaya belli oranda kalite kontrolden geçememiş parça yolluyorlar. o yüzden şans işi diyoruz şans falan değil aslında. türkiyeden aldığım 2 laptop da 2 yılda arıza verdi usa dan aldığım 15 yıl oldu hala çalışıyor sadece donanım güncelliğini yitirdi. win xp kursan yine cazır cuzur her işini halledersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x571 -- 3 Ekim 2017; 14:41:39 >




  • sanırım atmosfetik bir benzinli motor için bunlar geçerli değil
  • Araç çalıştığı anda motor soğukken zorlamadan ilerlemeye başlanır.

    turbolu ise 20-30sn içerisinde yine yavaş bir biçimde ilerlenir. stop ederkende rölanti de 20-30sn beklenir.

    aracın üzerine kar filan yağdıysa karı sökmem için yardımcı olmak üzere rölantide bekletir cama kaloriferi veririm.

    Makine mühendisiyim.
  • En az 3-4 dk ayağım gazda sabit bekliyorum biraz ısınana kadar yoksa lpg'de stop ediyor aracım şahin otomatik jikleyi iptal ettim yoksa arabayı boğup çalışmamasına neden oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.