< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:3:47 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:3:47 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ölçmek için alınan rakamların herhangi bir belirleyiciliği yok. Tek problem yakıt tüketimi değil ki ? Ayrıca dizelden benzinliye çok fark eder.
Soğuk motorda direkt yürümek mantıksız. 1-Katalitik konvertörünüz ve lambda(oksijen) sensörünüz soğuk. Doğal olarak çalışmaz. Bu ne demektir ? Aracınız çok yakar ve emisyon değerleri yüksek olur. 2-Piston ve segmanlar henüz ideal çalışma sıcaklığına gelmediği için yanlış toleransta çalışırlar. "Aşınmaların çoğu soğuk motorda ve ilk çalışma anında gerçekleşir." 3-Soğuk motorda alev sıcaklığı ile motorun sıcaklığı arasındaki fark baya fazladır. Termal yük biner bütün komponentlere. 4-Soğuk motorda yağın viskozitesi gereği yağlama daha kötüdür. Yağ, en ince noktalara kadar giremez. Aşınma meydana gelir. 5-Soğuk motorda özellikle çok nokta enjeksiyonlu benzinli motorda benzin, püskürtüldüğü zaman soğuk emme portlarına yapışır ve silindire girmez. Wall wetting denir buna. Motorun, öngörülen karışımdan daha fakir çalışmasına sebebiyet verir. Soğuk motorda da iyi karışım elde etmek ve zengin karışımı yakabilmek için rölanti yükselir zaten. Peki ne yapmalı ? Benzinlide(turbo ise bir tık daha fazla beklemek gerekir), hava 0 derece ve altındaysa bir dakika rölanti, 10-20 derece ise 15-20 saniye rölanti, ardından 1500 devrin altına inmeden(bakın burası çok kritik, suyunu çıkarıp da alt devirde kullanmak, yağın yeterince pompalanmamasına, soğuk hava yakıt karışımının karışmamasına sebebiyet verir) 3000-3500 devrin üstüne çıkmadan, gazı %30 dan fazla açmadan kullanmak. Dizelde 15-20 saniye bekledikten sonra hafif gaz vere vere , devir çevirmeden gitmek. Mümkünse turboyu pek çalıştırmadan, 1500-2300 arasında hafif gaz ile. Dizelde rölantide beklemek mantıksız, motor cidden ısınmaz. Hafif yükte, düşük turbo basıncında, alt devirde ağır ağır ısıtmak gerekir. (1000-1300 devirde sürmeyin, soğuk motorda kurum bağlatırsınız) |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 0:15:48 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:5:44 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:6:47 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:11:27 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |