Şimdi Ara

Soğuk motoru rölantide ısıtmanın etkilerini inceleyelim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
5.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Buyrun gayet detaylıca, rakamsal olarak ve test edilerek yapılmış güzel bir aydınlatma olmuş. Konuyu gerekirse ara sıra uplarım. Malum havalarda soğudu yavaş yavaş kış soğuklarıda gelmeye başlayacak tam isabetli bir konu olacaktır forum açısından. Herkese ulaşmasını istiyorum bu videonun. İyi seyirler

    Kaynak:sekizsilindir

    Edit: arkadaşlar bazılarınız çalıştırır çalıştırmaz hareket etmesini yanlış anlamışsınız. Videonun 7. Dakikalarında zaten adam "siz motorunuzu çalıştırdınız, yol alıncaya kadar 5-10 saniye vaktiniz mutlaka geçiyor yani salisesinde yola koyulmuyorsunuz" demiş. Zaten adamların savunduklarıda 5-10 saniye hatta 30 saniyeye kadar bekleyip öyle hareket etmek . Buna göre yorum yapmanızı tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:3:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ölçmek için alınan rakamların herhangi bir belirleyiciliği yok. Tek problem yakıt tüketimi değil ki ? Ayrıca dizelden benzinliye çok fark eder.

    Soğuk motorda direkt yürümek mantıksız.

    1-Katalitik konvertörünüz ve lambda(oksijen) sensörünüz soğuk. Doğal olarak çalışmaz. Bu ne demektir ? Aracınız çok yakar ve emisyon değerleri yüksek olur.

    2-Piston ve segmanlar henüz ideal çalışma sıcaklığına gelmediği için yanlış toleransta çalışırlar. "Aşınmaların çoğu soğuk motorda ve ilk çalışma anında gerçekleşir."

    3-Soğuk motorda alev sıcaklığı ile motorun sıcaklığı arasındaki fark baya fazladır. Termal yük biner bütün komponentlere.

    4-Soğuk motorda yağın viskozitesi gereği yağlama daha kötüdür. Yağ, en ince noktalara kadar giremez. Aşınma meydana gelir.

    5-Soğuk motorda özellikle çok nokta enjeksiyonlu benzinli motorda benzin, püskürtüldüğü zaman soğuk emme portlarına yapışır ve silindire girmez. Wall wetting denir buna. Motorun, öngörülen karışımdan daha fakir çalışmasına sebebiyet verir. Soğuk motorda da iyi karışım elde etmek ve zengin karışımı yakabilmek için rölanti yükselir zaten.

    Peki ne yapmalı ?

    Benzinlide(turbo ise bir tık daha fazla beklemek gerekir), hava 0 derece ve altındaysa bir dakika rölanti, 10-20 derece ise 15-20 saniye rölanti, ardından 1500 devrin altına inmeden(bakın burası çok kritik, suyunu çıkarıp da alt devirde kullanmak, yağın yeterince pompalanmamasına, soğuk hava yakıt karışımının karışmamasına sebebiyet verir) 3000-3500 devrin üstüne çıkmadan, gazı %30 dan fazla açmadan kullanmak.

    Dizelde 15-20 saniye bekledikten sonra hafif gaz vere vere , devir çevirmeden gitmek. Mümkünse turboyu pek çalıştırmadan, 1500-2300 arasında hafif gaz ile. Dizelde rölantide beklemek mantıksız, motor cidden ısınmaz. Hafif yükte, düşük turbo basıncında, alt devirde ağır ağır ısıtmak gerekir. (1000-1300 devirde sürmeyin, soğuk motorda kurum bağlatırsınız)
  • Ben genelde 20-40 saniye aralığında bekliyorum. Sizce bu zaman az bir zaman mı ? 7.5 dakika beklemek biraz abartı olmuş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?
  • 2 dk yeterli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Hangi firma hangi motor hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Ben direk binip gidiyorum ve kitapçıkta sadece motoru stop ederken bekleyin yazıyor. Bu arada aracin multijet olmasına da güveniyorum. Sadece motor soğukken sıkıştırmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bence en doğru olanı eğer çok soğuksa hava çalıştırıp 20-30 saniye bekleyip düşük devirde seyir etmek ısınana kadar. Eğer yaz ayındaysak direkt çalıştırıp kemerimi takıyorum çıkıyorum

    Bunu yapmamdaki sebep araç daha rahat hava alsın giderken ısınsın.

    Bir de düşük devirde kullanıyorum yaa diyip dizel arabayı 1500 devirdeyken gaza yarım basıp 2000 olunca vites atıyor bu da vuruntu yapma ihtimali yapmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi güzel hoşta bu yakma mevzusu ben eğer aracı 6000 devirde vites atarsam daha fazla yakar ? Bunun standart olarak 2000 mi aldılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Ben genelde 20-40 saniye aralığında bekliyorum. Sizce bu zaman az bir zaman mı ? 7.5 dakika beklemek biraz abartı olmuş.

    Tamamen soğuk havalara yönelik yapmışlar. Yazın zaten kimse beklemez. Adam arabayı çalıştırır üzerindeki karı temizler, kırağıyı camdan çıkarmaya çalışır lastiklerdeki karı temizler vs farlarını temizler o yüzden 5-10 dakika arası bekleyenler var illaki ülkemizde araba kullanan insanların. Ortalamasını alıp 7.5 dakika beklemişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Üretici firma bile kitapçıgında en az 2 dakika rölantiden bahsediyor,



    Kontak açıp direkt gitmek motor ömrünüzü tahmin edilenin altına indirecektir deniyor,



    Sadece yakıt olarak degerlendirmek dogru olmayabilir..

    Bana o kullanım kitapçığında en az 2 dakika bekleyin diyen otomobil markasını ve modelini söylermisiniz ? Hatta o kısmın bi resmini bulup buraya koyarmısınız cidden merak ettim.

    Ayrıca ekleyim araç rölantideyken daha zor ısınır. Tabiki 20-30 saniye her zaman beklenilmeli ama dakikalarca değil. Motora çekme gücünü vermeye, aracı hareket ettirmeye, şanzımana ve diferansiyele aktarma gücünü başlattığında daha çabuk ısınır. Neden mi ?

    Sen olduğun yerde hareket etmeden hafifçe kollarını bacaklarını sallandıra sallandıramı ısınırsın yoksa gideceğin yere yürümeye başlayıp mı ? Futbolcular oldukları yerde hafif tempoda neden ısınmazlarda sahayı turlayarak hafif tempoda koşarlar ? Böyle düşünün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 0:15:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUG10

    Bence en doğru olanı eğer çok soğuksa hava çalıştırıp 20-30 saniye bekleyip düşük devirde seyir etmek ısınana kadar. Eğer yaz ayındaysak direkt çalıştırıp kemerimi takıyorum çıkıyorum

    Bunu yapmamdaki sebep araç daha rahat hava alsın giderken ısınsın.

    Bir de düşük devirde kullanıyorum yaa diyip dizel arabayı 1500 devirdeyken gaza yarım basıp 2000 olunca vites atıyor bu da vuruntu yapma ihtimali yapmayın.

    Videoyu tamamen dikkatlice izlememişsiniz hocam. Videonun sonlarında doğru "zaten siz yol alıncaya kadar 5-10 saniye geçiyor. Çalıştır çalıştırmaz salisesinde yola koyulmuyosunuz en nihayetinde" demiş. 30 saniyeye kadar beklemeyi zaten savunuyorlar. Dakikalarca beklemenin tablosunu ortaya koymuşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:5:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veysigz

    İyi güzel hoşta bu yakma mevzusu ben eğer aracı 6000 devirde vites atarsam daha fazla yakar ? Bunun standart olarak 2000 mi aldılar.

    Güzergah aynı, araç otomatik vites ve sakin kullandıklarından bahsetmişler ki görülüyorda videoda. Bekleyerek gitmek ile beklemeden gitmekteki kullanım stili aynı. Standart 1500-2500 devir arasındaki kullanımda yapmışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:6:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımın kullanma kılavuzunda da en fazla 30saniye kadar bekleyin sonra devam edin diyor hatta motoru çalıştırıp beklemekle motor ısınmaz diyor video da söylendiği gibi aracı sıkıştırmayın deniyor yani yüksek devir çevirmeyin ben bu şekilde hareket ediyorum en doğru olan yol bence de bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?

    Sakin olun. Son paragrafınızdaki şeyi videoda zaten anlatılmış dikkatlice dinlemediniz mi ? videonun sonlarına doğru "Siz yol alıncaya kadar zaten 5-10 saniye vaktiniz geçiyor yani çalıştır çalıştırmaz salisesinde harekete geçen yoktur en niyahetinde" demiş. 30 saniyeye kadar zaten savunuyolar, mesele dakikalarca beklemenin tablosu

    Ayrıca 25 saniyelik rölanti sonrası 0.7 0.8 e düşüyor demişsiniz. Kusura bakmayın ama bu konuda bilgisizsiniz her araç SICAKKEN bile rölantide 0.7 0.8 yakmayabiliyor. Arkadaşımın ford focusu otomatik dizel rölantide motor sıcak olduğu halde 1.0 litreden aşşağıya düşmüyor. Aynı şekilde 6 silindirli otomatik bmw sahibi olan arkadaşımda motor sıcakken bile N ye aldığında 1.4 1.6 civarı litrelerde dolaşıyor. Soğukken bu sayısı 2.4 lere kadar çıkıyor. Şimdi bu bmw sahibi arkadaşım için motoru rölantide kış aylarında dakikalarca bekletmek konuda anlatılan aradaki farkın dahada uçmasına sebep olacak Her araba 25 saniye sonra rölantide 0.7 0.8 e düşüyor demeniz saçma hepimiz aynı hacimde aynı yakıt türüne sahip araç kullanmıyoruz 1.2 litre göstermesi belki o araç için gayet normaldir ?

    7.5 dakika olmasının sebebi ise kış aylarında arabayı çalıştırıp camlardaki karı temizleyen, kırağı varsa onları kazıyan, lastiklerdeki fazla karı temizleyen, üzerinde fazla eşyası olan varsa bide onları yerleştirenleri vs düşündüğünüzde 5 dakika ile 10 dakika arasında bekleyenler illaki var bu ülkede. Ortalamasını alıp 7.5 dakika beklemişler ne var bunda ? Yazın zaten kimse dakikalarca beklemiyordur

    Tamamen saçmalık demeniz zaten bu insanların sizin bile bilmediğiniz konular hakkında bilgili olup bunu binlerce takipçisi olan facebook sayfasında paylaşmasını bilmemenizden kaynaklı. Tavsiyem facebooktaki sayfalarında paylaştıkları teknik konuları okumanız . Bana V6 motorla sıralı 6 motorun arasındaki farkları, avantajlarını, dezavantajlarını teknik bir şekilde googledan copy paste yapmadan anlatabilir misiniz ? Veyahut stroke u silindir içi vuruşundan daha büyük, daha küçük ve eşit olan motorlar arasındaki farkı, tork beygir ilişkisine olan avantajlarını dezavantajlarını anlatabilir misiniz ? Anlatamassınız. O zaman sizden daha bilgili bu insanlarada saçmalık demeniz sizin saçmalığınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 2 Ekim 2017; 1:11:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik jikle denen sey devreden cikinca gidiyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7.5 dakika sekiz silindirliler içindir, ben geçmişten gelme alışkanlık araç ne olursa olsun, benzin dizel farketmez acelem yoksa bir iki dakika beklerim sonra yavaştan gaza basmaya başlarım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Değerlere bak tamamen saçmalık

    Bir kere 25 saniyelik bir rölanti sonrası arabanın tüketimi 0.7-0.8 e düşüyor ilk çalıştırmada 1.2 litreyi gösteriyor sadece.

    Kaldı ki 7.5 dakika nedir ya ? Gece çalıştır bırak o zaman daha mantıklı.


    Ayrıca anında çıkıp gidenleri de anlamıyorum hiç mi müzik ayarlamıyorsunuz ? Hiç mi emniyet kemerini takayım çantamı yan koltuğa koyayım işte montumu çıkarayım şu bu zaman kaybetmiyorsunuz. Binip gidebilen var mı anında ?

    Sakin olun. Son paragrafınızdaki şeyi videoda zaten anlatılmış dikkatlice dinlemediniz mi ? videonun sonlarına doğru "Biz zaten arabayı çalıştırıp salisesinde hareket ettirin demiyoruz illaki 5-10 saniye herkes bekliyor" demiş.

    Ayrıca 25 saniyelik rölanti sonrası 0.7 0.8 e düşüyor demişsiniz. Kusura bakmayın ama bu konuda bilgisizsiniz her araç SICAKKEN bile rölantide 0.7 0.8 yakmayabiliyor. Arkadaşımın ford focusu otomatik dizel rölantide motor sıcak olduğu halde 1.0 litreden aşşağıya düşmüyor. Aynı şekilde 6 silindirli otomatik bmw sahibi olan arkadaşımda motor sıcakken bile N ye aldığında 1.4 1.6 civarı litrelerde dolaşıyor. Soğukken bu sayısı 2.4 lere kadar çıkıyor. Şimdi bu bmw sahibi arkadaşım için motoru rölantide kış aylarında dakikalarca bekletmek konuda anlatılan aradaki farkın dahada uçmasına sebep olacak Her araba 25 saniye sonra rölantide 0.7 0.8 e düşüyor demeniz saçma hepimiz aynı hacimde aynı yakıt türüne sahip araç kullanmıyoruz 1.2 litre göstermesi belki o araç için gayet normaldir ?

    7.5 dakika olmasının sebebi ise kış aylarında arabayı çalıştırıp camlardaki karı temizleyen, kırağı varsa onları kazıyan, lastiklerdeki fazla karı temizleyen, üzerinde fazla eşyası olan varsa bide onları yerleştirenleri vs düşündüğünüzde 5 dakika ile 10 dakika arasında bekleyenler illaki var bu ülkede. Ortalamasını alıp 7.5 dakika beklemişler ne var bunda ? Yazın zaten kimse dakikalarca beklemiyordur

    Tamamen saçmalık demeniz zaten bu insanların sizin bile bilmediğiniz konular hakkında bilgili olup bunu binlerce takipçisi olan facebook sayfasında paylaşmasını bilmemenizden kaynaklı. Tavsiyem facebooktaki sayfalarında paylaştıkları teknik konuları okumanız . Bana V6 motorla sıralı 6 motorun arasındaki farkları, avantajlarını, dezavantajlarını teknik bir şekilde googledan copy paste yapmadan anlatabilir misiniz ? Veyahut stroke u silindir içi vuruşundan daha büyük, daha küçük ve eşit olan motorlar arasındaki farkı, tork beygir ilişkisine olan avantajlarını dezavantajlarını anlatabilir misiniz ? Anlatamassınız. O zaman sizden daha bilgili bu insanlarada saçmalık demeniz sizin saçmalığınız..

    İnan veya inanma ama Dediklerinin hepsini anlatabilirim.

    Test ettiğin şey öyle şu şöyle olursa bu böyle olursa diye olmaz. Madem normali ile anormalini karşılaştıracaksın o zaman en baştan öyle diyeceksin.

    Ben test güzergahına bakıyorum test videosuna bakıyorum kar yağmıyor araba kar altında da değil. 7.5 dakika bu ülkede kim bekliyor ?

    O zaman testi Ağrı Dağı'nın zirvesine göre yap kardan çıkarman 3 saati bulsun. Bu ülke 80 milyon ve 30 milyonu Ankara ve İstanbul'da yaşıyor kaç gün kar altında yaşıyoruz ?

    Çoğu araba 20-25 saniyede dediğim tüketim seviyelerine düşmeye başlar.


    Neyse isteyen istediğini yapsın benim için kullanma kılavuzu esastır 35-40 saniye bekler devam ederim. Siz isterseniz geceden çalıştırın sabaha kadar isterseniz marşa basıp yan yan çıkın anında




  • Bu konuda cok hata yapanlar var. Ve millet hala yanlıs yapmakta ısrar ediyor. Kimisi ilk calistirmada 2 dk 5 dk bekliyor. Kimisi 5 10 sn. Oysa ki ikisi de yanlıs.



    Ortalama bekleme süresi denildigi gibi 25 30 sn. Zaten mantıklı dusunursek geceden arabayı koymussun. Sabah anca calıstıracaksın. Geceden sabaha kadar motorda ki yağ coktan dibe cöktü. Calıstırıp 25 30 sn bekle. Motor TAM MANASIYLA yaglansın ve ısınana kadar 2.5 3 bin deviri gecme. Olay bu kadar basit. 5 sn yaglama icin cok az, 5 dk lar vs de motor ısınması icin gereksiz. Cünkü durdugu yerde ısınmıyor. Hareket halinde daha cabuk ısındıgı bilimsel gercek.



    Motoru durduracakken de yine 25 30 bekle. Bu da turbo saglıgı icin. Turbosuzlarda sıkıntı yok kapat gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Zaten öyle hocam normali onu savunmuşlar. Çalıştırır çalıştırmaz salisesinde hareket etmiyoruz en niyahetinde demiş. Harekete geçene kadar zaten 5-10 saniye geçtiğini söylemişler. Garajdan çıkması olsun, park yerinden manevra yaparak çıkması olsun zaten 30 saniyeyi bulur bu normali zaten. Asıl anlatılmak istenen dakikalarca beklemek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.