Merhaba arkadaşlar aracım 1.6 tdi 2018 model 50.000 km de sürekli yetkili servis bakımlı Daha önceden hiç olmazdı son zamanlarda olmaya başladı. İlk marşı basarken sanki motor yerinden fırlayacak gibi oluyor arabayı titretiyor. Araba ısındıktan sonra böyle birşey olmuyor. Bakıma yaklaşınca yapmaya başladı. Dün bakıma götürdüm ancak bakımdan sonra da düzelmedi. Ne olabilir sizce ? |
sabah hava soğukken ilk marşta motorun aracı sallaması
-
-
Motor kulakları bozulmuştur
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
motor takoz lastikleri
-
4-5 senelik araçlarda genelde bu gibi lastik aksamlarin elastikiyeti kayba uğrar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 TDI ise belki volan bozulmuştur 1.6 tdi de bu kronik sorun (yeni nesillerde). Eğer yatak vurma sesi gibi ise çok çok yüksek ihtimal volandir. YouTube üzerinden örnek videolara bakabilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Isınınca geçiyor diyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Volan gibi değil hocam sadece ilk marşta arabayı sarsıyor sonrasında ses vuruntu falan yok . Motor takozu denilen şey olabileceğini ben de düşünmüştüm ama 3/4 yaşında olmaması gerekir diye düşünüyordum . Araba ısınınca yapmıyor o sallantıyı. Çok endişe edecek bir durum mudur arkadaşlar ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç manuel ise debriyaj ile marş yapın.
Ancak dizel araçlarda özellikle soğuk havalarda yüksek rölanti devrinde çalıştığı için sarsıntı normal denilebilir(gün içinde sıcak motorda sarsıntı yok ise)
Kendi 4 yaşında 1.5 dci aracımda da soğuk havalarda ciddi bir sarsıntı mevcut. Kapalı otopark'ta marş yaparsam bu sarsıntı olmuyor.
-
Bende kapalı otoparkta da oluyor hocam . Sabah İş yerine geliyorum kapalı otoparka koyuyorum akşam alacakken yine yapıyor. Motor soğukken oluyor sanırım . Biraz da marşı geç alıyor. Araba otomatik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
akü zayıflamış olabilir. yağ soğukken motoru çevirmekte zorlanıyordur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katılıyorum +1
-
Aküyü yeni değiştirdim . marş motoru gibi birşeyden olabilir. şuan rahatsızım kendimi toparladığımda ustaya gideceğim sonuçtan haberdar ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sorun neymiş çözüm bulabildiniz mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam volan değil sanırım ama ustaya götüremedim. Onun yerine arabayı babama bıraktım. Ben başka araç aldım onu kullanıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Focus 3 sahibiyim 1.6 ti-vct atmosferik düz motorlu. Sabah ilk çalıştırdığımda benim aracımda da çok fazla titreme ve trim sesi oluyor. 2-3 dk sonra motor ısınınca düzeliyor. 130k kmde araç. Bir ton ustaya gösterdim hepsi problem yok diyor fakat bilemiyorum çözümü yok gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracı çalıştırmadan önce çift yarım kontak yapıp bekleyip öyle çalışırın.
Önce bir yarım kontak, ışıklar yansın, mazot pompası işesin (şıırrrr diye işeme sesi gelir)
Sonra Işıklar sönünce kontağı kapatın, ardından bir daha, yarım kontak, ışıklar yanar, mazot pompası ikinci kez işer.
Işıklar sönünce çalıştırın.
Benim aracım da TDI , bu şekilde çalıştırıyorum. Eksili havalarda 3 - 4 defa yapıyorum hatta
Isıtma bujilerini değiştirdim gene değişmedi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABCdiküçgeni -- 20 Nisan 2022; 23:51:47 > -
yakıt ile alakalı olabilir başka bir firmadan yakıt alıp dene bence. yada filtrene baktır. ısıtma bujileri sıkıntılı olabilir.
tam yanma olmadığında genelde böyle sıkıntılar olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LegendisBack10 -- 21 Nisan 2022; 12:49:52 > -
Bunların hiç biri değil sorun enjektörlerde …
Cold start vuruntu tekleme bazen stop bile edebilir ısınınca keser enjektörlere baktırın sorun düzelecektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynı sorun bende vardı çözelim dedim 2015 tdi... tam dedim baskı balata volan değişsin hemen peşine
DSG'yi kucağıma aldım
(o kadar tembihlememe rağmen doğru kullanılmadı...)
DSG'de genelde 7km hız sonrası hemen 2 'ye atar ve dur kalkta kullanıcı dikkat etmez sürekli kavramada kalır araç (1000d/d hemen üzerinde kavrama yapmaya çalışır sürekli)
bu durum volanda boşluk oluşturur ve arabaya beşik gibi sallar... çok dikkat etmek gerekiyor.
2023 kasım maliyetlerini paylaşayım, belki kullanan var ise işe yarar...
(baskı-balata ve volan LUK 30K ₺ - Robotize kavrama Mekatronik değişti 10-15K ₺ ) değişti + işçilikler var...
araç kendine geldi ama benim kendime gelmem uzun sürecek ki ince ele sık doku ki işin işindeyiz maliyetleri hesapla felan bir 40-45K ₺ kağıtlık olduk...
40-50K arası artık ortalama bir revizyon-yenileme...
ki sadece baskı balata volan ve devamı :)
bunun daha marş motor revizyonu var, aküyü taze tutmak gerekiyor.
ısıtma bujileri ve enjektörler... üstüne Turbo sağlığı derken çok leziz sorunlar çıkabiliyor ...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X