merhaba arkadaşlar mitsubishi carisma aracımın marş motoru kömürleri azaldığı için ilk çalıştırmada sorun olmuyordu fakat araç ısınınca geç çalışıyordu 5 - 10 seferde bugün marş motoru kömürlerini aldım birebir aracıma göre. değiştirdim fakat şimdi daha da geç çalışmaya başladı 50-60. marşta çalıştı bunun sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim kömürleri taşlamaya gerek duymadım çünkü düz zemine basıyor
sorunum çözüldü marş motorunu komple söktüm temizledim. yerine monte etmeden dışarıda elektrik verdim ve selenoid in dibe kadar basmadığını fark ettim. selenoid in içindeki yuvarlak itici parça aşınmış, arasına parça koyup kullanılabilir hale getirebilirdim fakat ne kadar dayanırdı bilmiyorum mecburen yeni orjinal selenoid aldım yan sanayi 170 tl orjinal valeo selenoid 270 tl valeo selenoid 260 tl ye aldım ve taktım şuan aracım sorunsuz tek marşta çalışıyor kömür 40 tl selenoid 260 tl
selenoid arızası kömür yüzünden oldu 2-3 ay bitik kömürle kullandım aracımı buda selenoide zarar verdi
10 derece sıcaklık altında marş almama sorunu marş motorundan olabilir mi sökmeden anlaşılmaz mı
quote:
Orijinalden alıntı: CeyKalDa
10 derece sıcaklık altında marş almama sorunu marş motorundan olabilir mi sökmeden anlaşılmaz mı
işin aslı ben tamirci falan değilim kimsenin yanında da çalışmadım ama her işimi kendi garajımda yaparım. bundan önceki aracımın motorunu komple indirip sıfır motor topladım. tamircilere güvenmiyorum çünkü :)
sorunuza gelecek olursak,kontağı çevirince marş sesi geliyor mu yoksa marşa basınca sadece tık tık tık diye ses mi geliyor
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
işin aslı ben tamirci falan değilim kimsenin yanında da çalışmadım ama her işimi kendi garajımda yaparım. bundan önceki aracımın motorunu komple indirip sıfır motor topladım. tamircilere güvenmiyorum çünkü :)
sorunuza gelecek olursak,kontağı çevirince marş sesi geliyor mu yoksa marşa basınca sadece tık tık tık diye ses mi geliyor
Alıntıları Göster
marş basıyor hatta 0 derecede 50 defa marş yapıyorum sorun soğukta motor marş alıp çalışmıyor
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
işin aslı ben tamirci falan değilim kimsenin yanında da çalışmadım ama her işimi kendi garajımda yaparım. bundan önceki aracımın motorunu komple indirip sıfır motor topladım. tamircilere güvenmiyorum çünkü :)
sorunuza gelecek olursak,kontağı çevirince marş sesi geliyor mu yoksa marşa basınca sadece tık tık tık diye ses mi geliyor
Alıntıları Göster
Helal olsun hocam tebrik ediyorum. Sizin yerinizde olmak isterdin.
quote:
Orijinalden alıntı: CeyKalDa
marş basıyor hatta 0 derecede 50 defa marş yapıyorum sorun soğukta motor marş alıp çalışmıyor
Alıntıları Göster
aracınız lpg li ve karbüratörlü ise bu normal aracınız nedir
Helal olsun hocam tebrik ediyorum. Sizin yerinizde olmak isterdin.
Alıntıları Göster
teşekkür ederim ama hakikaten öyle hiç bir usta işini iyi yapmıyor geçenlerde aracımızın klima düğmesi sonuncu kademede çalışmıyordu sigorta attırıyordu. abime kızıp yapmadım tamirciye yaptır dedim ve orayı yaparken konsolu mahfedeceğini ayaklarını kıracağını söyledim inanmadı bana haliyle :) sonuç klima düğmesini yaptı havalandırma ızgaralarını koparmış ışıklandırması bi çalışıyor bi çalışmıyor kafasına göre konsolun bağlantı ayaklarını kırmış hepsini köşelerden vida ile tutturmuş.
motorunu yaptığım aracım spring di 2 araçlık garajım var garajın üstüne 10x10 keresteye halat bağlayıp motoru o şekilde yardım alarak indirmiştim yere görseniz gülerdiniz :)
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
aracınız lpg li ve karbüratörlü ise bu normal aracınız nedir
Alıntıları Göster
prins sıralı sistemli 2.0i crv
quote:
Orijinalden alıntı: CeyKalDa
prins sıralı sistemli 2.0i crv
Alıntıları Göster
sıralı sistem araçlar ilk olarak benzinde çalışır halbuki göremediğim için kesin birşey diyemiyorum ilk çalıştırmada çalışıyor lpg ye geçince mi sorun yapıyor
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
sıralı sistem araçlar ilk olarak benzinde çalışır halbuki göremediğim için kesin birşey diyemiyorum ilk çalıştırmada çalışıyor lpg ye geçince mi sorun yapıyor
Alıntıları Göster
sorun tam olarak bu
donanımhaber forum
böyle birşey mümkün mü evet mümkünmüş » Sayfa 1 - 1
garip bi durum tahminim araca hava fazla giriyor olabilir ve kalorifer fanı aracın hava hortumunun oralarda ise fanı açınca fazla havayı içeriye gönderiyor ve motor düzgün çalışıyor olabilir kesin olarak değil tabi ama aklıma gelen bu
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
garip bi durum tahminim araca hava fazla giriyor olabilir ve kalorifer fanı aracın hava hortumunun oralarda ise fanı açınca fazla havayı içeriye gönderiyor ve motor düzgün çalışıyor olabilir kesin olarak değil tabi ama aklıma gelen bu
Alıntıları Göster
teşekkür ederim bana bu açıklama mantıklı geldi zira aynı motora sahip 1.6 hrv de hava bağlantısını patlıyor diye iptal etmişlerdi
quote:
Orijinalden alıntı: CeyKalDa
teşekkür ederim bana bu açıklama mantıklı geldi zira aynı motora sahip 1.6 hrv de hava bağlantısını patlıyor diye iptal etmişlerdi
Alıntıları Göster
rica ederim diğer aklıma gelen ise eğer elektrik aksamı elden geçtiyse aracın jikle otomatiğinin elektrik bağlantısı ile kalorifer düğmesinin elektriği çakışıyor olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: kenw00d
rica ederim diğer aklıma gelen ise eğer elektrik aksamı elden geçtiyse aracın jikle otomatiğinin elektrik bağlantısı ile kalorifer düğmesinin elektriği çakışıyor olabilir
Alıntıları Göster
jikle otomatiğine giden kabloları soketinden çıkartıp çalıştırmayı deneyin birde isterseniz
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme