Şimdi Ara

Soğukta motorun çalışmaması ? jikle sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
9.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba ,
    sorun şu bu soğuklarda çalışmasının zor olması çok moralimi bozdu ilk motorum genel olarak acemiyim motora ama sürüşüm idare eder

    yahu bu jikleyi çekiyorum çalışıyor sonra motor boğuluyor fazla gaz veriyorum galiba jiklede usta yarıya al dedi ısınsın , sonra yine denedim yine boğuldu yani tam olarak yapmam gereken ney yarıya getirmek için jikleyi tekrar indirip gerimi çıkarıcam

    pahalı motorlardada oluyor mu bu olay ? ilerde değiştiricem çünkü rezillik ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozzzy222 -- 31 Ocak 2011; 15:22:11 >



  • Motor ustasından yardım al internetten okumayla olacak iş değil bu.
  • kullandığın motorun markasını modeli boğuluyor derken nasıl boğuluyor giderken mi boğuluyor karbüratörde olabilir siboplarda olabilir tam detaylı yazarsan bildiğim kadar yardımcı olmaya çalışırm...
  • :D akşam epey uğraştım kanuni racer 200 karburatörü yeni temizlettim bi çalıştırdım çalıştı sonra jikle yi az indirdim ısındı sonra az dolaştım stop ettim tekrar çalıştırdım çalıştı ama marşı öyle bir seferde almıyor ustada iyi elleşme diyor sonra kalkarken 1. viteste stop etti benim beceriksizliğim ve sonra çalışmadı biraz uğraştım yemedi yokuş aşşağı vurdurdum hemen çalıştı gidişinde felan viteslerde gazda problem yok ama soğuktanmıdır nedir ısındı stop etti ama marşta bi güvensizlik var öyle kolay almıyor gibi geliyor ısınınca alıyor aküden mi acabaayak marşıyla biraz zorlayınca çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLordofDarkness

    Motor ustasından yardım al internetten okumayla olacak iş değil bu.

    şimdi ustaya gidiyorsun ama burda usta kadar tecrübeli nice adamlar bulurum ben leb demeden leblebiyi anlayan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzzy222

    :D akşam epey uğraştım kanuni racer 200 karburatörü yeni temizlettim bi çalıştırdım çalıştı sonra jikle yi az indirdim ısındı sonra az dolaştım stop ettim tekrar çalıştırdım çalıştı ama marşı öyle bir seferde almıyor ustada iyi elleşme diyor sonra kalkarken 1. viteste stop etti benim beceriksizliğim ve sonra çalışmadı biraz uğraştım yemedi yokuş aşşağı vurdurdum hemen çalıştı gidişinde felan viteslerde gazda problem yok ama soğuktanmıdır nedir ısındı stop etti ama marşta bi güvensizlik var öyle kolay almıyor gibi geliyor ısınınca alıyor aküden mi acabaayak marşıyla biraz zorlayınca çalışıyor

    sat artık şu lanet motoru havalardandır olabilecek şeyler onlar siboplardada olabilir havaların ısınmasını bekle devam ederse bi sibop ayarı falan baktır filtrelerini temizzlet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bY_aLp


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozzzy222

    :D akşam epey uğraştım kanuni racer 200 karburatörü yeni temizlettim bi çalıştırdım çalıştı sonra jikle yi az indirdim ısındı sonra az dolaştım stop ettim tekrar çalıştırdım çalıştı ama marşı öyle bir seferde almıyor ustada iyi elleşme diyor sonra kalkarken 1. viteste stop etti benim beceriksizliğim ve sonra çalışmadı biraz uğraştım yemedi yokuş aşşağı vurdurdum hemen çalıştı gidişinde felan viteslerde gazda problem yok ama soğuktanmıdır nedir ısındı stop etti ama marşta bi güvensizlik var öyle kolay almıyor gibi geliyor ısınınca alıyor aküden mi acabaayak marşıyla biraz zorlayınca çalışıyor

    sat artık şu lanet motoru havalardandır olabilecek şeyler onlar siboplardada olabilir havaların ısınmasını bekle devam ederse bi sibop ayarı falan baktır filtrelerini temizzlet

    dur yaw yeni aldım




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Soğuk havalarda motorun ilk marşta çalışamamasının nedeni yağın kalınlığıyla ilgili olabilir, sonuçta yağ soğuktan kalınlaşır ve silindir ilk hareket için daha fazla güç çekmeye çalışır. Bende de yamaha xt125r vardı karbüratörlü, soğuk havalarda yapacağın şey jikleyi 4/3 oranında (yarıdan biraz fazla) çek motoru çalıştır ama elinle gaz verme o zaman silindire yakacağından daha fazla benzin dolar ve boğulur. 3-4 dakika jikleyle rölantide bırak daha sonra jikleyi kapatıp bir süre motoru zorlamadan kullan (200-300 mt). Bu söylediğim süreler ortalama dğerlerdir 3 aşağı 5 yukarı değişebilir :)
  • Benim eski cbf150'yi kışın çalıştırırken cikleyi en sona alırdım.Çalıştıktan sonra hafif gaz verirdim.Sonra cikleyi yarıya alıp 40-50 metre gittikten sonra cikleyi tamamen kapatıp yoluma devam ederdim.Eğer cikleyi yarıya almazsan motor yürümez.
  • Marşa fazla yüklenme marş kömürünü bitirirsin elinden geldikçe ayak yerinden çalıştır.Aynı sorun bndede oluurdu motor soğukta kalırdı jikleyi açardım hafif gaz kesmemde bile istop etmeye yaklaşırdı.Sonrada açık unuturdum motor fazla ısınıp gaz yemezdi.En sonunda aküyü değiştirmiştim şarjı heralde sarjı azaldı dedim,Değiştirdikten sonra bir daha istop etmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxirabit

    Marşa fazla yüklenme marş kömürünü bitirirsin elinden geldikçe ayak yerinden çalıştır.Aynı sorun bndede oluurdu motor soğukta kalırdı jikleyi açardım hafif gaz kesmemde bile istop etmeye yaklaşırdı.Sonrada açık unuturdum motor fazla ısınıp gaz yemezdi.En sonunda aküyü değiştirmiştim şarjı heralde sarjı azaldı dedim,Değiştirdikten sonra bir daha istop etmedi.

    bende ondan şüpheleniyorum marş a basınca akü yetmiyormuş gibi geliyor ayak marşı ile basıyorum


    üstteki arkadaşlarada teşekkür ederim bende söyledikleri gibi yaptım

    güç bela ayak marşıyla çalıştırıyorum sonra yarım jikle ısınınca yola devam :D sağolun gerçekten işime yaradı :D yağ zaten yeni soğukta hepten donuyordur heralde :D:D :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzzy222


    quote:

    Orijinalden alıntı: maxirabit

    Marşa fazla yüklenme marş kömürünü bitirirsin elinden geldikçe ayak yerinden çalıştır.Aynı sorun bndede oluurdu motor soğukta kalırdı jikleyi açardım hafif gaz kesmemde bile istop etmeye yaklaşırdı.Sonrada açık unuturdum motor fazla ısınıp gaz yemezdi.En sonunda aküyü değiştirmiştim şarjı heralde sarjı azaldı dedim,Değiştirdikten sonra bir daha istop etmedi.

    bende ondan şüpheleniyorum marş a basınca akü yetmiyormuş gibi geliyor ayak marşı ile basıyorum


    üstteki arkadaşlarada teşekkür ederim bende söyledikleri gibi yaptım

    güç bela ayak marşıyla çalıştırıyorum sonra yarım jikle ısınınca yola devam :D sağolun gerçekten işime yaradı :D yağ zaten yeni soğukta hepten donuyordur heralde :D:D :D


    Nedemek.Aküyü sarj yaptır illa yenisini alman gereksiz.Hem sarj daha ucuza yapılır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.