Şimdi Ara

Son derece basit bir fikirle deniz taşımacılığında emisyonlar %28 azaltıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son derece basit bir fikirle deniz taşımacılığında emisyonlar %28 azaltıldı
    Blue Visby Solution isimli girişim, kargo gemilerinin emisyonlarını azaltmak için basit ama çok etkili bir çözüm geliştirdi: Limanda gemilerin bekleme sürelerini azaltmak için yavaşlamalarını sağlamak. Böylece verimsizlikler ortadan kaldırılarak önemli düzeyde yakıt ve emisyon tasarrufu sağlamak mümkün oluyor.



    Deniz taşımacılığı, maliyet ve verimlilik açısından diğer taşımacılık türlerinden çok daha önde yer alıyor. Dünya'da ülkeler arasında taşınan mallerın çoğu deniz üzerinden gerçekleşse de verimliliği sayesinde küresel emisyonların sadece %3'ünden sorumlu. Yine de her alanda olduğu gibi bu alanda da verimliliği arttırmak ve emisyonları düşürmek mümkün. 



    Gelecekte deniz taşımacılığında yeşil hidrojen ve amonyak gibi alternatif yakıtlar kullanılarak sıfır emisyona ulaşmak mümkün olsa da, o aşamaya şuan için ulaşmak çok zor. Dolayısıyla fosil yakıt kullanımını minimize etmek için Blue Visby Solution'ın çözümü oldukça akıllıca görünüyor.



    Nasıl kazanç sağlanıyor?



    Blue Visby ekibine göre şu anda çoğu kargo gemisi "hızlı git, sonra bekle" (SFTW) olarak bilinen operasyonel uygulamayı izliyor. Yani, varış yerlerindeki programın nasıl olduğuna bakılmaksızın, A noktasından B noktasına mümkün olduğu kadar çabuk varılıyor. Oraya vardıklarında ise, yanaşma ve kargolarını yükleme/boşaltma zamanı gelene kadar hareketsiz bekleyerek rölantide yakıt yakmaya devam ediyorlar.



    Blue Visby Çözümü, küresel ölçekte birçok farklı paydaşın önemli ölçüde birbirine bağlı olmasını, koordinasyonunu ve katılımını gerektiriyor. Ancak limana yaklaşıldığında yapılması gereken şey çok basit. Sadece gemilere yavaşlamaları söylenerek tam zamanında varmaları sağlanıyor. Böylece suda yavaş hareket eden geminin hidrodinamik sürtünmesi büyük ölçüde azalarak yakıt tüketimi önemli oranda düşüyor. Üstelik kargo teslimatında bir gecikme olmuyor. 



    Emisyonlar ne kadar düşüyor?



    Blue Visby ekibi, 2022'de 20.580 sefer yapan 3.651 Panamax gemisinin hareketlerini inceledi ve bu zamanlama ayarlamalarıyla, gecikme olmadan emisyonların ortalama %23,2 oranında azaltabileceğini tahmin etti.



    Blue Visby Konsorsiyumu üyesi NAPA'nın daha geniş çaplı bir araştırmasında, 2019'da 13.000 kargo gemisinin 150.000 yolculuğu incelendi. Araştırma, yolculukların %87'sinde hızların gecikmeye sebep olmaksızın ortalama 1 knot kadar düşürebileceğini ve böylece emisyonların %16 oranında azaltılabileceğini ortaya koydu.



    Son derece basit bir fikirle deniz taşımacılığında emisyonlar %28 azaltıldı
    Şimdi ise ilk deniz denemeleri tamamlandı. İki dökme yük gemisi, M/V Gerdt Oldendorff ve M/V Begonia, Avustralya'ya yaptığı yolculuklarda yazılım, teknik ve operasyonel sistemler de dahil olmak üzere Blue Visby Solution'ın tüm bileşenlerini kullandı. İlk gemi, standart SFTW hızlarına kıyasla tahmini olarak %28,2'lik bir CO2 azalması kaydetti. İkinci gemiyse ortalama %17,3 ile %12,9'luk bir azalma sağlamayı başardı. Bu kazanç, devasa yelken sistemlerinden elde edebilecek kazançtan çok daha büyük. Üstelik gemide hiçbir değişiklik yapmak gerekmiyor. 



    Bu ilk sonuçlar son derece ümit verici, ancak küresel denizcilik ticaretinden SFTW düşüncesini ortadan kaldırmak kolay değil. Marine Log'a göre bu, yelken çağına kadar uzanan bir uygulama. Nakliye şirketleri, müşteriler, limanlar, liman işçileri ve küresel lojistiğe bağlanan birçok bağımlı hizmet arasında, bazen teşviklerle, zorlu ve uzun vadeli sözleşmelerin içine yerleştirildiği belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Güneş ve rüzgar enerjisi hızla yaygınlaşıyor: Nükleeri geçmek üzere



    Konsorsiyum, armatörlerin, gemi kiralayanların ve kargo şirketlerinin maliyetleri (daha uzun bir okyanus geçişiyle ilgili maliyetler gibi) ve faydaları (yakıt tasarrufu ve benzeri) paylaşmalarına olanak tanıyan çok taraflı bir sözleşme mimarisi oluşturdu. Böylelikle kazan-kazan durumu yaratılarak tüm tarafların katılımı teşvik edildi. İlk deniz denemesi aynı zamanda bu fayda paylaşım sistemi üzerinde de bir test gerçekleştirdi.



    Yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmanın, paradan tasarruf etmenin ve zamanında kalmanın dışında başka faydaları da vulunuyor. Demir atıp uzun bekleme sürelerinden kaçınmak, gövde kirlenmesini azalttığı için zamanla verimi de arttırıyor. Bunların dışında limandaki hava kalitesini arttırma ve balina çarpması riskini azaltma gibi faydaları da bulunuyor. 



     




    Kaynak:https://newatlas.com/marine/blue-visby-cargo-emissions/







  • Gemiciler hızla gidip sahile çıkarlar, gemide az kişi kalır oda boşaltma yükleme ile uğraşır.

    Şimdi emisyon düşecek diye erken çıkamayacaksınız karaya demek biraz cesaret ister.

    Keza erken varınca işlerin daha hızlı hallolacağına inanan insan her zaman daha fazla olacak.

    Ben kırmızı ışık için yavaşlarken yanımdan gaza basıp hızla beni sollayıp geçen çok kişi var. Sonra o ışıktan kalkmaya çalışırken ben hiç durmadan geçiyorum ve bayağı arkada kalıyor.
  • Gemiciler hızla gidip sahile çıkarlar, gemide az kişi kalır oda boşaltma yükleme ile uğraşır.

    Şimdi emisyon düşecek diye erken çıkamayacaksınız karaya demek biraz cesaret ister.

    Keza erken varınca işlerin daha hızlı hallolacağına inanan insan her zaman daha fazla olacak.

    Ben kırmızı ışık için yavaşlarken yanımdan gaza basıp hızla beni sollayıp geçen çok kişi var. Sonra o ışıktan kalkmaya çalışırken ben hiç durmadan geçiyorum ve bayağı arkada kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 23 Mayıs 2024; 1:21:22 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gemi limana yanaşmadan gemiciler karaya çıkamazlar.Geminin limana yanaşması demek yükleme/tahliye operasyonunun başlaması demektir.

    Burada bahsedilen uygulama gemilerin demirdeki bekleme sürelerini azaltmak için düşünülmüş.Demirde beklemek yerine liman durumuna göre daha az yakıt yakarak daha yavaş gitmek.Çok mantıklı ama bunu genele yaymak çok zor olacaktır.Armatör ve kiracıların sisteme ikna olmaları gerek.

  • Çok mantıklı bir girişim olmuş. Karadüzen ilerleyen herşey günümüzde maliyeti feci artırıyor. İleride herşey otomasyon ile ilerliyecek hatta fabrika depoları marketler bile.

  • gun kullanıcısına yanıt
    çok güzel bir örnek olmuş

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.