Şimdi Ara

SONY DSC-T5 SENSÖR BOZUKLUĞU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. 1.5hafta önce sony dsc-t5 aldım.ne yazık ki şu aralar farkediyorum karanlıkta flaşlı çekim yaptığımda beyaz lekeler beliriyor. bu fotoğraflar lcd ekranda da boyle cıkıyor bilgisayarda da.bu sensörden kaynaklanan bir bozukluk mudur, yoksa fotoğraf makinelerinin karanlıkta çekim kalitelerinden dolayı mı olmaktadır? böyle bir şeyle karşılaşmış veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana yardımcı olurlarsa sevinirim.şimdiden teşekkürler...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fealizob -- 23 Ocak 2006 17:35:27 >







  • o noktalar noise de olabilir veya sensör tozlanmış da olabilir, örnek bir fotoğraf koyabilirsen daha iyi yardım alabilirsin
  • büyük ihtimalle lensin üzerinde leke vardır sen önce lensi temizle ondan sonra bir daha dene
  • MERHABA ARKADAS MEMLUNIYETLE YARDIMCI OLAYIM buyuk bır ıhtımalle senın cıhazının optık blok tozlanma olmus merceklerınde lekeler olusmus veya lens yuzeyınde leke var başka bır nedenı olamaz
  • Sony canona sensör satan bir firma, tabii sadece canon değil, nikon, oplymous vs de sonynin sensör sattığı firmalar arasında..
    Sony lens olarak carl zeis kullannıyor yani kalitesinden şüphe olmayan ürünler
    sony teknoojik olarak da kendini kanıtlmaış bir firma gerek yazılım gerek elektronik kalitesi olarak olsun
    Bu durumda sony fotoğraf makinesi yapmasın da kim yapsın?
    Ayrıca bu fotoğraftaki görüntü de nosie falan değil tabii....
  • BUDA BIR GERCEKKI BIR COK MARKANIN CCD LERİ SONY DİR VE BOYLECE KALITE ORTAYA CIKIYOR
  • lenste leke vardır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sony dsc-hx400v ve tavsiye
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sony'nin en kaliteli marka olduğu vs söylemedim, sadece oradaki "sony kim fotoğraf makinesi yapmak kim" cümlesine ithafen cevap yazdım. Ne demek istediğimi normal şartlar altında anlamak isteyen anlar, anlamak istemeyen de görüldüğü üzere nickime laf ederek ya da söylemek istediklerimi anlamamazlıktan gelerek eksiklerini kapatmaya çalışır.
    Araba-fotoğraf makinesi benzetmesi de olsa olsa gaf olabilir sanırım.
  • İyice suyu çıkmaya başladı işin. Bazı arkadaşlar konuyla alakası olmayan , laf olsun torba dolsun tarzında yazılar yazmış.
    @fealizob ben bu işlerden pek anlamam ama şunu yapmanı öneriyorum. Işık kaynağının altına git ve objektife bak..Eğer üzerinde lekeler olduğunu görürsen , lens temizleme bezleri , kalemleri ya da sıvılarından biri ile temizlemen işe yarayabilir.Başka bir şeyle temizlemeye kalkma sakın , aksi taktirde çok büyük zararlar verebilirsin.
    Eğer lenste gözle görülen bir leke yoksa teknik servise danışman yararlı olacaktır.
    Daha fazla bilgi almak istersen @Mertkan ya da @ocaklilar bu işin piri olan kişiler. Onlara özel mesaj atabilirsin. Bana her seferinde bıkmadan , usanmadan cevap veriyorlar sana da yardımcı olacaklardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmir_sevdalısı -- 29 Ocak 2006 3:10:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burkay

    Bir çok arabanın da lastiği pirellidir ama malesef pirelli marka bir otomobil bilmiyorum ve duymadımda....
    Neden süper ccd (fuji) Foveon sensör (sigma) den bi haber siniz de marka borazanlığı yapıyorsunuz?
    Murat Özdemir www.burukay.com
    arladaşlar sadece senin çok övdüğün canonunda sony sensör kullandığını belirmiş... ayrıca her mesajının sonunda imza gibi site reklamı vs... de yapamassın bu yasaktır...
  • Sevgili Arkadaşlar,

    Konunun açılış amacına yönelik bir çok cevap verildiğine göre, lütfen konuyu farklı bir yönde uzatmayalım.
  • SONY Kamera Sahiplerine Önemli Duyuru!!!

    --------------------------------------------------------------------------------

    sony kendi sitesinde 202-2004 arası imal edilen kameralarda imalat hatası olduğunu ve ücretsiz tamir edileceğini bildiriyor.yazı aşağıdadır.bu konudan haberi olmayan sony kullanıcıları ve sony kamera almak isteyenleri bilgilendirmek amacıyla yazıyı buraya koymayı uygun gördüm.


    Sony Video Kamera Sony Kamera Sahiplerinin Dikkatine4 Ekim, 2005



    Sony kamera ürünlerini satın alıp desteklediğiniz için teşekkür ederiz.

    Yeni fark ettiğimiz bir duruma göre, bir görüntü sensör aygıtı olan CCD çipini kullanan, Ekim 2002 ile Mart 2004 arasında üretilmiş sınırlı sayıdaki bir dizi kamera aşağıdaki durumu göstermektedir:


    Kamera, kamera modunda kullanıldığında, LCD panel ve/veya elektronik vizör ya bozulmuş bir görüntü göstermekte ya da hiç görüntü göstermemektedir.


    Bu durumun sadece sınırlı sayıdaki bir dizi cihazda oluştuğunu saptadık.


    Müşteri memnuniyetini sağlama çabasıyla Sony, CCD çipinden kaynaklanan ve bu kapsama giren Video Kamera sahiplerine ücretsiz onarım sağlanmasına karar vermiştir. Buna göre, aşağıda listesi verilen ve CCD çipi nedeniyle yukarıda bahsedilen duruma neden olan Sony kamera sahipleri ücretsiz onarım için aşağıdaki özel çağrı merkezi numarası ile temas kurabilirler:

    CCD-TRV108E
    CCD-TRV208E
    CCD-TRV218E
    CCD-TRV228E
    CCD-TRV418E
    CCD-TRV428E
    DCR-DVD100E
    DCR-DVD101E
    DCR-DVD200E
    DCR-DVD91E
    DCR-HC14E
    DCR-HC15E
    DCR-HC16E
    DCR-HC18E
    DCR-HC20E
    DCR-HC30E
    DCR-IP45E
    DCR-IP55E
    DCR-IP5E
    DCR-IP7E
    DCR-PC101E
    DCR-PC103E
    DCR-PC104E
    DCR-PC105E
    DCR-PC106E
    DCR-PC107E
    DCR-PC115E
    DCR-PC120E
    DCR-TRV12E
    DCR-TRV145E
    DCR-TRV147E
    DCR-TRV14E
    DCR-TRV16E
    DCR-TRV18E
    DCR-TRV19E
    DCR-TRV22E
    DCR-TRV238E
    DCR-TRV239E
    DCR-TRV240E
    DCR-TRV245E
    DCR-TRV24E
    DCR-TRV250E
    DCR-TRV255E
    DCR-TRV25E
    DCR-TRV265E
    DCR-TRV27E
    DCR-TRV33E
    DCR-TRV340E
    DCR-TRV40E
    DCR-TRV460E
    DCR-TRV50E
    DCR-TRV738E
    DCR-TRV740E
    DCR-TRV940E
    DCR-TRV950E
    DCR-VX2000E
    DCR-VX2100E

    Müşteri Bilgi Merkezi:0216-5319880


    Neden olduğumuz her türlü rahatsızlık için özür diler ve anlayışınızdan dolayı teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla,
    TEKNİK DESTEK

    --------------------------------------------------------------------------------




  • MERHABA ARKADASLAR BIRAZ ONCE SİZE KAMERA HAKKINDA BİLGILER SUNDUM VE ONEMLI BIR DUYURUM OLDU ŞİMDİ DE GUZEL BIR KONUM DAHA VAR OKUYUN ZEVK ALACAKSINIZ
    Megapixel
    Dijital fotoğrafçılıkta en sık duyacağımız terimlerden birisidir. Çekilen bir fotoğrafın, toplamda ne kadar milyon pikselden oluştuğunu belirtir. Bu, yatay ve dikey piksellerin yani çözünürlüğün çarpımı ile elde edilen bir sayıdır ve yaklaşık değere yuvarlanır.
    Günümüzde megapiksel (MP) tabanı 2 ve üzeridir. Yani bugün bir dijital kamera almak isterseniz, 2MP altında bir cihaz bulma şansınız pek yok. 2 MP ise, 1600x1200 çözünürlüğü demektir.
    Şu sıralar en yaygın çözünürlük, 5 MP ve 6 MP’dir. 5MP fotoğraflar genelde consumer serisi cihazlardadır ve 2560x1920 çözünürlüğündedir. 6MP ise, daha çok profesyonel SLR cihazların taban çözünürlüğüdür ve 3072x2048 çözünürlüğü sağlar. Dikkat edilirse, profesyonel cihazlarda yatay ve dikey çözünürlüklerin oranı, diğerlerine göre biraz daha farklıdır ve bunu aşağıda “film rasyosu” bölümünde inceleyeceğiz.
    Şu sıralar en yüksek megapiksel sunan cihaz, Kodak’ın DCS14n modelidir ve 14 MP çözünürlük sunar. Fakat çok yakın zamanda bu rakamı 20MP gibi görmemiz mümkün görünüyor. Bu iş, giderek gelişiyor ve tıpkı işlemcilerde olduğu gibi, sensörler de giderek yüksek megapiksel sunuyorlar.

    Film Rasyosu
    Bir dijital filmin çözünürlüğünde, yatay alanın, dikey alana oranına image ratio veya rasyo denir. Profesyonel seri cihazlar, genelde 35mm klasik filmle eşdeğer olarak, 3/2 rasyosunu kullanırlar. Yani yataydaki her üç piksele karşılık, dikeyde iki piksel oranını korurlar. Örneğin 6MP bir dSLR makine, 3072x2048 çözünürlüğünde foto çeker.
    Buna karşılık consumer ve prosumer serisi cihazlar, ideal ekran rasyosu olan 4/3’ü kullanır. Bunlarda, yatayda her 4 piksele karşılık, dikeyde 3 piksel ile orantı kurulur.
    Burada bir önemli noktaya gelmiş oluyoruz. Profesyonel cihazlar genelde “kağıt üzerine baskı” alanında çalıştıklarından, kağıt baskı temellerini baz alırlar. Oysa giriş ve orta seviye cihazlarda hedef doğrudan kağıt değil, ekrandır ve ekran çözünürlüklerindeki yaygın olan 4/3 rasyosunu baz alırlar.
    Tabi bu durum, giriş seviyesi cihazlarla çekilen fotoların kağıda bastırılamayacağı anlamına gelmez. Onlar da fotoğraf kağıdına basılır ve hiçbir sorun yaşanmaz. Sadece kağıt ebatlarına göre sağdan soldan/yukarıdan aşağıdan ufak kırpmalar yapılabilir ki, bazen aynı kırpmalar, profesyonel cihazlar için de yapılmaktadır.

    Dijital Kayıt Formatları
    Dijital dünyada fotografik objeler, bir sıkıştırma formatı ile bilgisayara aktarılır. Dijital kameralar, bu işi çekim sırasında halleder. Kimyasal fotoğraflar ise, tarama sonrası dijital ortama aktarılırlar.
    En yaygın kullanılan fotoğraf formatı JPEG’dir. JPEG, kayıplı bir algoritmadır yani JPEG ile sıkıştırılan fotoğraflarda, gözün göremeyeceği veya çok zor göreceği bazı kayıplar oluşur ama yer ve zaman kazancı o kadar fazladır ki, buna göz yumulur.
    JPEG formatında, sıkıştırma kalitesi veya algoritmaları seçilebilir. Ama JPEG, sürekli okunup yazıldıkça (yeniden kaydedildikçe), her seferinde biraz daha fazla kalite kaybettirir. Bu sebeple, fotoğraflarımız ile foto editörleri aracılığıyla oynama yaparken, orjinallerini muhafaza etmeli, aynı jpeg’i defalarca kaydetmek yerine, bunu önce kayıpsız bir formata dönüştürüp, çalışmaları onun üzerinde yapmalı ve nihai aşamada jpeg’e geri dönmeliyiz.
    Dijital dünyada kayıpsız formatlar da vardır. Bunlardan en yaygın olanı TIFF formatıdır ve kayba izin vermez. Eski ve yaygındır. Bununla birlikte başka kayıpsız formatlar da vardır. Örneğin PNG gibi. TIFF, artık fazla yer tuttuğu için pek önerilmiyor ama yaygınlığı sebebiyle, çok yerde kullanılıyor.
    En büyük yer tutan format ise BMP formatıdır ve malesef, basit dosyaları devasa boyutlara getirebilir bu format.

    RAW Formatı
    RAW, dijital fotoğraf makinelerinin negatifi olarak tanımlanır. CCD veya CMOS üzerindeki ham veriyi, hiçbir görsel işleme tabi tutmadan bilgisayara aktarmayı sağlar. Zira aksi belirtilmedikçe dijital kameralar bazı görsel işlemler yaparlar.
    Çekilen bir foto, JPEG olarak kaydedilmeden önce ona white balance uygulanır, ardından keskinlik (sharpening) ayarı (makinede vardır, tarafımızdan belirlenen bir değerdir) uygulanır, benzer şekilde kontrast uygulanır ve son olarak, fotoğraf tanımlanan ölçüde kayıplı olarak sıkıştırılarak, belleğe saklanır. RAW ise, bunların hiçbirini yapmadan fotoğrafı “ham haliyle” kaydeder ve bir RAW editör yazılımıyla, bu ayarları bilgisayar başında kendinizin yapmanızı sağlar. Bu bir anlamda “dijital film banyosu” olarak düşünülmelidir.
    Her dijital fotoğraf makinesi RAW formatında kaydedemez. Yeni ve gelişmiş makineler bu işlemi yapabilmektedir. RAW formatı, kayıplı bir sıkıştırma olmadığından, disk ve dijital bellek üzerinde fazla yer tutar, kaydetmesi ve aktarması da fazla zaman alır. Ama ciddi fotoğraflar genellikle RAW formatıyla çekilir ki, üzerinde istenen ayarlamalar yapılabilsin.

    CCD ve CMOS
    CCD veya CMOS, bildiğimiz elektronik devreler gibidir sürekli kullanılan “elektronik film” görevi görürler. Bu cihazların üzerinde, en az cihazın çözünürlüğü kadar sensör/devre vardır ve bu devreler, o noktaya düşen ışığı piksel cinsinden dijital ortama yansıtırlar. Yani 5MP bir dijital fotoğraf makinesi üzerinde, 2560 x 1920 yani yaklaşık 5 milyon adet mini sensör bulunur.
    CCD’ler ile CMOS’lar arasında en genel tanım, birisinin daha iyi, diğerinin eski teknoloji olduğu şeklindedir ama bu doğru bir tanımlama olmaz. Günümüzde Canon firması, CMOS’u o kadar geliştirmiştir ki, benim diyen CCD’ye taş çıkaracak sonuçlar üretmektedir.
    Ama profesyonel üreticileri devre dışı bıraktığımızda CCD teknolojisi, CMOS’tan biraz daha üstün görünmektedir. Tabi bu, bir “teknolojik altyapı” anlamına gelmez. Yani PC’mize alacağımız anakartı seçer gibi, CMOS ya da CCD seçmek “bütünüyle anlamsız” ve sık yapılan bir hatadır. Dijital kameralar, örnek fotoğraflarına yani verdikleri sonuçlara göre seçilir. O makinenin içinde nasıl bir devre olduğu, kullanıcıyı hiç ama hiç ilgilendirmemektedir. Onun için önemli olan, nihai aşamada elde ettiği fotoğrafın kalitesi ve berraklığıdır.
    CCD ile CMOS arasında temel farklardan birisi de enerji kullanımıdır. CCD, daha fazla enerji harcar, daha çok ısınır, CMOS ise bunun tersidir ama bu da, kullanıcıyı ilgilendiren bir durum değildir. Yani burada tartışılan işlemci farkı, PC dünyasındaki “intel mi amd mi” tartışması gibi değildir. Kullanıcı sonuçlarla ilgilenir, elektronik devre ile değil. Zira bu aletlerde bir “parça upgrade” söz konusu değildir. Az enerji veya çok enerji harcaması da kullanıcı açısından “anlamsızdır”. Onun için anlamlı olan, tam dolu bir pil ile kaç poz çekebildiğidir. CCD’li bir kamera, daha yüksek amperli bir pil koyup, daha fazla çekim yapma imkanı verdikten sonra, fotoğrafçıyı neden ilgilendirsin ki, hangisinin daha fazla poz çektiği ?
    Bu konuyu detaylıca anlatmakta fayda var zira dijital kamera kullanımı, PC kullanıcılarına has bir durum değildir. Hatta PC kullanıcıları, bu piyasaya en son giren kullanıcı kesimidir, asıl dijital kamera kullanıcılarının çoğu bilgisayardan anlamaz bile. Buna karşılık PC bazlı kullanıcılar, kameraları “CCD varmış, iyiymiş, bunu alayım” ya da “vaaaay, bunun megapikseli ötekinden daha yüksek, bunu alayım” gibi yanlış değerlendirmeler yapabilmektedir.
    Elbette ki yüksek MP daha iyidir ama aynı koşullar ve netlik altında yüksek MP daha iyidir. Yüksek MP için kalite kaybı veya yüksek fiyat maliyeti söz konusu oluyorsa, düşük olan daha doğru bir tercihtir. Donanımcılar iyi bilirler ki, bir bilgisayar sistemini değerlendirmede en büyük hata, sadece işlemcinin hızına bakarak karar vermektir. Bu sebeple sadece MP’e bakarak karar verme veya sadece işlemci tipine (CMOS/CCD) bakmak da, aynı büyük hatadır.
    Tercihlerde temel kriterler sırasıyla, görüntü kalitesi, ergonomi, fiyat/performans, dayanıklılık/uyumluluk olmalıdır. Bunu bir kenara not edelim zira bu işle ilgilenenler, tıpkı PC upgrade eder gibi, 3-5 senede bir kamera upgrade etmeye hazırlıklı olsunlar. Yakıcı bir hobidir bu çünkü

    Noise
    Noise, bir fotoğraftaki istenmeyen noktacıklardır. Film dünyasında buna grain adı verilirken, dijital dünyada noise (gürültü) denmektedir. Sensörlerin kendisine düşen ışığı doğru analiz edememesi ile ilgili bir durumdur ve noise seviyesi yükseldikçe, görüntü kalitesi düşer.
    Günümüzde iyi makineler, çok az noise üretmeleriyle ünlüdür. Buna karşılık daha düşük kalite makineler, daha fazla gürültü üretirler ve görüntü kalitesini bozarlar. Bu noktacıklar, özellikle açık renk alanlarda iyice çekilmezleşebilir.
    Noise seviyesi, muhtelif parametrelerle ilgilidir. Ortak noise problemleri, yüksek ISO değerlerinde ve az ışıklı ortamlarda kendisini gösterir. Buna karşılık ortak olmayan noise problemleri de vardır ve makineden makineye farklılık gösterebilir.
    Bazı makinelerin dijital algoritmaları, noise seviyesini düşürecek şekilde gelişmişken, bazıları değildir. Benzer şekilde bazı yüksek MP değerine sahip makinelerde CCD/CMOS’taki devreler kalitesizdir ve fazla noise üretir.
    Bu durum, devrelerin birbirine yakınlığı ile de ilgilidir. Nasıl işlemcilere daha fazla transistör sığdırdıkça, daha fazla ısı sorunu ortaya çıkıyorsa, CMOS ve CCD’lere de daha fazla piksel koymak, daha çok noise üretmesini sağlamaktadır zira noise, pikseller arası elektronik bir sorundur.
    Bu sebeple, kaliteli profesyonel cihazlar yüksek MP değerlerine sahip olmalarına rağmen, ışık devrecikleri arasındaki mesafe daha fazladır ve sensörler birbirini daha az etkiler. Buna karşılık daha ucuz makinelerde sensörler daha sıkışık bir alana toplanır ve noise artar zira sensörler birbirine parazit yapar.
    Pahalı makineler büyük sensörler kullanabilir. Büyük sensörler daha pahalı, daha maliyetlidir ve makinenin ebatları da buna müsaittir. Oysa müşteri seviyesi cihazlar daha ufak sensör kullanır ve maliyetten kurtarmaya çalışır. Kaldı ki, giriş seviyesi cihazlar genelde ufaktır ve bir de “yer” sorunları vardır.

    Ölü Piksel
    Makinedeki CCD/CMOS sensörlerinden birisinin arızalı olması durumudur. Bu durumda ilgili piksele karşılık gelen alanda hiçbirşey olmaz. Ölü pikseller bazen beyaz bir nokta, bazen renkli bir nokta şeklinde belirir ve her fotoğrafta bulunur.
    Bu bir hatadır. Tıpkı LCD ekranlarda olduğu gibi, ölü piksellerin fazlalığı çok rahatsız edicidir. Fazla sayıda ise, cihaz değiştirilmelidir. Hatta yüksek kaliteli profesyonel cihazlarda, tek bir ölü piksele bile tahammül olmaz ve garanti kapsamındadır.
    Ölü piksellerin giderilmesi, photoshop gibi yazılımlarla çok kolay yapılabilir ama çok fazla ölü piksel olursa, bu iş çok yorucu bir hale gelebilir.
    Bu sebeple, cihazı almadan önce ölü piksel testinizi iyice yapın ki, sonra bu “baş ağrısı” ile uğraşmak durumunda kalmayın.

    EXIF Bilgileri
    Bir dijital fotoğraf, sadece görüntü imajından oluşmaz. İçinde, o fotoğraf hakkında diğer bilgileri de barındırır. Bu bilgilere EXIF (Exchangeable Image File) adı verilir.
    EXIF bilgileri, fotoğrafın hangi makineyle, ne zaman, hangi fotografik detaylarla çekildiğini, pozlama süresini, diyafram açıklığını ve diğer birçok bilgiyi barındırır. Bu bilgiler, birçok fotoğrafçı için çok önemlidir ve fotoğraf anını kağıda not almak yerine, bu bilgilerden yararlanılır.
    Günümüzde hemen tüm dijital kameralar, EXIF bilgilerini kaydedebilmektedir. EXIF bilgileri, fotoğrafın büyüklüğünü biraz artırdığı için, web ortamında yayımlanan fotoğraflarda bu bilgiler genelde temizlenerek, alan kazancı sağlanır. Buna karşılık makineden çıkan haliyle JPEG içine gömülüdür ve fotoğraf hakkında tüm detayı sakladığı için, çok büyük rahatlık sağlar. Günümüzün ciddi foto editör programları ile bu detay bilgileri görülebildiği gibi, Windows XP ortamında bile, dosya özelliklerinden inceleme yapılabilir.

    Hafıza Kartı
    Hafıza kartları, dijital fotoğraf makinesinin filmleri gibidir. Bir elektronik bellektir ve makinenin içine takılır. Çok az enerji tüketirler ve onbinlerce kez yazılıp silinebildikleri için, sınırsız çekim olanağı sağlarlar.
    Günümüzde Compact Flash (CF) en yaygın olanıdır ama Memory Stick (MS), Smart Media gibi çeşitleri vardır.
    Hafıza kartları, makineniz hangilerini destekliyorsa o yapıda olmalıdır. Bazı makineler, birden fazla tipte hafıza kartını destekleyebilmektedir.
    Günümüzde hafızaların fiyatları oldukça düşmüştür. Özellikle CF kartı fiyatları, son derece ucuzlamış, hızları da çok artmıştır. Hızlı bir hafıza kartı, fotoğrafların hızla aktarılmasını sağlayacağı için, hem çekim sırasında ve hem de PC’ye aktarırken avantaj sağlar.
    Yukarıdakilerin dışında, farklı bir hafıza tipi daha vardır ama bir kart şeklinde değildir. Lisansı IBM’e ait olan “microdrive”, aslında CF kartı büyüklüğünde bir mini disktir. Genel olarak MB başına maliyeti daha düşüktür ve bazı modelleri hızlıdır ama bazı dezavantajları da vardır. Örneğin fazla enerji harcarlar ve ilk açılışı biraz yavaşlatabilirler. Tabi bir manyetik disk ve hareketli bir ünite olduğundan, düşme/çarpma gibi durumlara hafıza kartlarından daha duyarlıdır.

    Buffer
    Buffer, bir tampon bellektir ve çekilen fotoğrafın karta aktarılmadan önce bulunduğu alandır. Temel olarak kayıt işlemi şöyle yürür.
    Bir fotoğraf çekilir ve onun CCD üzerindeki hali, buffer dediğimiz alana aktarılır. Bundan sonra (makinenin ayarlarına göre) bir dizi prosesten geçer ve nihai JPEG (veya RAW) oluştuktan sonra, o dosya, karta aktarılır.
    Buffer’lar genelde birkaç kareyi ardarda çekebilecek kadar büyüktür. Zaten işlevleri de, fotoğrafçıya bu şansı vermektir zira buffer olmasa, her çekilen görüntü önce prosesten geçecek, sonra karta yazılacaktır. Bu ciddi bir süredir ve bu süre boyunca yeni fotoğraf çekme şansımız olmaz.
    Oysa buffer, ardarda çekilen birkaç fotoğrafı hızla hafızaya alır ve biz yeni kareyi çekmeye çalışırken, onu CF kart üzerine yazan süreç, arka planda devam eder.
    Makinelerin burst modda (seri çekim) yapabilecekleri çekim sayısı, buffer büyüklüğüne bağlıdır. Eğer buffer küçükse, seri çekim sayısı azalır, buffer büyükse, seri çekim sayısı artar.

    Digital Zoom (Lojik Zoom)
    Gerçekte optik olarak yapılmayan ve PC’de makine başında yaptığımız zoom’a benzer bir mantıkla, uzaktaki objeyi yakına getirmeyi amaçlayan ve sadece dijital kameralarda olan bir zoom tipidir. Aslında buna bir zoom demek zor olmakla birlikte, nadiren işe yarayan sonuçları olabilir.
    Dijital zoom, optik zoomun bittiği noktada devreye girer ve tıpkı PC’de olduğu gibi, bir görüntü geliştirme tekniği uygulanarak yakınlaştırmayı sağlar.
    Dijital zoomun işe yaradığı alanlar, kadrajı temizleme (açıyı rakamsal olarak artırma), görülmeyen/seçilmeyen objeleri vizörden seçilir hale getirme ve objeyi büyütülmüş haliyle fotoğraflama gibi işlere yarayabilir. Ama pek “önerilen” bir zoom değildir ve çoğu dijital kamera sahibi, dijital zoom’u hemen hiç kullanmaz, hatta alır almaz, djital zoom özelliğini kapatır.

    Enterpolasyon (Interpolation)
    Fotoğrafın megapiksel bazında çözünürlüğünü, lojik olarak artıran sistemdir. Aslında daha düşük bir elektronik/optik çözünürlüğe sahip kameraların, görüntüyü kaydederken bazı algoritmalar kullanarak, onu daha yüksek çözünürlükmüş gibi kaydetmesi önceden sık kullanılan bir yöntemdi.
    Günümüzde bu tip çalışmalar, görüntü editörleri tarafından da kolayca ve çok daha etkili olarak yapılabilmektedir. Bu sebeple enterpolasyon ile çözünürlük artırımı, pek de “hoş karşılanan” bir durum değildir.
    Bu sebeple dijital kamera alırken, pazarlama tekniği ile “kutuların üzerine yazan” değerleri değil, efektif sensörlerini baz almak gerekir. Genelde Fuji, enterpolasyon yöntemlerini kullanarak, yüksek çözünürlüklü görüntü elde etmektedir. Bu şekilde elde edilen görüntü, özel teknolojiler yardımıyla geliştirdiğinden, efektif MP değerinden daha iyi sonuç verse de, vadettiği çözünürlüğün optik kalitesini sunamamaktadır.
    Tercihlerde bu tip konulara dikkat etmek gerekir zira 6 MP diye aldığınız bir makinenin sadece 3 MP reel çözünürlüğü olması, pek de “hoş” bir durum olmaz. Hele ki o cihaza 6MP bandında bir fiyat ödemişseniz. Buna karşılık ikisi 3MP makinenin fiyat dahil tüm özellikleri benzer olurken, birisi enterpolasyonla 6MP’e çıkabiliyorsa, bu elbette bir avantaj olarak değerlendirilmelidir.

    Sharpening (Keskinlik)
    Bir görüntünün keskinliği tanımlamak/değiştirmek için kullanılır. Hemen tüm dijital fotoğraf makineleri, kullanıcıya bu konuda parametreler sunar ve bu parametrelerde yapacağınız değişikliklere göre, medyaya kaydedeceğiniz JPEG dosyası, daha da keskinleştirilir veya keskinleştirilmez.
    Keskin görüntülerde objeler, birbirinden daha kolay ayrılır, sınırlar daha belirgindir. Fotoğrafı keskinleştirme işi, Photoshop gibi görüntü editörü yazılımlar tarafından da yapılabilir. Bu arada yeri gelmişken şunu belirtelim, Photoshop’ta keskinleştirme işi, en efektif olarak “unsharpen mask” ile yapılmaktadır.
    Keskinlik biraz da tercih meselesidir ve kimi kullanıcı çok keskin görüntülerden hoşlanırken, kimisi de biraz daha yumuşatılmış hatları seviyor olabilir.
    Keskinlik ile “out of focus” yani odaklanma sorunu birbirine karıştırılmamalıdır. Keskinlik parametresi ne kadar artırılırsa artırılsın, doğru odaklanma yapılmamış bir fotoğraf, boğuk ve flu görünecektir.
    RAW kayıtlarda, sharpening uygulanmaz ve imaj, ham haliyle kullanıcıya sunulur. RAW editör yazılımlarıyla dilediğimiz sharpening uygulanıp, JPEG’e nihai şekli verilebilir.

    Contrast (Kontrast)
    Kontrast da, tıpkı Sharpening gibi bir parametredir ve oluşacak sonuç görüntüde renklerin birbirine zıtlığını belirlemek amacıyla, kullanıcı tarafından değiştirilir. Kontrastı artırılmış fotolarda objeler ve renkler birbirinden daha ayrı ve farklılığı gayet belirgin şekilde sunarken, düşük kontrastta renkler birbirine daha yakınca olur ve fotoğrafa soft (yumuşak) bir hava katar.
    Kontrast parametresini de varsayılan ayarlarda tutup, bu tip çalışmaları foto editörü yazılımlarla yapmak daha doğru bir harekettir zira bu yazılımlarda kontrastı dilediğimiz gibi artırabilir veya azaltabiliriz.
    RAW kayıtlarda, contrast parametresi değerlendirmeye alınmaz ve imaj, ham haliyle kullanıcıya sunulur. RAW editör yazılımlarıyla dilediğimiz kontrast uygulanıp, JPEG’e nihai şekli verilebilir.

    Image Stabilisation
    Yüksek optik zoom sağlayan “zoom” ve “telefoto” lenslerde, objeye iyice yakınlaşma durumunda, en ufak bir titreme bile, kadrajda (çerçevelenen alan) çok ciddi sapmalara yol açabilmektedir. Bu sebeple, yüksek zoom değerlerinde tripod kullanılması tavsiye edilir.
    Günümüzün yüksek zoom sağlayan dijital kameralarının ve kimyasal SLR makine lenslerinin bazıları, bu ufak titreşimleri absorbe etmek için mekanizmalar içerir. Bu titreşim engelleyip, objeyi düzgün çekilde çekebilmemize yarayan mekanizmaya Image Stabilisation denir.
    Eğer sahip olduğumuz lens, 3-4x’in üzerinde optik zoom sağlıyorsa, genellikle “image stabilisation” özelliğine de sahiptir ama böyle bir seçenek vermeyen makineler de vardır. Bu tip makinelerde, eldeki minör titremeler yani tripodsuz çekimler, bazen sıkıntıya yol açar ve objenin çekim sırasında titrediği, bozuk odaklandığı durumlarla karşılaşılabilir.
    Eğer yüksek zoom yeteneğine sahip bir lens kullanmak istiyorsak, o lensin IS özelliğine sahip olmasını beklemeli, cihaz alırken bu olanağı sağlayıp sağlamadığını kontrol etmeliyiz. Aksi takdirde maksimum zoomda birçok çekimimiz “çöp” olarak kalabilir.

    White Balance
    Dijital kameralarla birlikte fotoğrafçılık gündemine giren kavramlardan birisidir. Ne olduğunu anlamak için, önce renkleri ve renk sıcaklıklarını anlamak gerekir. Biz bu kadar derine inmeden kısaca değineceğiz konuya.
    Bir beyaz kartonu sabah gördüğümüzde farklı, öğlen gördüğümüzde farklı, bulutlu havada gördüğümüzde farklı, akşam gün batımında gördüğümüzde farklı tonlar aldığını görürüz. Biz onun beyaz olduğunu biliriz sürekli ama ortamdaki ışık kaynağının ona kattığı bir ekstra renk değeri vardır. Örneğin evin içinde yanan sarı bir lamba, dışarıdan bakıldığında hafif yeşilimtrak ya da buz beyazı havası barındırır. Ama aynı ortamda bildiğimiz ampul kullanılırsa, bu defa sarımtırak bir hava sunar.
    İşte tüm bu “ışık kaynağı farklılıkları”, objelerin gerçek renklerini hayli değiştirir ve bu ortam sıcaklığı dikkate alınmadan yapılan çekimlerde, bazen insanların yüzlerinin ölü gibi bembeyaz/hafif yeşilimtrak, bazen de olduğundan çok daha sarı, sıcak, hatta kırmızıya çalan bir halde olduğunu görürüz.
    Bu sebeple çekim yaptığımız ortamda, white balance denen bir ayar yapmamız gerekir. White balance (beyaz dengesi), ortamdaki beyazın gerçek beyaz, diğer renklerin de gerçek haline uygun çekim yapabilmemiz için, makineye “ortamdaki renk sıcaklığını” tanıtmak demektir.
    Günümüzdeki bir çok makine, ortamdaki renk sıcaklığını kendisi tespit edebilmektedir. Bunu da, en beyaz kareyi baz alarak yapar ama eğer ortamda bunu sağlayacak bir renk dağılımı yoksa, otomatik beyaz dengesi doğru yapılamayabilir. Bu sebeple, renklerle uğraşıp, ışık kaynaklarına aşina oldukça, renk dengesini kendimizin kurması daha doğru bir tercih olacak ve beyaz dengesinin daha doğru yapılmasıyla, daha iyi renk tonları elde edeceğiz.

    Örneğin aşağıdaki fotoğraflara bakalım.



    Soldaki fotoğrafta renkler, sağdakine göre biraz daha sıcak duruyor. Oysa sağdaki fotoğraftaki renkler, daha doğru renkler. Çünkü sağdaki fotoğraf, doğru “white balance” ayarıyla çekilmiştir. Oysa soldaki fotoğrafta renkler biraz daha sıcak çıksın diye, white balance ayarı yani ortam ışığı bildirimi, bilerek daha farklı ayarlanmıştır.
    Işık değeri Calvin (kelvin) ile ölçülür. Aşağıda muhtelif ışık sıcaklık değerlerinin kelvin cinsinden karşılığı ve günlük hayattaki ışık kaynakları karşılığı yer almaktadır.

    Işık Kaynağı Kelvin Karşılığı
    Akkor 2500K - 3500K
    Alacakaranlık 4000K
    Florasan 4000K - 4800K
    Güneş Işığı 4800K - 5400K
    Bulutlu Gün Işığı 5400K - 6200K
    Gölgelik Bölge 6200K - 7800K

    Artifacts
    Dijital fotoğraftaki bozukluklara verilen genel isimdir. Kimi bozukluklar optik sistemden, kimisi CCD’den, kimisi makinenin JPEG oluşturma algoritmasından kaynaklanabilir.
    Bu tip bozulmaların nereden kaynaklandığı çok önemlidir. Buna göre çözüm bulunması mümkünleşir veya kolaylaşır.
    Örneğin CCD veya optik sistemden kaynaklanan bozulmalara çözüm bulmak pek mümkün olmaz. Bu gibi durumlarda, genelde bu sorunla yaşama ya da cihaz değişikliği/tamiratı gibi seçenekler gündeme gelir.
    Makinenin kendi algoritmalarından oluşan artifaktların çözümlenmesi ise nispeten daha kolaydır ve makinenin “firmware” denen işletim sistemini değiştirmek, çoğu zaman sorunu giderir. Kimi üreticiler, raporlanan sorunlara göre firmware üretirler. Bazıları bunu kendisi günceller, kimisi ise kullanıcının güncellemesine olanak tanıyacak şekilde dizayn ederler makineleri. Örneğin Sony 717, kullanıcı tarafından firmware güncellemesi yapılamayan bir cihazdır. Ama Canon’un birçok modeli, kullanıcı tarafından güncellenebilir. Firmware güncelleme, BIOS versiyonu yenilemeye çok benzeyen bir işlemdir. Makine alırken, firmware’ı kullanıcı tarafından güncellenebilenleri tercih etmekte fayda var zira firmware sadece bozulmaları (artifacts) değil, diğer birçok elektronik yeteneği de sağlar.
    Üçüncü tip bozulmalar, kullanıcı tarafından fazla sıkıştırılan dosyalarda yaşanır. Örneğin JPEG sıkıştırma modunda, kalite düşürüldükçe, fotoğrafta bozulmalar oluşur.

    AF Assist Lamp
    Günümüzdeki hemen tüm makineler AF yani auto focus (otomatik fokuslama) özelliğine sahiptir. Deklanşöre yarım basınca, fokuslama yapılır. Bazı durumlarda (özellikle ışığın az olduğu ortamlarda) odaklamanın tam yapılıp yapılmadığını anlamak zordur.
    Bu sebeple bazı dijital kameralarda, fokuslamanın tamam olduğuna dair bir ışık yanar. Buna AF assist lamp adı verilir ve fokuslamanın yapıldığını belirtir.
    Bazı makinelerde fokuslamanın yapıldığı sesli bir uyarı ile de belirtilebilir. Gerek ışık ve gerekse sesli uyarı, gerçekten fotoğrafçıya yardımcı olan unsurlardır zira ışığın az olduğu ortamlarda fokuslama zordur.
    iyi geceler dilerim
    TEKNİK DESTEK




  • çok güzel bir yazı olmuş ama ben fotoğrafı göremedim.
  • FOTOĞRAFI BENDE ATMAK ISTEDIM AMA ATAMADIM YUZBASI BILGISAYAR KULLANIMIM BIRAZ ZAYIF DAHA ONCEDE HEP ATMAK ISTEDIM ATAMADIM AMA OLSUN BIR GUN OĞRENIRIM
  • arkadaşlar lensimin kirliliğinden dolayı olmadığına eminim. çünkü her seferinde leke başka yerlerde beliriyor. bazende belirmiyor. belki ortamdaki tozların flaş ışığında parlamasından dolayı olabilir. sony kullanım klavuzunun arkasında böyle bir şeyden bahsetmişler.bu bir problem deildir diye.ama ben başka insanlarında böyle bir problemle karşılaşıp karşılaşmadığını merak ettim.. yada denildiği gibi noise olabilir. umarım sensörde bi problem yoktur.sorunu anlayabilirsem msj atarım.
    herkese iigünler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fealizob -- 4 Şubat 2006 14:15:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fealizob

    arkadaşlar lensimin kirliliğinden dolayı olmadığına eminim. çünkü her seferinde leke başka yerlerde beliriyor. bazende belirmiyor. belki ortamdaki tozların flaş ışığında parlamasından dolayı olabilir. sony kullanım klavuzunun arkasında böyle bir şeyden bahsetmişler.bu bir problem deildir diye.ama ben başka insanlarında böyle bir problemle karşılaşıp karşılaşmadığını merak ettim.. yada denildiği gibi noise olabilir. umarım sensörde bi problem yoktur.sorunu anlayabilirsem msj atarım.
    herkese iigünler...



    arkadaşım bende bir sony kullanıcısı olarak sorunu cevaplayayım. seninde dediğin gibi ortamda bulunan tozların parlamasından kaynaklanan bir sorundur bu. şahsen benim başımada gelmişti ben emin olmak için tozun çok olduğu yerlerden birinde mobilya üretim atelyesinde bir kaç resim çektim ve sonuç inanılmazdı resmin her tarafı lekelerle doluydu yani anlıcanız gibi flaşın toz tanelerini parlatması sonucu oluşan bi olay isteyen deneyebilir. ben bu olayı gün ışığında denedim.




  • ben nikon coolpix p1 kullanıyorum ve bir arkadaşımında, sony t7 si var, aynı ortamlarda yarıştırdık makinaları, her koşulda nikon coolpix p1 bastı sony e. özellikle ışığın yetersiz olduğu ortamlarda bariz bi fark vari. sony de kırmızıya rengine yakın kumlamalar oluşuyor, nikon ise gaayet net bi görüntü sağlıyor...
  • Sn. Teknik servis

    S7 telefonumla, Pro modunda Jpeg ve Raw formatlarında bir kaç tane resim çektim. telefon makinesi bir resim çektiğimde aynı anda bir tane jpeg ve bir tane de raw formatında kayıt ediyor.
    Daha sonra incelediğimde jpeg resimlerin olduğunu ama raw resimlerin o kadar net olmadığını gördüm. Raw dosyayı lightroom ile işlemeye çalıştım ama olmadı. Yani raw işleme programında ışık renk gibi bir çok parametreyi değiştirebiliyorum ancak resmi daha net yapamıyorum. Sanırım bu da normal.

    Benim sorum şu, her zaman raw dosyaların netliği jpeg dosyalara göre daha kötü müdür? Yoksa ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum?
  • Tam 11 senelik konu hortlamış
    Brawo valla nasıl rast gelmişsiniz konuya
    Gerilerden

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.