Şimdi Ara

Sony, PS5 Pro’da ışın izleme için AMD RDNA 4 mimarisini kullanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sony, PS5 Pro’da ışın izleme için AMD RDNA 4 mimarisini kullanıyor
    Sony, oyun dünyasında büyük yankı uyandıran bir duyuruya imza atarak beklenen PlayStation 5 Pro konsolunu tanıttı. Bu yankının büyük bir kısmı açıklanan yüksek fiyattan kaynaklansa da yeni konsol, donanımsal olarak da ciddi geliştirmeler getiriyor. Sony'nin baş sistem mimarı Mark Cerny, yaptığı açıklamada konsolun ışın izleme performansını artırmak için AMD’nin yaklaşan RDNA 4 mimarisinin bazı özellik setlerini kullandıklarını doğruladı.



    PS5 Pro'ya RDNA 4 dokunuşu



    PS5 Pro yongasında yer alan grafik biriminin işlem birimleri yüzde 67 arttırılırken RAM performansı da yüzde 28 arttırıldı. Performans artışı ise yüzde 45'e kadar çıkıyor. Ancak asıl dikkat çekici olan, ışın izleme performansında sağlanan iki ila üç katlık iyileştirme. Bu gelişme, önceki PlayStation 5 modelinde kullanılan RDNA 2.5 donanımı ile karşılaştırıldığında, yeni konsolun gerçekten bir nesil atladığını gösteriyor.



    Ayrıca Bkz.PlayStation 5 Pro tanıtıldı: İşte Sony PS5 Pro özellikleri ve fiyatı



    Bu büyük performans artışının arkasında AMD'nin RDNA 4 grafik mimarisi yatıyor. Sony'nin baş sistem mimarı Mark Cerny'nin açıklamalarına göre, PS5 Pro, AMD'nin bir sonraki adım olarak tasarladığı gelişmiş ışın izleme özelliklerini kullanıyor. Ancak ilginç olan nokta, şu anda bu özellikleri kullanan başka bir AMD grafik kartının bulunmaması. Cerny, Sony'nin AMD'yi bu teknolojiyi geliştirmeye teşvik ettiğini ve bunun sonuçlarından son derece memnun olduklarının da altını çiziyor:



    "PS5 Pro, AMD'nin yol haritasındaki bir sonraki adım olarak oluşturduğu yeni gelişmiş ışın izleme özelliklerini kullanıyor. Ancak etrafınıza bakarsanız, şu anda bu özellikleri kullanan başka bir AMD GPU'su yok. Bu geliştirmeyi biz teşvik ettik ve bunu yaptığımız için çok mutluyum - geliştiricilerden gelen tepkiler olağanüstü derecede olumlu oldu"



    Bu arada bir kafa karışıklığı olmaması için PS5 Pro’daki GPU’nun RDNA 3 mimarisini temel aldığını belirtelim. Sadece ışın izleme tarafında yaklaşan RDNA 4’ün geliştirmelerine sahip. Dolayısıyla PS5 Pro, AMD'nin RDNA 4 mimarisiyle tanıtacağı gelişmiş ray tracing teknolojilerinin bir nevi habercisi ve Sony’nin burada parmağı var. RDNA 4 mimarisi Radeon RX 8000 serisinde göreceğiz ve bu kartların da gelecek yılki CES’te tanıtılması bekleniyor.




    Kaynak:https://www.tweaktown.com/news/100452/sony-confirms-ps5-pro-ray-tracing-comes-from-amds-next-gen-rdna-4-radeon-hardware/index.html







  • Nesil olarak ps4 ile ps5 oyun görsel kalitesi bâbında çok bir fark olmadı pro ile sadece hız farkı olacak görsel bir sıçrama bekleyenler bir sonraki ps6 ile bence bu olacaktır.

  • adama bilgi sahibi olmadan yorum yazma diyeceğim adam engellemiş beni önceden :)

  • isterse rdna99 olsun bu fiyata bu çakallıklara çoğu kullanıcı tepkisini göstermiş globalde oyun çıkarmadan konsol üstüne konsol çakmaya çalışan sony'nin başı büyük belaya giricek.

  • Sadece RT birimleri RDNA4 mimarisine göre dizayn edilmiş, GPU yine RDNA3 mimarisi üzerine kurulu. Bunun sebebi de konsollar pc gibi upgrade olanağına sahip olmadığından, PS5 Pro'yu RT konusunda uzun süre sorun yaşamaması için özel bir GPU dizayn etmişler. Ayrıca bilindiği üzere PS5 ve PS5 Pro FSR değil, PSSR yani PlayStation Spectral Super Resolution upscaling teknolojisini kullanıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 12 Eylül 2024; 11:9:6 >
  • Fiyat çok yüksek. Bu kadar fiyat farkına değecek bir şey yok ortada. Oyun ise zaten yok. Last Of Us 2 oynamaya devam. :)

  • Ps6 değil 66 da çıkarsan oyun olmadıktan sonra

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • pc ve konsol arasında kalanlar artık pc yi çok daha rahat seçerler..

  • konsol yine çok düşük donanımla çıkacak. 33tflop deniyor. benim 4070ti bile 40tflop. 210 gpixel dolgu doldurma kapasitesi var. amd tarafı burada zayıf. GTA 6 ile nasıl 4K oynatacak? muhtemelen çamurlayarak düşük render koyacak.


    ama ilk veya ikinci basımdan alabilirim. cracklenince sonra iyi fiyata satılır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 14 Eylül 2024; 11:4:24 >
  • ps5 pro gta6 yı sağlıklı çalıştırmak için çıkıyor. Burada yakında xbox tarafında da bir aksiyon gelecektir.

  • Bana hala anlamsız geldi, sunumda 300 metre ilerideki bir tane ağaç daha net gözükecek dediler. Ben başta şaka sandım sonra dediler GTA VI için daha güçlü konsol çıkardılar abi, e ama aynı CPU, GPU'da overclock'lanmış hali 4K 60FPS yalan da şimdi düz PS5 1080P 60FPS veremeyecekse yakalım zaten bu konsolları :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    GTA'yı fazla abartıyorsunuz. GTA'lar hiçbir zaman GPU'ları çok zorlamadı. 6 da o kadar abartılı olmaz. PS5 Pro'da gayet net görüntü alınacaktır.


    GTA CPU'ları zorlayabilir, onun da zaten çözünürlükle alakası yok.


    Tabi detaydan taviz vermeden yüksek FPS isteyenler PC'ye bekleyecek. Ama 1 yıl beklemeye değecek bir fark olacağını sanmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 15 Eylül 2024; 11:7:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    AMD'nin mimari anlamda iyi olduğu taraflardan biri, söylediğinizin aksine piksel doldurma hızıdır. PS5 Pro'da 60 CU'lu bir GPU kullanılacakmış, bu da frekans hızı dışında 7800 XT'ye eşit olacak demektir. 7800 XT'de piksel doldurma hızı 233.3 GPixels/s'dir, 7900 XT ve XTX ise 4090'dan bile fazla piksel doldurma gücüne sahip.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.