Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) Sosyal ağ fenomenleri ve ‘blog’ siteleri üzerinden reklam vermeye başlayan alkol şirketlerini sıkı takibe aldı. Ticari çıkar ile yapılan tanıtımlarda 200 bi liraya kadar ceza yolda. Sosyal medya “Haydi Şerefe” gibi söylemlerle gizli reklam yapanların paylaşım başına 15 bin liraya kadar kazandığı iddia ediliyor.
Geçen yıl mayısta alkollü içkilerin reklamı ve tüketicilere yönelik tanıtımının yasaklanmasından sonra alkol markaları yeni bir yöntem buldu. Hürriyet’ten Ahmet Can‘ın haberine göre markalar, günde milyonlarca kişinin bağlandığı sosyal medya ve internet sitelerine gizli reklam veriyor. ‘Haydi şerefe’ pozlarına 2 bin lira, ‘blog’ sitelerine ise konu başına 15 bin lira vererek tüketiciye ulaşıyorlar. Ancak bunun da çok fazla uzun sürmesi beklenmiyor. Söz konusu düzenlemeyi hayata geçiren Tütün ve Alkol Piyasa Düzenleme Kurumu (TAPDK), alkol markalarının, fenomenlerin ve blog sitelerinin peşine düştü.