Arkadaşlar uzun yıllar araştırma sonucu geçtiğimiz mayıs ayında 2010 beyaz bir m200 xdi kyron aldım. Daha önceki aracım megane 3 dü. Ondan önceki aracım duster dı. Şirket araçlarımız dacia grubu. Kıyaslamalarımı bunlara göre yapacağım. Öncelikle özellikle büyük şehirlerde usta bulma sıkıntısı olmuyor. Bu markayı alacaksanız mutlaka whatsapp ve facebook gruplarına girin çok yardımcı oluyoruz. Parça konusunda ise artık devir teknoloji devri her türlü parçasını internetten getirte bilirsiniz. Benim bulamadığım parça yok. En kötü kendi servisi getiriyor fakat ssangyoung un servisteki parçaları en az 5 10 katı pahalı oluyor. Araç yolcular ve tam kapasite yakıt ile 2300 kg civarına çıkıyor. 2.0 140 bg lik motor aslında bu araca yetiyor. Kapı eşiğinde aracın katar ağırlığı 2.5 ton olarak yazıyor. Yani kendi ağırlığı ile birlikte tam 4800 kg. Fakat böyle muazzam bir araçta devamlı arıza vermemesi için bazılarının arıza olarak yorumladığı şeyler var. Mesela gaz tepkisi ve normal binek araçlara göre geç geliyor oda şanzımanı korumak için. Mesela şanzıman veya motorda sıkıntı çıkarsa araç kendini korumaya alıyor 3. Vitesten yukarı çıkmanıza izin vermiyor. 4x4 araçlarda genelde offroad da oluşan aks kırma gibi durumlara gene izin vermemek için bu korumaya aldığı olabiliyor. Bugüne kadar başka bir araçta görmediğim mazot filtresi dışında birde su seperatörü bulunuyor ki buda mazot içindeki suyu ayırmaya yarıyor. Bazen doluyor ve alttan açarak boşaltabiliyorsunuz. Elektrikli koltuk, ısıtmalı ön cam, ayna ve arka cam. Yokuş iniş desteği gibi güzel özellikleri var. El freni mercedes gibi ayakla basılıyor ve kaput açma kolunun üstündeki kolu çekerek bırakılıyor. Böyle ağır bir aracı parkta tutmak için gene ilk defa gördüğüm arka tekerde hem disk fren hem kampana fren olması beni şaşırtmıştı. Motor ve şanzıman mercedes zaten lifte kaldırınca mercedes benz yazısını görürsünüz. Vites geçişleri kusursuz. Fakat p n r d geçişlerinde biraz yavaş kalıyor yani bi kaç sn beklemek gerekiyor beklemeden ani haraketlerde vuruntu yapıyor. 4x2 yanında 4x4 yüksek ve 4x4 ağır modu var. 4x4 yüksek modu yağmurlu ve karlı havalarda kullanılırken bu modda 80 km yi geçmemek gerekiyor.Bu modda motor gücü %40 ön teker %60 arka tekerde oluyor.4x4 ağır mod ise daha çok karda çamurda kumda saplandığınızda kullanacağınız motor gücünü 50 50 eşit dağıtan bir mod. Fakat bu modda 40 km yi kesinlikle geçmemek gerekiyor ve 4x4 modların ikisindede direksiyon tam dönükken gaza basmamak gerekiyor.. Kronik diyeceğimiz problemlerinin en başındaki enjektörler malesef. Aslında her araç gibi olsada 4. Enjektör cam altındaki sacın altında kaldığı için çektirme aparatı bağlanmıyor farklı çıkarma yolları denenirken kırılabiliyor ve sonrasında ya tornacı geliyor söküyor yada üst kapak açılması gerekiyor. Normal binek araçlar gibi enjektör güncel fiyatı 4 adet takım 20. 25 bin tl arasında. 2. Problem kızdırma bujileri de aynı şekilde kaynayıp sıkışabiliyor kırılır ise gene aynı senaryo geçerli oluyor. Tornacının kırık bujiyi sökmesinin maliyeti tanesi 500 tl Üst kapak açtırmak ise şuanda açılmışken değişecek diğer parçalar ile 10 15 bin tl arasında. Bu araçta experde veya ustada kara duman atma görülüp normal denirse koşarak o araçtan kaçın çok büyük ihtimalle enjektörleri bozuk çıkacaktır. Valf değişmesi gerekir. Bunun haricinde sabahları ilk marşta 1 dk lık silkeleme ve beyaz duman atma problemi de kroniktir fakat 100 kyrondan 50 sinde vardır ve sorun yaratmadığı için üstüne düşülmez 1 dk içinde keser zaten.. aramızda bu sorunu çözemeye çalışsakta çeşitli denemeler sonrasında bir sonuca ulaşamadık. Kyron larda fan elektrikli değil termiklidir. Termik bozulunca fan devamlı devrede kalır ve tam anlamıyla tır gibi kükreye kükreye gidersiniz. Serviste fan termik fiyatı 12 bin tl fakat parçacı sitelerinde 1000 tl ye muadilleri vardır. Ben kendim fanex marka alıp kendim taktım eliniz takım tutuyorsa ve değiştirmeyi düşünüyorsanız yardımcı olurum. Sorusu olana buradan ayrıca yardımcı olurum. |
Bildirim