Şimdi Ara

Ssongyang Kyron 4x4 inceleme test

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
1
Favori
78.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ssongyang Kyron inceleme test

    Uzun araştırmalar sonucu suv sınıfında fiat fayda oranı en yüksek olan kayron a karar verdim ve bir hafta önce metalik gri renginden satın aldım. Ssongyang yaklaşık 50 yıldır arazi aracı üreten Mercedes �le de teknik işbirliği yapan , araçlarında pek problem yaşanmayan bir firma.Seçimi yaparkan chevrolet captiva, kia sorento, Hyundai santa fe ,toyota rav 4 ve honda crv arasında uzun uzadıya kıyaslamalar yaptım.
    Dış Tasarım
    Kyron (mitolojide yarı at yarı insan varlığa verilen ad) dış çizgileri itibarıyla, özellikle ön görüntüsünü beğendim, uzak doğudan çok Alman ekolünü (Mercedes) andırıyor,arka tasrımı ise yine BMW X5 esintileri taşıyor.Önde badem formlu, mercekli halojen far ve dikdörtgen sis farları kullanılmış.Kapıların açılıp kapanması gayet tok ve güven verici.Cam yüzey alanının fazla olmaması iç sıcaklığa olumlu yansıyor.Ön camın üzeri amerikanlar gibi mavi renkle güneşe karşı korunmuş.Üst barlar standart ve siyah renkli,Aynalar elektirikli olarak katlanıyor ve yeterli büyüklükte.18 inç jantlar spor ve heybetli görünüm sağlarken daha konforlu bir sürüş sağlıyor,yanak yüksekliklerinin (60) düşük olaması da görüntüsünü güzelleştiriyor.Rakiplerinin bir çoğunda bulunan 16 jant kalın yanak, daha çok bir kapak hissi veriyor..Yine gayet kaliteli marşipiyeller standart donanımda ve ek ücret gerektirmiyor.
    İç Tasarım
    Araca binerken minibüse biner gibi biraz yüksek pozisyondan giriliyor. Koltuktan etrafa baktığınızda oldukça yüksekte olduğunuzu hissediyorsunuz. Ön dashbord modern çizgiler ve sade tasırım içeriyor, herşey sürücünün ergonomisine göre ayarlanmış. Her tür düğme ve kumandaya rahatlıkla ulaşılıyor. Direksiyon simidi deri kaplı ve üzerinde vites ve müzik sisteminin kumandaları bulunuyor.Hız ve devir göstergeleri klasik ve sade görünüyor.Tüm göstergelerde turuncu işıklandırma tercih edilmiş, geceleride rahat görünüyor fakat ışığın şiddeti ayarlanamıyor.Gerçi ben de pek değiştirme isteği yaşamadım. .Dijital ekranında ise sadece kilometre sayacı ve otomatik vites bilgileri görünürken, dış ısı sıcaklığı ve yol bilgisayarı özelliklerinin olmaması, bu sınıfta ve donanımda bir araçta üzücü oluyor.Kyron bu açığını orta konsola dokunmatik ekranlı navigasyon,(yol bilgileri hesaplama özellikli) , dvd player koyarak kapatma yoluna gitmiş ki gerçektende bu sistem kokpite ayrı bir hava katıyor.TV,cd mp3 , dvd ,vcd ,radyo gibi bir çok medya kaynağını ayrıca ipodunuzu sistemden dinlemek mümkün.Sesli navigasyonun anteni ön camda yer alıyor ve oldukça etkili görev görüyor.Tüm komutları ekrana dokunmakla halledebiliyorsunuz.Müzik sisteminde 4 hoparlörün şiddeti ayrı ayrı ayarlanabiliyor.Ayrıca ön kapıya monte tweeterlar da mevcur.Müzik sisteminde BBE ses geliştirici özellikle daha derin sesler elde edilebiliyor.Yine bu ekrana geri görüş kamerası eklenebiliyor.Cihaza ayrıca USB ve sd kart girişleride mevcut.Bluetooth la telefonuza bağlanabiliyor telefonunuzdaki müzikleri cihazdan dinleyebiliyorsunuz yada görüşmelerinizi ekrandan tuşlayarak yapabiliyorsunuz.Tek dezavantajı radyosunun alışının yetersiz oluşu denebilir.
    Kyron da önde ve yanlarda görüş problemi yok. Fakat arka camda görüş kısıtlı(C sütünları geniş tutulmuş) yan aynalarıda kullanmak, yahut geri kamarası takmak şart görünüyor. Geri park sensörü iyi çalışıyor ve oldukça yararlı da oluyor.
    ****
    Yan aynalar mavi kaplanarak özellikle geceleri far yansımalarının rahatsız etmesini azaltmış. İçeriden elektirikli olarak ayarlanabiliyor ve yine içerden her iki ayna katlanabiliyor. Dikiz aynası ışığa duyarlı, ayrıca yağmur ve ışık sensoru de vazifelerini doğru olarak yapıyor. Koltuklar deri kaplı, önler ısıtmalı, yanal destekleri gayet iyi kaydırma yapmıyor .Sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu elektrikli olarak ayarlanıyor.Sürücü koltuğu aşağı yukarı,ön arka beşik hareketi sırt eğim ayarlarının tamamı elektirikli ayarlanıyor, ayrıca bel desteği de mevcut.
    ***
    Arka alan aslında yeterli bir hacım sunuyor. Bununla birlikte, arka koltuklarda kızak sisteminin olmayış veı bu nedenle ileri geri hareket ettirilememesi, bir dezavantaj sayılabilir.Geriye 15 cm kaydırılabilseydi arkada da limusin konforu sağlayabilirdi.Buna karşılık arka sırtlıkların 30 derceye yakın arkaya yatabilmesi , ferahlık ve konforu artırarak telafi sağlıyor.Kapılar 30 km hızdan sonra otomatik kitleniyor ve güvenlik sağlıyor.Sunruf daha ziyade havalandırma ağrılıklı ,elektirikli olarak kumanda ediliyor.Dört cam da elektrikli, sadece şöför tarafı tek dokunuşla açılıp kapanıyor. Klima otomatik ve oldukça güçlü soğutma yapıyor.Anahtarda bulunun uzaktan kumanda çok fazla özelliğe sahip değil, sadece kapıları açıp kapıyor ve alarmı devreye sokuyor.Torpido gözü küçük sayılır ,her iki ön koltuğun arasında yine kapaklı bir göz mevcut.Bu ünitenin üzerinde yine hareketli bir bardak tutucu ,arka koltuklara yönelik te çiftli bir bardak tutucu mevcut.Bununla birlikte kapı yanları cepleri ince sayılır.Tavanda bir adet gözlük bölmesinide sayarsak aslında çok fazla göz yok da diyebiliriz.
    ***
    Bağaj, Bu aracın en önemli ve benim de aracı almamda en önemli nedenlerden birisi. Bagaj hacmi.1220 lt , en geniş bagaj sunan sedanın bagajından 2 kat daha büyük.Koltuklar yatırıldığında ise bu alan 2600 lt oluyor.Biskleti direk sol yana yaslayarak hiç bükmeden koydum gene bir karış yer kaldı .Araçta kayboldu da denebilir.
    Motor ve sürüş dinamikleri
    Motoru Mercedes kökenli, kendini ispatlamış 2000 cc comonrail 141 BG 31 kgm tork dizel(euro 4), gaza oldukça hızlı tepkiler veriyor, ayrıca oldukça da sessiz. Sadece rölantide, birde hızlanmak için gaza bastığınızda bir dizel sesi alıyorsunuz bunun dışında banzinli mi dizel motormu kullandığınızı anlamak pek mümkün değil.Ses izolasyonu çok iyi hem motor ,hem dış sesler oldukça iyi izole edilmiş,rüzgar sesini 120 km hızda denememe rağmen duymadım.Yer sesi ve tekerlek sesine gelince, az değil, hiç yok,bu aracın konforunu bana göre artıran en önemli özellik , Kayron sanki yerden havalanmış bir uçak hissi yaratıyor.Yada denizde giden bir gemi duygusu veriyor (Mercedes konforu olduğu rahatlıkla söylenebilir).Süspansiyon tatlı sert tabir ettiğimiz cinsten arazi araçlarında beklenen sertlikte değil ,hatta dur kalklarda amerikan arabaları gibi yaylanıyor.Buna karşılık bazı engebeli, dalgalı asfaltta sertleştiği ve süspansiyonun rezonansa geçtiğinide hissedebiliyorsunuz ama kesinlikle sarsıntı dışında, süspansiyon gürültüsünü duymuyorsunuz. Arazide ise bu sert süspansiyonun faydası hissediliyor ve düz asfalttan daha fazla bir süspansiyon konforu hissediyorsunuz.
    Yol tutuşu 60 yanaklı lastiklerinde avantajıyla oldukça iyi , ani direksiyon kırışlara tepkisi çok iyi yalpalama savrulma yok,çok zorlanırsa ESP nin devreye girdiğini hissediyorsunuz.Direksiyon hassasiyeti ve tepkileri gayet yeterli.Kamyon şasisini andıran tam şaseye sahip Kyron, rakiplerden (çoğu yarı şase) bu özelliğiyle ayrılıyor.Bu tam şase, araca dayanaklılık ve esnemeye karşı direnç oluşturmuş.Araçta hiç esneme gıcırdama kasılma hissetmiyorsunuz.
    Otomatik vitesi Mercedesin bir çok üst model araçlarında kullandığı 5 � tronic vitesi. Çok iyi bir otomatik olduğunu daha ilk andan itibaren anlıyorsunuz vites geçişleri ni anlamak neredeyse imkansız ve çok hızlı.Elle bile bu kadar mükemmel vites değişimi yapmak neredeyse imkansız.
    Yakıt tüketimi ni hesapladığımda çok şaşırdım, şehir içi çok sıkışık olmayan trafikte ortalama 7.5 litre dizel tüketimi 2 tonluk bir araç için oldukça makul bir sonuç.
    Sonuç olarak fiatına karşı sunduklarını ve Mercedes altyapısını kullanmış olmanız Kyron u tartışmasız lider yapıyor.


     Ssongyang Kyron 4x4 inceleme test


     Ssongyang Kyron 4x4 inceleme test



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 1 Temmuz 2009; 0:06:57 >







  • Bu aracı ilk olarak otomobil fuarında inceleme şansım olmuştu ve çok hoşuma gitmişti.Bir kaç kerede kullanma şansım oldu.Bu araçta eksik bulduğum iki şey var gerisi bence de mükemmel.Birincisi hızınız ne olursa olsun direksiyonda bir sertleşme hissi yok ve bu beni tedirgin etti.Belki kullandıkça alışılır.İkincisi de bu kadar güzel ve pahalı bir araçta yol bilgisayarı olmaması garip.Şart mı derseniz elbette değil tabi ki.
    Ayrıca fiyatları bence hala çok yüksek.Kyron'un tüm donanım serilerinin bence liste fiyatının yaklaşık 10.000 TL ucuz olması gerekir bence.
    Ayrıca Ssongyang yada Şahsuvaroğlu bu araçlar için ne baskın bir reklam yapıyor nede bir yerlere test amaçlı veriyor.Çok araştırmama rağmen her hangi bir test veya sürüş izlenimine rastlamadım.
    2. el fiyatları 45.000 gibi rakamlara düşerse almayı planlıyorum.
  • Sayın challenger,çok iyi bir gözlemcisiniz.Direksiyon gerçektende yüksek hızlarda sertleşmiyor.!0.00 tl indirime gelince,öyle bir indirim olsa bence başka hiç bir rakip suv satılamaz.
  • bence bu arabanın satılması için ilk önce ucuz fiyata ve hırslı bi sekilde reklamlarla felan yer etmesi gerekir piyasada.belki daha bu markayı bilmeyen veya bilipte kötüleyen kac kişi var ben bile cok yakın zamana kadar bunu çin malı olarak biliyodum.
  • süspansiyon ve izolasyon olarak hakikaten çok iyi makine, vites geçişleri sarsıntısız, virajlarda yatmaması vs de çok olumlu.

    pek çok yönden captiva-sorento gibi populer birçok suvdan iyi olduğunu söyleyebilirim.

    sadece motoru kasaya biraz ufak kalıyor, o da bu sınıfta göz ardı edilebilecek bir şey bence...
  • bu gün klimasını da test etme fırsatım oldu.Bugüne kadar kullandığım pek çok binekten daha güçlü klimaya sahip olduğunu söyleyebilirim.
  • İnceleme için ellerinize sağlık. Gerçekten çok güzel olmuş. Ben yaklaşık iki aydır Kyron kullanıyorum. İncelemede yazdığınız tüm olumlu ve olumsuz yönlere birebir katılıyorum. Bana göre fiyatına göre çok çok iyi bir araç. Almak isteyene kesinlikle tavsiye edebilirim. Ben alırken en büyük tereddüdü ikinci el ve servis konusunda yaşıyordum. Servis konusunda bir sıkıntı (en azından İstanbul'da) yok. Şu anda yıllarca kullanmayı düşünebileceğim bir araç olması sebebiyle de ikinci el durumunu bu aşamada önemsemiyorum. İnsanlar tanıyıp güvendikçe artacağını düşünüyorum. Netice itibarıyla sırf dağ başında parçası bulunuyor gerekçesiyle Avrupada 30 yıl önce üretimden kalkmış araçların (veya direksiyonlu tenekelerin) senelerce peynir ekmek gibi satıldığı bir ülkede yaşıyoruz. İnsanımızın düşünmediği konu ise şu; sürekli arıza çıkaran kalitesiz araçların parçasının bol ve ucuz olması bir avantaj mıdır?




  • Aslında az önce Actyon başlıgına yazmıştım.Kryon içinde başlık varmış copy edeyim.

    ''Bu hafta kendi aracımda sorun oldugu için dayıma ait olan Kyron ile İzmir'den Kuşadasına gidip gelmek zorunda kaldım.Zorunluluk diyorum sebebi daha önce hep manuel vitesli ve görece küçük araçlar kullanmamdı.Suv sınıfındaki diger araçları bilemiyorum ancak heybeti,yol tutuşu,boyutuna ragmen başta küçük buldugum motorundan beklemedigim bir performans sergiledi.Şehiriçinde SUV kullanmanın sadece gösterişten ibaret oldugunu düşünürken bir anda aklımdaki önyargıları sildi.Kesinlikle sahip olunası bir araç oldugunu kabullenmeye başladım.Donanım anlamında pahalı rakiplerinden eksileri olabilir ancak direksiyon başına geçtiginiz anda tahta oturmuş hissine kapılıyorsunuz.Dayımın da aracını çok sevdigi belli önceki aracı Freelander idi arazi gezileri dışında (kendisi inşaat müh. ) kullanındıgına şahit olmazdım, Kyron 11 ay gibi sürede 85000 km'lere gelmiş. Servisi nasıldır bilemiyorum ama birçok firmanın satış sonrası hizmetini!! bildigimden artık yadırgamıyorum bile, Sonraki aracımı C5 gibi bir sedan şeklinde planlarken bir anda aklımı karıştırdı :) ''




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Details

    Aslında az önce Actyon başlıgına yazmıştım.Kryon içinde başlık varmış copy edeyim.

    ''Bu hafta kendi aracımda sorun oldugu için dayıma ait olan Kyron ile İzmir'den Kuşadasına gidip gelmek zorunda kaldım.Zorunluluk diyorum sebebi daha önce hep manuel vitesli ve görece küçük araçlar kullanmamdı.Suv sınıfındaki diger araçları bilemiyorum ancak heybeti,yol tutuşu,boyutuna ragmen başta küçük buldugum motorundan beklemedigim bir performans sergiledi.Şehiriçinde SUV kullanmanın sadece gösterişten ibaret oldugunu düşünürken bir anda aklımdaki önyargıları sildi.Kesinlikle sahip olunası bir araç oldugunu kabullenmeye başladım.Donanım anlamında pahalı rakiplerinden eksileri olabilir ancak direksiyon başına geçtiginiz anda tahta oturmuş hissine kapılıyorsunuz.Dayımın da aracını çok sevdigi belli önceki aracı Freelander idi arazi gezileri dışında (kendisi inşaat müh. ) kullanındıgına şahit olmazdım, Kyron 11 ay gibi sürede 85000 km'lere gelmiş. Servisi nasıldır bilemiyorum ama birçok firmanın satış sonrası hizmetini!! bildigimden artık yadırgamıyorum bile, Sonraki aracımı C5 gibi bir sedan şeklinde planlarken bir anda aklımı karıştırdı :) ''



    Merhaba, gerçi araç sizin değil ama bir konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kyronu kullanmaktan çok zevk alıyorum. Ancak benim aracım henüz beşbin kilometrede, dolayısıyla şu aşamada muhtemel sorunlar ve kalite konusunda tam bir fikrim yok. Zira ilk 30.000 kilometrede hemen hemen hiçbir araç sorun çıkarmıyor. Aracın kalitesi ilk 30.000 den sonra belli oluyor. Acaba 85.000 kilometrede dayınızı rahatsız eden bir sorunu olmuş mu? Bilginiz varsa ve paylaşabilirseniz sevinirim.




  • Aslına bakarsanız dayım araçlarını oldukça hor kullanır.(Ön tamponu çatlak,sürücü kapısı altındaki basamak darbeden dolayı kırık)Ve birimiz üstüne gelmedikçe de umursamaz yapıdadır. 85000 ilk yıl için çok olsada bir aracın kullanım ömrü açısından çok uzun bir kilometre degil dayım ne kadar kötü kullanıyor olsa da o motorun birkaç yüzbin sorunsuz km yapabilecegını düşünüyorum.Servisi hakkında inanınki bilgi sahibi degilim.Bilgi alır almaz paylaşabilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ndmn


    quote:

    Orjinalden alıntı: Details

    Aslında az önce Actyon başlıgına yazmıştım.Kryon içinde başlık varmış copy edeyim.

    ''Bu hafta kendi aracımda sorun oldugu için dayıma ait olan Kyron ile İzmir'den Kuşadasına gidip gelmek zorunda kaldım.Zorunluluk diyorum sebebi daha önce hep manuel vitesli ve görece küçük araçlar kullanmamdı.Suv sınıfındaki diger araçları bilemiyorum ancak heybeti,yol tutuşu,boyutuna ragmen başta küçük buldugum motorundan beklemedigim bir performans sergiledi.Şehiriçinde SUV kullanmanın sadece gösterişten ibaret oldugunu düşünürken bir anda aklımdaki önyargıları sildi.Kesinlikle sahip olunası bir araç oldugunu kabullenmeye başladım.Donanım anlamında pahalı rakiplerinden eksileri olabilir ancak direksiyon başına geçtiginiz anda tahta oturmuş hissine kapılıyorsunuz.Dayımın da aracını çok sevdigi belli önceki aracı Freelander idi arazi gezileri dışında (kendisi inşaat müh. ) kullanındıgına şahit olmazdım, Kyron 11 ay gibi sürede 85000 km'lere gelmiş. Servisi nasıldır bilemiyorum ama birçok firmanın satış sonrası hizmetini!! bildigimden artık yadırgamıyorum bile, Sonraki aracımı C5 gibi bir sedan şeklinde planlarken bir anda aklımı karıştırdı :) ''



    Merhaba, gerçi araç sizin değil ama bir konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kyronu kullanmaktan çok zevk alıyorum. Ancak benim aracım henüz beşbin kilometrede, dolayısıyla şu aşamada muhtemel sorunlar ve kalite konusunda tam bir fikrim yok. Zira ilk 30.000 kilometrede hemen hemen hiçbir araç sorun çıkarmıyor. Aracın kalitesi ilk 30.000 den sonra belli oluyor. Acaba 85.000 kilometrede dayınızı rahatsız eden bir sorunu olmuş mu? Bilginiz varsa ve paylaşabilirseniz sevinirim.




  • 6 aydır Kyron sahibiyim ...
    @yakamozum gerçekten güzel ve yerinde tespitler ile anlatmış ...
    Araçta gerçekten de şu niye yok denilebilecek tek şey yol bilgisayarı ... onun da ne kadar gerekli olduğu kişiden kişiye değişir elbette ...
    2000 cc motor elbette 2 tonluk bu araç için küçük sayılabilir ama altında yatan Mercedes teknolojisi kesinlikle kendini belli ediyor ve 2000 cc motor performans olarak hiçte hayal kırıklığı yaşatmadı bana bugüne dek ... Esktra güç için aslında yurtdışında 2700 cc motorlu versiyonu daha fazla ama ülkemizde vergi dolayısı ile olsa gerek 2700 motor versiyonu kyron da yok ...
    Kesinlikle Şahsuvaroğlu reklam özürlü bir kuruluş :) Mevcut fiyatları ile bile emin olun araçlar kalite olarak piyasadaki rakiplerinden çok önde ... 5 dakikalık bile olsa içine binip test sürüşü yapan dahi farkı çok rahat görür ...
    Aslında araç hakkında düşüncelerimi uzun uzun yazmaktansa bu noktadan sonrası için planımı yazar isem herşey belli olur ... 3 yıllık garanti süresince aracı kullanmayı düşünüyorum, bu sürenin sonunda şahsuvaroğlu batmaz, distribütörlüğe devam eder, ssangyong Türkiye'de var olmaya devam eder ise bir sonraki aracımda Rexton olacak ...




  • düz vites kullanan var mı? duüzlerdeki şanzuman da mercedes mi onu bulamadım, heryerde otamatık şanzumanı mercedes yazıyor ama, bir ayrım var mı bilen yok

    full olmayan modeli içinde deneyimi olan varsa yorum rica edeiyorum
  • Hayır, sadece 5 ileri otomatik vites mercedes in fıve tronic adlı 5 ileri vitesli şanzımanı içeriyor. diğer modellerinde otomatikleri 4 ileri olan ayrı bir şanzıman veya düz vites şanzıman kullanmışlar.
  • teşekkürler

    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamozum

    Hayır, sadece 5 ileri otomatik vites mercedes in fıve tronic adlı 5 ileri vitesli şanzımanı içeriyor. diğer modellerinde otomatikleri 4 ileri olan ayrı bir şanzıman veya düz vites şanzıman kullanmışlar.
  • Kayronla yaklaşık 1000 km lik bir gökçe ada gezim oldu,Kyron uzun yolda da oldukça başarılı,insanı gerek sürücü gerek yolcuyu kasinlikle yormuyor.Yakıta gelince çok şaşırdım denebilir 100 km de 5.8 litre gibi bir değere ulaştı ki,2 tonluk bir araç için mükkemel diyebilirim.
  • Kyron nun dvd li navigasyonlu media playeri oldukça kaliteli fakat hoperlörleri tatmin edici değildi ön ve arka hoperlorleri pioneer komponentlerle değiştirdim ses kalitesi çok belirgin şekilde arttı

     Ssongyang Kyron 4x4 inceleme test
  • bizde actyon sportu denemiştik ve çok iyi bulduk almayı düşünüyoruz bakalım..Araç çok iyi gibi ve bilindik kore arabalarından değil ayrıca sonuçta merces ortaklığı var..
  • ACABA 4H, 4H-Lock ve 4L-Lock konumlarını içeren arazi vitesi var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    ACABA 4H, 4H-Lock ve 4L-Lock konumlarını içeren arazi vitesi var mı?


    evet var.
  • arkadaşlar kyron tip ve özellik olarak en hoşuma giden araçlardan biri.yakın zamanda almayı planlıyorum inş.yalnız bu kyronun 2 tip modelimi var çünkü bi kaç yerde rastladığım daha kibarca ama ilanlarda ve bi yerde gördüğüm kyronlar biraz devasa duruyo.açıkçası şehiriçi için kibar araçlar bana daha oturaklı geliyo.kyrondan önce rav4 çok hoşuma gidiyodu ama şimdi kyronu iyice kafayı koydum gibi.
    tip olarak yeni kasa honda crv,rav4 ve tiguana ile kıyaslarsak görüşleriniz nedir,onlara göre biraz daha kabaca mı duruyo boyutları itibariyle,bir de konuyu ilk açan arkadaşın konuyu açışının üzerinden baya zaman geçmiş,acaba ekleyecekleri varmı veya o günden bugüne negatif yönde değişim oldumu görüşlerinde?
    cevaplarınızı istirham ediyorum..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.