Şimdi Ara

Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa etti
    Stellantis, 2021 yılında Peugeot ve Citroen markalarının bağlı bulunduğu Fransız PSA Grubu ile Fiat Chrysler Automobiles'ın (FCA) birleşmesiyle kurulmuş ve ilk CEO'su Carlos Tavares olmuştu. Daha önce 2026'da emekli olmayı planladığını söyleyen Tavares, dün yapılan açıklama ile istifa ettiğini duyurdu.



    Stellantis tarafından yapılan kısa bir açıklamada, şirketin yönetim kurulunun bu istifayı kabul ettiği ve yeni bir CEO arayışına şimdiden başladığı ifade edildi. Yeni CEO'nun 2025'in ilk yarısında belirlenmesi bekleniyor. Bu süreçte, Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann'ın liderlik edeceği geçici bir yürütme komitesi oluşturulacak.



    Şirket, ani istifanın arkasındaki nedenler hakkında detaylı bilgi vermedi. Ancak Stellantis'in Kıdemli Bağımsız Direktörü Henri de Castries, Tavares ile yaşanan bazı fikir ayrılıklarına işaret etti. De Castries, “Stellantis’in başarısı, kuruluşundan bu yana referans hissedarlar, Yönetim Kurulu ve CEO arasında mükemmel bir uyumdan kaynaklandı. Ancak son haftalarda farklı görüşler ortaya çıktı ve bu durum bugünkü karara yol açtı,” şeklinde konuştu.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı!



    Carlos Tavares'in çeşitli nedenlerle baskı altında olduğu biliniyordu. UAW (Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası) açıkça Tavares’in görevden alınmasını talep etmişti. Ayrıca, İtalyan işçiler ekim ayında üretim kesintilerini protesto etmek için greve gitmişti. Bunun yanı sıra, bayiler de fiyat artışları, aşırı envanter ve sönük ürün portföyü gibi bir dizi yanlış adım nedeniyle eleştirilerini dile getirmişti. Ayrıca, İtalyan basınına göre son dönemde Amerika'daki satışların düşmesinin de bu kararda etkili olduğu belirtiliyor.



    Carlos Tavares, Çinli üreticilerin tehdidine karşı ek Avrupa Birliği'nin ek vergi uygulaması gerektiğini sıkça gündeme getirmişti. Sonrasında ise Stellantis, farklı bir hamle yaparak 1,5 milyar euro yatırımla Çinli Leapmotor'un yüzde 20'sini satın alarak şirketin stratejik ortağı olmuştu.









  • Aslında zor zamanların adamıdır Tavares ama Amerika bölümünü gerçekten batırdılar. komple bir yapılanma gerekiyordu o tarafa ama tek yaptıkları maliyet kısıp işçi çıkarmak oldu. chrysler, dodge jeep hepsi bitik durumda. Avrupa'da da pek iyi değiller, bir bizim ülkede coşuyor herhalde Stellantis.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    408'in en çok sattığı ülke türkiye idi en son :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Bize çok uygun çünkü 1.2 konvansiyonel motor seçeneği. Avrupa'daki gibi illa elektriğe yönlendirme mecburiyeti yok, yok BIk idi Vat idi Ved idi yok. Plug-in veya full-hybrid'in bir avantajı yok. Avrupada bayiye gidiyorsun adam sana elektrikli model satmak için bir taraflarını yırtıyor, sattığı araç kadar filo emisyonunu düşük gösterebiliyor çünkü. ama teşvikler bitti artık müşteri kamyonla para verip almıyor elektrikliyi, satışlar çakılıyor böyle olunca.


    bizde sıkıntı yok motor hacmi küçük, motor da güçlü olsun yetiyor :)


    Mesela 508 diye bir aracı bilen yoktu Avrupada, gören yok arabayı. ama bizde her yer 1.6 225hp 508 idi bir ara, bütün fabrika bize çalışıyordu. motorun üretimi durmasa çok da güzel satışa devam ederdi.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Abartmayalım hocam . 508 Avrupa'da da çok satan bir modeldi .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Altını destekleyecek argümanınız yoksa boş yapmayınız. veya koyun bakalım görelim 508 ne satmış, rakipleri ne satmış?




    Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa etti
    Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa ettiensonhaber
    Peugeot 508'in üretimi sonlanıyor: İşte nedeni
    https://www.ensonhaber.com/otomobil/peugeot-508in-uretimi-sonlaniyor-iste-nedeni


    Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa etti
    Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa ettiautocar
    Peugeot 508 to go off sale in December in EV push | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/peugeot-508-go-sale-december-ev-push




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Rakiplerine göre daha çok sattığını iddia etmedim . Avrupada da satıyor dedim. Tabiki sedan araçların düşüşü ve suv'ların daha popüler hale gelmesi sebebiyle üretiminin bitmesi kimseyi sasirtmamali . Sonuçta passatin bile üretimi bitti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vitor Pereira Takip Konusu
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • stellantis ortaklığı dağılsa jeep-dodge-chrysler'i mesela ford satın alsa ne güzel olurdu. resmen bu markaları harcadılar.

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Mesajın yukarıda arkadaşım. Avrupada "çok satan" bir model demişsin. çok satan ne demek tanımına mı girelim şimdi?


    Neredeyse hiç satmayan bir model idi 508. tutulmadı yani. aksi yönde bir iddian varsa koyarsın verilerine bakarız.


    Passatın üretimi de falan da bitmedi, sedan kalktı sadece. 508'in sedan-wagon farketmez komple satışı duracak bu sene ve bir çok pazarda da çekildi.

  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt

    Ford'un kendini kurtarması gerek önce. Chrysler-Jeep grubu 1997'de önce Mercedes ile birleşti. Sonra 2008 sonrası Fiat birleşip FCA oldu. 2021'de PSA ile birleşip Stellantis oldu. Esasında bir türlü yama tutmuyor belki Jeep hariç Chrysler ve Ram markaları kapatılabilir. Nissan'da sorunlu Cvt şanzımanı yüzünden Kuzey Amerika ve Asya'da satışları çok düştüğü için ifasın eşiğindeymiş




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 2 Aralık 2024; 14:35:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Psa'nın b sınıfı hariç avrupa satış rakamları berbat. 208, corsa, 2008, c3 gibi araçlar ayakta tutuyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupalı üreticilerde gerçek mühendis yok gibi sadece 9 dan 5 çalışan memur zihniyetli mühendis var devrimsel yenilik yeni bir çalışma yapamayıp aynı arabayı cevir cevir bas millete 1 tane rakip gelince de darma duman ol giga pres yada düşük tüketim li motor hafif ucuz pill hepsi fıs yazılım zaten yok sonuç biteceksiniz

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Fiat'ın Brezilya ve İtalya'dan sonra en büyük 3. pazarı Türkiye.

  • Stellantis satışları en çok düşen grup geçen seneye göre %15 ti sanırsam. İşi en zor olan grup bunlar. Nasıl kurtaracaklar bakalım paçayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fredd_35 kullanıcısına yanıt

    Ford’un durumu kötü değil ki. 2023’te 4.5 milyon araç satışıyla dünyanın en çok satan 6. markası oldu. Her çeyrekte en kötü 1 milyar dolar net kâr açıklıyorlar. Pekâlâ chrysler grubunu satın alabilecek güçteler. Burada en kilit marka jeep ve sonrasında dodge tabii ki. Özellikle de chrysler markasının silinmesi zerre umurumda olmaz Stellantis'te önemli ayrılık: CEO Carlos Tavares istifa etti 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.