Şimdi Ara

Su Arıtma, Atık Sorunu Çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
14
Favori
8.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada, su arıtma cihazlarında atık su miktarını nasıl azaltabiliriz onu paylaşacağım...

    Su vazgeçilmez bir yaşam kaynağımız olduğu için, bunun tek damlasını ziyan etmemek için elimden geleni yapmak istedim yoksa atık suyu gördükten sonra kullanamazdım. Bunun araştırmasına girdim ve en son min atık oranına ulaştım.


    Size tavsiyem kesinlikle kaçak önleyici aparat ve manometre kesinlikle olsun sisteminizde.


    Tank doldugunda düğmeden veya vanadan kapatın ve tanktaki su bosalana dek açmayın. bardak bardak su almak ile tankın boşaltmak arasında atık oranında çok fark olur


    Mevcut sistemim şu şekilde.


    Şebeke basınc degerim 6.4-7.2 Bar

    Şebeke TDS degerim 250

    3 Adet Ön sediment filitre

    1 Adet Vontron Membran filitre

    1 Adet Filimtec Membran filitre

    1 Adet Biocera Filitre

    1 Adet Omnipure Tadlandırıcı filitre

    1 Adet 10 Bar Pakkens yaglı manometre

    1 Adet Kacak önleyici Aparat

    1 Adet Ayarçlı basınç düsürücü

    1 Adet Yuksek basınc sivici

    1 Adet Alçak Basınç sivici

    1 Adet 10 bar verebilecek pompa

    1 adet 24 V an az 2-3 A adaptör

    1 Adet Pae Tank

    1 adet KRCL 72 Çift zamanlı Ayarlı flaşör

    2 Adet 24v normalde kapalı selonoid valf

    1 Adet Açma kapama düymesi


    Kapalı kasa sistem olması güvenlik acısından tavsiye edilir.


    Kaçak Önleyici aparat: Sisteme ilk şebeke suyu burdan girmelidir. Bu aparata 1 damla su bile gelse anında içindeki ped şişer ve sisteme suyu keser. Evi kaç kez su basmaktan kurtardı. Kullandıgınız Pasolu baglantlar zamanla kırılabiliyor, quick baglantılar ise cok fazla oynamaya gelmiyor kırımasada kacırabiliyor her iki baglantınında avantajı ve dez avantajı var.


    Ayarlı Basınç düşürücü: Kaçak aparatından sonra buna giriş yapıyoruz ve 4 bar çıkış olacak şekilde ayarlıyoruz. Benim evde 7 bardan 4.5 bar a düşürdüm. Burdaki amaç olurda yuksek basınç gelirse sedimentlerin patlamasını onlemek ve pompa cıkısında sabıt basınç elde etmek yoksa evde herhangi bir su kullanımı oldugunda veya şebekede basınç dustugunde pompada basınç dalgalanır. veya tam tersı pompaya yuksek basınçlı su gırer ve diyafram zarar görür


    Alçak Basınç Sivici : Bu sivici ilk sediment filitreden sonra yani ilk totrtu filitrenin çıkışına takıyoruz. Amaç olurda filitre tıkanırsa pompa devreye girmesin diye. Basına takarsak sebekede su oldugu sürece pompa calısır ve tıkandıgı zaman ilk filitre pompa aşırı zorlanır.


    Birinci Selenoid Valf : Bunun giriş ucuna 3. sediment filitrenin çıkışı girer. Çıkışıda pompanın girişine girer. pompanın elektrik sistemine paralel bağlıdır. pompa çalışınca buda çalışır ve su geçişini açar. pompa duruncada su geçişini kapar ve dolayısıyla membrana su girişi durmuş olur.


    Pompa : Birinci selonoidden çıkan supompa su girişine girer ve pompa su çıkışından 4 yollu vananın su girişine girer. Burda bir T baglantıyla Manometre baglanır. Pompa olması avantaj sağlar basınç yüksekte olsa


    Çift Membran : İki membran birbirine seri baglanır. 4 Yollu vananın cıkışı birinci vontron membranın girişinwe, birinci vontron membranın atık çıkışı ikinci filimtec membranın girişine ve her iki membranın temiz su çıkışı bir Y bağlantıyla birleştirilip 4 yollu vananınarıtılmış su girişine baglanır. İkinci membranın atık çıkışı İkinci selonoidin girişine baglanacak. Birincisi vontron ikincisi neden filimtec derseniz ikinci membrana daha yuksek tds degerinde su girdiği için daha yuksek tds basarısı olan filmtec kullandım. siz ikisinide aynı marka kullanabilirsiniz. Asıl büyük oranda tasarrufu bu sistem saglıyor


    İkinci Selenoid : İkinci selenoidin girişine ikinci membranın atık çıkışı bağlanacak. Elektrik baglantısı Pompayla ve birinci selenoidle paralel olacak yani üçü aynı anda devreye girip ve çıkacak. amac pompa durdugunda yuksek basınçtaki su iki membranda hapis olup membranda arta kalan basıçlı suyun tanka dolmasını sağlamak. yani pompa durdugunda zerre atıktan su akıtmaz ve bu sekıilde ciddi oranda atıktan tasarruf saglandı. ikinci selenoidin çıkışı 300 lük atık kısıcıya girip ordanda dısarı atılacak


    Yüksek Basınç Sivici : Bu siviç 4 yollu vananın temiz su cıkışıyla tanka ve musluga giden hattın arasına bağlanacak ve üzerindeki ayar vidasıyla 4 yollu vananın kesime gitmesini engelleyecek bir basınca ayarlanacak (burası önemli)


    KFLR 72 Ayarlanabilir Flaşör : Bunu kullanmamızdaki amaç pompayı belli süre calıştrıp durdurmak. bu sekilde membran giriş ve çıkışları selonoidle kapanır ve içindeki su basınç düsene kadar atık su vermeden arıtılmış su üretir. 7 saniye dur 12 calışacak şekilde ayarlı şuan. bu şekilde tank biraz geç dolacak ama atık önemli ölçüde azalacak.


    Yukarıdaki sistemle tanksız kullanımda 1 e 0,25/0,30 atık yani 1 litreye 250/00 cc atık oranına ulaştım.

    Tanklı olarakda elimde oranlar var buna cok yakın kesin netleşsin onu da yazarım


    sadece 7 bar şebeke ve çifft membranda tanklı 1 e 1.1 oran,

    çift selenoid takviyesiyle 1 e 0,8 orana,

    pompa takviyesiyle 9.2 bar da 1 e 0.58 oran(1 kerede 8 litre su alırsan)

    KFLR 72 baglandıktan sonra tanklı 8 litre su alınca oluşacak atık oranı heaplanmadı tahmini 1 e 0.35/0.4 gibi olacak.


    çift membran sayesinde tank çok daha hızlı doluyor ve atık azalıyor hızlı dolduğu için. 8 litre tank tam 8 litre su alıyor. 13.5 dak doluyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teknoline2002 -- 11 Nisan 2021; 14:19:22 >







  • Bende de çift menbran var, tanksız 1'e 1, tankli 1'e 2,7 litre atık su üretiyor. Membranların ikisi de vontron. 1'e 2,7 atık ölçümü şu şekilde yapıldı. 5 litrelik bir su kabına arıtma musluğundan su alınmaya başlandı, atık hortumu ise 10 litrelik su kabına verildi. Atıktan su gelmeye başladığında musluk kapatılıp ölçüldü, sonra atıktan gelen su kesilince oradaki su ölçüldü. Yani arıtmaların en müsrif oldukları durumda bu atık oluşuyor. Ayrıca arıtmanın garajda olması nedenli ben suyu zaten 12 litrelik damacanaya alıp öyle kullanıyorum, bu nedenle atık oranım 1'e 1,5-1,7 civarı oluyor. Ayrıca membran ömrü az olur diyenler bence muhtemelen iki membran ile birlikte yüzey alanının artması kısmını ihmal ediyorlar, bunun dışında mebranlara dönem dönem yıkama yapılarak ömür uzatılabilir. Bunun dışında 1. mebrandan çıkan suyun TDS değeri öyle aman aman artmıyor, benim şebeke 400 TDS civarı iken birinci memran çıkışı TDS 430 ila 450 leri geçmiyor yani oyle 2. membrana aman aman farklı bir TDS de su göndermiyoruz. Ayrıca bir vontron membran zaten 70 TL, 1 yıl gitse ne olur, yıllık değiştirsen 2 membran 140 TL eder. Membranların çok pahalı olduğu zamanlar belki önemliydi. Bunun dışında ön filtrelerden de daha az su geçtiği için onların ömrü de otomatik uzuyor, bir miktar tasarruf da buradan geliyor. Benim düşünceme göre o atığa giden suyun maddi değeri değil, çevreye verdiğimiz zarar tarafı önemli.

  • Arıtma cihazında min atık almak için membrana yuksek basınçlı su uygulamalıyız. Nekadar yuksek basınç okadar az atık demek. 3 bar ve altında tahmin edemeyeceginiz kadar fazla atık olacaktır. 7 barda ise bariz azalacaktır.

  • Teknoline2002 T kullanıcısına yanıt
    Konun hayırlı olsun, çok ciddi veriler elde ettin, paylaşmakta geç bile kaldın bence :))
    Bilinçli kullanıcıların ilgisinin yüksek olacağını düşünüyorum, profesyonel firma temsilcileeinin yorumlarınıda gerçekten çok merak ediyorum
  • 300 flow ve iki membran membranlar 75x2 150 gpd yanlış bir seçim olur bu şekilde yapılan bir sistemde membranların ömrü %50 düşecektir. Membran maliyeti atık maliyetini geçiyorsa bir faydası olmaz sizin yaptığınız tasarruf değildir membran ömrünü kısaltmaktır. Tds değeri yüksek şebeke suyu ve kireçli bölgelerde bu sistem çok kısa sürede membranlar tıkanır.

    150 gpd membran için en az 600 flow kullanmanız gerekliydi. Ozmoz sisteminde tank olmadığı zaman zaten %40 %50 verim ile çalıştırılabilir.

    Tek 75 gpd nembran kullanıp 300 flow yerine 100 flow kullanirsan aynı atık oranını yakalarsınız hocam.

    Ama şu var 150 gpd ile üretim hızlı olacağı için tank normale göre daha hızlı dolacaktır buradan bir miktar atık su tasarrufu yapılabilir. Bunu daha da hızlandırmak için tek 300 gpd membran sistemi kullanabilirsin membran yüzey alanı arttıkça giriş hortumları ve pompa basıncını ve pompanin lpm değerini de yukseltmeniz gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tersosmos -- 11 Nisan 2021; 14:50:48 >




  • Konu hayırlı uğurlu olsun yakından takip edeceğim.
  • tersosmos kullanıcısına yanıt
    Hocam ben cift membran olayini aritma cihazini bağladigimda dusunmustum ama denemedim. Youtube bir aritma cihazi yapan arkadasta yapmis ve 3 senedir kullaniyor ayni membranla. Yabanci sitelerde yapanlarda var ayni sekilde bir sikayetleri yok. Ben ise kendim 2 ayi geckin kullaniyorum ve ikinci membran filimtec 5 senelik membran ve gecen 4 ay once atik borusu tikandi ek yapmak icin bozuk mineral filitresi kullanmistim disarda gunesin altinda toplar erimis ve atik borusu tikanmus ve yaklasik 1 hafta o sekil kullanmisim ona ragmen filmtec 5 senelik membran yine bozulmadi. Suan biocera filitresiz aritilmis su 20 biocera takilmis ve 1 saat sonra su alirsam 50 tds komple kazani bisaltirsam 35 tds su aliyorum. 2 ayi gecgin hergun duzenli aliyorum oynama yok tds de. Velevki 1 sene sonra 2. Mebran bozuldu diyelim. bozulmazda bana kalirsa .. bozulursa bile aliriz vontron bakariz yolumuza.bizulursa ikinci membran bozulur. O atigi aldiktan sonra membran parasini gozum gormez. Eskiden bahcede 300 litre bidonlara koyuyirdum simdi balkonda 19 litre damacana var ancak 30 litre aritilmis su alirsam doluyor.
    Simdiki aklim olsa tankim bozulmustu yenisini almistim almasaydim eski tank havasi bosaliyirdu sh kacagi yoktu siboptan onu havasiz kullanir ucuz bir pompayla musluga basardim suyu hem yuksek basinc hemde daha da az atik alirdim. Ama suan oldukca iyi seviyelerdeyim. Dediginiz olayi zaman gosterecek 3 senedir yapan arkadasta gorunmemis bende 2 ayi geckindir tik yok. Sonucta bunu ben ilk yapmadim eskiden beri yapilmis hem yurtici hem yurt disi. Ben sadece ekstradan eklemeler yaptim onlar sayesinde 1 e 1.1 den daha da asagiya dusurdum. Atigi az daha kissam daha da duser gerek yok ozaman sansimizi fazla zorlamis oluruz cunku 9.5 bardan sonra membran kabi kaciriyor hem quickten hem kapaktan.




  • Yaptigim tesler siradan yapilmadi hepsi en az 3 kez denendi. Bazilarina ben bile inanamadim acaba yanlışmi ölçtüm diye tekrardan yaptim. Basinc hep sabit oldugundan yanilma payi veya yaniltici ölçmek imkansiz.
    Giris su tds si 235
    Cikis su tds si 535
    Aritilmis su bioceradan sonra beklersek uzun sure 50, cok su alirsak 35
  • Amacim tartisma yaratmak degil atik suyu azaltmak.
    Bu videoda 3 tana baglanti seklinin degerleri var. Benim ve cogu kisinin yaptigi seri baglanti olan
    Bulk Reef Supplyyoutube
    Why would I want two RO membranes instead of one? | BRStv Investigates
    https://www.youtube.com/watch?v=BKu_e7MVLX0&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teknoline2002 -- 11 Nisan 2021; 15:20:22 >




  • Burda cift membran uygulamasi var
    Bulk Reef Supplyyoutube
    Installing the 150gpd Water Saving Upgrade Kit | How To Tuesday
    https://www.youtube.com/watch?v=GE0Dhp5DZv8&feature=youtu.be




  • Burda basinc a gore atik durumu
    Bulk Reef Supplyyoutube
    How to install a pressure gauge on your RODI unit | BRStv How-To
    https://www.youtube.com/watch?v=FhXiUJnnGN4&feature=youtu.be


    Galip beyin de bu basincla ve pompa ilgili videosu var. Bariz basinc cok onemli




  • En buyuk tasarrufu cift membran yaptiriyor. Pompa ile bunun devamliligi sagliyoruz. Cift selenoidle pompa durunca direk atigi kesiyoruz yoksa damla damla bile olsa akiyor ve bu en az 1 bardaktan az olmuyor fazlasida oluyor duruma gire. Yuksek basinc sivicini 4 yollu vana kapamadan kesecek sekilde ayarliyoruz ki membfanda arta kalan basincla tank dolmaya devam etsin. Atikta kapali oldugubicin mecbur tanka dolacak ve membran 4.2 bara dusunce kesecek. Diyer flaşör kflr72 ile peraeapump un calisma seklini tam olarak taklit etmesekte benzerini simule ediyoruz . Hatta bana kalirsa asagi kalmaz yaptigi is olarak. Pompaya dur kalk yaptirarak membrandaki arta kaln su ve basinc atiktan atilmadan 4.2 bara dusene kadar aritiyoruz ve tank doluyor
  • Bu arkadastan etkilenip cift membran yaptim
    GELECEK ŞİMDİyoutube
    SU ARITMA CİHAZI ATIK SU İSRAFINA KESİN ÇÖZÜM | ÇİFT MEMBRAN SİSTEMİ NASIL YAPILIR? FAYDALARI NEDİR?
    https://www.youtube.com/watch?v=hFBpxKhMJwA&feature=youtu.be


    Bu arkadsinda selonoid fikrini gelistirdim
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/140038892

    ve kendimden birkac birsey daha ekkeyerek atik min seviyelere geldi. Galip beyin paylastigi videolardan pompa ve basinc iliskisini ve bircok ince nüansı internet sitesinden ögrendim. Gercek anlamda aralarda coknonemli bilgiler paylaşmış. Cogu kisi pompa kullanilacagi zaman basinc dusurucuye gerek yok der ama var. Takmaz isen sabit basinc alamazsin sebekedeki dalgalanma aynen iletir membrana. Alcak basinc ilk filitreden sonra olmali ve pompa direk membrana basmali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teknoline2002 -- 11 Nisan 2021; 16:9:44 >




  • Arkadaşla hep diyalog içindeydik baştan beri, arıtma suyuna sıcak bakmıyor hazır alıyordu, geçen zaman içinde ağız tadıylla arıtma suyu kullanmaya başladı, yola çıkış sebebide atığı minimuma indirmekti, teknoline2002 ve msonel arkadaşlar ile ortak yönümüz atık düşürme , şöyle açayım maliyetten öte her damla suyun önemli olduğu günümüzde su sarfiyatının önüne geçebilmek, msonel komşum permeate pump alırken atıktan cebinde kalacağı paranın pompayı ödemeyeceğini adı gibi biliyordu bende teknoline2002 de biliyor, msonel komşum çok uçuk rakamlardan dudak uçuklatacak rakamlara indi basıncımız meğer çok düşükmüş, permeatepump pompaya elektrikli diyafram pompada ilave etti, maddi durumuma göre aynısını yapacağım, belki çift membrana da geçeceğim
    İlk başlayanlar için maliyet elbet önemli herkes için önemli ama israf çok daha önemli,
    Şimdi yorumunuzdan ve videolarınızdan anladığım kadarıyla sistemde sıkıntı yok güvenle tercih edilebilir, tek sorun şebeke suyunun kireç ve çamur oranına göre membranın ömrünün çok daha kısa olacağı doğrumu ?
    Ters yıkama sistemi ilave etmenin membran ömrüne faydası olurmu ?




  • Teknoline2002 T kullanıcısına yanıt
    Burası tartışma platformu, herkes rahatça fikrini tartışabilir hiç kimse kimsenin fikrini kabul etmek zorundada değil, tartışalım doğruyu bulalım, yaptığın iş ciddi bir konu sadece kendi tasarrufunu düşünme zincirleme bir tasarruf sözkonusu, bu yüzden tartışalım hocam 👍🏻
  • kayıboyu11 kullanıcısına yanıt
    Ters yikamada ekledim haftada bir 10saniye aciyorjm vanasini, Emin ol cok fazla masraf etmedim. Masraf yapipta bosa giden masraf olmadi. Ilk basta cifg membranla basladim. Sonrasinda cift selenoid. Pompa keyfi oldu denebilir ama olmasj buyuk avantaj. Son noktayi pompayi dur kalk yaptiracak ayarli flaşor aldik.
  • Teknoline2002 T kullanıcısına yanıt
    Evet ters yıkamanı bildiğim için tekrar yazdım, kasaya baktığımızda normal arıtmaya ilave sadece ikinci membran var kabaca
  • Bende de çift menbran var, tanksız 1'e 1, tankli 1'e 2,7 litre atık su üretiyor. Membranların ikisi de vontron. 1'e 2,7 atık ölçümü şu şekilde yapıldı. 5 litrelik bir su kabına arıtma musluğundan su alınmaya başlandı, atık hortumu ise 10 litrelik su kabına verildi. Atıktan su gelmeye başladığında musluk kapatılıp ölçüldü, sonra atıktan gelen su kesilince oradaki su ölçüldü. Yani arıtmaların en müsrif oldukları durumda bu atık oluşuyor. Ayrıca arıtmanın garajda olması nedenli ben suyu zaten 12 litrelik damacanaya alıp öyle kullanıyorum, bu nedenle atık oranım 1'e 1,5-1,7 civarı oluyor. Ayrıca membran ömrü az olur diyenler bence muhtemelen iki membran ile birlikte yüzey alanının artması kısmını ihmal ediyorlar, bunun dışında mebranlara dönem dönem yıkama yapılarak ömür uzatılabilir. Bunun dışında 1. mebrandan çıkan suyun TDS değeri öyle aman aman artmıyor, benim şebeke 400 TDS civarı iken birinci memran çıkışı TDS 430 ila 450 leri geçmiyor yani oyle 2. membrana aman aman farklı bir TDS de su göndermiyoruz. Ayrıca bir vontron membran zaten 70 TL, 1 yıl gitse ne olur, yıllık değiştirsen 2 membran 140 TL eder. Membranların çok pahalı olduğu zamanlar belki önemliydi. Bunun dışında ön filtrelerden de daha az su geçtiği için onların ömrü de otomatik uzuyor, bir miktar tasarruf da buradan geliyor. Benim düşünceme göre o atığa giden suyun maddi değeri değil, çevreye verdiğimiz zarar tarafı önemli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 11 Nisan 2021; 19:21:51 >




  • kayıboyu11 kullanıcısına yanıt
  • kir-pi K kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin basinc dusuk tahminim. Yoksa cift membranda daha da asagi dusmesi lazim tankli vaziyette. Tankli ile tanksiz arasindaki oran fazlaligi buna ispat. manomtre cok onemli hocam manometre yoksa basinctan emin olamazsin. Simdiye kadar en iyi yaptigim is manometre almak oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teknoline2002 -- 11 Nisan 2021; 19:19:41 >
  • Teknoline2002 T kullanıcısına yanıt

    Hocam şebekeden direk alınan su, basıncını bilmiyorum çok çok düşük değil, ama merak etme o su boşa gitmiyor 60 litrelik atık bidonunda biriktirilip kullanılıyor.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.